FC Groningen

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Groningen

Bericht door Baseman » ma mei 19, 2014 8:07 am

Knap van Groningen!
Maar AZ was ook op, het seizoen duurde net te lang voor ze.

Voor de EL had AZ beter kunnen winnen denk ik, maar hopelijk kan Groningen iets laten zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » wo jun 18, 2014 11:51 am

FC Groningen gunt Chery transfer, Kostic niet naar Sporting

FC Groningen ziet smaakmaker Tjaronn Chery hoogstwaarschijnlijk vertrekken naar Al Ahli. De noorderlingen zijn er zo goed als uit met de club uit Saoedi-Arabië, Chery zelf moet nog overeenstemming bereiken. Filip Kostic mag niet vertrekken naar Sporting Lissabon.

Chery kan in het oliestaatje een behoorlijk goed contract tekenen. Hij had de Groningse clubleiding dan ook uitdrukkelijk verzocht om mee te werken aan overgang. Het waarschijnlijke vertrek van Chery betekent wel slecht nieuws voor Filip Kostic.

Voor hem heeft Sporting Lissabon zich met een serieus bod gemeld in de Euroborg. Maar FC Groningen wil na Chery niet nóg een bepalende speler laten vertrekken. Kostic zal zich er dus bij moeten neerleggen dat hij ook komend seizoen nog in Groningen actief is.

Daarnaast heeft FC Groningen volgend seizoen de beschikking over Pawel Cibicki. De vleugelaanvaller van Malmö FF moet nog medisch gekeurd worden, maar kan daarna een contract voor vier seizoenen tekenen. Het is de bedoeling dat de 20-jairge Cibicki (in Zweden geboren, maar met Poolse ouders) nog deze week wordt gepresenteerd.
www.vi.nl

Chery zit er toch pas een jaar?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Groningen

Bericht door Baseman » do jun 19, 2014 7:32 am

Ja, wat blijkbaar ook meteen zijn laatste jaar bij Groningen is.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Groningen

Bericht door Jinne » do jun 19, 2014 10:01 am

Deal gaat niet door. Ik had het gevoel dat het al zijn tweede seizoen was, maar hij zit er inderdaad pas sinds afgelopen zomer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen

Bericht door Marillion » do jun 19, 2014 10:01 am

Saoedi-Arabië. Tja, het is sportief gezien weinig ambitieus maar hij is nu waarschijnlijk wel helemaal binnen. Voor een doorsnee voetballer snap ik die keuze wel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » do jun 19, 2014 10:14 am

Ik las ook al weer berichten dat het niet door zou gaan, we zullen zien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Groningen

Bericht door Baseman » do jun 19, 2014 10:49 am

Transfer Chery naar Al Ahli gaat niet door

De transfer van FC Groningen-speler Tjaronn Chery naar Al Ahli gaat niet door. 'Er waren te veel onzekerheden', zegt FC Groningen-directeur Hans Nijland tegen Voetbal International over het afketsen van de onderhandelingen. De club uit Saoedi-Arabië kon volgens hem te weinig financiële garanties geven. Met de transfer was een bedrag van tussen de 2 en 3 miljoen euro gemoeid. 'Tjaronn is één van onze sterkhouders', zegt Nijland. 'Als je hem wil hebben dan is het meteen boter bij de vis. Als wij vroeger zes flessen melk bestelden, moesten we ook meteen betalen. Zo staan we er nu ook in.' Het management van de voetballer heeft volgens hem alle begrip voor de handelswijze van FC Groningen. Nijland: 'Dat we dit kunnen doen, zegt ook iets over onze gezonde financiële positie op dit moment. We hadden Tjaronn deze stap gegund, maar dan wel tegen de juiste voorwaarden. De deur is nu definitief dicht, zondag verschijnt hij als één van onze smaakmakers gewoon bij FC Groningen op de eerste training.'

www.ad.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » do jun 19, 2014 12:13 pm

Nog een transfer die niet doorgaat:
Cibicki ziet af van FC Groningen
DVHN | Gepubliceerd op 19 juni 2014, 13:07

GRONINGEN - De overgang van Pawel Cibicki van Malmö FF naar FC Groningen is van de baan. De Poolse Zweed heeft aangegeven bij nader inzien toch bij zijn huidige werkgever te willen blijven.

FC Groningen had al een akkoord bereikt met Malmö FF over de transfervergoeding voor de 20-jarige flankaanvaller. Cibicki kon in Euroborg een vierjarig contract tekenen. FC Groningen had hem morgen op een persconferentie willen presenteren.
www.dvhn.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Groningen

Bericht door gaizka » za aug 09, 2014 9:55 am

Kostic op weg naar Stuttgart, er blijven wel weinig goede voetballers over in de Eredivisie...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » do aug 14, 2014 9:19 am

Hoesen: 'Vertrek bij Ajax was voor beide partijen het beste'

Hij is nog maar 23 jaar, maar heeft nu al een carrière als voetbalnomade achter de rug. Oud-Ajacied Danny Hoesen tekende deze zomer na omzwervingen in Londen, Helsinki, Amsterdam en Thessaloniki een meerjarig contract bij FC Groningen. De spits over doelpunten, twijfels en ambities. 'Ik ben op zoek naar rust.'

Terugdenkend aan die historische avond in november 2013, waarop Ajax in de Arena van Barcelona won (2-1), glijdt een trotse gloed over zijn gezicht. 'Dat was een magisch moment', zegt Hoesen met een glimlach. 'Vooral omdat er in Amsterdam veel twijfels over me waren. Kon ik het niveau aan? Was ik de juiste spits voor Ajax? En juist toen speelde ik, samen met het team, zo'n goede wedstrijd tegen Barcelona.'

Nu voetbalt Hoesen echter voor FC Groningen. Eind vorig seizoen toonde de club interesse. 'Ik hoorde maar niets van Ajax', zegt hij. 'Groningen was tijdens ons eerste gesprek heel duidelijk. Ik moest hun eerste spits worden. Mijn beslissing was vervolgens snel gemaakt.'

Hij miste in Amsterdam het vertrouwen dat Groningen-trainer Erwin van de Looi hem wel meteen gaf. 'Toch ben ik Ajax dankbaar voor de mooie herinneringen. Ik kan niets negatiefs over die club zeggen. Ik ben met Ajax kampioen geworden en heb in de Champions League gespeeld. Maar een afscheid was voor beide partijen de beste oplossing', aldus Hoesen.

'Had ik voor de financiën gekozen, dan was ik in het buitenland gebleven. Maar op mijn leeftijd moet ik veel wedstrijden spelen. En ja, natuurlijk moet ik mijn basisplaats altijd zelf afdwingen, maar bij Groningen heb ik meer kans op speelminuten.'

Teleurstelling in Griekenland
Hoesen verliet op 17-jarige leeftijd het ouderlijk huis in Limburg, toen hij een contract bij Fulham tekende. Na verhuurperiodes bij HJK Helsinki en Fortuna Sittard vertrok de spits naar Ajax. Die club leende hem vorig seizoen een halfjaar uit aan PAOK Saloniki.

Het avontuur in Griekenland liep uit op een teleurstelling. 'Ik kreeg in de winterstop drie dagen de tijd om te beslissen', zo reconstrueert Hoesen. 'Hedwiges Maduro speelde bij PAOK en Huub Stevens was er trainer. Dat speelde mee in mijn keuze. Ik scoorde bij mijn debuut, maar een maand later werd Stevens ontslagen.'

De trainerswissel pakte verkeerd uit voor Hoesen. Stevens' opvolger liet hem slechts sporadisch invallen. Bovendien raakte Hoesen geblesseerd. 'Ik verrekte een enkelband en dat leidde tot nieuwe problemen. De clubleiding dacht dat ik me aanstelde. Volgens hen was er op de scans geen blessure te zien.' Hij schudt zijn hoofd. 'Ik snakte naar de zomervakantie.'

Hoesen heeft zich snel aangepast in Groningen. 'Ik ben een gevoelige jongen, die zich thuis moet voelen om te presteren. Volgens mij heeft iedere voetballer vertrouwen nodig. En dat voel ik hier. Ik wil belangrijk zijn voor Groningen.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » do dec 18, 2014 4:23 pm

Rusnak voor 3,5 jaar van Cambuur naar FC Groningen, lijkt me geen goed nieuws voor Hoesen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Groningen

Bericht door Jinne » do dec 18, 2014 10:03 pm

Hoezo? Rusnak is toch geen spits?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » do dec 18, 2014 10:33 pm

Nee, je hebt gelijk, nu ik er iets beter over nadenk. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Groningen

Bericht door Yopi » vr jan 09, 2015 3:45 pm

Dominik Masek van HSV komt op stage bij FC Groningen.

Deze jongen komt van FC Pribam en stapte in 2012 over naar HSV. Eerder liep hij samen met Vaclav Cerny stage bij Chelsea. Zie foto's daarvan, met een vertederend kleine Cerny:

http://www.fkpribram.cz/clanky/Za-odmen ... lsea.1873/

Nu hopen op een contract bij Groningen dus.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Groningen

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 1:36 pm

Weer die Michael de Leeuw hè die in de derby tussen Heerenveen en Groningen zojuist de gelijkmaker erin schiet.

Echt een klasbak is dat.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door InnerHarbour » vr jul 17, 2015 8:58 am

En weer een weg.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Groningen

Bericht door beelzebub » vr jul 17, 2015 10:58 am

De uitholling van de eredivisie gaat voort. Als dit soort gasten al niet goed genoeg meer zijn voor Feyenoord.... :confused.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » di aug 25, 2015 7:45 am

Maduro naar Groningen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Groningen

Bericht door Alexander » di aug 25, 2015 8:36 am

Leuk dat die jongen weer in NL komt voetballen. Prima speler.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Groningen

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 8:40 am

Voor Groningen wel.

Heeft weinig gespeeld. Is vaak reserve of geblesseerd.

Danny Blind was gek van hem. Wie weet hoopt Wiges op het EK?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Groningen

Bericht door beelzebub » di aug 25, 2015 8:45 am

Hmmz. I.p.v. uitholling van de eredivisie een keertje uitbolling voor de verandering. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Groningen

Bericht door beelzebub » wo feb 03, 2016 3:37 pm

Groningen kan op zoek naar een nieuw hoofd scouting, een hoofd jeugdopleiding en een hoofdtrainer. Wie weet kan ene Willem J. uit Volendam alle drie in een combineren na de zomer. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen

Bericht door Duke » zo aug 21, 2016 1:18 pm

De gemiddelde Groningenfan zal zich de start van het nieuwe seizoen ook anders voorgesteld hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen

Bericht door wimpey » zo aug 21, 2016 3:13 pm

Duke schreef:De gemiddelde Groningenfan zal zich de start van het nieuwe seizoen ook anders voorgesteld hebben.
Prof. Faber waarschijnlijk ook!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen

Bericht door Marillion » wo okt 05, 2016 12:53 pm

Ze hebben bij Groningen nog eens goed nagedacht over die wanvertoning tegen Feyenoord eerder dit seizoen waarbij de defensie wel erg slap tewerk ging:
Voormalig K-1-kampioen Schilt traint jeugd FC Groningen

De jeugdspelers van FC Groningen krijgen dit seizoen training van voormalig wereldkampioen kickboksen Sem Schilt. De Eredivisieclub maakte woensdag op de clubsite bekend dat de kickbokser die in Zuidlaren zijn eigen Fight Game Academy heeft, is gevraagd een rol te spelen in de ontwikkeling van de jeugdige voetballers.

Schilt gaat zestien keer kickboks-trainingen verzorgen voor de opleidingsteams van FC Groningen. "Motorische scholing, weerbaarheid, assertiviteit, grensverleggend, fysieke prikkel, doorzetten, aanvallen, verdedigen en omschakelen zijn kwalificaties die van toepassing zijn op de trainingen van Schilt'', laat de club weten. "Die zorgen voor een andere manier en beleving van trainen." De 2,12 meter lange Schilt behaalde vier K-1-wereldtitels (2005, 2006, 2007 en 2009). In 2012 won hij de Glory Heavyweight Grand Slam, de opvolger van de K-1. In juni 2013 beëindigde Schilt zijn vechtsportcarrière op 39-jarige leeftijd.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Plaats reactie