SC Heerenveen

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 31, 2012 7:41 am

Had Marco mooi Sulejmani terug kunnen kopen van ons. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door jabu » vr aug 31, 2012 7:47 am

Wel grappig beeld dat de spelers van Molde na afloop Van Basten om een handtekening gingen vragen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Toppie » vr aug 31, 2012 8:02 am

Jabu schreef:Wel grappig beeld dat de spelers van Molde na afloop Van Basten om een handtekening gingen vragen.

Ik denk als Bassie van Ajax verliest ,dat die een andere handtekening gaat neerzetten nml z'n ontslag .

wimpey
Berichten: 51868
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door wimpey » vr aug 31, 2012 8:05 am

Bassie is m.i. wél authentiek. En H'veen speelde tegen de kakkies en AZ heel aardig. Reageren kunnen ze wel, zelf wat bedenken is lastig.

Wanneer Ajax a.s. zondag consequent druk zet, win je daar ruim.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Kowalczyk » vr aug 31, 2012 8:13 am

't Is weer vrijdag: tijd voor een nieuwe Balgevoel-column. Deze week over Marco van Basten, die bij Heerenveen nog niet echt lekker gaat. Het vak nog steeds niet in de vingers, Marco? HIER LEZEN.

K.
Still alive...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Le T. » vr aug 31, 2012 8:45 am

Kowalczyk schreef:'t Is weer vrijdag: tijd voor een nieuwe Balgevoel-column. Deze week over Marco van Basten, die bij Heerenveen nog niet echt lekker gaat. Het vak nog steeds niet in de vingers, Marco? HIER LEZEN.

K.
Volgens mij was hij op cursus gegaan, van die persoonlijke ontwikkelingsdingetjes. Maar daar was hij vrij gesloten over, terecht ook wel lijkt me. Het probleem lijkt me echter te zitten in zijn vakmanschap en zijn zelfverbeelding. Het is gewoon een verwend nest die denkt dat hij alles kan en alles mag en dat lijkt niet veranderd. Iedereen vond zijn afscheidspersconferentie zo geweldig zelfkritisch, maar de zelfkritiek ontbrak volledig wat betreft binnenkomen met een grote bek en eisen dat alles naar je zin gaat en dat er flink geinvesteerd wordt, om daarna tot de ontdekking te komen dat je het niet leuk meer vindt omdat jeh niet kan en dan gewoon te vertrekken met achterlating van je eigen twee dure assistenten.

Ik had meer vertrouwen in zijn toekomst gehad als hij zo groot was geweest om assistent was geworden en bij een goede trainer in de leer was gegaan. Ik wilde hem echt wel een nieuwe kans geven als hij beweert tot inkeer te zijn gekomen en aan zichzelf te hebben gewerkt maar daar blijkt alweer niks van. Hij doet alweer meteen een beroep op de pers om de vraag wat Van Basten voor de club kan betekenen om te draaien in wat de club moet doen om Van Basten goed uit de verf te laten komen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Alexander » vr aug 31, 2012 8:55 am

Als je heel eerlijk bent. Marco heeft ook echt brandhout. Ik kan 1 speler opnoemen die echt wat kan (Djuricic) en 1 speler waar wat potentie in zit (Gouweleeuw). Daarmee ben je als ploeg niet beter dan Groningen, Roda, RKC etc etc. Of je nou van Basten heet of Maaskant.

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 8:59 am

Opzienbarend interview op Radio 1 gisteravond om 22.30 met Van Basten. Bassie leek al bijna de handdoek in de ring te gooien en liet zich verleiden tot een aantal uitspraken richting het bestuur waarbij hem was beloofd dat hij de helft van alle uitgaande transfergelden mocht herinvesteren, maar dat er tot nu toe 0 euro uit was gegeven. Kan me voorstellen dat het voor Bassie teleurstellend is, alleen ik begrijp Heerenveen's situatie ook wel... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Frisse » vr aug 31, 2012 9:41 am

Alexander schreef:Als je heel eerlijk bent. Marco heeft ook echt brandhout. Ik kan 1 speler opnoemen die echt wat kan (Djuricic) en 1 speler waar wat potentie in zit (Gouweleeuw). Daarmee ben je als ploeg niet beter dan Groningen, Roda, RKC etc etc. Of je nou van Basten heet of Maaskant.
Wat ziet iedereen toch in die Gouweleeuw?

Heerenveen zit financieel ook gewoon in de shit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Marillion » vr aug 31, 2012 10:02 am

Kan inderdaad niet anders zijn dan dat ze het financieel lastig hebben. Anders hadden ze wel iets meer ondernomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Oscarito » vr aug 31, 2012 10:29 am

Marillion schreef:Kan inderdaad niet anders zijn dan dat ze het financieel lastig hebben. Anders hadden ze wel iets meer ondernomen.
Logisch toch? Bijna geen enkele club kan het zich permitteren om jarenlang miskopen te doen met hier en daar een uitschieter.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Rooie » vr aug 31, 2012 10:32 am

Oscarito schreef:
Marillion schreef:Kan inderdaad niet anders zijn dan dat ze het financieel lastig hebben. Anders hadden ze wel iets meer ondernomen.
Logisch toch? Bijna geen enkele club kan het zich permitteren om jarenlang miskopen te doen met hier en daar een uitschieter.
Ik kan me er maar één voor de geest halen :smallgrin.gif:

Ze krijgen toch nog wel die speler uit Amerika erbij, Papa?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Le T. » vr aug 31, 2012 10:35 am

GangstaRiB schreef:Opzienbarend interview op Radio 1 gisteravond om 22.30 met Van Basten. Bassie leek al bijna de handdoek in de ring te gooien en liet zich verleiden tot een aantal uitspraken richting het bestuur waarbij hem was beloofd dat hij de helft van alle uitgaande transfergelden mocht herinvesteren, maar dat er tot nu toe 0 euro uit was gegeven. Kan me voorstellen dat het voor Bassie teleurstellend is, alleen ik begrijp Heerenveen's situatie ook wel... :smallgrin.gif:
Ik hoor ook dat ze niet eens werden over een aantal spelers en dat er wel transfervrije spelers zijn gehaald. Die kosten natuurlijk ook geld en ik weet niet wat de wensen van Van Basten waren. Heerenveen koopt over het algemeen goedkoop in, dus misschien wilde hij Wielaert halen voor 3 miljoen en heeft het bestuur gezegd dat het neerzetten van de verdediging een taak van de trainer is.

Van Basten zit in hetzelfde schuitje als de meeste trainers, een ideale kans om te laten zien dat hij een trainer is met toekomst door het maximale uit deze groep te halen. Maar hij heeft blijkbaar nog steeds het idee dat het erom gaat wat de club hem te bieden heeft ipv andersom en pleit zichzelf alvast vrij.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » vr aug 31, 2012 10:42 am

Ik zie dat Le T. weer aan een nieuw ‘projectje’ is begonnen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » vr aug 31, 2012 8:33 pm

Ik vind het wel echt geweldig dat de spelers van Molde FK allemaal bij ´de grote Van Basten´ kwamen staan om een handtekening te vragen. :biggthumpup.gif:
wimpey schreef:Bassie is m.i. wél authentiek. En H'veen speelde tegen de kakkies en AZ heel aardig. Reageren kunnen ze wel, zelf wat bedenken is lastig.

Wanneer Ajax a.s. zondag consequent druk zet, win je daar ruim.
Ik vond niet dat ze in die wedstrijden puur reageerden. Zowel in de Kuip als in dat AFAS ding waren ze gewoon de bovenliggende partij. Ze waren het meest gevaarlijk, het agressiefst in de duels én voetballend sterker. Zo slecht is het allemaal niet, alleen de verdediging schuttert een aantal keren gigantisch. Dan kun je op je vingers natellen dat het vertrouwen van de toch al niet grootste karakters en talenten in de groep nog éxtra broos wordt.

Marco zal het misschien best prima gaan doen bij Heerenveen, maar wat is prima? Het plafond van Heerenveen ligt niet extreem hoog en als ze door de ondergrens zakken weet je niet wat je meemaakt. Ook Alex Ferguson of José Mourinho zou er in Friesland weinig van maken...

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 9:41 pm

Cruijff schreef:Ik vind het wel echt geweldig dat de spelers van Molde FK allemaal bij ´de grote Van Basten´ kwamen staan om een handtekening te vragen. :biggthumpup.gif:
wimpey schreef:Bassie is m.i. wél authentiek. En H'veen speelde tegen de kakkies en AZ heel aardig. Reageren kunnen ze wel, zelf wat bedenken is lastig.

Wanneer Ajax a.s. zondag consequent druk zet, win je daar ruim.
Ik vond niet dat ze in die wedstrijden puur reageerden. Zowel in de Kuip als in dat AFAS ding waren ze gewoon de bovenliggende partij. Ze waren het meest gevaarlijk, het agressiefst in de duels én voetballend sterker. Zo slecht is het allemaal niet, alleen de verdediging schuttert een aantal keren gigantisch. Dan kun je op je vingers natellen dat het vertrouwen van de toch al niet grootste karakters en talenten in de groep nog éxtra broos wordt.

Marco zal het misschien best prima gaan doen bij Heerenveen, maar wat is prima? Het plafond van Heerenveen ligt niet extreem hoog en als ze door de ondergrens zakken weet je niet wat je meemaakt. Ook Alex Ferguson of José Mourinho zou er in Friesland weinig van maken...
Ik heb de wedstrijden van Heerenveen niet gezien, maar gezien de resultaten én het gejammer van Van Basten vrees ik het ergste. Een trainer die nú al begint te zeveren, werkt ook door op de spelersgroep. Ik vind dat je het niet kan maken. Op deze manier zet Van Basten Heerenveen voor schut, voordat de resultaten Van Basten voor schut zetten. En vanwege zijn statuur (die er schijnbaar nog steeds is) kiezen een hoop mensen nog steeds voor Van Basten. En onderwijl heeft ie geen fatsoenlijk resultaat behaald.

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Rutger » vr aug 31, 2012 9:45 pm

Die keeper van Heerenveen is wel een ongelovelijke prutser, ook als je de 0-2 gisteren zag. En zo maakte hij al vaker fouten dit seizoen en ook vorig seizoen tegen Ajax. Heerenveen zit met een keepersprobleem sinds Vonk daar weg is gegaan, maar kennelijk vinden ze het wel best met hun aankoop van vorig seizoen. Ik zou het geloof ik nog beter kunnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » vr aug 31, 2012 9:47 pm

Daar zit wel wat in Gangsta, als de trainer gaat lopen zeiken dan is dat vaak al het begin van het einde... Desondanks heeft een ook continu jammerende Ron Jans het daar 2 seizoenen vol gehouden waarbij 1 van de 2 keer Europees voetbal is gehaald.

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 9:55 pm

Cruijff schreef:Daar zit wel wat in Gangsta, als de trainer gaat lopen zeiken dan is dat vaak al het begin van het einde... Desondanks heeft een ook continu jammerende Ron Jans het daar 2 seizoenen vol gehouden waarbij 1 van de 2 keer Europees voetbal is gehaald.
Jans heeft het ook niet makkelijk gehad in Friesland, maar is wel een doorzetter. Van Basten lijkt mij meer het type dat iets sneller het bijltje erbij neerlegt. Dat kan hij wat makkelijker omdat hij financieel goed zit en zijn reputatie amper schade oploopt (bij het grote publiek) bij een fiasco. Als Jans flopt bij Heerenveen, moet ie bij Schubbekutteveen aan de slag. Als Bassie bij Heerenveen flopt, kan hij morgen in de EPL, BuLi of Serie A terecht.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Khraa » vr aug 31, 2012 10:02 pm

Nou.... je hebt ook kans op het Gullit-effect, dat was ook ooit iemand die serieus genomen werd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » vr aug 31, 2012 10:05 pm

Toch hebben relatief gezien 4 van de 5 Feyenoord trainers en 4 van de 5 Chelsea trainers die er na hem in stapten matigere prestaties behaald met beter spelersmateriaal...
GangstaRiB schreef:
Cruijff schreef:Daar zit wel wat in Gangsta, als de trainer gaat lopen zeiken dan is dat vaak al het begin van het einde... Desondanks heeft een ook continu jammerende Ron Jans het daar 2 seizoenen vol gehouden waarbij 1 van de 2 keer Europees voetbal is gehaald.
Jans heeft het ook niet makkelijk gehad in Friesland, maar is wel een doorzetter. Van Basten lijkt mij meer het type dat iets sneller het bijltje erbij neerlegt. Dat kan hij wat makkelijker omdat hij financieel goed zit en zijn reputatie amper schade oploopt (bij het grote publiek) bij een fiasco. Als Jans flopt bij Heerenveen, moet ie bij Schubbekutteveen aan de slag. Als Bassie bij Heerenveen flopt, kan hij morgen in de EPL, BuLi of Serie A terecht.
Voor Ron Jans is voetbaltrainer zijn écht een vak, het alternatief voor hem als hij flopt is dat hij weer leraar Duits woont en nog maar 1/40e van zijn eigen maandloon opstrijkt. Vergelijkbaar met iemand die weet dat als hij zijn school niet afmaakt, hij vervolgens in een fabriek voor een hongerloontje achter de lopende band in een fabriek belandt.

Hoe belangrijk overeind blijven in je vakgebied voor de betrokken persoon is, bepaalt voor een gedeelte ook hoeveel toewijding iemand heeft. De absolute bereidheid om er het maximale uit te halen had MvB als spits wel, maar voor Heerenveen valt te vrezen dat dit avontuur in Friesland ook een onderdeel van Marco zijn leerschool is. Voor Ajax is het een dure grap geweest, maar ik geloof nogal sterk dat alles een reden heeft. We hebben 7 (13...?) Bijbelse magere jaren gehad, daarna het paradijs. 'Men' gunde ons een gigantisch groot feest in 2011, dat feest kon nooit zo heftig hebben uitgepakt als we tussendoor een paar simpel behaalde titels hadden binnen gehengeld. We hebben nu een beleid met visie, toen we financieel mee wilden doen met de grote jongens heeft 'Hij' ons gestraft en op onze bek laten gaan. Alleen maar leerzaam en goed voor de club.

Ik denk dat Van Basten voor Fiorentina en zelfs voor AC Milan een prima trainer kan zijn. Als zijn leerschool na 3 of 4 jaar clubtrainer 'spelen' goed genoeg is geweest. Pech voor Heerenveen dat zij nu als 'snuffelstageplek' fungeren. De huidige middelen van Heerenveen houden nietecht over, een trainer als Louis van Gaal zou hier ook geen erg smakelijke chocola van kunnen maken dus Marco al helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr aug 31, 2012 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 10:06 pm

Khraa schreef:Nou.... je hebt ook kans op het Gullit-effect, dat was ook ooit iemand die serieus genomen werd.
Gullit heeft de pech dat ie nogal flamoyant is en daar wordt vrij snel doorheen geprikt. Van Basten doet zich nog steeds voor als een soort intellectueel door steeds te zeggen dat alles "interessant" is. Maar goed, na een fiasco bij Heerenveen zal zijn carriere een serieuze deuk oplopen. Dan zullen alleen clubs met een rijke sjeik met oude videobanden van AC Milan geinteresseerd zijn.

Ik denk dat Van Basten nooit een toptrainer zal worden en zelfs een goede eredivisie-trainer zal hij niet worden. Hij moet zich lekker terugtrekken, ken je grenzen. Dit is niks voor hem. Maar dat is em nog niet verteld schijnbaar.

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 10:18 pm

Zit net het interview in VI te kijken van Van Basten en Eredivisie Live en hij geeft het bestuur de schuld van de wanvertoning tegen Molde. Sorry, maar dat is echt een zwaktebod. Eerst gaan piepen voordat je uberhaupt probeert het beste eruit te halen. Zeggen dat je dit seizoen voor het rechterrijtje gaat... echt... ongekende uitspraken van een trainer die net een paar maanden in dienst is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » vr aug 31, 2012 10:18 pm

Gullit is flamboyant, dat is zeker geen act. Johan Derksen en diverse anderen willen iemand die wel écht uitstraling heeft graag afzeiken, maar kunnen simpelweg niet in zijn schaduw staan. Voetbalinhoudelijk had Gullit (en MvB ook) overigens een aantal erg sterke punten toen ze hun mening gaven over de keuzes die Van Marwijk in de voorbereiding maakte. Men chargeert nogal als men met droge ogen gaat beweren dat Ruud Gullit geen fluit verstand van voetbal heeft.
GangstaRiB schreef:Zit net het interview in VI te kijken van Van Basten en Eredivisie Live en hij geeft het bestuur de schuld van de wanvertoning tegen Molde. Sorry, maar dat is echt een zwaktebod. Eerst gaan piepen voordat je uberhaupt probeert het beste eruit te halen. Zeggen dat je dit seizoen voor het rechterrijtje gaat... echt... ongekende uitspraken van een trainer die net een paar maanden in dienst is.
Dat zijn buitengewoon 'onhandige' uitspraken ja. Zoals ik hierboven al postte, als een trainer op zo'n manier in botsing met het bestuur komt is dat vaak al het begin van het einde.

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr aug 31, 2012 10:25 pm

Cruijff schreef:Gullit is flamboyant, dat is zeker geen act. Johan Derksen en diverse anderen willen iemand die wel écht uitstraling heeft graag afzeiken, maar kunnen simpelweg niet in zijn schaduw staan. Voetbalinhoudelijk had Gullit (en MvB ook) overigens een aantal erg sterke punten toen ze hun mening gaven over de keuzes die Van Marwijk in de voorbereiding maakte. Men chargeert nogal als men met droge ogen gaat beweren dat Ruud Gullit geen fluit verstand van voetbal heeft.
GangstaRiB schreef:Zit net het interview in VI te kijken van Van Basten en Eredivisie Live en hij geeft het bestuur de schuld van de wanvertoning tegen Molde. Sorry, maar dat is echt een zwaktebod. Eerst gaan piepen voordat je uberhaupt probeert het beste eruit te halen. Zeggen dat je dit seizoen voor het rechterrijtje gaat... echt... ongekende uitspraken van een trainer die net een paar maanden in dienst is.
Dat zijn buitengewoon 'onhandige' uitspraken ja. Zoals ik hierboven al postte, als een trainer op zo'n manier in botsing met het bestuur komt is dat vaak al het begin van het einde.
Ze hebben ongetwijfeld verstand van voetbal, maar ze zijn geen trainers. Een trainer is een full-time job waarbij je je helemaal moet geven. Dat is 90 minuten in de schijnwerpers staan, maar 80 uur per week analyseren, denken, managen etc etc.
Gullit en Van Basten kunnen perfect in de schijnwerpers staan, alleen het andere willen ze niet. Daardoor denkt Van Basten dat zijn spelers het 'niet begrijpen' en dat het een kwestie van 'kwaliteit' is. Daarom koopt Van Basten voor 30 miljoen aan spelers zodat hij denkt dat die het wel zullen snappen.

Echt... zo ongeschikt als Van Basten zich nu profileert heb ik het zelden gezien. Totale demasqué.

Wel interessant om te zien overigens. :smallgrin.gif:

Plaats reactie