PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » vr sep 09, 2022 10:57 am

Misschien niet verkeerd dat ze van ons wonnen met de JC-schaal. Daardoor dachten dat ze er al waren. En ze teren er ook nog graag op.

Pers: 'Ajax won wel van Rangers'
RvN: 'Ja, maar wij wonnen weer van Ajax'

Het verschil in belang van beide potjes van PSV kant vergetend.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr sep 09, 2022 11:33 am

Van Nistelrooy houdt zijn act nog minder lang vol dan verwacht.

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr sep 09, 2022 11:41 am

Misschien niet verkeerd dat ze van ons wonnen met de JC-schaal. Daardoor dachten dat ze er al waren. En ze teren er ook nog graag op.
Ajax verloor die wedstrijd door het geklungel van een keeper die nu niet meer wordt opgesteld. Daarbij is de JC-Schaal voor Ajax al een paar jaar van ondergeschikt belang: komt te vroeg als je geen VCL hoeft te spelen.
Rik Elfrink
@RikElfrink
Van Nistelrooij begrijpt dat er na afloop van PSV-Bodø gefloten werd door het publiek. Dat is goed en hoort erbij, vindt hij, omdat veel van PSV wordt verwacht. Hij vindt tegelijkertijd ook dat PSV vergeleken met bijvoorbeeld Arminia Bielefeld-uit reuzenstappen aan het zetten is.
Weet niet meer hoe erg Arminia Bielefeld-uit was?

PSV hoeft geen kampioen te worden, zegt hij nu. De underdog-rol dus. :aai.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr sep 09, 2022 11:47 am

RvN, misschien toch een beetje het paard/ruiter verhaal? :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » vr sep 09, 2022 11:51 am

Gezien de tegenstand in de eredivisie juich ik nog niet zo snel. Cocu werd ook meerdere keren kampioen. Ook in het seizoen van het echec bij Osijek.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr sep 09, 2022 11:55 am

Ach, met deze verdediging zou Alfred Schreuder ook in de problemen komen.

Een ijzeren wet in het voetbal: zorg eerst dat het achterin dicht zit. Telkens domme doelpunten tegen krijgt is slecht voor de moraal.

Kan me niet voorstellen dat RVN opdracht heeft gegeven om zo chaotisch te voetballen. Spelers moeten de afspraken nakomen.

Ik begrijp niet dat zulke ex-spelers hun netwerk niet aanboren. Loop een tijdje mee met Ancelotti of zo, zou ik zeggen. Kijk in de keuken bij een toptrainer van de jongere generatie. De opleiding van de KNVB is niet goed genoeg.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr sep 09, 2022 11:57 am

Zei Ruud niet letterlijk ''stappen gemaakt sinds Bielefeld''. Serieus? Een oefenpot die je met 4-0 verloor van een 2. Bundesliga team? Je mag verdomme hopen dat je sindsdien stappen hebt gemaakt. En dan zegt hij ook dat we geen kampioen hoeven te worden, slechts mee hoeven te doen voor het kampioenschap. Nee, ik zie het heel somber in voor Ruud. Als hij verliest van Feyenoord is het eigenlijk al klaar, en dat is een heel realistisch scenario. PSV zal niet snel tot ontslag overgaan, maar hij zit nu in dezelfde neerwaartse spiraal die we bij Van Bommel zagen. Dan kan Ruud een sympathiekere gozer zijn als Van Bommel, maar ik vrees ervoor dat dezelfde onervarenheid ervoor zou kunnen zorgen dat hij het niet omgedraaid krijgt. En dan is het voor de kerst klaar. Bij verlies tegen Feyenoord sta je waarschijnlijk 4 punten achter op Feyenoord, en meer op Ajax. Dat kan niet.

Had ie maar naar zijn gevoel geluisterd en zich niet laten ompraten. Ruud was niet klaar voor deze klus, daar begint alles op te lijken. Straks mogen we het volgende clubicoon buiten gooien.
Bij psv forum zien ze de bui hangen.


al ben ik het eens met Jinne dat in de eredivisie alles kan gebeuren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr sep 09, 2022 12:04 pm

Van VI PRO:

Hoewel PSV tot nu toe een bijzonder makkelijk Eredivisie-programma achter de rug heeft, speelt de laatste lijn gemiddeld drie meter verder naar achteren dan vorig jaar onder Schmidt. Ten opzichte van Ajax (37,4 meter van het eigen doel) en Feyenoord (37,2 meter) is het verschil vijf meter. Dat klinkt misschien als een klein verschil, maar dat is het niet. Verdedigers blijven niet de hele wedstrijd in de eigen zestien hangen en voor de middenlijn staan is alleen bij omschakelmomenten een optie. Een paar meter van verschil op dit gemiddelde signaleert dus een grote verschuiving.

Die transitie is nog beter terug te zien in een andere statistiek die de intensiteit van pressing meet. Met passes per defensieve actie (PPDA) wordt gekeken hoe vaak een tegenstander de bal rond kan spelen voordat een team ingrijpt. Bij PSV is dat cijfer gedaald van 11,0 naar 14,3. Opnieuw: ondanks het simpele programma met drie promovendi, Go Ahead Eagles en FC Twente als tegenstander. In deze pressingstatistiek is PSV zelfs terug te vinden in het rechterrijtje van de Eredivisie, onder teams als Vitesse, SC Cambuur, NEC, FC Groningen en FC Volendam.

Die tactische keuze om in fases achteruit te lopen en in te zakken, lijkt te passen bij de trainer Van Nistelrooij. 'Als het nodig is dat we teruggaan, gaan we terug. Tegen ons had Volendam zo’n fase. Die speelden onder onze druk uit. Dan moeten we met zijn allen terug naar eigen helft met een laag blok om te verdedigen. Dat hoort erbij, dat moeten we kunnen en we moeten niet schromen het te doen als het moet', vertelde hij vorig jaar aan VI.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr sep 09, 2022 4:24 pm

Ach, een maand geleden was PSV nog de gedoodverfde kampioen. Wat een hysterie nu opeens.

Oké, de CL is weg voor PSV, maar verder ligt alles nog open. De rest van het seizoen is lang en zwaar, er kan van alles gebeuren.

Ik weet, ik trap een open deur in, maar ik zou PSV nog maar niet afschrijven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr sep 09, 2022 4:27 pm

Die deur is niet voor niets open. Ze blijven gewoon titelkandidaat inderdaad. Waarom slaat altijd alles zo door in reacties? Het seizoen is net begonnen.

Ze waren niet zo goed als in het begin is geroepen maar ze zijn ook niet zo slecht als mensen nu beweren. Er zit, met name aanvallend, genoeg kwaliteit in hun selectie. Wel zullen ze inderdaad een aantal zaken moeten verbeteren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za sep 10, 2022 9:00 am

Van Nistelrooy komt terug op woordkeuze
EINDHOVEN Het trainerschap van Ruud van Nistelrooy is een nieuwe fase ingegaan, waarin hij meer onder het vergrootglas is komen te liggen. De PSV-trainer baarde opzien, en in Eindhovense supporterskringen vooral ook ergernis, met zijn zalvende teksten na het teleurstellende 1-1 gelijkspel tegen FK Bodø/Glimt. Van Nistelrooy had het over „reuzenstappen die zijn gezet” en verbaasde met een uiteenzetting dat hij nooit gezegd heeft dat PSV kampioen moet worden. Een dag later nuanceerde de PSV-trainer zijn uitspraken, waarmee hij zijn ergernis over de negatieve teneur rond zijn team kenbaar had gemaakt.

Na een nachtje slapen realiseerde Van Nistelrooy zich dat zijn woordkeuze niet zo gelukkig was geweest. Door de chaotische 4-0 nederlaag in de voorbereiding tegen Arminia Bielefeld, de huidige nummer vijftien in de 2.Bundesliga, als referentiekader te nemen voor de „reuzenstappen” die zijn gezet, legde de PSV-trainer de lat wel erg laag voor een club die zichzelf in de Champions League had willen zien.

In de aanloop naar het thuisduel met RKC Waalwijk van zondag kwam Van Nistelrooy nog even op die „reuzenstappen” terug. „Met reuzenstappen heb ik gechargeerd, want dat klinkt natuurlijk vreemd na de afgelopen twee wedstrijden, maar het ging erom dat we in die elf wedstrijden een bepaald niveau hebben gehaald. Dan moet je niet ons seizoen wegzetten alsof het om twee wedstrijden gaat. Dat vind ik te kort door de bocht. Daarom heb ik die woordkeus gebruikt.”

Ook de opmerking van Van Nistelrooy dat híj nooit heeft gezegd dat PSV kampioen móet worden, kwam een dag later nog even voorbij. „Wat ik heb gezegd, is dat de ambitie als je voor PSV speelt altijd is om kampioen te worden. Die ambitie hoort bij PSV. Ik heb alleen iets gezegd over het kampioen móeten worden, maar de ambitie blijft rechtovereind staan. Dat is nooit een issue geweest.”
De T.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » za sep 10, 2022 9:09 am

Mano schreef:
vr sep 09, 2022 11:47 am
RvN, misschien toch een beetje het paard/ruiter verhaal? :blush.gif:
Ik had persoonlijk meer vertrouwen in van Bommel als trainer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za sep 10, 2022 9:15 am

Ik zag dat interview over de komende wedstrijd tegen RKC. Daar komt hij inderdaad niet goed over. Een journalist de les proberen te lezen over de kracht van RKC en hoeveel spelers die kan noemen? Kom op Ruud. :confused.gif:

Hij zal zich snel moeten ontwikkelen. Zijn eigen gevoel was eerder om een meer gefaseerde loopbaanontwikkeling te kiezen. Dat was misschien wel een beter plan. Al kan hij zich natuurlijk best herpakken. Koffie met Guus misschien? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » za sep 10, 2022 10:58 am

Kibbelen met een journalist over de spelers van RKC, dat is een achterhoedegevecht. Maar zo zit Ruud een beetje in elkaar. Ik herinner me dat hij ostentatief stond te juichen voor een postbode uit Andorra omdat die iets had gedaan dat Ruud niet leuk vond.

Andriy Demchenko
Berichten: 5005
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 10, 2022 11:53 am

Nouja dat is wel de grote gemene deler in het hele verhaal,Van Nistelrooy en Van Bommel kwamen doorheen hun carriere altijd in conflict met diegene die hen weerstand bood of dat nu trainers, tegenstanders, medespelers of scheidsrechters waren. Ze hadden echter altijd een hele goede PR omdat ze goede relaties met de media onderhielden, zich daar als ideale schoonzonen gedroegen en de pers ook regelematig stiekem een kluifje toeworpen. Aanvankelijk kregen ze ook als trainer goede PR...Studio Voetbal eerste afleveringen "Ruud is een geweldige trainer natuurlijk", "Van Bommel is de beste coach sinds VAn Gaal-Vissers". Echter als je zoveel matige resultaten neerzet wordt het automatisch een kleren van de keizer verhaal waar depers niet in meegaat. Dan voelen ze zich aangevallen en worden ze kribbig. De laatste keer dat wij zo'n mediagevechtcoach hadden was Ten Cate en ik verlang niet terug naar die tijden to put it mildly.

Yopii heeft gelijk dat de boel nog verre van gespeeld is, vorig seizoen had Schhmidt ook zo'n fase met uitschakeling tegen Benfica en vervolgens oorwassing tegen Ajax. Toch is wat je nu ziet anders dan vorig seizoen, dit elftal heeft weinig tot geen automatismen, het veld en de ruimtes zijn te groot door gebrek aan doordekken, de tactiek is afwachtend, de opbouw stroperig. Kommetjesvoetbal. Het roer moet rigoureus om willen ze er nog wat van maken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za sep 10, 2022 12:11 pm

Zijn geluk is dat we hier een Micky Mouse Competitie hebben en eigenlijk ze ook nog eens niet zo'n zware EL poule hebben, en ja, daar door kan het nog alle kanten op.Had ie CL poule gezeten was hij , mijn mening, van de 6 wedstrijden er 4 minimaal grandioos afgegaan met alle gevolgen voor het vertrouwen van spelers maar ook van de trainer.

Psv is natuurlijk nog steeds een grote concurrent , ook omdat AJAX meestal zelf zijn grootste vijand is.Maar de Psv selectie is ook behoorlijk gehavend door langdurige blessure gevallen.

AJAX zou er goed aan doen zijn potjes van voor het WK gewoon te winnen, in ieder geval minimaal puntenverlies want ik verwacht , weer mijn mening, dat de wedstrijden na het WK de doorslag gaat geven ... Zeker omdat je ook nog eens af moet wachten of dat spelers met blessure gaan terug komen ... We hebben een grote selectie, maar dat houd ook in dat we veel spelers gaan missen voor het WK heb ik het idee .. Overigens mogen ze degene die dit verzonnen heeft, een WK midden in het seizoen ook een enkeltje Mars geven van mij ..

Maar goed, eerst maar eens de Heerenveen muur slechten ...
Laatst gewijzigd door 999 op za sep 10, 2022 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » za sep 10, 2022 1:03 pm

Heerlijk toch Volendam , Rkc nu al thuis hebben.. zo rond de EL ronde
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » zo sep 11, 2022 11:41 am

https://twitter.com/espnnl/status/15688 ... icjEF_GfAg

Blijf het een mooie vent vinden, Aadje!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » zo sep 11, 2022 1:52 pm

Ik gun het Ruud wel dat ie gelijk krijgt over RKC. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 11, 2022 1:56 pm

PSV zal dit wel winnen, maar erg overtuigend is het spel niet.

Voorspelde Aadje niet dat PSV kampioen zou worden? Dan zien het er goed uit voor ons. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 11, 2022 2:08 pm

Tis Rkc maar hé ..

Andriy Demchenko
Berichten: 5005
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 11, 2022 2:22 pm

999 schreef:
zo sep 11, 2022 2:08 pm
Tis Rkc maar hé ..
Laat het Lucas niet horen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » zo sep 11, 2022 2:27 pm

Houd niet over. Ze zijn zeker sterker maar heel slordig.

Je voelt wel dat als RKC scoort, psv in elkaar stort
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » zo sep 11, 2022 2:35 pm

Hoho...van al die clubs in Brabant is RKC gewoon de 2e. Een heuse toppert!
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5005
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 11, 2022 3:17 pm

LucaS schreef:
zo sep 11, 2022 2:35 pm
Hoho...van al die clubs in Brabant is RKC gewoon de 2e. Een heuse toppert!
Duel om het kampioenschap van Brabant voorlopig nog onbeslist...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie