NAC Breda

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NAC Breda

Bericht door Ramona » di jun 09, 2015 8:14 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC Breda

Bericht door Marillion » di jun 09, 2015 8:47 pm

Leuke actie. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: NAC Breda

Bericht door beelzebub » ma jan 02, 2017 8:15 pm

Stijn 'de Indiaan' Vreven is terug in NL als trainer. Jammer dat wij niet tegen ze moeten komend halfjaar, anders had hij zijn tieten kunnen laten zien. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: NAC Breda

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 8:17 pm

Zo das interessant
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NAC Breda

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:44 pm

Grappig.

Naast Fortuna Sittard dus nog een opvallende trainer in de Eerste Divisie, eentje die iedere voetbalvolger in Nederland kent. Vermakelijk. :smile-ajax.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda

Bericht door Demosthenes » do jun 01, 2017 6:35 pm

Heb niets met NAC, maar ook niets tegen NAC. De sfeer is het stadion schijnt goed te zijn, maar voor mij het voetbal minstens zo belangrijk.

Zat naar de transfers op AS te kijken en vroeg me af wat NAC te zoeken heeft in de eredivisie als het nauwelijks een elftal ven eigen spelers op kan stellen. Ik heb geen idee welke spelers er gespeeld hebben, maar er vertrekken er nogal wat:
NAC Breda:

Nieuw:

Weg: Jesse van Bezooijen (KFC Zwarte Leeuw, transfervrij), Brandon Barker (Manchester City, was gehuurd), Manu Garcia (Manchester City, was gehuurd), Ashley Smith­Brown (Manchester City, was gehuurd), Thomas Agyepong (Manchester City, was gehuurd), James Horsfield (Manchester City, was gehuurd), Charni Ekangamene (Zulte Waregem, was gehuurd), Jari Oosterwijk (FC Twente, was gehuurd), Shane O'Neill (Apol. Limassol, was gehuurd), Jorn Brondeel (Lierse SK, was gehuurd), Danny Verbeek (FC Den Bosch), Cyriel Dessers (FC Utrecht)
Dessers scoorde toch al die doelpunten?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC Breda

Bericht door Duke » do jun 01, 2017 7:15 pm

Er zal wel weer een nieuw (ander?) legertje spelers gehuurd worden. Er zijn competities waar er een maximum aantal spelers is dat je mag huren, maar in Nederland is dat volgens mij niet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: NAC Breda

Bericht door Sandro » do jun 01, 2017 7:18 pm

Demosthenes schreef:Heb niets met NAC, maar ook niets tegen NAC. De sfeer is het stadion schijnt goed te zijn
Het is wachten tot er iemand over het avondje NAC begint :excited.gif: Heb niks met die club. Heb eigenlijk niks met heel Brabant.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: NAC Breda

Bericht door brigade zuid » do jun 01, 2017 8:56 pm

Duke schreef:Er zal wel weer een nieuw (ander?) legertje spelers gehuurd worden. Er zijn competities waar er een maximum aantal spelers is dat je mag huren, maar in Nederland is dat volgens mij niet?
City heeft toch serieuze plannen met Nac, volgens mij willen ze er ook een ultra modern trainingscomplex aanleggen wat in Nederand zijn gelijke niet kent.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC Breda

Bericht door Marillion » do jun 01, 2017 9:01 pm

Het was altijd wel een leuke uitwedstrijd, zeker toen ze nog op de Beatrixstraat speelden. Je zag geen flikker vanuit de meeste plaatsen in het uitvak maar sfeer was er zeker.

Ik herinner me nog de terugkeer van Kluivert na dat tragische verkeersongeval. Hij viel daar voor het eerst weer in. Het NAC publiek viel hem verbaal fel aan en vervolgens maakte Kluivert de enige treffer: 0-1 Ajax. Het ging er toen wel even stevig aan toe.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: NAC Breda

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jun 01, 2017 9:40 pm

Ah ja. Sprong Danny Blind niet bovenop hem om te voorkomen dat ie te veel ging juichen?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: NAC Breda

Bericht door beelzebub » vr jun 02, 2017 8:41 am

Ik was het helemaal vergeten, maar Vreven kan zijn tieten weer laten zien in de Arena. En natuurlijk kan de klassieker "hij heeft een fiets zonder zadel" weer van stal gehaald worden. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: NAC Breda

Bericht door elliquido » vr jun 02, 2017 10:10 am

Die fiets zonder zadel behoort uiteraard toe tot de enige echte Ignas van Swieten (rip)

De andere scheidsrechters werden dan altijd uitgemaakt voor "hij is een vriend van Van Swieten" later de naamgever voor een tv show van o.a. Raoul Heertje, Viggo Waas en Peter Heerschop.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ignace_van_Swieten

tot zover de geschiedenisles uit de jaren 80-90 :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC Breda

Bericht door Marillion » vr jun 02, 2017 12:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ah ja. Sprong Danny Blind niet bovenop hem om te voorkomen dat ie te veel ging juichen?
Volgens mij wel inderdaad. Er zat aan alle kanten nogal veel emotie op die wedstrijd.
Nil volentibus arduum

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC Breda

Bericht door T82 » vr jun 02, 2017 8:27 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Demosthenes schreef:Heb niets met NAC, maar ook niets tegen NAC. De sfeer is het stadion schijnt goed te zijn
Het is wachten tot er iemand over het avondje NAC begint :excited.gif: Heb niks met die club. Heb eigenlijk niks met heel Brabant.
Ver weg blijven dan en oren en ogen dicht :biggthumpup.gif:

NAC heeft veel redenen waarom ze vast in de eredivisie zouden moeten spelen. Helaas staan lang niet altijd de juiste mensen aan het roer. Heel dat huurfestijn zal ook geen duurzame oplossing zijn. Ben er benieuwd naar de komende weken...!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC Breda

Bericht door Marillion » vr jun 02, 2017 8:43 pm

NAC is absoluut Eredivisie waardig. Het voetbal leeft er enorm en de club zou het verdienen om stabiel mee te draaien. Er zit natuurlijk veel meer potentie in NAC dan bijvoorbeeld een club als Excelsior. Alleen hebben ze het bij die laatste club een stuk beter voor elkaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: NAC Breda

Bericht door Sandro » vr jun 02, 2017 9:08 pm

Het is inderdaad wel een club die langere tijd in de eredivisie zou kunnen blijven. Moeten ze nu wel sportief en financieel de juiste beslissingen nemen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NAC Breda

Bericht door Cruijff » za jun 03, 2017 6:52 pm

Dat is daar inderdaad wel een gebruik.. om met grote regelmaat miljoenen euro's foetsie te laten zijn.
Met goed beleid is dit inderdaad een club die heel lekker mee kan doen. Tijdens een jaartje met Ernie Brandts waarin het redelijk mee zat werden ze al 3e. En met Henk ten Cate zijn ze toch ook een keer 3e (of 4e?) geworden?

Sandro_Calaaabro schreef:
Demosthenes schreef:Heb niets met NAC, maar ook niets tegen NAC. De sfeer is het stadion schijnt goed te zijn
Het is wachten tot er iemand over het avondje NAC begint :excited.gif: Heb niks met die club. Heb eigenlijk niks met heel Brabant.
Beiden nimmer in hun stadion geweest? :confused.gif:
Het is een club die in de stad enorm leeft. Je merkt dat in talloze kroegen in Breda waar in veel gevallen allerlei NAC items aan de muur van zo'n café hangen. Een wereld van verschil met buurplaats Tilburg waar je vaak überhaupt niet eens merkt dat de stad een BVO heeft.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC Breda

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 9:30 am

NAC hoopt via City op spits en Nederlands duo

De samenwerking met Manchester City moet NAC Breda opnieuw een paar spelers opleveren. Bij de promovendus zijn ze ervan overtuigd dat het Eredivisieschap meer mogelijkheden gaat geven.

'Wij zullen nu spelers kunnen huren die al iets verder in hun ontwikkeling zijn', weet technisch directeur Hans Smulders. Ook trainer Stijn Vreven is die mening toegedaan. 'Eredivisie in plaats van Jupiler League, dat maakt voor City en die jonge spelers veel uit.' Bang dat andere clubs met door NAC gewenste City-spelers aan de haal gaan is Smulders niet. 'Iedere club kan zich bij City melden om een speler te huren, maar wij hebben een samenwerkingsverband. Dat geeft een voordeeltje in zo’n situatie.'

Prioriteit lijkt het huren van een spits, de opvolger van Cyriel Dessers. Bij NAC willen ze het liefst de twintigjarige bij Auxerre opgeleide Franse centrumspits Thierry Ambrose hebben. De speler en zijn zaakwaarnemer moeten aangeven of Ambrose een overstap naar de Eredivisie ziet zitten of dat hij de voorkeur geeft aan een verhuurperiode aan een Championship-club. Als alternatief voor Ambrose heeft City Lukas Nmecha beschikbaar. Een door City zelfopgeleide Engelse jeugdinternational.

Twee Nederlandse talenten die bij City in de jeugd spelen, lijken ook in aanmerking te komen voor een verhuurperiode aan NAC. Het gaat hierbij om middenvelder Rodney Kongolo (19), het jongere broertje van Feyenoord-verdediger Terence Kongolo, en rechtsbuiten Javairo Dilrosun (bijna 19). Beide spelers verkasten in 2014 naar Manchester City, Kongolo kwam van Feyenoord en Dilrosun van Ajax. Hun Nederlandse nationaliteit maakt ze voor NAC bijzonder interessant.

Naast de spits en de twee Nederlanders heeft NAC nog een aantal namen op het wensenlijstje staan. In het geval van de Spanjaarden Paolo Fernandes en Brahim Díaz hoopt NAC dat Manu García een rol kan spelen. De publiekslieveling behouden zou een geweldige opsteker zijn voor NAC. García is een speler van wie City vindt dat hij toe is aan een volgende stap op het hoogste niveau in een Europese competitie. Nadelig voor NAC kan zijn dat Girona afgelopen zondag promoveerde naar de Primera División. De kleine Catalaanse club heeft ook een samenwerkingsverband met Manchester City.

Van de City-spelers die afgelopen seizoen in Breda actief waren, hoopt NAC naast Manu García ook linksback James Horsfield nog een jaar te huren. Brandon Barker, Thomas Agyepong en Ashley Smith-Brown zullen zo goed als zeker niet meer terugkeren in Breda. Andere mogelijk aan NAC verhuurde spelers zijn verdediger Cameron Humphreys en aanvaller Isaac Buckley.

Kongolo, Ambrose, Fernandes, Buckley en Humphreys zijn afgelopen seizoen in Breda en Zundert geweest. Zij bezochten onder meer het competitieduel NAC-FC Oss. NAC gaat niet in op namen van nieuwe spelers. 'Wij bespreken onze wensen met City en horen van hen de mogelijkheden. Dat spelers wedstrijden komen kijken en het trainingscomplex bezoeken hoort bij de overeenkomst ze kennis te laten maken met NAC. Als een verhuurperiode dan op een bepaald moment ter sprake komt, hebben ze in ieder geval een idee over welke club het gaat', legt Smulders uit.
www.vi.nl

Een half elftal bestaat uit spelers van City begrijp ik? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: NAC Breda

Bericht door Alexander » di jun 06, 2017 9:33 am

Belachelijk dat de KNVB daar goedkeuring voor geeft. Dit heeft toch niks meer met gezond beleid te maken?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: NAC Breda

Bericht door beelzebub » di jun 06, 2017 9:44 am

Hoezo? De complete voorhoede van FC Twente bestond afgelopen seizoen uit spelers van Man City, daar hoorde ik ook niemand over klagen...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC Breda

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 9:54 am

beelzebub schreef:Hoezo? De complete voorhoede van FC Twente bestond afgelopen seizoen uit spelers van Man City, daar hoorde ik ook niemand over klagen...
Vind ik net zo kwalijk. Lijkt me inderdaad goed dat er een maximum wordt gesteld aan het aantal te huren spelers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: NAC Breda

Bericht door beelzebub » ma jun 19, 2017 2:14 pm

Mooie column over die gast(en) achter de gouden Lambo en de premie voor NAC. :ajaxsmiley.gif:
http://www.volkskrant.nl

Hoe twee Zeeuwse broers gierend rijk worden.

Door: Toine Heijmans

'Ik moet nuttig zijn' (zet kamerscherm recht), 'het gaat erom dat we alert en wakker zijn en scherp' (raapt propje op), 'messcherp, echt absurd scherp' (controleert koffiemachine), 'wat mensen niet begrijpen is ons tempo' ('die moet gereinigd'), 'alles zelf doen' (verplaatst barkruk), 'keihard, kei-hard werken' (telefoon: zijn broer) ('maakt niet uit broer, gas geven!'), '18 uur per dag, 7 op 7' (loopt naar de Mercedes), 'we gaan naar het kasteel' (start, telefoneert).


Hij en z'n broer. Ze delen alles. Het hotel, de huizen, het restaurant, de chroomgouden Lamborghini, een migrantenleven.

Salar Azimi op het balkon van zijn kasteel. Het enige kasteel van Zeeuws-Vlaanderen, thuis ook voor zijn ouders en zijn broer ('die heeft de mooiste kamers'). Even - 3 seconden? 5? - staat hij stil. 'Ze noemen me de sjah van de regio, wel leuk hè' (overziet zijn gecapitonneerde wereld) 'ja dit is een balkon voor een sjah'.

34. Zijn broer Sasan is 30. Het doel (miljonair worden voor je 30ste) ruim binnen de deadline gehaald (knipt de lampen van de kasteelsuite uit) ('ons ben zuunig') ('op dat gebied zijn we te veel geïntegreerd').

Salar is uitbundig, Sasan kalm, die werkt vandaag (Salar: 'draait zijn kloten eraf') aan de verbouwing van een hotelvleugel. 'Wat goed is om te schrijven: wij sporten op het hoogste niveau. Olympisch. Elke dag (telefoon: 'jawohl!'). 'Het doel is onmogelijke prestaties neerzetten.' (belt bouwtechnisch adviseur). 'Als we een klap krijgen, werken we twee keer zo hard om die klap te verwerken.'

Aardenburg is een excentrisch dorp onderin het land; de parkeerplaats van Hotel De Elderschans vol met babyboomerauto's. Stond twaalf jaar leeg. Iedereen die zich aan dit pand waagde, failleerde; de broers maken er een geldmachine van. Half miljoen betaald, dik miljoen tegenaan gegooid, net bod gehad van 7 miljoen. 'Met nul euro hypotheek' (hangt schilderij recht) 'dus een énorme waardecreatie' (sluit deur washok) 'er is wel afgunst zeg maar, omdat zij het plaatje zien hoe wij feesten en progressie boeken. Ze zien de rest niet' (controleert aandelen KPN) ('voor 1,4 miljoen gekocht').

Rijk worden is gas geven en de hartkloppingen voor kennisgeving aannemen.

Het is een laten we zeggen eclectisch hotel. Boven op het platte dak staan drie buitenissige biggen in primaire kleuren, binnenin combineren kroonluchters als suikerspinnen met een op maat gemaakte versie van De Nachtwacht. Asielzoekers waren ze. 13 en 9 ('je kunt opschrijven dat Iran nu een goed vakantieland is'). Foto van Salars vrouw Annika, ten huwelijk gevraagd in een gecharterd vliegtuig boven de Perzische Golf, tussen Kish en Dubai ('K-I-S-H, heb je dat?'). Foto's van zijn dochters Princess en Isabella ('ik voel mij wel een boegbeeld, of een voorbeeld. Voor allochtonen die klagen dat ze geen kansen krijgen.')

Met Annika de dure discotheken van Antwerpen af. Het champagnespuiten, tientallen flessen, 'je ziet ons gek doen maar ik zeg het u: de dag dat champagnespuiten ons geld kost, stoppen we ermee. Alles wat wij doen moet geld opbrengen. De Lamborghini ook. Dat is onze pr-machine.'

Broeksponsor van NAC, beloofde een premie van een ton bij promotie naar de Eredivisie, bracht het geld met de Lamborghini.

Oké let op: hoe hij het doet. Het gaat om de inkoop. Die thee van jou kost 6 cent ('exclusief btw'), een suikerstick 1,2 cent ('ik móet weten wat een suikerstick kost'), flesje cola 33 cent (raapt tak op) 'het gaat alleen om de inkoop'. En dan onderhandelen? 'Wij onderhandelen totdat we erbij neervallen.'

Twee asielcentra. Daarna knallen. Hun spaargeld ging in Trendy Telecom, winkeltje in mobiele telefonie ('kippenhok van 34 vierkante meter'), basis van het eerste miljoen. Er zijn dus mensen die denken dat het met drugsgeld te maken heeft, maar 'je moet met mij gepraat hebben om het te begrijpen'. Geen managers, geen frontoffice, geen backoffice; 'op elke hotelovernachting maken we 20 euro winst. Maal vijfduizend overnachters per maand is een miljoen per jaar. Goed hè, voor een simpele boer uit Iran' (controleert mechanisme vuilnisbak).

All-inclusive scheelt personeel - 'drie afruimers is genoeg'. Je hebt Preston Palace in Almelo, je hebt De Bonte Wever in Assen, 'maar wij zijn de beste'. Geeft me een neonroze armbandje: 'nu ben je vip, cocktails tot elf uur' (vergadert met de bouwadviseur).

's Ochtends is Sasan na drie uur slaap én aan het verbouwen én achter de receptie én elektrische fietsen aan het verhuren én met mij aan het praten. In rust een hartslag van 110. Salar doet 's nachts de facturen en loopt binnen (checkt de bar) 'kan niet tegen geneuzel en gemekker gewoon keihard presteren' (checkt mij) 'snap je dat?'



Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC Breda

Bericht door T82 » wo jun 28, 2017 7:30 am

Duke schreef:
beelzebub schreef:Hoezo? De complete voorhoede van FC Twente bestond afgelopen seizoen uit spelers van Man City, daar hoorde ik ook niemand over klagen...
Vind ik net zo kwalijk. Lijkt me inderdaad goed dat er een maximum wordt gesteld aan het aantal te huren spelers.
De eerste vier zijn binnen: Manu Garcia (vorig jaar al NAC), Pablo Mari (via Girona), Paolo Fernandes en Thierry Ambrose. Hopelijk blijft het hier bij. Meer dan genoeg.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC Breda

Bericht door Duke » di jul 04, 2017 8:45 am

Daar is nummer 5:
NAC haalt met Angeliño vijfde City-huurling binnen

NAC Breda kan komend seizoen een beroep doen op José Ángel Tasende, beter bekend als Angeliño. De twintigjarige linksback wordt gehuurd van Manchester City, dat daardoor al vijf spelers in Breda heeft gestald.

'Angeliño is een groot talent van Manchester City met al aardig wat ervaring door zijn drie eerdere uitleenbeurten', reageert technisch directeur Gans Smulders. 'Daarnaast heeft hij ook al zijn debuut in het eerste elftal van Manchester City gemaakt en zelfs al even kunnen ruiken aan het grote werk in de Champions League. Om echt de stap naar het eerste elftal te zetten zal hij zich nog verder door moeten ontwikkelen.'

De Bredase club maakt veelvuldig gebruik van de samenwerking met City. Eerder huurde NAC al Thierry Ambrose, Pablo Mari, Paolo Fernandes en Manu García. Laatstgenoemde speelde afgelopen seizoen ook al in Breda.

Smulders: 'Het zegt veel over de goede samenwerking met Manchester City dat zij er bewust voor kiezen om een groot talent als Angeliño bij NAC onder te brengen en de overtuiging hebben dat hij zich binnen onze randvoorwaarden het beste kan ontwikkelen. Met de toevoeging van Angeliño hebben wij direct onze gewenste versterking op de back-positie te pakken.'

Angeliño speelde in de jeugdopleiding van Deportivo La Coruña en maakte in 2013 de overstap naar City. De afgelopen jaren speelde hij al op huurbasis voor satellietclub New York City en het Spaanse Girona en Mallorca.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie