Heracles

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Heracles

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 04, 2016 8:11 pm

Ik voel t-shirts aankomen in Almelo: "Heracles: undefeated in Europe"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heracles

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 8:17 pm

Ja, gelukkig hebben ze nog een aardige busreis om daarover na te denken. Ik hoop dat ze daar nog even van genieten want dit was het dan voorlopig wel weer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Heracles

Bericht door beelzebub » do aug 04, 2016 10:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik voel t-shirts aankomen in Almelo: "Heracles: undefeated in Europe"


Goeie. Wanneer ga je op de Grote Markt van Almelo staan? Ze kunnen daar i.i.g. roepen dat ze recenter Europees voetbal hebben gespeeld dan Twente en dat telt in de regio.

Het heeft ook wel iets moois en kneuterigs tegelijk. Zo hoorde ik op de radio dat Heracles wat heeft rondgebeld (o.a. naar AZ) over hoe ze nou het een en ander moesten regelen. Ik neem aan voor het supportersreisje en de UEFA protocollen.
Of zouden ze ook gevraagd hebben hoe je een charter voor het team regelt, wat je voor hotel je neemt, welke lokale club je belt om te trainen en hoe je zorgt dat je op tijd terug bent voor de start van de competitie? :ajaxsmiley.gif:

#Pauperbus the movie komt volgend jaar uit trouwens. Hier een foto van de bus op de berg...

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Heracles

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 11:00 pm

Mooie post van beelzebub hier boven! :biggthumpup.gif:

Alleen dat al is 't omhooghalen van dit topic waard. Geweldige foto. :smile-ajax.gif:


De Heraclieden hebben 7 dagen geleden, toen was Twente-Heracles, de beeltenis van Blaise Nkufo vernield, lees ik nu pas. Triest. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heracles

Bericht door Marillion » zo mei 07, 2017 6:33 pm

Volgende week de laatste wedstrijd van Heracles met Jan Smit als voorzitter. Die man heeft van deze bescheiden club een stabiele Eredivisieclub gemaakt. Ik weet niet tegen wie ze spelen maar het zou wel aardig zijn als ze dat tijdperk afsluiten met een overwinning. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heracles

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 07, 2017 7:29 pm

Marillion schreef:Volgende week de laatste wedstrijd van Heracles met Jan Smit als voorzitter. Die man heeft van deze bescheiden club een stabiele Eredivisieclub gemaakt. Ik weet niet tegen wie ze spelen maar het zou wel aardig zijn als ze dat tijdperk afsluiten met een overwinning. :hypocrite.gif:
Gelijkspel mag ook :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Heracles

Bericht door Sandro » zo mei 07, 2017 7:36 pm

Ajaciedjuh schreef:
Marillion schreef:Volgende week de laatste wedstrijd van Heracles met Jan Smit als voorzitter. Die man heeft van deze bescheiden club een stabiele Eredivisieclub gemaakt. Ik weet niet tegen wie ze spelen maar het zou wel aardig zijn als ze dat tijdperk afsluiten met een overwinning. :hypocrite.gif:
Gelijkspel mag ook :666.gif:
Jan Smit verdient een overwinning. Topwerk geleverd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Heracles

Bericht door brigade zuid » zo mei 07, 2017 7:39 pm

Bovendien hebben Bosz en Kruzen ook genoeg gedaan voor Heracles, nu mogen ze wat terug doen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Heracles

Bericht door El Clavo » zo mei 07, 2017 8:11 pm

Ik zal op het werk eens rond vragen of we daar wat IPhones of IPads heen kunnen sturen :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heracles

Bericht door Duke » zo mei 07, 2017 9:10 pm

brigade zuid schreef:Bovendien hebben Bosz en Kruzen ook genoeg gedaan voor Heracles, nu mogen ze wat terug doen.
Als dat in hun macht ligt, zullen ze dat ook zeker doen. Maar er zijn niet veel ploegen die Feyenoord in de eigen Kuip écht weerstand kunnen bieden dit seizoen. Aan de andere kant, Feyenoord zal niet alleen maar meer spanning op de benen krijgen, zeker als het eerste doelpunt uitblijft. Maar nog steeds moet je er logischerwijs van uitgaan dat Feyenoord kampioen wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Heracles

Bericht door zeux » zo mei 07, 2017 9:12 pm

Het idee alleen al dat het nog mis kan gaan voor Feyenoord is natuurlijk al leuk. Niet meer verwacht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Heracles

Bericht door elliquido » zo mei 07, 2017 9:57 pm

feijenoord speelde 2x thuis achter elkaar gelijk in oktober tegen ajax en heerenveen.

uit wonnen ze met 0-1 van de heraclieden in augustus...

:blackcat.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Heracles

Bericht door Alexander » zo mei 07, 2017 9:59 pm

Minimale kans, maar moeten we niet crowdfunding voor onze vrienden uit Almelo opstarten?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heracles

Bericht door Marillion » ma mei 08, 2017 6:34 am

Ajax heeft eerder dit jaar nog uitgepakt met een bestelbusje vol met bier voor die club uit Wales. Misschien dat ze nu een vrachtwagen regelen bij een positief resultaat? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Heracles

Bericht door Demosthenes » ma mei 08, 2017 11:02 am

Marillion schreef:Ajax heeft eerder dit jaar nog uitgepakt met een bestelbusje vol met bier voor die club uit Wales. Misschien dat ze nu een vrachtwagen regelen bij een positief resultaat? :smile-ajax.gif:
of speler-X kopen voor een te hoog bedrag, mocht Heracles een punt (of drie) pakken van Feyenoord of voor het publiek daar: gratis drinken als Heracles tegen Ajax speelt of .... :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Heracles

Bericht door zeux » ma mei 08, 2017 1:18 pm

Mooi scenario: Feyenoord komt op 1-0, Ajax voor tegen Willem Ii, Groningen voor tegen Twente, Heracles jaagt op de gelijkmaker en scoort een paar minuten voor tijd. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Heracles

Bericht door brigade zuid » ma mei 08, 2017 1:48 pm

Ik hoop wel dat er komende week nog wat contact is tussen Ajax en Heracles. Vond Jan Smit gisteren een beetje vaag toen hij het publiek toesprak, hij zei iets in de trant van '... volgende week gaan we naar Rotterdam, lijkt me heel leuk om wat daar allemaal gaat gebeuren van dichtbij mee te maken...' ik maakte er een beetje uit op dat hij daarmee doelde op een kolkende kuip die het kampioenschap viert. Ik zal wel weer spoken zien want Heracles zal neem ik aan geen play-off ticket op het spel willen zetten. Maar toch nog even wat contact over en weer van de week kan misschien geen kwaad, Ajax moet daarin niet roomser zijn dan de paus. Benadruk nog even de band van Bosz en Kruzen met Heracles en dat de Heracles fans in Ansterdam in een sky box mochten zitten vorig jaar.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Heracles

Bericht door Toppie » ma mei 08, 2017 1:52 pm

3x Armin tear them :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Heracles

Bericht door zeux » ma mei 08, 2017 1:54 pm

Jan Smit lijkt me geen type om voor te stellen a la Vitesse de rode loper uit te leggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Heracles

Bericht door elliquido » ma mei 08, 2017 3:16 pm

zeux schreef:Mooi scenario: Feyenoord komt op 1-0, Ajax voor tegen Willem Ii, Groningen voor tegen Twente, Heracles jaagt op de gelijkmaker en scoort een paar minuten voor tijd. :-)
of,, het staat 0-0.. de te verwachte penalty komt toch in de laatste minuut. kuijt legt aan... en schiet huizenhoog over in de zuid tribune.....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Heracles

Bericht door Demosthenes » ma mei 08, 2017 3:49 pm

of,, het staat 0-0.. de te verwachte penalty komt toch in de laatste minuut. kuijt legt aan... en schiet huizenhoog over in de zuid tribune.....
Waarna de penalty opnieuw mag worden genomen, omdat de keeper van Heracles te vroeg bewoog, zoiets?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Heracles

Bericht door Wouter » ma mei 08, 2017 3:49 pm

Tja, alleen echte topteams zoals Vitesse staan er op het beslissende moment. Ajax verprutste het vorig jaar ook en is dus niet stressbestendig. Feyenoord ook niet. Conclusie: Feyenoord verliest wel van Heracles maar Ajax wint niet bij de kruikenzeikers.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Heracles

Bericht door Jinne » di jun 13, 2017 9:26 am

Hoogma (jr) naar Hoffenheim.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heracles

Bericht door Duke » do mar 15, 2018 4:55 pm

Fledderus meteen vol aan de bak als technisch manager van Heracles

Zijn eerste klus als technisch manager van Heracles is meteen een pittige: wie wordt de nieuwe trainer? Mark-Jan Fledderus (35) en de club zijn er bijna uit.

Is de nieuwe trainer er al?
„We zijn een eind in het proces, maar het is nog niet zo ver. Het kan snel gaan.”

Best een pittige klus om als nieuweling mee te beginnen.
„Ik ben dag en nacht bezig, het slokt me op, maar ik wil op dit moment niets liever. Tot het einde van de transfermarkt zal het niet anders zijn. Het is vooral superinteressant en leerzaam. Ik ben sinds 1 maart in functie en het lijkt of de hele voetbalwereld je dan weet te vinden. Zaakwaarnemers bellen en willen koffie drinken. Ze vragen: wat heb je nodig komend seizoen? Je wilt daar wel tijd voor nemen, je hebt elkaar nodig. Er bellen ook trainers die hier aan de slag willen. Intussen voeren we gesprekken en zijn we bezig met de selectie voor volgend jaar.”

Maar je hebt al een keus gemaakt toch? Wie wordt de opvolger van trainer John Stegeman?
„Daar doen we geen uitspraken over. Dat past niet bij een integere club als Heracles. Als iemand solliciteert bij een bedrijf, wordt die naam ook niet naar buiten gebracht. Dit is hetzelfde. We hebben vier kandidaten, drie worden het niet. Als die namen bekend zijn, kan dat voor hen een afbreukrisico betekenen.”

Hoe pakken jullie het aan?
„We hebben er een uitgebreid proces van gemaakt. We hebben niet met Pietje en Klaasje gepraat en gezegd: het was een gezellig gesprek, het klikt, kom maar bij ons. Rob Toussaint (directeur), ik en Nico-Jan Hoogma als adviseur hebben een profielschets opgesteld en gekeken wie er bij past. Daar hebben we een longlist van gemaakt. We zaten op een lijn.”

En daarna?
„Vervolgens heb ik heel veel interviews gelezen en gezien, beelden van trainingen en lezingen online bekeken. Er is veel te vinden. SciSports heeft datarapporten gemaakt van de kandidaten. We zijn met vier trainers in gesprek gegaan. Gesprekken van drie tot vier uur, daarna hebben ze zich gepresenteerd aan het bestuur en het deel van de technische staf dat blijft. En ze kregen een casus voorgelegd, zodat wij meer duidelijkheid kregen over hun voetbalvisie. Uit een wedstrijd van Heracles moesten ze beelden halen die bij hun visie past. Dat was heel interessant, daar krijg je een heel duidelijk beeld van.”

Dat is een uitzonderlijk pittig selectieproces. Hadden die trainers niet zoiets van: het is graag of niet?
„Als ze niet willen en zich daar te groot voor voelen, passen ze niet bij ons. Maar ze waren allemaal enthousiast, vonden het mooi. Maar als ik het zo zeg, denk ik: we hebben best veel van ze gevraagd.”

Ja behoorlijk.
„Het gevaar van het aantrekken van een nieuwe trainer is dat je heel snel meegaat in de beeldvorming. Als een trainer na een wedstrijd commentaar heeft op een scheidsrechter, dan kan het beeld zijn ontstaan dat hij altijd boos is op de arbitrage. Of heel licht ontvlambaar is, omdat hij een keer is weggestuurd. We wilden niet meegaan in die beeldvorming en ze echt leren kennen.”

Ben je nog weleens thuis?
„Soms maak ik dagen van zeven uur ’s ochtends tot half twaalf ’s avonds. Ik ben ook bezig om onze visie op technisch gebied verder in te richten. Wat gaan we doen met de verdere invulling van de technische staf en hoe gaan we de scouting inrichten? Wat hebben we op welke plek nog nodig en wie past daar bij? We willen een beeld hebben van waar we naar toe willen, zodat de juiste mensen op de juiste plek terecht komen.”

Een jaar geleden was je nog speler, het afgelopen half jaar liep je met de directie mee. Nu zit je als manager zelf op die stoel. Dat is een behoorlijk ander leven.
„Van meekijken en leren, ben ik nu bezig met: dit moet gebeuren en dat moet gebeuren. De trainer loopt binnen om wat te overleggen, het bestuur belt, we hebben vergaderingen. Ik ga er vol in. Ik weet dat ik weinig ervaring heb op dit vlak, maar ik heb het gevoel dat dit helemaal bij me past. Met veel bereidheid en inzet ga ik ertegenaan.”
www.tubantia.nl

Interessante aanpak.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heracles

Bericht door Duke » do mar 15, 2018 4:58 pm

Heracles trekt Duitser Frank Wormuth aan als nieuwe trainer

ALMELO – Frank Wormuth (57) wordt komend seizoen de nieuwe trainer van Heracles Almelo. De Duitser wordt in eigen land gezien als een van de aanjagers van de ontwikkeling van het Duitse voetbal. Hij tekent voor twee jaar, met een optie voor nog een seizoen.

In Nederland is hij een onbekende, in Duitsland kennen ze hem onder meer als de man die de talentvolle, jonge trainers Julian Nagelsmann van Hoffenheim en Domenico Tedesco van Schalke 04 opleidde.

Wormuth was de afgelopen tien jaar hoofd van de trainersopleiding van de Duitse voetbalbond DFB, de laatste zes jaar combineerde hij die functie met het trainerschap van Duitsland onder 20 jaar. Daarvoor trainde de oud-verdediger van SC Freiburg en Hertha BSC teams in de tweede en derde Bundesliga en was assistent van de huidige bondscoach Joachim Löw bij Fenerbahce.

,,Wij denken dat deze trainer het beste bij ons past’’, zegt Mark-Jan Fledderus, technisch manager van Heracles. De club koos Wormuth uit vier kandidaten, die een voor een werden onderworpen aan een uitgebreide procedure. Wormuth had het beste verhaal. ,,Hij kan ons naar een nieuwe fase brengen'', verwacht Fledderus.

Vernieuwing
,,Hij staat voor vernieuwing’’, vult directeur Rob Toussaint aan. ,,Het Nederlandse voetbal krijgt veel kritiek, we lopen achter op andere landen. Als we dan een van de mannen binnen kunnen halen die achter de vernieuwing van het Duitse voetbal zit, dan haal je veel kennis en kunde binnen. We zijn er heel blij mee dat hij naar Heracles wil komen.’’

Wormuth zelf verwacht dat hij goed bij zijn nieuwe werkgever past. Hij als opleider en Heracles als club die talentvolle spelers ophaalt en de kans geeft zich te ontwikkelen. ,,Na zes jaar als trainer van het nationale team onder de twintig jaar, voelde ik dat er nog altijd een trainer in mij zit’’, zegt hij op de website van Heracles. ,,In de laatste maanden heb ik besloten me daar weer op te oriënteren. Uit het onderwijs, terug naar het trainersvak. Ik kwam met Heracles Almelo in contact en dat sprak mij erg aan. Dit is een club die bij mij past.”
www.tubantia.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie