Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » ma sep 04, 2017 3:00 pm

De zwaarste wedstrijden zijn op woensdag uit spelen en daarna op zondag uit.Voor op dinsdag uit spelen en op zondag zit één dan meer rust.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » vr sep 08, 2017 8:32 pm

Inderdaad. Vind dinsdag zondag prima zelfs. Donderdag zondag is kut. Die potten hadden afgelopen jaar naar de maandag gemoeten.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » vr sep 08, 2017 9:49 pm

Probleem is alleen dat het niet di-zo is, maar za-di-zo.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » za sep 09, 2017 10:11 am

Verhaal in de Volkskrant over talenten van lichting 1997 bij Feijenoord:
Waarom is de 'beste lichting in jaren' van Feyenoord nooit doorgebroken?

Geen enkele speler uit de geprezen klas van 1997 speelt nu in de A-selectie

Ze zijn nog niet helemaal afschreven, de tieners van Feyenoord die vier jaar geleden werden gezien als de 'beste lichting in jaren'. Maar ze spelen ook niet met de landskampioen in de Champions League. Wat ging er mis?

Door: Bart Vlietstra 9 september 2017, 02:00

Het gat tussen Varkenoord, het jeugdcomplex van Feyenoord waar menig topspeler werd opgeleid, en de Kuip is gegroeid. Tot die conclusie komt Feyenoord-jeugdtrainer Gaston Taument als zijn ogen over de cover van de zomeruitgave 2013 van voetbaltijdschrift Hard Gras schieten.

Daarop staan de beste spelers van een bijzonder jeugdteam dat Taument vier jaar geleden onder zijn hoede had. Feyenoord onder 16 jaar werd door de clubleiding geduid als 'de beste lichting in jaren'. Dat voelden de spelers zelf ook gezien de titel van het (dag)boek van Steven van der Hoeven, de auteur die de ploeg een jaar volgde. 'Iedereen praat over ons.'


Geen enkele speler van die ploeg maakt momenteel deel uit van de A-selectie. Opvallend, want Varkenoord ontving tussen 2011 en 2014 het vakbondskeurmerk 'beste jeugdopleiding'. Vele andere talenten werden basisspeler in het eerste en daarna voor goed geld verkocht. De Oranje-selectie van het bronzen WK 2014 bevatte acht spelers met Varkenoord-wortels. De eigen kweek, in combinatie met de handelsgeest van technisch directeur Van Geel, maakte de armlastige Rotterdamse club weer rijk.

Feyenoord heeft de 'klas van 1997' (het jaar waarin de spelers geboren zijn) nog niet opgegeven. Ze zijn 19 of 20 jaar. Vier spelers staan nog onder contract en zijn uitgeleend. Ze worden zorgvuldig gemonitord door onder meer assistent-trainer Jean-Paul van Gastel. Van die vier vond alleen aanvaller Mo El Hankouri aansluiting bij een eredivisieclub, al zat hij dit seizoen nog niet bij de selectie van nummer laatst Willem II. Middenvelder Jari Schuurman, verdediger Calvin Verdonk (beiden NEC) en middenvelder Gustavo Hamer (FC Dordrecht) spelen in de eerste divisie.

Die laatste drie werden gezien als de grootste talenten, samen met middenvelder Danny van Haaren en doelman Ferry Hagendijk. Zittend aan een picknicktafel op het terrein van VV Capelle, zijn huidige club, schetst Hagendijk de klasse van de jeugdploeg met spelers tot 16 jaar. 'We wonnen bijna iedere donderdag een oefenpot van Onder 17. En die waren ook echt goed.'

Overleden ouders
Van Haaren was de patron op het middenveld en aanvoerder van Oranje onder 16, maar kreeg nooit een contract aangeboden. 'Als je met het eerste van Feyenoord mag meetrainen, kan je ontwikkeling heel snel gaan', vertelt hij vlak na een training met Jong Cambuur. 'Die kans heb ik niet gekregen. Feyenoord heeft nooit echt besproken wat het met me van plan was. Maar ja, als ik een toptalent was, was ik nu verder geweest dan Jong Cambuur, zo eerlijk moet ik zijn.'

Het noodlot trof drie spelers uit de ploeg. Verdediger Bert Koomen liep in zijn eerste wedstrijd in de A1 een kruisbandblessure op en bleef daarna tobben met blessures. Hij speelt nu bij FC Lisse. Vrij onverwacht overleed de vader van Van Haaren drie jaar geleden. 'Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad.' De moeder van Hagendijk stierf in dezelfde periode na een langdurig ziekbed. Hagendijk: 'Mijn vader kreeg het daarna ook zwaar. In de A1 ben ik resoluut gestopt om alles te verwerken.'

Het doet oud-international Taument, die acht jaar als rechtbuiten in het eerste van Feyenoord speelde (1988-1997), bijna fysiek pijn als de naam 'Danny van Haaren' valt. 'Die was zo goed. Leuke knul, ook. Er zat gewoon ontzettend veel potentie in dat team. Al vond ik het zelf niet de allerbeste lichting. Dat was die van 1994 met Boëtius, Kongolo, Rekik, Aké en Vilhena. Die hebben allemaal goede profcarrières.'

Er is zelfs een geweldige lijst aan te leggen van de laatste jaren, met daarop ook De Vrij, Martins Indi, Clasie, Karsdorp, Castaignos. Mede door het gebrek aan kapitaalkracht stroomden zij snel door naar het eerste elftal. Taument: 'Stefan de Vrij had een te lage handelingssnelheid, daar hebben we keihard aan gewerkt. Hij kreeg toch de kans als rechtsback, mocht fouten maken, groeide door en werd international.'

Vier jaar geleden volgde journalist Steven van der Hoeven voor het tijdschrift Hard Gras een seizoen het jeugdelftal van Feyenoord tot 16 jaar. Destijds gold de ploeg volgens de club als 'de beste lichting in jaren'.
Vier jaar geleden volgde journalist Steven van der Hoeven voor het tijdschrift Hard Gras een seizoen het jeugdelftal van Feyenoord tot 16 jaar. Destijds gold de ploeg volgens de club als 'de beste lichting in jaren'. ©
Een vruchtbaar pad, maar de laatste stappen naar de Coolsingel werden vorig seizoen gezet met ervaren spelers, gerekruteerd van andere clubs. Feyenoord was zelfs de eredivisieclub die tieners de minste speeltijd gunde.

Feyenoord schaakt nu op het bord van de lucratieve Champions League. Deze zomer kocht het snel en stevig in om opengevallen plekken op te vullen. Voor een nieuwe linksback, Ridgeciano Haps, zou ruim vijf miljoen euro zijn betaald. Feyenoord hoopt gewapend te zijn voor Manchester City, woensdag in de Kuip.

Twee dagen later speelt Gustavo Hamer met FC Dordrecht voor tweeduizend toeschouwers in het Frans Heesenstadion van FC Oss. 'Het kan nog', zegt Hamer terwijl hij een tosti eet op het complex van FC Dordrecht, een veredelde bouwkeet rond een kunstgrasveld. 'Van Bronckhorst en Clasie werden ook uitgeleend. Ik mis nog de ervaring om het de Feyenoordmiddenvelders moeilijk te maken. Die wil ik hier opdoen.'

Is FC Dordrecht niet een al te grote stap terug? Hamer haalt zijn schouders op. 'Ze hebben hier alles wat ik nodig heb. En die Champions League zou ik toch niet meemaken, want dan mogen er maar zeven spelers op de bank zitten en zo goed ben ik gewoon nog niet.'

Ferri Rietkerk zal er wel zijn, woensdag in de Kuip. En hopelijk ook in Napels, twee weken later, als Feyenoord de degens kruist met Napoli. 'Ik moet alleen nog aan een kaartje zien te komen.' Rietkerk heeft zijn Kuipdroom allang opgegeven, hij volgt een hbo-studie en speelt al jaren bij de tweedeklasser VV Spirit, ook al was hij rechtsback in de ploeg waar iedereen in 2013 over sprak.

Met 'overal kippevel' zag Rietkerk vanuit Vak W zijn voormalige ploeggenoten Schuurman, Verdonk en Hamer debuteren, maar niet doorbreken. Misschien, oppert hij, is het een fysiek verhaal. 'Ikzelf kon het vele trainen niet aan, was steeds geblesseerd. In onze lichting zaten vooral goede voetballers, niet echt krachtpatsers, terwijl het voetbal veel fysieker is geworden.' Hagendijk vult aan: 'Het zit bovendien minder in de cultuur van Feyenoord om heel snel lichte, piepjonge jongens te brengen als dat niet hoeft. Bij Ajax nemen ze meer risico.'

Verhuurd en uitgeleend
Jari Schuurman, verhuurd aan NEC, vindt dat hij over zijn fysiek niets te klagen heeft. Wel over zijn concurrentiepositie. Op zijn plek, aanvallende middenvelder, speelde de vorige seizoenen aanvoerder Kuijt of de veelscorende Toornstra. 'Ik snap Feyenoord wel dat ze voor ervaring gaan. Je moet er gewoon klaar voor zijn als er een positie openvalt.'

Die kans leek te komen doordat Kuijt stopte, maar Schuurman liep in de zomer een virus op waardoor hij een deel van de voorbereiding miste. Hij kon zichzelf niet laten zien. 'Ik lag te ver achter om het anderen moeilijk te maken.'

Bij Ajax breekt nu vriend en leeftijdgenoot Donny van de Beek door. 'Donny heeft veel in Jong Ajax gespeeld dat in de eerste divisie uitkomt. Dat is ideaal. Dan kun je dicht bij de club blijven, met het eerste meetrainen, het spel spelen wat je gewend bent en toch ervaring opdoen tegen stevige voetballers. Feyenoord heeft dat niet.'

In de jeugd ging het vanzelf, was ik moeiteloos de beste. Bij het eerste kom je in een andere wereld

Calvin Verdonk
Jeudgtrainer Taument zou zo'n tussenstap ook wel zien zitten. Jong Feyenoord speelde tot nu toe om financiële redenen niet in de eerste divisie. Het streven is er wel te gaan spelen. 'De lat bij het eerste ligt nu gewoon hoger.'

Aandacht vanuit het moederschip is er genoeg. Coaches Van Bronckhorst en Van Gastel staan vaak bij de jeugd te kijken. Taument: 'Die weten precies wat eraan komt. Er is continu overleg over de ontwikkeling van spelers.'

Het managen heeft grenzen. Bij het eerste komen status, geld en nog meer aandacht. Calvin Verdonk, uitgeleend aan NEC, weet inmiddels: 'Iedereen wil iets van je.' Hij debuteerde als eerste van de wonderploeg, maar liet het daarna vooral zelf liggen. 'In de jeugd ging het vanzelf, was ik moeiteloos de beste. Bij het eerste kom je in een andere wereld. Zeker vorig seizoen op huurbasis bij PEC heb ik het laten versloffen. Ik belandde op de bank, dat had ik nooit meegemaakt. Ik vond zaken ook niet goed geregeld, bij Feyenoord was alles altijd top.'

Toekomstig algemeen directeur Jan de Jong sprak uit dat hij het eerste elftal het liefst voor de helft uit eigen jeugd ziet bestaan. Er wordt gebouwd aan een nieuw jeugdcomplex. De bron is niet opgedroogd, onlangs debuteerde de 16-jarige Cheikh Touré in het eerste.

Volgens Taument staan er nog meer talenten te trappelen, namen wil hij niet noemen. Want één les is geleerd. 'Het is mooi opgeschreven, maar achteraf hadden we het misschien niet moeten doen, dat boekje', meent Taument. 'Die jongens werden best gehypet. Terwijl je het nooit zeker weet. Nu nóg niet, hoor. Ik geloof nog steeds dat Jari Schuurman het kan halen.'

De klas van 1997
Vier jaar geleden volgde journalist Steven van der Hoeven voor het tijdschrift Hard Gras een seizoen het jeugdelftal van Feyenoord tot 16 jaar. Destijds gold de ploeg volgens de club als 'de beste lichting in jaren'.


Calvin Verdonk
Contract tot 2020, op huurbasis bij NEC

'Ik heb een jaar bij de A-selectie gezeten, ben vorig seizoen verhuurd aan PEC, maar verloor daar mijn basisplaats. Speel je ineens tegen Jong FC Dordrecht; dat kon ik niet aan. Deze zomer merkte ik aan alles dat ik weer een jaartje verhuurd zou worden. Bij NEC is gelukkig alles wel goed geregeld. Of ik het nog bij Feyenoord ga redden? Poeh... het wordt heel lastig.'


Danny van Haaren
Middenvelder bij Jong Cambuur

'Toen ik geen contract kreeg bij Feyenoord ben ik op amateurbasis naar Almere City gegaan met de hoop daar dit seizoen door te breken. Eind mei vertelde de hoofdtrainer dat de club moest bezuinigen. Ook ik moest weg, mijn reiskosten waren te hoog. Via Cambuur hoop ik alsnog de weg naar de top te vinden. Het is Vincent Janssen ook gelukt via de Jupiler League.'


Gustavo Hamer
Contract tot 2020, verhuurd aan FC Dordrecht

'Ik heb het nooit als druk ervaren dat wij eruit gelicht werden in dat boek. Ik vond het juist leuk in het 'gewilde team' te zitten. Er waren ook zat scouts van buitenlandse clubs, maar de meesten wilden bij Feyenoord slagen. Ik heb vorig seizoen mijn debuut gemaakt tegen Ajax en groei nog steeds. Het komt goed met mij.'


Jari Schuurman
Contract tot 2020, verhuurd aan NEC

'Ik werd na een seizoen bij de A-selectie verhuurd aan Willem II, maar daar heb ik te weinig minuten gekregen, al knokte ik me de laatste zes, zeven wedstrijden wel in de basis en heb ik nog drie keer gescoord. Dat is niet slecht voor mijn leeftijd. Bij NEC voel ik me sterker worden. Ik bekijk het per seizoen, maar heb nog geloof dat ik kan slagen in de Kuip.'


Ferry Hagendijk
Reservedoelman bij VV Capelle

'Feyenoord heeft er alles aan gedaan om me te behouden, ze zijn zelfs bij me thuis geweest. Maar ik zat er doorheen na het overlijden van m'n moeder. Het was op, ik heb zelfs een half jaar geen voetbal meer gekeken. Inmiddels voel ik me mentaal weer zo sterk en gretig dat ik het liefst direct bij een profclub zou instappen.'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18781
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » za sep 09, 2017 6:21 pm

Zo hee. Ajax verloor bij Heracles, maar Feyenoord walst er zo overheen. Kan ik die eindstandvoorspelling niet aanpassen? Feyenoord op 1 en Ajax op 5 of zo?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Javiskamp » za sep 09, 2017 6:34 pm

gaat lekjer op dat kunstgras daar...

zoiets hoeft dus niet een probleem te zijn

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » za sep 09, 2017 6:51 pm

Javiskamp schreef:gaat lekjer op dat kunstgras daar...

zoiets hoeft dus niet een probleem te zijn
Een ploeg welke dan ook spant zich alleen in als Ajax komt..

Als je nu gvd weet dat ze deze week CL hebben dan geef je niet 100% maar 125%...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Javiskamp » zo sep 10, 2017 7:56 pm

'UFC-wedstrijd' tegen Feyenoord-doelman Jones: 'Tot hier en niet verder'
Zondag 10 september 2017 om 20:40
Brad Jones kreeg het in de tweede helft van Heracles Almelo-Feyenoord aan de stok met Brahim Darri. De middenvelder van de Heraclieden ging in het strafschopgebied naar de grond. Daar was de Australische doelman niet blij mee.

"Ik ben niet iemand die ruzie maakt", zegt Darri tegen Voetbal Inside. "Het was geen bewuste schwalbe, want ik kon ook niet blijven staan. Ik wist ook dat het geen penalty was. Op een gegeven moment werd ik bij m'n nek gegrepen. Ik dacht: tot hier en niet verder. We staan al achter. Toen heb ik er wat van gezegd. Ik vind het apart dat alleen ik geel kreeg. Jones was ook bezig. Het leek wel een UFC-wedstrijd."

Feyenoord stond na een helft al met 0-3 voor, maar de tweede helft was voor Heracles. Het werd uiteindelijk 2-4. "Feyenoord speelt woensdag weer een wedstrijd (tegen Manchester City, red.). Dan mogen ze wel even een shakie nemen om te herstellen", zegt Darri. "In de tweede helft waren wij aan het stormen en creërden we kansen. We hebben ons in de tweede helft tekort gedaan."
"Geen bewuste schwalbe"

Ehmm...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » ma sep 11, 2017 10:34 am

brigade zuid schreef:Psv stelt geen reet voor dit jaar en fnoord heeft CL verplichtingen wat wellicht puntenverlies in de competitie gaat opleveren.
Of juist niet.
Na misschien maar 6 potjes is je Europese seizoen klaar, na de winterstop gaat het pas echt om de fitheid en dan is je programma dus net zo leeg als van de concurrentie.
Niet bepaald een schema dat je kunt vergelijken met in juli en augustus al CL voorrondes tegen PAOK en Rostov verkloten en daar achteraan nog 17 wedstrijden in de Europa League.


Van die CL potten zijn van die avonden waar je heel hard op je bek kunt gaan, maar wel meteen kunt leren dat je een stomme fout die op woensdagavond tegen een Manchester City hebt gemaakt niet overdoet tegen een Heerenveen of Heracles (of minder fataal afloopt..)

Overigens als er in één zo'n CL potje een klein stuntje mogelijk is, dan is het wel meteen de eerste thuis tegen Manchester City. City is nu echt net zo'n club dat na een 5-0 zege op een andere havenclub zich op zo'n wedstrijdje in de Kuip verkijkt. De boog kan immers niet 7 dagen per week gespannen staan en zo stabiel is dat team van Pep nog niet (als het draait weergaloos, maar bij een tegenslag worden er maar weinig vuile klussen voor elkaar opgeknapt...)

Coach Mourinho verloor met rivaal Manchester United in september 2016 nog gewoon in de Kuip. En Van Gaal met Man U in september 2015 in het Philips stadion ook.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Feyenoord

Bericht door beelzebub » ma sep 11, 2017 11:09 am

zeux schreef:Verhaal in de Volkskrant over talenten van lichting 1997 bij Feijenoord:
Waarom is de 'beste lichting in jaren' van Feyenoord nooit doorgebroken?

Geen enkele speler uit de geprezen klas van 1997 speelt nu in de A-selectie

Geinig stuk. Ik moet denken aan de A1 lichting van Ajax in 1997, 1998 of was het 1999?

Uiteindelijk is alleen Andy van Der Meijde echt doorgebroken, maar die heeft het daarna zelf verknald.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » ma sep 11, 2017 6:07 pm

Come On City.. ff 3/4 keer gas geven en verder rustig uitspelen.. Zoiets hoop ik toch echt... :neutral.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Wouter
Berichten: 18781
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » ma sep 11, 2017 6:30 pm

Nee joh. Feyenoord en Vitesse zijn Neerlands hoop in bange dagen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » di sep 12, 2017 6:58 pm

mattie schreef:Come On City.. ff 3/4 keer gas geven en verder rustig uitspelen.. Zoiets hoop ik toch echt... :neutral.gif:
Ik snap dit dus echt niet. Het is in het belang van Ajax dat Feyenoord punten pakt in Europa, dus iedereen die echt van Ajax houdt stapt over z'n afkeer van Feyenoord heen en hoopt, in het belang van Ajax, dat Feyenoord wint.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 12, 2017 7:00 pm

Nee hoor. De kakkies moeten gewoon met 0 uit 6 eindigen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » di sep 12, 2017 7:03 pm

Gezond verstand schreef:
mattie schreef:Come On City.. ff 3/4 keer gas geven en verder rustig uitspelen.. Zoiets hoop ik toch echt... :neutral.gif:
Ik snap dit dus echt niet. Het is in het belang van Ajax dat Feyenoord punten pakt in Europa, dus iedereen die echt van Ajax houdt stapt over z'n afkeer van Feyenoord heen en hoopt, in het belang van Ajax, dat Feyenoord wint.
Pff Vitesse gaat niet door en deze club al helemaal niet.. Jammer van de punten, maar daarvoor zijn Ajax en Psv verantwoordelijk voor..
Dus leedvermaak lijkt mij meer van toepassing..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » di sep 12, 2017 8:40 pm

Feyenoord in de CL en het geneuzel op de vierkante centimeter begint weer. Zal Gio rouleren met zijn spelers, welk systeem gaan ze spelen... :excited.gif: As if..
Die krijgen gewoon 6x kansloze klop (dat zal overigens ook voor Ajax gelden hoor...)

Wouter
Berichten: 18781
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » di sep 12, 2017 10:11 pm

Als ze er meteen uit liggen, worden ze al helemaal op hun sloffen kampioen. Of zou een FC Utrecht of een AZ het ze nog lastig kunnen maken?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » wo sep 13, 2017 10:42 am

mattie schreef:
Gezond verstand schreef:
mattie schreef:Come On City.. ff 3/4 keer gas geven en verder rustig uitspelen.. Zoiets hoop ik toch echt... :neutral.gif:
Ik snap dit dus echt niet. Het is in het belang van Ajax dat Feyenoord punten pakt in Europa, dus iedereen die echt van Ajax houdt stapt over z'n afkeer van Feyenoord heen en hoopt, in het belang van Ajax, dat Feyenoord wint.
Pff Vitesse gaat niet door en deze club al helemaal niet.. Jammer van de punten, maar daarvoor zijn Ajax en Psv verantwoordelijk voor..
Dus leedvermaak lijkt mij meer van toepassing..
je snapt het dus duidelijk niet, dan begrijp ik je opmerking wel, je bent gewoon niet in staat om verder te kijken dan je neus lang is en niet te snappen dat iedere punt in het belang is van de club waar je van claimt te houden. Dit is net zoiets als niet willen dat je schoonmoeder veel geld verdient omdat je een hekel aan haar hebt, maar niet inzien dat hoe meer geld ze heeft, hoe hoger de erfenis voor je vrouw en kinderen wordt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Feyenoord

Bericht door Sandro » wo sep 13, 2017 10:59 am

Ze mogen best wat punten pakken. Verder hoop ik vooral dat clubs uit Oostenrijk, Turkije etc het nog slechter doen :neutral.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » wo sep 13, 2017 12:53 pm

Gezond verstand schreef:
mattie schreef:Come On City.. ff 3/4 keer gas geven en verder rustig uitspelen.. Zoiets hoop ik toch echt... :neutral.gif:
Ik snap dit dus echt niet. Het is in het belang van Ajax dat Feyenoord punten pakt in Europa, dus iedereen die echt van Ajax houdt stapt over z'n afkeer van Feyenoord heen en hoopt, in het belang van Ajax, dat Feyenoord wint.
Wanneer fey dit soort potten verliest, dan in mijn ogen het liefst zo dik mogelijk. Laat ze dan maar echt hard op hun bek gaan.
Wanneer de kans zich voordoet dat ze gaan winnen, dan zie ik de Manchesters met al hun poen graag ten onder gaan tegen een underdog die ook nog een landgenoot is.


Maar is het verder zo enorm in het belang van Ajax dat in de komende seizoenen ook Utrecht, Vitesse, Feyenoord en PEC Zwolle kans op Europese tickets maken? Om vervolgens alle punten weer in het riool te mikken? En dat ik als Nederlandse toerist tegenwoordig door sommigen in Rome agressief bejegend word omdat een stel feyemoord tokkies een fontein en de helft van het oude centrum verwoest heeft.. mij vertegenwoordigen ze daarmee niet...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » wo sep 13, 2017 12:55 pm

Ik had vorige week gepost dat als fey in 1 van die 6 CL potten een kans maakt, dat het dan vanavond is?
Hmmm.. ze spelen dus zonder Jorgensen, dus vergeet dat eigenlijk maar. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58889
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » wo sep 13, 2017 12:59 pm

Tja, Feyenoord heeft weinig te verliezen in dit soort potjes toch.Dus met zijn allen voor het eigen doel, hopen dat het lang 0 - 0 blijft en mocht er een kansje zich voordoen is dat mooi mee genomen.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo sep 13, 2017 1:04 pm

Hopen op 0-8
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Feyenoord

Bericht door El Clavo » wo sep 13, 2017 2:59 pm

Gezond verstand schreef:
je snapt het dus duidelijk niet, dan begrijp ik je opmerking wel, je bent gewoon niet in staat om verder te kijken dan je neus lang is en niet te snappen dat iedere punt in het belang is van de club waar je van claimt te houden. Dit is net zoiets als niet willen dat je schoonmoeder veel geld verdient omdat je een hekel aan haar hebt, maar niet inzien dat hoe meer geld ze heeft, hoe hoger de erfenis voor je vrouw en kinderen wordt.
Ik ben Ajax supporter en geen 'Goed voor het Nederlands voetbal' supporter. 0-8 dus. Het kan mij niet slecht genoeg gaan met dit clubje.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Feyenoord

Bericht door beelzebub » wo sep 13, 2017 3:10 pm

Feyenoord wind vandaag. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie