SC Heerenveen

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22994
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: SC Heerenveen

Bericht door raymon » ma nov 05, 2018 8:37 am

Bulthuis was overigens niet bij die bespreking in de rust vanwege een blessure behandeling.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: SC Heerenveen

Bericht door Sandro » ma nov 05, 2018 9:17 pm

Dat mag nooit een excuus zijn. Zowel voor trainer als speler. Trainer zegt ook dat hij Bulthuis heeft bijgepraat na de blessurebehandeling.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 14, 2021 12:34 pm

Siem en Lasse in de basis, flashbacks aan Ajax onder De Boer.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door zeux » zo feb 14, 2021 1:48 pm

Ze houden het 70 minuten vol. En als je ziet hoe Siem zit te grimassen, zou het zomaar kunnen dat dit potje nog wel even nawerkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 2:24 pm

Arme Siem, hij wil nog zo graag...

Waarom willen clubs hem nog, hij wist het zelfs in Australië en de VS niet te maken.

Heerenveen was kansloos vandaag. Het mag zich revancheren tegen F. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Zuidema » zo feb 14, 2021 2:34 pm

Yopii schreef:
zo feb 14, 2021 2:24 pm
Arme Siem, hij wil nog zo graag...
Triest. Misschien eens een intensieve fysieke check-up? Hij kwakkelt al jaren na die klaplong. Lijkt wel of hij deep down inside iets ernstigs onder leden heeft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Jöhnk » zo aug 29, 2021 6:54 pm

Dat interview met Joey Veerman… zoiets zie je maar zelden hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door brigade zuid » zo aug 29, 2021 8:57 pm

Wat zei die?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door Marillion » zo aug 29, 2021 9:08 pm

Dat AZ iets van 4,5 miljoen voor hem heeft geboden en dat Heerenveen er 8 wil hebben. Dat interview zag ik tenminste net voorbij komen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Cruijff » vr sep 03, 2021 10:45 am

Jöhnk schreef:
zo aug 29, 2021 6:54 pm
Dat interview met Joey Veerman… zoiets zie je maar zelden hoor.

Die teksten heeft hij gedurende deze zomer transferperiode al vrij vaak gebezigd toch?
Woorden van deze strekking: "het is absurd om een prijskaartje van 8 miljoen op mij te plakken want voor een niet heel exceptionele, vrij doorsnee voetballer als ikzelf is 8 miljoen een krankzinnig bedrag."

Deed me een beetje denken aan Mazraoui bij Andy in de auto: die zei keer op keer "voor mijn gevoel had ik elk jaar mazzel dat ik met de hakken over de sloot mocht blijven in de jeugdopleiding van Ajax. Want ik was gewoon niet zo heel goed."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 03, 2021 11:43 am

Hij heeft wel gelijk.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Heerenveen

Bericht door Jinne » zo sep 26, 2021 9:47 pm

Van Beek weer met een eigen goal. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door elliquido » zo sep 26, 2021 10:07 pm

Kan ook nog een goal voor van wolfswinkel ziin
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen

Bericht door GangstaRiB » ma jan 24, 2022 10:10 pm

Johny Jansen ontslagen. Zal nooit vergeten toen een journalist hem vroeg voor de aftrap tegen Ajax of Johny ook de half Spaces zou benutten tegen Ajax nadat Ten Hag dat had benoemd…. Johny keek wat paniekerig richting de journalist en brabbelde iets over “ja gaan wij ook doen”. :smallgrin.gif:

Volgens mij verliest Heerenveen geen topper. Sympathieke vent maar geen eredivisie materiaal.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

SC Heerenveen

Bericht door columbus » ma jan 24, 2022 11:27 pm

GangstaRiB schreef:Johny Jansen ontslagen. Zal nooit vergeten toen een journalist hem vroeg voor de aftrap tegen Ajax of Johny ook de half Spaces zou benutten tegen Ajax nadat Ten Hag dat had benoemd…. Johny keek wat paniekerig richting de journalist en brabbelde iets over “ja gaan wij ook doen”. :smallgrin.gif:

Volgens mij verliest Heerenveen geen topper. Sympathieke vent maar geen eredivisie materiaal.
Net als in de docu van Feijenoord op het moment dat Hans Kraay iets zegt in de trend van “Dick, hoe ga je dat aanpakken, die 4-4-2 van Utrecht”. En dan bij het weglopen verbaasd naar Cor Pot roept “Hij zegt dat ze met twee spitsen spelen…”

Wat je zegt. Denk niet dat er een toptrainer verloren gaat. Heerenveen is sowieso er matig itt een paar jaar. Altijd wel leuke spelers, aanvallend spelen en een ploeg wat de top een vervelend middag kon bezorgen

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Heerenveen

Bericht door Jinne » di jan 25, 2022 11:40 pm

De lange Veerman (neef/broer/zus/whatever van...) ook vertrokken. Geen idee wat Utrecht met hem moet.

Van Hooijdonk Jr de nieuwe spits op huurbasis.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2022 8:04 pm

Er is daar wel wat weg nu:

Veerman en Veerman
Siem De Jong
Musaba
Van Hooydonck
Nick Bakker
Shopov
Woudenberg
Dresevic
Madsen
Ras
Mulder

Dat is toch twaalf man uit je selectie waarvan alleen Joey Veerman dus geld opleverde

Als je kijkt wat er dan nog overblijft qua bekendere namen: Halilovic, Sarr, Stevanovic, Van Ewijk, Kaib, Van Beek, Tahiri, Haye....dat is wel erg dun. Mous is net aangetrokken en ze zullen nog wel het een en ander huren of transfervrij halen maar die gaan een erg moeilijk seizoen tegemoet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 20, 2022 9:00 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door 999 » za sep 10, 2022 1:00 pm

De Haan (79) nog altijd verzot op het spelletje: ’Zo is voetbal toch fantastisch?’
Foppe de Haan: ’Goed opgeleide Huntelaar wordt echt een kanjer’
Door ROBIN JONGMANS

Updated Vandaag, 06:59
Vandaag, 06:05
in VOETBAL



De blik van Foppe de Haan (79) gaat zo nu en dan richting het water aan zijn huis in het Friese Nes, op de weerspiegeling van de ondergaande zomeravondzon. Gezeten op het randje van zijn tuinstoel blijkt de iconische trainer geen hengel nodig te hebben om zijn visie boven water te halen. Aan de vooravond van het duel tussen Ajax en ’zijn’ club SC Heerenveen praat hij bevlogen, bedenkelijk en met een twinkeling in de ogen over verschillende thema’s rond het spelletje waar het hart vol van zal blijven.

Foppe de Haan aan het water in het Friese Nes. De inmiddels 79-jarige voormalig oefenmeester praat nog altijd bevlogen en met een twinkeling in zijn ogen over het voetbal.
Foppe de Haan aan het water in het Friese Nes. De inmiddels 79-jarige voormalig oefenmeester praat nog altijd bevlogen en met een twinkeling in zijn ogen over het voetbal.Ⓒ MATTY VAN WIJNBERGEN
Ajax
„Zo is voetbal toch fantastisch, hè?”, gooit Foppe er een retorische vraag tegenaan, terugblikkend op het Champions League-duel van Ajax met Rangers FC. „Korte en snelle combinaties, vaardige spelers en zo veel lef en durf. De 3 en 4 speelden tien meter over de middenlijn! Ik denk niet dat Rangers zo slecht was, maar Ajax heel goed. En dat PSV eerder te veel respect voor ze had in de voorrondes. In de Champions League-wedstrijden kun je zien hoe Ajax er echt voor staat. Alfred Schreuder moet continu kiezen uit vijf tot zeven heel goede spelers voorin. Ga er maar aan staan. Daarbij geldt wat ik bij Ten Hag zei: eerlijk en duidelijk zijn (zie kader). Vroeg of laat begint er iemand ontevreden te worden of te muiten. Ik denk dat Schreuder dat aankan. Hij komt heel goed over, lult er niet omheen.”

Hamstra en Huntelaar
De Haan maakte Gerry Hamstra al mee als technisch manager bij Heerenveen en Klaas-Jan Huntelaar als internationale topspits in de dop. In Friesland en bij Jong Oranje. „Hamstra ging naar Ajax als soort jeugdmanager, en na het vertrek van Overmars zit hij ineens op de zetel. Wel een heel hete zetel”, ziet Foppe. „Hamstra is een slimme man, die erg op de toko past zoals ik hem heb meegemaakt. Niet iemand die zegt: ’we gaan dit of dat veranderen’, maar misschien jaagt iemand anders daar de boel aan. Daar heb je met veel meer krachten te maken. Het is veel complexer. De bedragen die er bij Ajax omgaan, dat had ik tot een aantal jaar geleden nooit kunnen bedenken. Het is bijna wat de gek ervoor geeft en dat hebben ze goed gedaan met Manchester United bij de transfer van Antony.”

Klaas-Jan Huntelaar en De Haan in 2006 na het veroveren van de Europese titel met Jong Oranje
Klaas-Jan Huntelaar en De Haan in 2006 na het veroveren van de Europese titel met Jong OranjeⒸ ANP / IMAGO SPORTFOTODIENST GMBH
„Van Klaas-Jan had ik dit nooit verwacht”, zegt De Haan met een grote glimlach over de functie van zijn voormalig pupil. „Maar als hij het leuk vindt en je leidt hem goed op, dan wordt het echt een kanjer, hoor. Hij is stoïcijns en dat is in dit vak een heel grote kracht. Want de meesten raken in paniek als het even niet loopt zoals zij voor ogen hebben, maar je maakt hem de kachel niet aan. Nee, ook niet onder de grootste druk bij een club als Ajax. Hij had voor zichzelf als speler al altijd een plan. Hij zal op zo’n positie ook niet hooghartig worden of zich anders gaan gedragen, waar anderen wel eens last van hebben. Of de rvc van Ajax hem de laatste dagen van de transfermarkt ook niet gek heeft gekregen? Hij kan het denk ik wel een plek geven. Hij zal zich best wel eens ergeren, maar dan zegt hij het ook. Hij is niet iemand die wegloopt om vervolgens nog boos te blijven. En het handelen van de rvc kan ik me voorstellen. Zij zijn er niet alleen voor vandaag, maar ook voor morgen. Voor de lange termijn.”

SC Heerenveen
De Haan maakte eerder al een plan om de in verval geraakte Friese jeugdopleiding weer tot leven te wekken, maar ziet over de breedte genomen vooral dat de club langzaamaan weer wat opbloeit. „Over het voetballende: Heerenveen is niet zo creatief en dat is het probleem”, zegt De Haan. „Maar ’het staat’ in een 5-3-2-formatie onder deze trainer, die zijn carrière heel bewust opbouwt. Vanuit vertegenwoordigende jeugdelftallen en als assistent bij Oranje naar Go Ahead Eagles, waar hij het fantastisch heeft gedaan. En bij Heerenveen zal hij het ook goed doen. Dat kan ik je garanderen. Dan komt later automatisch bijvoorbeeld Feyenoord in beeld. Onder Van Wonderen zijn ze over het algemeen niet meer zo kwetsbaar en kregen ze pas één goal tegen. Ze hebben alleen drie centrumverdedigers, wat grote en sterke kerels zijn, maar waar je het liefst een type-Jurriën Timber tussen zou zien. Dan ontstaat er iets moois van achteruit. Dat is nu niet het geval. En als je nu op het middenveld Joey Veerman zou hebben achter Amin Sarr, met wél diepte in zijn passing, poeh!”

De Haan op de praatstoel.
De Haan op de praatstoel.Ⓒ MATTY VAN WIJNBERGEN
’Friese’ topspitsen
Met Sarr is de naam van een mogelijk nieuwe topspits in Friesland gevallen, denkt De Haan. Hij zag ze allemaal voorbijkomen, van Van Nistelrooy tot Huntelaar, van Allbäck tot Afonso Alves. De aanhang loopt nu weg met de Zweed en Sydney van Hooijdonk. „Sarr komt in de buurt, vind ik”, ziet Foppe. „Die moet nog wel veel leren, maar met zijn neus naar de goal vind ik hem heel goed, hoor. Dan is hij sterk, snel en hij kan uit het niets schieten. Van Hooijdonk maakt goals waarvan ik denk: wauw. Dat hebben er niet veel, dat gevoel tussen de penaltystip en de goal. Maar hij moet wat sterker op de poten blijven staan en wat balgevoel kweken voor buiten de zestien in zijn kaatsen. Hij moet thuis voor de tv gaan zitten met een tennisbal tussen de voeten. Igor Korneev (FC Barcelona, SC Heerenveen en later Feyenoord, red.) deed dat altijd, die had expres een tegelvloer zodat dat balletje niet in het tapijt bleef hangen. Dan zat-ie voortdurend voor de tv snel voetenwerk te doen (De Haan doet het zonder balletje voor op zijn stoel, red.). En Sarr moet weg durven blijven. Ook niet half om die bal te halen, maar echt wegblijven. Dat zei ik ook altijd tegen Van Nistelrooy.”

Van Nistelrooy
De Haan is gek met Van Nistelrooy, de PSV-trainer die hij in het voorjaar nog tipte als nieuwe eindverantwoordelijke voor SC Heerenveen. „Hij bouwt zijn carrière heel bewust op en misschien is dit hem overvallen”, zegt zijn oud-trainer. „Maar je moet toch een keer beginnen, anders zit je weer drie jaar in de wachtkamer achter een volgende trainer. De eerste periode is altijd moeilijk. Er gebeuren dingen waarvan je denkt: wat is dit nou? En iedereen bemoeit zich ermee. Dat moet je zien te overleven en dat overleeft-ie wel. Hij kan wel wat hebben.”

"Ruud van Nistelrooy mist verdedigers met gevoel voor urgentie"
„PSV heeft goede voetballers, zoals Xavi Simons, maar achterin maken ze slordige en vaak rare fouten. Wie er ook speelt. Als ze zelf aan de bal zijn, maar ook in verdedigend opzicht. Ze missen wat ik noem ’gevoel voor urgentie’. Van: nú moet ik erbij zijn. Ze geven bijna altijd te veel ruimte aan hun tegenstander in of rond de zestien meter en dekken nooit door. Dat moeten ze leren, maar dat moet ook in je karakter zitten. Ruud zelf had dat gevoel voor urgentie aanvallend gezien natuurlijk op fantastische wijze in zich. Hij heeft dus nog dingen te doen en de kunst is ze aan het voetballen te krijgen. Of hem dat gaat lukken? Ja, hij heeft voetbalverstand.”

Oranje Leeuwinnen
Foppe zal altijd de ’wijze opa’ blijven, zoals hij tijdens zijn rol op de achtergrond richting de Europese titel van 2017 liefkozend werd genoemd door ’zijn meiden’. De Haan keek dinsdagavond geen Champions League, maar het beslissende WK-kwalificatieduel met IJsland. „Ze deden geweldig hun best en de nieuwe bondscoach Andries Jonker heeft nu tijd gewonnen om toe te werken naar het WK in Oceanië, waar ze zich enorm op kunnen verheugen”, zegt De Haan over de toekomst na een ellendig verlopen EK.

Foppe de Haan
Foppe de HaanⒸ MATTY VAN WIJNBERGEN
„Op het WK in Frankrijk was het al minder qua voetbal, maar haalden ze wel de finale. Sarina Wiegman stond erboven, was de baas, maar ook een beetje de vriendin. Sarina 2 hadden ze al in huis. Als de KNVB het mij had gevraagd - dat heeft het niet gedaan en dat is prima - dan had ik gezegd dat assistent Arjan Veurink haar moest opvolgen. Hij was er klaar voor, had goed contact met de meiden en had het zo kunnen overnemen. Ik denk dat hij het wel had gewild, want hij bleef eerst zitten en ging later pas met Sarina mee naar Engeland. Toen kwam Mark Parsons. Dat paste niet. Hij moest verversen, maar deed dat te laat en daar zat geen idee achter. Ook tactisch was er wel wat op aan te merken. Deze meiden zijn allemaal al professioneel in hun denken en hebben iemand nodig die zegt dat ze het zo en zo moeten doen. Niet iemand die over teambuilding praat, want het was al een team. Hij was wat mij betreft te filosofisch, terwijl het hartstikkene nuchtere meiden zijn allemaal. Dan hebben ze aan Jonker een goede? Andries heb ik vroeger nog op de cursus gehad. Hij heeft een idee en qua gedrag lijkt hij een beetje op Van Gaal. Hij ging aan de slag bij een club waar weinig eer te behalen viel (Telstar, red.) en deed dat met verve. Ik hoop dat het hem lukt weer iets moois neer te zetten.”
De T. Hier dan maar ...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Heerenveen

Bericht door Jinne » zo apr 09, 2023 6:51 am

Van Hooijdonk kan door zijn recente vorm net als zijn vader topscorer van de eredivisie worden. Terwijl ie niet eens altijd basis was. Maar staan er wel meer in de top 10. Typisch ook dat er van Feyenoord ook niemand tussen staat. Terwijl het toch een magere lijst is qua doelpunten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2023 9:42 am

Heel mager inderdaad. Brobbey zou het ook nog kunnen redden als wisselspeler wanneer hij 1 of 2 keer uit z'n slof schiet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen

Bericht door Duke » ma mar 11, 2024 9:53 am

Kees van Wonderen vertrekt na dit seizoen bij Heerenveen. Ik had iets meer van hem verwacht daar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie