PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47894
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di jan 19, 2021 2:09 pm

Ik zat even op wat PSV-fora te kijken, maar daar is QAnon ook niks bij he. Nijhuis staat op de loonlijst van Ajax en de afgekeurde goals van Twente en Feyenoord waren heel twijfelachtig. Jaja, zelfs met de getekende lijnen. :smallgrin.gif:

Bij van Bommel zakte het elftal bij tijd en wijle door de ondergrens, maar bij Schmidt is er weinig lijn te ontdekken in het spel. Het wisselt ook allemaal te vaak en vastigheden lijken te ontbreken. Het is toevalsvoetbal van de bovenste plank.
Tot dit jaar stond deze trainer ook bij veel van ons op het lijstje he. Handjes dichtknijpen dat we hier nooit voor hebben gekozen wat mij betreft. Ik vind het erg labiel allemaal.

wimpey
Berichten: 51787
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jan 19, 2021 2:21 pm

Peter schreef:
di jan 19, 2021 2:09 pm
Bij van Bommel zakte het elftal bij tijd en wijle door de ondergrens, maar bij Schmidt is er weinig lijn te ontdekken in het spel. Het wisselt ook allemaal te vaak en vastigheden lijken te ontbreken. Het is toevalsvoetbal van de bovenste plank.
Tot dit jaar stond deze trainer ook bij veel van ons op het lijstje he. Handjes dichtknijpen dat we hier nooit voor hebben gekozen wat mij betreft. Ik vind het erg labiel allemaal.
Overdrijf je niet wat? Ze doen dit seizoen gewoon mee om de titel. Vorig seizoen na 1/3e competitie al niet meer.

De Brainies lijken Schmidt carte blanche te hebben gegeven. Ze weten wie ze in huis haalden, dus daar moet je op anticiperen. Bijv. dat je elftalleider vermijdt dat ie een meltdown kan hebben t.o.v. een scheids. Schmidt lijkt me oprecht een goede trainer. Het latje ligt daar nu een stuk hoger dan onder Bommel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 19, 2021 2:31 pm

Ik wacht toch ook nog even met lachen tot het moment dat we de titel binnen hebben. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47894
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di jan 19, 2021 2:50 pm

wimpey schreef:
di jan 19, 2021 2:21 pm
Peter schreef:
di jan 19, 2021 2:09 pm
Bij van Bommel zakte het elftal bij tijd en wijle door de ondergrens, maar bij Schmidt is er weinig lijn te ontdekken in het spel. Het wisselt ook allemaal te vaak en vastigheden lijken te ontbreken. Het is toevalsvoetbal van de bovenste plank.
Tot dit jaar stond deze trainer ook bij veel van ons op het lijstje he. Handjes dichtknijpen dat we hier nooit voor hebben gekozen wat mij betreft. Ik vind het erg labiel allemaal.
Overdrijf je niet wat? Ze doen dit seizoen gewoon mee om de titel. Vorig seizoen na 1/3e competitie al niet meer.

De Brainies lijken Schmidt carte blanche te hebben gegeven. Ze weten wie ze in huis haalden, dus daar moet je op anticiperen. Bijv. dat je elftalleider vermijdt dat ie een meltdown kan hebben t.o.v. een scheids. Schmidt lijkt me oprecht een goede trainer. Het latje ligt daar nu een stuk hoger dan onder Bommel.
Van Bommel deed het in zijn eerste seizoen ook OK. Volgens mij denderden we er pas in laatste fase overheen. Volgens mij won van Bommel zijn eerste 10 of 11 wedstrijden als trainer van PSV. In zijn tweede seizoen was het aanmerkelijk minder inderdaad. Ronduit slecht.

Ik zie gewoon veel paralellen met die periode. Plus dat het er op lijkt dat Schmidt carte blanche heeft inderdaad. Ik vind het allemaal niet zo spannend wat daar gebeurt, hoor. Dit Ajax is ook aanmerkelijk minder dan het Ajax van 1-2 jaar terug. En nog staan ze vier punten achter. Ik had even het idee dat ze het daar goed op de rit kregen, maar na het zien van de confrontaties met Ajax en AZ vind ik ze erg zwak.

Lionel
Berichten: 47267
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di jan 19, 2021 4:01 pm

Riep ik ervoor al. Ze doen daar maar wat hoor. Opbouwen kunnen ze niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 19, 2021 4:14 pm

Ze leunen inderdaad vooral op de individuele kwaliteiten van hun aanvallende spelers. Net als in het verleden. En eigenlijk ook net als wat Ajax doet.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18749
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » di jan 19, 2021 6:39 pm

wimpey schreef:
di jan 19, 2021 12:53 pm
999 schreef:
di jan 19, 2021 12:19 pm
Je kan het natuurlijk ook omdraaien, pas als je 100% bewijs hebt doe je deze uitspraken.Overigens hebben ze het hem niet in zijn gezicht gezegd maar heeft hij het gehoord via via ...
Hij zou tegen iemand (niet Schmidt) hebben gezegd expres tegen PSV te hebben gefloten omdat Schmidt in Arnhem kritisch was op Nijhuis.
Dat geloof ik meteen, maar dat zal Nijhuis cynisch bedoeld hebben.

Schmidt gedraagt zich regelmatig als een kletskous. Dit was een week geleden, voor AZ:

https://nos.nl/artikel/2364094-schmidt- ... innen.html

"Op de persconferentie werd door Schmidt nog lange tijd teruggekeken op de ontmoeting in Amsterdam (2-2). En hoe. De Duitser deelde een flinke sneer uit. "Ze kochten een spits van 25 miljoen euro en konden niet van ons winnen."
Wat een ei. PSV stond op achterstand en had dus minder aan dat gelijkspel dan Ajax. Daarbij heeft Schmidt zelf toch ook een peloton spelers gehaald?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » do jan 21, 2021 5:35 am

Yopii schreef:
di jan 19, 2021 11:12 am
Ajax Rules schreef:
ma jan 18, 2021 7:38 pm
Nijhuis is natuurlijk wel een rare. Ik weet nog goed dat hij destijds bij die overtreding op Onana (ik meen door Linssen, die vervolgens de cruciale goal maakte) bij Groningen-Ajax zei dat Onana niet naar hem moest wijzen en dat hij zelf maar niet zo'n riskante dribbel buiten zijn eigen strafschopgebied had moeten beginnen.

Ik ga er niet automatisch van uit dat Schmidt degene is die liegt.
Dat is toch heel iets anders? Hij zei niet dat hij expres tegen Onana had gefloten omdat hij Onana een vervelende kerel vond. Hij heeft de spelsituatie toen zo geïnterpreteerd dat Onana de overtreding toen min of meer had uitgelokt. Daar kun je het mee eens zijn of niet.
"ze heeft de verkrachting zelf uitgelokt door dat korte rokje".

Je kunt het simpelweg NIET eens zijn met zo'n uitspraak. Als je het er wel mee eens bent dan ben je een randdebiel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jan 21, 2021 12:49 pm

Onana in een kort rokje? :confused.gif:

De VAR is er juist gekomen omdat scheidsrechters er vaak bepaalde redeneringen op nahouden, het zijn ook mensen. Voorbeeld van zo'n redenering is bijvoorbeeld de beruchte optelsom: twee of meer twijfelgevallen leveren dan een penalty op. Klopt die redenering? Natuurlijk niet.

Toch is zo'n situatie, waarin de scheidsrechter het gevoel heeft een van de teams een paar keer benadeeld te kunnen hebben en dat compenseert, een heel andere dan een situatie waarin hij zich bewust voorneemt een team te benadelen. Dat is toch duidelijk? Het eerste is marchanderen, het tweede corruptie.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » za jan 23, 2021 6:35 am

Yopii schreef:
do jan 21, 2021 12:49 pm
Onana in een kort rokje? :confused.gif:
weet jij wat die jongen in z'n vrije tijd doet?

het gaat om de vergelijking, het slachtoffer de schuld geven. Onana wordt onderuit geschopt, dat wordt niet bestraft "omdat hij veel risico liep". Dat is vergelijkbaar met een vrouw die wordt verkracht maar dan zeggen "het is haar eigen schuld want ze droeg een kort rokje".
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51787
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za jan 23, 2021 9:55 pm

Neem aan dat Dumfries een douw krijgt voor een opzettelijke elleboogstoot die de VAR miste?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma jan 25, 2021 5:40 pm

Storm op komst
Een domper voor PSV en Noni Madueke. De aanvaller ligt er voorlopig uit met een blessure.

FOTO’S ANP/HH

Vraagtekens rond PSV-voorhoede voor cruciale periode; kan ploeg voldoende excelleren?
EINDHOVEN Als de maand januari voorlopig al zwaar is in fysiek opzicht, dan wacht PSV-trainer Roger Schmidt met het komende wedstrijdschema een storm van orkaankracht. De grote vraag na RKC-thuis (2-0) is of de Eindhovenaren daar klaar voor zijn. Een week voor de kraker uit bij Feyenoord, met tussendoor FC Emmen-uit op dinsdag, cirkelen vraagtekens rond drie bepalende aanvallers en biedt het spel weinig houvast.

De inzetbaarheid van Mario Götze, Cody Gakpo én Noni Madueke is na zaterdagavond twijfelachtig. Het is onbegrijpelijk dat juist Schmidt, de trainer die zoveel rekening houdt met de belastbaarheid van zijn spelers, Madueke tegen RKC geblesseerd terug het veld in liet gaan. Schmidt legde de verantwoordelijkheid bij de pas 18-jarige Engelsman. Alsof hij één van zijn kids het hoofd wilde laten stoten om ervan te leren, met een mogelijk langere absentie van de meest effectieve speler tot gevolg. Madueke is met acht goals en zeven assists gemiddeld om de 68 minuten direct betrokken bij een goal van PSV en broodnodig nu andere kanonnen ontbreken.

Hoe goed is de sterkste linie van de Eindhovenaren, als zij de komende periode op de toppen van hun kunnen worden verwacht? Götze speelde al ruim een maand niet en trainde vooral individueel. Al liet hij qua gogme en kwaliteit eerder zien weinig ritme nodig te hebben. Gakpo zal er na twee weken afwezigheid direct weer moeten kunnen staan in De Kuip en in het geval van Madueke is het hopen dat de schade meevalt.

Maar dat is niet het enige wat zorgen baart in en rond Eindhoven. Waar kort voor de winterstop steeds meer indruk werd gemaakt en de selectie blessurevrij van een week rust kon genieten, daar stort PSV zich nu van het ene in het andere gevecht. Al heten de tegenstanders Sparta, FC Volendam of RKC. In de laatste twee duels mochten PSV en Schmidt de keepers Lars Unnerstall en Yvon Mvogo danken dat er geen verloren duel werd gespeeld. Schmidt gaf daags voor het duel met RKC aan blij te zijn dat zijn team vaak een oplossing vindt om te winnen, al is de struggle nog zo groot, met wie er ook op het veld staan. Maar kosten de vele wisselingen en het soms veranderen van systeem tegen mindere tegenstanders (fase 3-4-3 tegen Sparta en 4-3-3 tegen RKC) niet meer energie dan deze opleveren?

PSV moet de komende 54 dagen tien keer écht aan de bak. Hoe sterk het elftal kan zijn, werd bewezen in de zwaarste duels van het seizoen, bij Granada en Ajax, al duurde het tegen de laatste slechts een helft. Gevraagd of zijn speelstijl in Nederland juist moeilijker uit te voeren is, vanwege de ploegen die sterk zijn in balbezit, antwoordde Schmidt dat het ’eigenlijk makkelijker’ zou moeten zijn. Dan is er voor PSV juist veel druk te zetten, waar dat tegen lange-ballen-tactieken niet geldt. Maar hij constateert ook dat daarvoor de frisheid (voorin) vaak ontbreekt.

En dus krijgt PSV het vaak moeilijker dan verwacht. Donyell Malen wordt in een zwaar seizoen na zijn knieblessure vaker ontzien, zoals zaterdag tot de blessure van Madueke de bedoeling was. Schmidt stelt dat zijn eerder door corona geteisterde jonge selectie voor het eerst ervaring opdoet met een loodzwaar internationaal seizoen. In de absolute top hebben clubs het ook moeilijk. Ook teams met fysiek en mentaal ervaren spelers, ziet Schmidt. Maar de komende cruciale periode, waarin prijzen in drie competities op het spel staan, telt ’niet helemaal fris zijn’ niet in relatie tot prestaties. Kan PSV met iedereen aan boord voldoende excelleren? Dat wordt - en dat vindt ook de coach terecht - van PSV verwacht.

PSV - RKC Waalwijk 2-0 (1-0). 73. Rosario 2-0. Scheidsrechter: Makkelie. Gele kaart: Gutiérrez (PSV), Meulensteen (RKC Waalwijk).
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 26, 2021 11:19 am

Schmidt is één wedstrijd geschorst voor zijn commentaar op Nijhuis. Hij is er dus niet bij uit bij FC Emmen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 26, 2021 2:10 pm

Mag hij dan wel op de tribune zitten?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » di jan 26, 2021 2:12 pm

Vanaf de tribune kunnen ze de trainer tegenwoordig ook wel horen. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51787
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jan 26, 2021 2:14 pm

Gestern hat er eine Pressekonferenz abgebrochen, da eine Frage ihm nicht gefallen hat. Er ist öfters beleidigt, eschoffiert, böse. :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 26, 2021 2:46 pm

Wordt de grond hem te heet onder de voeten? Hij moet wel CL halen, natuurlijk.

Voor John de Jong begint het ook penibel te worden. Heeft al zijn kaarten gezet of de Wundertrainer en zijn dure aankopen. Dan moet PSV niet voor lul gezet worden door Vitesse of AZ. (Ajax kan nog, dan heeft hij een verhaaltje klaar.)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 26, 2021 4:31 pm

Ik denk dat hij de tijd gebruikt om een goed excuus te verzinnen voor het feit dat hij als trainer Madueke op het veld heeft laten staan terwijl duidelijk was dat 'ie een hamstring blessure had.

Slim dat hij accepteert. Hier ging 'ie echt niet mee wegkomen. Dan kun je daar nog een keer een verhaal van maken maar die energie kan hij beter in zijn elftal steken.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18749
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » di jan 26, 2021 7:26 pm

Eens moet die overwinning voor Emmen toch komen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » di jan 26, 2021 9:31 pm

Psv heeft het wederom lastig tegen Emmen. Vreemd dat Max er dan af gaat voor Baumgartl.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Scherrer » di jan 26, 2021 9:36 pm

PSV heeft echt helemaal niets op de bank zitten vanavond. Hebben ze bizar veel blessures daar ofzo?

Delange, Oppegaard, Sambo, Kreekels, Antonisse... echt nog nóóit van gehoord.
***

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » di jan 26, 2021 9:38 pm

Helaas een mazzel goaltje
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » di jan 26, 2021 9:45 pm

Scherrer schreef:
di jan 26, 2021 9:36 pm
PSV heeft echt helemaal niets op de bank zitten vanavond. Hebben ze bizar veel blessures daar ofzo?

Delange, Oppegaard, Sambo, Kreekels, Antonisse... echt nog nóóit van gehoord.
Klinkt eerder als de bank van FC Eindhoven. Kennelijk was de rest aan het protesteren zondag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 26, 2021 10:24 pm

Dumfries met een mogelijk ernstige blessure van het veld begrijp ik? Dat zou wel een verlies zijn voor ze. Die jongen brengt veel energie.

EDIT

Valt kennelijk allemaal erg mee:
"Mijn knie klapte naar binnen", vertelde Dumfries na afloop voor de camera van ESPN. "Ik dacht dat ik wat afscheurde, maar het voelt nu goed. Het was vooral de schrik. Mijn knie is nu maar een klein beetje dik."

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » di jan 26, 2021 11:37 pm

Scherrer schreef:
di jan 26, 2021 9:36 pm
PSV heeft echt helemaal niets op de bank zitten vanavond. Hebben ze bizar veel blessures daar ofzo?

Delange, Oppegaard, Sambo, Kreekels, Antonisse... echt nog nóóit van gehoord.
Romero, Gakpo, Viergever, Ledezma, Madueke en Gotze geblesseerd. Ihattaren ziek (dacht ik), Van Ginkel nog op de weg terug.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie