NEC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » za jul 28, 2012 9:48 am

Als dat zo is heeft nec volgens mij een heel aardig elftal voor komend seizoen. Ik ken die rienks en stutter niet, maar ervan uitgaande dat ze iets kunnun, ben ik best tevreden voor een club die geen cent te makken heeft.


Ps: maak jullie niet druk. Dat verandert nog wel :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Duke » za jul 28, 2012 10:12 am

Eens, NEC zou het wel eens heel aardig kunnen doen dit seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » zo jul 29, 2012 8:26 am

Hmzzz...ach ja...oefenpotje... :hypocrite.gif:

N.E.C. in slotfase onderuit tegen Rayo Vallecano: 1-2

N.E.C. heeft in de eerste serieuze test met 1-2 verloren van het Madrileense Rayo Vallecano, uitkomend in de Primera Division. Bij N.E.C. stonden de nieuwelingen Roorda, Sno, Breuer (rechtsback), Ten Voorde in de basis. De Drent mocht vanaf links beginnen, Melvin Platje fungeerde als centrumspits.


Afbeelding

De ploeg van Pastoor speelde een rommelige wedstrijd op het prima veld van topklasser Achilles uit Groesbeek. De Spanjaarden, die gisteren nog oefenden tegen FC Utrecht en misschien die wedstrijd nog in de benen voelden, profiteerden in de eerste helft echter niet van de vele fouten en slordigheden aan Nijmeegse zijde. Wel had Rayo Vallecano duidelijk het overwicht in de wedstrijd. Met dank aan een oplettende Gabor Babos bleef het eerste halfuur doelpuntloos. En plots was daar de 1-0, uit het niets. Platje werd weggestuurd op rechts en vond met een afgemeten voorzet Ten Voorde. De aanvaller kopte van dichtbij raak.

Helaas ging N.E.C. met deze voorsprong niet echt veel beter voetballen. Het spel bleef slordig, met name ook van achteruit. De middenvelders, onder wie een aantal nieuwelingen, en de aanvallers konden zich hierdoor niet altijd even goed profileren. In de tweede helft bleef het spelbeeld, ondanks de vele wissels aan Spaanse zijde, in grote lijnen hetzelfde. De Spanjaarden zetten de lijnen uit, en N.E.C. beperkte zich - noodgedwongen wellicht - tot counteren. Met name de snelle en handige Foor was enkele malen een plaag voor de Spaanse verdedigers. Maar tot echte gevaarlijke situaties of kansen leidde dit eigenlijk niet. De grootste kans was voor Geert Arend Roorda die vanaf een meter of twaalf het net niet wist te vinden.

Ongeveer halverwege de tweede helft kwamen de Spanjaarden verdiend op 1-1. Piti schoot laag over de grond in de verre hoek, Babos was kansloos. Daarna ontsnapte N.E.C. - waar ook nieuweling Sören Rieks zijn opwachting maakte en bijna de 2-1 maakte - enkele keren aan een achterstand. In de 83e minuut was het dan toch zover: Rens van Eijden maakte op ongelukkige wijze een eigen doelpunt: 1-2. Daarna was N.E.C. - ook de Duitse aankoop Stutter mocht nog even meedoen - niet meer bij machte om de Spanjaarden pijn te doen.

Door: Sander Peters

N.E.C. - Rayo Vallecano 1 - 2

Scoreverloop:
30' Ten Voorde 1-0, 70' Piri 1-1, 85' Van Eijden 1-2 (e.d.)

Opstelling N.E.C. : Gabor Babos; Michel Breuer, Rens van Eijden, Bram Nuytinck, Kevin Conboy; Geert Arend Roorda, Evander Sno (85' Marcel Stutter), Ryan Koolwijk; Navarone Foor (75' Lreoy George), Melvin Platje (60' Sören Rieks), Rick ten Voorde.

http://www.nec-nijmegen.nl/




Op naar de Open Dag tegen Blackburn Rovers. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Duke » ma jul 30, 2012 5:05 pm

Ramona schreef:Plet op huurbasis naar NEC...
Schijnt (nog) niet door te gaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » di jul 31, 2012 8:23 am

Idd...
Plet voorlopig nog niet naar NEC
Geplaatst op: 30-07-12 om: 14:43 door:

Door: Sander

Volgens De Telegraaf vertrekt Glynor Plet deze week nog niet naar NEC. De spits zou overbodig zijn geworden bij FC Twente na het aantrekken van Luc Castaignos. NEC zou de spits graag willen huren, maar trainer Steve McClaren van Twente wil de aanvaller nog niet laten gaan.

Castaignos zal na maandag speelgerechtigd zijn voor de ‘Tukkers’ en zal in de Europa League dus inzetbaar zijn. "Maar Luc is pas een week of twee in training", zegt McClaren. "Uit de medische testen moet blijken hoe ver hij is. Aan de hand daarvan bepaal ik of ik een beroep op hem doe."

NEC zal nog even moeten wachten met de komst van Plet. "Glynor maakt gewoon deel uit van de selectie en we hebben alle spelers hard nodig”, aldus McClaren, die mogelijk pas over anderhalve week akkoord zal gaan met een verhuur van Plet.
http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » di jul 31, 2012 11:49 am

Bram Nuytinck zal niet de nieuwe centrumverdediger van Feyenoord worden. De Rotterdammers willen de talentvolle NEC'er graag inlijven, maar het beschikbare transferbudget schiet tekort.

Feyenoord mag in totaal tien procent van de transfersom die het van Aston Villa kreeg voor Ron Vlaar (vier miljoen euro) investeren in een vervanger. Vier ton bleek echter niet voldoende om Nuytinck los te weken bij NEC, meldt het Algemeen Dagblad.

Het betekent dat Feyenoord blijft zoeken naar versterking voor in de as van het veld. Dat hoeft niet per se een centrale verdediger te zijn, liet Martin van Geel onlangs weten. Met Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij denkt Feyenoord achterin goed bezet te zijn.

De Rotterdammers willen echter wel een geroutineerde kracht toevoegen aan de selectie, die na het afscheid van Vlaar bijzonder onervaren is.
Kan me neit voorstellen dat Feyenoord een officieel bod heeft gedaan op Neuytinck... 4 ton is natuurlijk een lachtertje... 2,5 miljoen... op z'n minst.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » di jul 31, 2012 9:36 pm

'
Fejzullahu keert terug naar Zweden'
Geplaatst op: 31-07-12 om: 18:16 door:
Door: Koen van Ekeren

De wegen van Erton Fejzullahu en NEC lijken te gaan scheiden. Volgens Aftonbladed, een populaire Zweedse krant, vervolgt Fejzullahu zijn carrière bij Djurgårdens IF, een club dat uitkomt in de hoogste divisie van Zweden.

Fejzullahu had nog een contract tot de zomer van 2013, maar wist in Nijmegen nauwelijks te imponeren. NEC leende hem in zijn tweede contractjaar uit aan Randers FC, maar ook hier was zijn inbreng marginaal. Er volgde een verhuur aan de club waar hij vandaan kwam: Mjällby AIF. Fejzullahu speelde in totaal 36 wedstrijden voor NEC, waarin hij drie keer scoorde.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » wo aug 01, 2012 8:05 pm

Marcel Stutter tekende afgelopen week een contract bij NEC Nijmegen. De 24-jarige Duitser had volgens trainer Alex Pastoor tijdens zijn stage moeite met het niveau, maar de club besloot de aanvaller toch vast te leggen.

"Hij heeft moeite met ons niveau en oogt nogal log. Hij schijnt een spits te zijn, maar daar zet ik in ieder geval mijn vraagtekens bij", was Pastoor eerder duidelijk over de Duitse tester. Technisch directeur Carlos Aalbers verduidelijkt het besluit van NEC om Stutter aan te trekken. De club ziet in de Duitser niet direct een spits, maar eerder een middenvelder met groeipotentie.

"Hij kwam naar voren uit het zogenaamde Footbonaut-systeem van Borussia Dortmund. Dat is een kooi van veertien bij veertien meter. De speler hoort een ruis en dan valt ergens een bal naar beneden, waarna de speler die moet plaatsen in het doel waar een lampje brandt", zegt Aalbers in gesprek met Voetbal International. "Dat is een duur systeem, waarmee je reactie- en handelingssnelheid kunt meten."

"Dortmund heeft ons getipt toen bleek dat hij bovengemiddeld uit de test kwam. Daarnaast heeft hij de Duitse arbeidsethiek. We gaan hem een jaar de kans geven", aldus Aalbers tegenover het magazine.
Ik twijfel toch een veetje aan Stutter als ik het zo lees. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » do aug 02, 2012 8:11 am

Wellicht toch maar ff sjekken nog...

Generale repetitie NEC in de middag
woensdag 01 augustus 2012 | 21:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 01 augustus 2012 | 21:28


NIJMEGEN - De generale repetitie van NEC vindt plaats in de middag. De Nijmeegse eredivisionist treedt zondag om 14.30 uur aan tegen Blackburn Rovers. Het oefenduel maakt deel uit van de open dag van de club, in en rond het Goffertstadion. Een week later begint voor de selectie van coach Alex Pastoor de competitie, uit bij Heerenveen.

Blackburn Rovers is afgelopen voorjaar gedegradeerd uit de hoogste Engelse divisie, de Premier League. De club, eigendom van een Indische investeringsgroep, tracht dit seizoen via het Championship (eerste divisie) terug te keren bij de elite van het Britse voetbal. Blackburn Rovers won in de clubhistorie zes keer de prestigieuze FA Cup en werd driemaal landskampioen van Engeland. De laatste nationale titel dateert van 1995. Enkele bekende oud-spelers zijn Alan Shearer, Hakan Sükür en Brett Emerton, die eerder ook actief was voor Feyenoord. Richard Witschge, Maceo Rigters en André Ooijer hebben ook bij de club uit Lancashire gevoetbald.

Het huidige Rovers telt ook enkele beroemdheden. Doelman Paul Robinson stond jaren onder de lat in het Engelse elftal. Danny Murphy kwam daarbij lange tijd uit voor Liverpool. Bekend is tenslotte zeker ook Nuno Gomes. De Portugese spits telt inmiddels 36 lentes, maar heeft een rijke internationale loopbaan achter de rug. In het laatste oefenduel van Blackburn scoorde hij nog. Rovers versloeg AEK Athene met 2-1.

© Gelderlander 2012, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » zo aug 05, 2012 10:03 am

DAMN!!!
Wedstrijd is afgelast op last van lokale autoriteiten in verband met verwachte ongeregeldheden.... :1evil.gif:


Zou dit de hoolies tegenhouden? :rules.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Rooie » zo aug 05, 2012 10:12 am

Lekker op tijd ook...

Als je nog geen hoolie bent, zou je het hier spontaan van worden!

Is er een historie tussen NEC en Blackburn? Snap hier echt de ballen van.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » zo aug 05, 2012 10:15 am

Benji schreef:Lekker op tijd ook...

Als je nog geen hoolie bent, zou je het hier spontaan van worden!

Is er een historie tussen NEC en Blackburn? Snap hier echt de ballen van.

Volgens mij is er niks voorgevallen ooit.
Gisteravond schijnt de ME nodig geweest te zijn in het Centrum! :1evil.gif:
Verder geen melding over ongeregeldheden? Voor een paar hoolies de wedstrijd aflasten? Beats me? :rules.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 11:02 am

Dit soort dingen gebeuren toch vrij regelmatig in de voorbereiding van NEC? Ik herinner me dat 2 jaar geleden een wedstrijd op een sportcomplex in Waardenburg gestaakt werd omdat er een grote kloppartij ontstond tussen NEC en supporters van een Belgische club.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » zo aug 05, 2012 11:05 am

Onzin.
Toch gingen gestoorde Belgen onverwachts totaal los ja, kinderen trauma's bezorgend! :1evil.gif:

Was in Groesbeek btw.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 11:50 am

Ohja, in Groesbeek. Hoe heet die amateurclub ook alweer waar toen werd gespeeld? Ben twee keer bij die vereniging geweest, maar ben de naam ff kwijt.

Ik had idd begrepen dat een groep leipe Belgen die dag de tribune over stormden en op zo ongeveer iedereen die ook maar in hun buurt was hebben lopen in hakken, mafkezen. Neemt niet weg dat de harde kern van NEC bepaald ook niet uit lieverdjes bestaat, die zullen doorgaans niet terugdeinzen voor zowel een spontane als een vooraf afgesproken kloppartij.

Overigens nog steeds hulde voor die keer in 2003 dat ze met 150 man bij station Duivendrecht opdoken, goede actie! :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo aug 05, 2012 11:56 am

Dat volk die dit veroorzaakt Moet verplicht en op eigen kosten opgenomen worden in een kliniek of een tijd bij een psychiater langsgaan. Die zijn ziek in hun hoofd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » zo aug 05, 2012 12:03 pm

Cruijff schreef:Ohja, in Groesbeek. Hoe heet die amateurclub ook alweer waar toen werd gespeeld? Ben twee keer bij die vereniging geweest, maar ben de naam ff kwijt.

Ik had idd begrepen dat een groep leipe Belgen die dag de tribune over stormden en op zo ongeveer iedereen die ook maar in hun buurt was hebben lopen in hakken, mafkezen. Neemt niet weg dat de harde kern van NEC bepaald ook niet uit lieverdjes bestaat, die zullen doorgaans niet terugdeinzen voor zowel een spontane als een vooraf afgesproken kloppartij.

Overigens nog steeds hulde voor die keer in 2003 dat ze met 150 man bij station Duivendrecht opdoken, goede actie! :biggthumpup.gif:
Was bij de Treffers. Germinal Beerschot was de tegenstander toen.

Ach hulde... :eusa_silenced.gif: Ik was toen gelukkig net een trein eerder daar.
Overal heb je helaas gestoorden die het voor velen verknallen. :1evil.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 12:25 pm

Ramona schreef:
Cruijff schreef:Overigens nog steeds hulde voor die keer in 2003 dat ze met 150 man bij station Duivendrecht opdoken, goede actie! :biggthumpup.gif:
Ach hulde... :eusa_silenced.gif: Ik was toen gelukkig net een trein eerder daar.
Ik had die zondag last minute mijn planning gewijzigd, indrinken bij het supportershome werd toch maar indrinken in de binnenstad. Wordt er via de intercom van metro 54 omgeroepen: "Vanwege rellen bij station Duivendrecht zal deze metro niet verder rijden dan Van der Madeweg." :excited.gif:

Uiteraard als een gek die metro uitgegaan en zo snel mogelijk naar Duivendrecht gesprint. Was zeker geen verkeerde groep die NEC op de been had, Feyenoord en Ado heb ik sinds de Arena er staat niet meer zo'n actie zien maken. Laat staan een club als PSV waar ze altijd een erg grote bek over 020 hebben, maar man tegen man een potje beuken ho maar.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo aug 05, 2012 12:31 pm

maar man tegen man een potje beuken ho maar
Daar kunnen ze dan trots op zijn
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 12:33 pm

Ja, ik denk dat de harde kern van NEC nog steeds wel trots is op die actie. Door de betrokkenen die uit naam van Ajax graag met bakstenen en andere voorwerpen lopen te gooien wordt er in ieder geval nog altijd met waardering over gesproken.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Ramona » zo aug 05, 2012 12:36 pm

Het oefenpotje schijnt nu in Hoenderloo gespeeld te worden...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo aug 05, 2012 12:37 pm

Hoe kan je nou trots op jezelf zijn als je rotzooi hebt getrapt? Ziek ben je dan. Dat is niks om trots op te zijn
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 12:44 pm

Ach dat zul jij als persoon die niet de behoefte hebt om primaire oerdriften / agressie op zijn tijd tot een explosie te laten komen inderdaad niet begrijpen.

Maar wat zijn nu feitelijk de grote verschillen tussen een potje levend stratego en een afgesproken confrontatie tussen twee groepen voetbalsupporters? Bij het laatste evenement is de kans op wat blauwe plekken of een paar deuken in je hoofd wat groter, maar verder zie ik vooral overeenkomsten.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo aug 05, 2012 12:51 pm

Ik vind het beide belachelijk. Doe gewoon normaal. Het is maar voetbal. Dat domme gevecht altijd er om heen.

Nee.... Of het nou is afgesproken of niet. Belachelijk en verwerpelijk gedrag is het en gelukkig zal ik dat nooit begrijpen.

Gaan die domme lui dan ook naar de gemeente om hun gemaakte schade te vergoeden? Nee... Natuurlijk niet. Dan moeten ze dat ook doen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo aug 05, 2012 1:11 pm

Ja. Je hebt helemaal gelijk! :excited.gif:

Plaats reactie