NEC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18859
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » ma apr 29, 2024 8:22 pm

Liberty schreef:
ma apr 29, 2024 7:35 pm
Sandro schreef:
ma apr 29, 2024 7:24 pm
Jezus Wouter, weleens van het fenomeen derby gehoord en hoe dat leeft onder supporters? :rules.gif:
Maar Wouter heeft toch gelijk?

Je ziet het bij Feyenoord ook: het winnen van Ajax is bijna belangrijker dan het winnen van de titel. Bij Ajax-fans is het toch echt anders. Winnen van Feyenoord is leuk, maar men wint liever de wedstrijden die prijzen opleveren.
Ik heb zelf oprecht niet zo veel met die derby. Goed, een grapje af en toe is wel leuk, maar al dat opgeklopte gedoe niet en de agressie al helemaal niet.

Tot een paar jaar geleden viel het bij Vitesse allemaal wel mee met "anti-NEC-gedrag", maar afgelopen Vitesse-NEC zag ik na afloop opeens van die jonge mannetjes van een jaar of achttien met zwarte truien met hoodies en "FUCK NEK" als tekst erop. Dat vind ik behoorlijk triest. Op het gênante af.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11919
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: NEC

Bericht door Sandro » ma apr 29, 2024 9:11 pm

Liberty schreef:
ma apr 29, 2024 7:35 pm
Sandro schreef:
ma apr 29, 2024 7:24 pm
Jezus Wouter, weleens van het fenomeen derby gehoord en hoe dat leeft onder supporters? :rules.gif:
Maar Wouter heeft toch gelijk?

Je ziet het bij Feyenoord ook: het winnen van Ajax is bijna belangrijker dan het winnen van de titel. Bij Ajax-fans is het toch echt anders. Winnen van Feyenoord is leuk, maar men wint liever de wedstrijden die prijzen opleveren.
Ajax en Feyenoord is niet hetzelfde als Vitesse en NEC he. Overigens zou ik inmiddels wel erg bij zijn als wij van Feyenoord zouden kunnen winnen...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12946
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: NEC

Bericht door Liberty » di apr 30, 2024 5:04 am

Er is een verschil tussen blij zijn en het seizoen geslaagd vinden, terwijl je meedoet om de prijzen.

Als NEC straks geen Europees voetbal heeft dan hebben ze er alsnog weinig gehad.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: NEC

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 8:56 am

Tot een paar jaar geleden viel het bij Vitesse allemaal wel mee met "anti-NEC-gedrag", maar afgelopen Vitesse-NEC zag ik na afloop opeens van die jonge mannetjes van een jaar of achttien met zwarte truien met hoodies en "FUCK NEK" als tekst erop. Dat vind ik behoorlijk triest. Op het gênante af.
Dat gedrag komt doorgaans van supporters van de mindere club. De agressie door voortkomt uit de vernedering moet ergens heen.

Over NEC: verliest van AZ, daar kun je niet alles uit afleiden. AZ is sowieso beter. Het zou natuurlijk kunnen dat de pijp leeg is bij de spelers van NEC, die lopen al het hele seizoen op hun tenen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » di apr 30, 2024 10:46 am

Precies. En dat geldt helaas natuurlijk ook voor Feye.... hoewel zij te kloppen waren geweest laatst. :1evil.gif:

Plaats reactie