PEC Zwolle

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 8:24 am

Duke schreef:
wimpey schreef:Jans kan toch gewoon lekker voortborduren op het goede werk van zijn voorgangers?
Dat zou voor één seizoen nog wel op kunnen gaan, maar ook nadat een aantal van de betere spelers is vertrokken draait PEC prima. Het kan natuurlijk te maken hebben met de tegenstand in de eredivisie, maar ik vind het erg knap.
Maar PEC stond er meteen in de eredivisie. Wonnen als promovendus in Eindhoven. Systeem hebben ze niet veranderd en ze slagen er telkens in om opengevallen plekken goed te bezetten. Organisatie staat dus, erg knap, en dat maakt het voor Jans goed werken.

Die Rienstra verbaasde me afg. zaterdag zeer. Was ronduit matig bij Heracles als CV. Als VM bij PEC een openbaring. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 8:25 am

Hij zal best profijt hebben van het werk van zijn voorganger. Maar dit duurt al zo lang dat Jans toch zelf ook zeker een positief aandeel moet hebben. Twee prijzen gepakt en meerdere keren een elftal als Ajax of PSV van het veld gespeeld. En wanneer een speler als Mokotjo vertrekt, die toch als erg belangrijk werd gezien, loopt het gewoon verder met een ander op die plek.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 9:23 am

Ik zoek het wat meer in de organisatie. Zie ook Cambuur. Dat is lekker werken voor een trainer. Geldt ook voor FdB bij Ajax.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door peter » ma sep 15, 2014 9:26 am

Jans levert vakwerk af. Vorig jaar draaide het in het begin om Mokhtar en later om Mokotjo (voornamelijk), Klich en Lachman. Een jaar later zijn ze allemaal weg plus beide spitsen, Acenteh en Boer. Oftwel 7 basisspelers vertrekken ten opzichte van september 2013. Als je dan nu PSV in eigen huis met goed combinatievoetbal compleet van de mat speelt, dan lever je prima werk af. Perfect ingekocht, goede doorstroming van jeugd en een coach die geen rare dingen doet. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 9:31 am

Dat bedoel ik. Een hele verzameling basisspelers is inmiddels vertrokken en het loopt gewoon door. De organisatie zal best goed staan daar. Maar Jans doet het natuurlijk als trainer ook gewoon uitstekend.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Yopi » ma sep 15, 2014 9:33 am

Jans is geen tactisch wonder, maar voor een club als Zwolle is hij een prima coach.

Ik mag Zwolle wel. Leuk clubje zonder pretenties.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door peter » ma sep 15, 2014 9:46 am

Marillion schreef:Dat bedoel ik. Een hele verzameling basisspelers is inmiddels vertrokken en het loopt gewoon door. De organisatie zal best goed staan daar. Maar Jans doet het natuurlijk als trainer ook gewoon uitstekend.

2012/2013: Boer, Van Polen, Aafjes, Lachman, Van Hintum, Drost, Achenteh, Broerse, Pluim, Mokhtar, Avdic.
2013/2014: Boer, Van Polen, Broerse, Lachman, Achenteh, Saymak, Drost, Klich, Mokotjo, Mokhtar, Fernandez.
2014/2015: Hahn, van Polen, Sainsbury, Broerse, van Hintum, Rienstra, Drost, Lam, Lukoki, Necid, Thomas.

Het zijn dus ook niet bepaald de sterkhouders die blijven (zo doel ik dan op van Polen, Broerse).

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Lionel » ma sep 15, 2014 1:58 pm

Gewoon de verdienste van Jans. Prima vakwerk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door gaizka » di sep 16, 2014 11:17 am

Mocht de Boer volgend jaar vertrekken, is Jans dan misschien een geschikte opvolger? Heeft ervaring en houd van aanvallend voetbal met vleugelspelers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 12:15 pm

gaizka schreef:Mocht de Boer volgend jaar vertrekken, is Jans dan misschien een geschikte opvolger? Heeft ervaring en houd van aanvallend voetbal met vleugelspelers.
Ga je me nou na zitten praten? :ajaxsmiley.gif:

Maar in mijn ogen wel: + nog een belangrijk pluspunt: Jans heeft bij al zijn clubs oog voor de spelers die in de jeugdopleiding rondlopen en geeft ze ook echt een kans.

Of de volgende trainer net zo'n workaholic zal zijn als Frank de Boer die werkelijk bij elke noemenswaardige wedstrijd van de jeugdteams als toeschouwer te vinden is, is de vraag. Wel pleit voor Jans dat hij al een jaar of 11 met behoorlijk wat regelmaat wedstrijden van Ajax bezoekt.
In zijn tijd als trainer van Groningen deed hij dat meestal met zijn zoon, die dan waarschijnlijk wel Ajax fan zal zijn.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Le T. » di sep 16, 2014 1:07 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:Ik heb altijd meer gehouden van Ajax als David dan als Goliath. Het onverschrokken tegemoettreden van de voetbalreuzen van Europa, en dan met heel weinig middelen zoveel slimmer en eigenzinniger zijn dat je ze de baas bent, en in stijl. Dat ver boven je budget presteren is wat PEC al een tijdje doet. Goeie trainer, goede organisatie, en dan kan dat gewoon.
Mee eens.
Wanneer Frank de Boer bij Ajax vertrekt dan staat iemand als Ron Jans hoog op mijn lijstje als beoogde opvolger. Die hoeft wat mij betreft niet per definitie uit de eigen gelederen te komen: Jaap Stam doorschuiven of een oud speler met een grote status als Frank Rijkaard of Danny Blind die baan toeschuiven, liever niet.

Dan zie ik liever iemand als Jans die bovenmaats presteert met zijn materiaal en ook nog eens met stijl.

Ook een gek type als Ricardo Moniz zou ik weleens los willen laten op Ajax 1. Hoewel hij een geboren Rotterdammer is, vind ik dat echt een Ajax type. Een eigenzinnige vakidioot die lekker gedurfd aanvallend voetbal wil spelen en spelers aanwijsbaar beter maakt.
Jans is op zich ook een echte onderwijzer met zijn lesmethoden, die spelers ook zelf vraagt naar hun verbetertraject. Ik betwijfel of hij bij Ajax past, ik vond dat hij wel een kans bij PSV verdiend had. Een belangrijke oorzaak van het Europese niveau van de eredivisie lijkt mij namelijk het feit dat topclubs kiezen voor sentiment en goede paarden, ipv voor bewezen vakmannen. Ik zou ervoor pleiten dat dat soort trainers in ieder geval in beeld komen.
Le T. schreef:Ik heb altijd meer gehouden van Ajax als David dan als Goliath. Het onverschrokken tegemoettreden van de voetbalreuzen van Europa, en dan met heel weinig middelen zoveel slimmer en eigenzinniger zijn dat je ze de baas bent,
Dat geldt voor mij ook, om die reden is de UEFA Cup van 1992 absoluut één van mijn favoriete prijzen die ik Ajax met eigen ogen heb zien winnen. Het zal ook meewegen dat ik toen een bepaalde leeftijd had, maar die cup was zo mooi. Met een spits als Stefan Pettersson, lang niet de beste, wel een heel nuttige, de winst pakken na een lelijke 0-0. De drie daaraan voorafgaande Amsterdam/Italië confrontaties waren overigens wel allemaal schitterende wedstrijden, vooral in die uitwedstrijden in Genua en Turijn zag je een Ajax met lef en gogme ten top.
Die wedstrijd in Turijn staat me nog bij ja, juist omdat het niet zo'n heel goed elftal was. Ik kreeg er gewoon vlinders in de buik van, allerlei gevoelens die gereserveerd zijn voor vrouwen en dan nog bij hoge uitzondering.
Le T. schreef:Voor Ajax zou dat dan op dit moment betekenen dat de Europese subtop zeker haalbaar is. Maar we presteren liever onder het niveau van de begroting, zoals PEC illustreert.
Natuurlijk is die subtop haalbaar, de top gewoon ook. Wie had in 1993 gedacht dat Ajax 2 jaar later de Champions League zou gaan winnen? Of sterker nog: wie had na de afgetekende Europese uitschakeling tegen Parma in het kalenderjaar 1994 kunnen vermoeden dat we ruim een jaar later de allerbeste van de wereld zouden zijn?
Nou...., ik weet nog dat ik in de zomer van 94 op vakantie was en daar twee Eastenders heb ontmoet waarvan de een Arsenal fan was en de ander voor Man U. Natuurlijk veel over voetbal gepraat en ik zat op te scheppen hoe goed Ajax wel niet aan het worden was, en heb toen gesteld dat ik niet zou weten waarom Ajax de CL dat jaar niet zou kunnen winnen. De vraag omdraaien wil wel eens verhelderend werken.

Als ik nu de vraag omdraai, en beperk tot bijvoorbeeld de halve finale CL, dan weet ik wel waarom, meerdere redenen, en niet alleen voor 2015, maar ook voor 2016 en 2017.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » wo jan 28, 2015 10:54 am

Voetballer Jody Lukoki voor rechter in Amsterdamse helingszaak

Oud-Ajacied Jody Lukoki, inmiddels spelend voor PEC Zwolle, moet volgende week voor de Amsterdamse rechtbank verschijnen. Hij wordt verdacht van heling van een kostbaar horloge.


Volgens het OM werkte de 22-jarige Lukoki tussen november 2013 en mei 2014 mee aan het verhandelen van een exclusief horloge van het merk Audemars Piguet, terwijl hij had moeten weten dat het horloge door een misdrijf was verkregen. De Congolees-Nederlandse Lukoki was toen nog contractspeler van Ajax en verhuurd aan sc Cambuur.

Lukoki betaalde volgens het OM tussen de 10.000 en 12.000 euro aan de 23-jarige Dustin B. uit Amsterdam-Zuidoost. B. zou in ruil voor de betaling het horloge voor Lukoki regelen. Het type horloge heeft - afhankelijk van het model - een veel hogere nieuwwaarde dan de prijs die Lukoki er voor betaalde.

Woninginbraken
B., die recentelijk voor meerdere vermogensdelicten is veroordeeld, stond samen met twee andere criminelen onder observatie van de politie, omdat zij werden verdacht van het plegen van een serie woninginbraken. Toen B. uiteindelijk werd gearresteerd, bleek hij in het bezit van het horloge en bijna 12.000 euro in contanten. Of het horloge werd buitgemaakt bij een woninginbraak, is niet bekend.

B. verklaarde na zijn arrestatie dat hij het geld van Lukoki had gekregen voor de aanschaf van het horloge, maar trok die uitleg later in. Lukoki gaf in eerste instantie toe dat hij het geld aan B. had gegeven, maar ook hij ontkende dat later. Hierin werd hij gesteund door verklaringen van zijn ouders.

Witwassen
B. werd in deze zaak eerder deze maand veroordeeld tot 6 weken gevangenisstraf wegens witwassen, omdat hij niet kon uitleggen hoe hij, zonder inkomen, de beschikking kon hebben over zoveel geld en een peperduur horloge. Het geld en de horloges zijn verbeurd verklaard. Justitie had 12 maanden cel geëist en is tegen de uitspraak in hoger beroep gegaan.

Jody Lukoki maakte in 2011 zijn debuut voor Ajax, maar ging vorig jaar op huurbasis naar sc Cambuur. Omdat hij dit seizoen opnieuw niet voorkwam in de plannen van Ajaxtrainer Frank de Boer werd hij verkocht aan PEC Zwolle, de club die vorig seizoen ten koste van Ajax de beker veroverde.

PEC Zwolle was niet van de rechtszaak op de hoogte en zegt binnenkort een gesprek met Lukoki te zullen voeren.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Marillion » wo jan 28, 2015 11:36 am

Dat kunnen we rustig pijnlijk noemen. Zo in het nieuws komen voor een horloge. Genant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » wo jan 28, 2015 11:44 am

Inderdaad pijnlijk voor Jody L. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door raymon » wo jan 28, 2015 12:26 pm

Waarom is 'oud Ajacied' en 'Congolees-Nederlands' zo van belang in dit verhaal? De beste man speelt voor PEC Zwolle en wat z'n nationaliteit is zou toch weinig moeten uitmaken?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PEC Zwolle

Bericht door beelzebub » wo jan 28, 2015 12:38 pm

Jody Luklokkie vanaf nu dus. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » wo jan 28, 2015 12:55 pm

beelzebub schreef:Jody Luklokkie vanaf nu dus. :ajaxsmiley.gif:
:biggrin.gif: :biggrin.gif:

:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door InnerHarbour » wo jan 28, 2015 1:06 pm

Witwassen
B. werd in deze zaak eerder deze maand veroordeeld tot 6 weken gevangenisstraf wegens witwassen, omdat hij niet kon uitleggen hoe hij, zonder inkomen, de beschikking kon hebben over zoveel geld en een peperduur horloge
Zo, 6 maanden nog wel, moet niet gekker worden. Nou B. zal zeker van nu af aan op het rechte pad blijven na deze oor wassing opgelegd door dit D66-rechtertje.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door peter » wo jan 28, 2015 1:22 pm

Ho, ho! Zes weken, IH. Niet te hard van stapel lopen nu. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door InnerHarbour » wo jan 28, 2015 1:31 pm

:blush.gif: Oeps my bad. :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » do jan 29, 2015 9:33 am

Mensen die hun zoon Dustbin noemen, maken bij voorbaat al een rommeltje van zo'n kind...

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Khraa » do jan 29, 2015 9:39 am

Raymon schreef:Waarom is 'oud Ajacied' en 'Congolees-Nederlands' zo van belang in dit verhaal? De beste man speelt voor PEC Zwolle en wat z'n nationaliteit is zou toch weinig moeten uitmaken?
Daar denken (s)linkse rechters anders over!

Allochtone dader heeft grotere kans op zware straf
Han Koch − 29/01/15, 07:00

© anp.
Allochtone daders krijgen vaker een gevangenisstraf dan autochtone verdachten. Ook zijn de celstraffen voor de allochtone verdachten nog eens langer dan die voor hun autochtone criminele collega's. Discrimineren de rechters in Nederland?


'110.000 strafdossiers bestudeerden de onderzoekers van de Universiteit Leiden voor dit onderzoek. Daarnaast spraken ze met 1500 gedetineerden die in 2010 en 2011 een celstraf moesten uitzitten.'
Harde bewijzen daarvoor zijn door onderzoekers van de Universiteit Leiden niet gevonden. Zij houden er wel rekening mee dat rechters soms denken in stereotypen bij het inschatten van verwijtbaarheid en hoe gevaarlijk een dader is.

Gelijke gevallen moeten gelijk worden behandeld. Aan dit zogeheten gelijkheidsbeginsel en het verbod op discriminatie wordt zeer grote waarde gehecht in de Nederlandse strafrechtpraktijk. Vandaar ook dat de onderzoekers het advies geven nader onderzoek te doen naar deze etnisch gerelateerde verschillen. Een advies dat de Raad voor de Rechtspraak, opdrachtgever van het onderzoek, overneemt.

Omvangrijk onderzoek
De raad, de belangenorganisatie van de rechters in Nederland, liet de Universiteit Leiden een omvangrijk onderzoek doen naar verschillen in de straftoemeting. Dat er verschillen zijn in de strafrechtpraktijk voor autochtonen en allochtonen is al jaren bekend. De discussie daarover richtte zich vaak op de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in de misdaad. Het nu gepubliceerde onderzoek keek vooral naar de soort straf en de lengte daarvan.

De onderzoekers bestudeerden ruim 110.000 strafdossiers uit de periode 2005 tot en met 2007. Daarnaast spraken zij met 1500 gedetineerden die zich in 2010 en 2011 aan de poort van een huis van bewaring moesten melden. Hun bevindingen: de in Nederland geboren verdachte had voor een gekwalificeerde diefstal - een diefstal waarbij bijvoorbeeld wapens zijn gebruikt - een kans van 7 procent op een celstraf. Turken en Antillianen van de tweede generatie waren slechter af: bij een vergelijkbaar delict hadden zij een kans van 11 procent.

De onderzoekers konden een groot deel van de verschillen verklaren door de uitkomsten te corrigeren voor persoonlijke omstandigheden van de verdachte, zoals de aanwezigheid van een strafblad. Rechters leggen mensen met een baan ook vaker een taakstraf op dan een celstraf. Al was het maar om te voorkomen dat de verdachte niet alleen wordt gestraft, maar ook zijn baan verliest. Als allochtonen vaker werkloos zijn, leidt dat er bij de rechter toe dat zij vaker tegen een celstraf oplo- pen.

Andere factoren
Er zijn meer factoren die een verschil in straftoemeting verklaren. Daders van niet-Nederlandse afkomst ontkennen vaker, staan vaker voor een drugsdelict terecht en zaten al vaker en langer in voorlopige hechtenis. Wordt met al dat soort factoren rekening gehouden, dan nog blijft een, zij het klein deel van de verschillen in straffen onverklaard.

Frits Bakker, voorzitter van de Raad voor de Rechtspraak, wil ook dat laatste deel onderzocht hebben: "De suggestie dat rechters onderscheid maken, staat haaks op de kernwaarden van de rechter."


Uiterlijk en taal van verdachte van invloed
Onderzoek naar etnisch gerelateerde verschillen in de rechtspraak is vaker gedaan. In 2012 publiceerde het Nederlands Juristenblad een onderzoek naar de rol van kenmerken van de verdachten. Zo bleek dat daders met een niet-Nederlands uiterlijk die wel de Nederlandse taal beheersten, een grotere kans te hebben op een veroordeling dan de verdachte met een Nederlands uiterlijk die eveneens Nederlands sprak. De kans op een veroordeling bleek het grootst bij de verdachte die geen Nederlands sprak en een niet-Nederlands uiterlijk had. Dit onderzoek was de aanleiding voor het recente onderzoek van de Universiteit Leiden.
Trouw
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PEC Zwolle

Bericht door El Clavo » do jan 29, 2015 1:25 pm

De onderzoekers konden een groot deel van de verschillen verklaren door de uitkomsten te corrigeren voor persoonlijke omstandigheden van de verdachte, zoals de aanwezigheid van een strafblad. Rechters leggen mensen met een baan ook vaker een taakstraf op dan een celstraf. Al was het maar om te voorkomen dat de verdachte niet alleen wordt gestraft, maar ook zijn baan verliest. Als allochtonen vaker werkloos zijn, leidt dat er bij de rechter toe dat zij vaker tegen een celstraf oplo- pen.
Hier zit het hem in. Uiteindelijk de persoonlijke omstandigheden. Het heeft dus niks te maken met allochtoon of autochtoon zijn. Titel is dus zeer suggestief.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door raymon » do jan 29, 2015 1:45 pm

El Clavo schreef:
De onderzoekers konden een groot deel van de verschillen verklaren door de uitkomsten te corrigeren voor persoonlijke omstandigheden van de verdachte, zoals de aanwezigheid van een strafblad. Rechters leggen mensen met een baan ook vaker een taakstraf op dan een celstraf. Al was het maar om te voorkomen dat de verdachte niet alleen wordt gestraft, maar ook zijn baan verliest. Als allochtonen vaker werkloos zijn, leidt dat er bij de rechter toe dat zij vaker tegen een celstraf oplo- pen.
Hier zit het hem in. Uiteindelijk de persoonlijke omstandigheden. Het heeft dus niks te maken met allochtoon of autochtoon zijn. Titel is dus zeer suggestief.
In Amerika is al duidelijk aangetoond dat de zwarte bevolking zwaarder bestrafd wordt dan de witte bevolking.

Ik geloof best het verschil tussen cel en taakstraf afhankelijk is van persoonlijke omstandigheid, maar ik vraag me af of bij bepaalde delicten de persoonlijke omstandigheden niet gelijk zijn in vele mate.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2015 2:26 pm

Gisteren de IJsselderby. Voor mij is dit duel een belangrijke graadmeter als het gaat om de vraag hoe Jans het bij een topclub in het algemeen en Ajax in het bijzonder zou doen. Dit is namelijk de enige pot in het jaar waarin PEC een tegenstander treft die 1.) de underdog is en 2.) met bloeddoorlopen ogen en geslepen messen op het veld staat. Zoals we weten speelt Ajax wel vaker zo'n duel.

En guess what? Het PEC van Ron Jans werd voor de derde keer in vier ontmoetingen verslagen door GAE. En niet alleen dat; Jans werd ook nog naar de tribune gestuurd wegens wangedrag langs de lijn. Dom, dom, dom.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... elf__.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsselderby

Plaats reactie