AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

AZ

Bericht door Duke » ma jun 25, 2012 2:25 pm

Hier alles over AZ in het nieuwe seizoen.

Met Gert-Jan aan de gewichten!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Jinne » di jun 26, 2012 1:18 pm

Berghuis van FC Twente naar AZ.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door D_skilled » di jun 26, 2012 1:38 pm

Gaat AZ niet verder brengen. Een aanvallende middenvelder in de zogenaamde 'Bryan Ruiz-rol', maar dan een paar klasses minder.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Alexander » di jun 26, 2012 3:59 pm

Maher schijnt in de concrete belangstelling te staan van een zeer waarschijnlijk buitenlandse club. Zou het erg jammer vinden als hij al in NL vertrekt. Zou hem ook heel graag bij Ajax zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Duke » di jun 26, 2012 4:05 pm

Maher: 'Bezig met mooie club'

ALKMAAR - Als het aan Adam Maher ligt, verlaat hij AZ op korte termijn. Er heeft zich een club bij zijn zaakwaarnemer gemeld.

De achttienjarige middenvelder sprak dinsdag na afloop van de eerste AZ-training over 'een mooie stap' die hij graag wil zetten. ''Het kan snel gaan, ik laat het aan mijn zaakwaarnemer.''

Maher wilde niet kwijt of het om een Nederlandse of buitenlandse club ging.

Concurrenten
AZ-trainer Gertjan Verbeek verwacht in elk geval geen binnenlandse transfer voor de jongeling.

"Ajax gaat hem niet halen en PSV kan hem niet betalen. Dat zijn bovendien concurrenten van ons en die zullen diep in de buidel moeten tasten."

Stewart
Technisch directeur Earnest Stewart bevestigt dat er een bod is gedaan op Maher. Ook hij wilde niet zeggen om welke club het gaat.

"Op dat bod zijn we niet ingegaan, dat was niet serieus", laat Stewart weten. "De club heeft in het midden gelaten of ze nog terugkomen voor Maher. En om de naam van de club te noemen vind ik niet netjes."

Maher speelde een sterk seizoen bij AZ. Als beloning maakte hij deel uit van de voorlopige spelerslijst van het Nederlands elftal voor het EK, maar hij viel af voor de definitieve selectie.

Benschop
Charlison Benschop ontbrak bij de eerste training. Hij kreeg van AZ toestemming om te praten met een, nog onbekende, buitenlandse club.

Verbeek liet eerder al weten dat Ruud Boymans of Benschop mag vertrekken uit Alkmaar, maar voor Boymans is geen interesse. Om die reden mag Benschop met geïnteresseerde clubs praten.

Stewart: "Het is een club die aan de vraagprijs wil voldoen, anders laten we Charlison niet afreizen voor een gesprek."
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Alexander » di jun 26, 2012 4:22 pm

Je snapt zo een ventje eigenlijk ook niet. Amper 1 seizoen in het eerste van AZ en al toe te zijn aan een volgende uitdaging. Dan spoor je eigenlijk ook niet helemaal. Dat hebben al die Marokkaanse voetballertjes die in NL spelen wel een beetje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » di jun 26, 2012 4:42 pm

Wat Gertjan Verbeek zegt moet je niet altijd serieus nemen. Misschien is die 'mooie stap' waar Maher het over heeft er toch gewoon eentje naar Ajax.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2012 7:41 am

Man, man, man, wat een noten heeft dat knulletje op zijn zang, één aardig seizoen bij AZ en hij is toe aan een stap hoger. Nu maar kijken of ze daar in Eihoven nog voldoende in de subsidiepot hebben zitten.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » wo jun 27, 2012 5:16 pm

PSV voetbalt als een zak aardappelen, laat hem maar naar Ajax komen!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Baseman » do jun 28, 2012 11:09 am

Alexander schreef:Je snapt zo een ventje eigenlijk ook niet. Amper 1 seizoen in het eerste van AZ en al toe te zijn aan een volgende uitdaging. Dan spoor je eigenlijk ook niet helemaal.
Hij wil in Oranje spelen, dan maak je als speler van Ajax en PSV veel meer kans dan als speler van AZ.
Al moet ik zeggen dat ik ook verbaasd ben dat hij weg wil, volgens mij is zijn zaakwaarnemer ook naar PSV gegaan ipv andersom.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door peter » do jun 28, 2012 11:17 am

Dat je als speler van PSV meer kans maakt om in Oranje te spelen is natuurlijk vrij dubieus. Het zou een stukje redelijker zijn wanneer ze nu gewoon eens kijken naar kwaliteiten. Ik geef je op een briefje dat Bouma niet was geselecteerd als hij bij AZ of Twente had gespeeld (of op de bank had gezeten) inderdaad. In die zin snap ik Maher wel, maar die jongen moet zich ook realiseren dat hij een langlopend contract heeft en dat hij als toptalent wordt beschouwd. In Nederland ben je dan al gauw klaar, want die transfersom wordt alleen in topcompetities betaald.

Maher tekent een nieuw contract op 31 maart. Nog geen drie maanden later wil hij weg. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » do jun 28, 2012 11:18 am

Als hij een nieuwe stap maakt binnen Nederland gaat hij gewoon naar Ajax hoor, let maar op.

Is een bescheiden jongen voor wie de familie belangrijk is. Hij woont nog thuis in Diemen en gaat altijd op tijd naar bed. Als er op zaterdag of zondag Spaans voetbal is, kijkt hij alleen de 1e helft en vindt dat het in de rust tijd is om te gaan slapen. Hij roemt de betrokkenheid van zijn vader en zijn moeder. Laatstgenoemde zorgt ervoor dat zijn voeding altijd top is. Veel pasta en op de dag van de wedstrijd geen vlees. A'dam vindt namelijk dat vlees teveel energie in korte tijd brengt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Baseman » do jun 28, 2012 11:23 am

Peter schreef:Maher tekent een nieuw contract op 31 maart. Nog geen drie maanden later wil hij weg. :smallgrin.gif:
Euhm, dat was 31 maart 2011 :icon_mrgreen.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door peter » do jun 28, 2012 11:23 am

:biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » do jun 28, 2012 11:52 am

Je kunt er lang of kort over lullen, maar sinds 31 maart 2011 is er natuurlijk een hoop veranderd voor die jongen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » do jun 28, 2012 12:12 pm

Cruijff schreef:Is een bescheiden jongen voor wie de familie belangrijk is. Hij woont nog thuis in Diemen en gaat altijd op tijd naar bed. Als er op zaterdag of zondag Spaans voetbal is, kijkt hij alleen de 1e helft en vindt dat het in de rust tijd is om te gaan slapen. Hij roemt de betrokkenheid van zijn vader en zijn moeder. Laatstgenoemde zorgt ervoor dat zijn voeding altijd top is. Veel pasta en op de dag van de wedstrijd geen vlees. A'dam vindt namelijk dat vlees teveel energie in korte tijd brengt.
Dat is trouwens wel ff wat andere koek dan bepaalde Ajax contractspelers die teksten uitspreken als "Het valt moeilijk op te brengen om elke dag hard te trainen" en "We zaten om kwart voor tien 's ochtends al pasta te eten, dat vind ik niet lekker!"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door elliquido » do jun 28, 2012 12:35 pm

Toch gek,
ik vond pasta op zondagochtend vroeg erg lekker als je net brak thuis was van het stappen
Dat moeten onze helden toch ook zo ervaren denk je dan :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » do jun 28, 2012 12:49 pm

Theo een uurtje of 4 na een nachtje op het Leidseplein of de Arnhemse Korenmarkt mogelijk wel!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » di jul 03, 2012 10:33 pm

Berghuis geeft AZ-debuut kleur met twee doelpunten

03/07/2012 21:14

AZ heeft de eerste vriendschappelijke wedstrijd van de voorbereiding met ruime cijfers gewonnen (1-9). Nieuwkomer Steven Berghuis deed van zich spreken.

Tegen Hollandia T liet trainer Gertjan Verbeek nieuwkomers Viktor Elm, Danny Gorter en Berghuis debuteren voor AZ. Twee van de drie debutanten luisterden hun eerste duel in Alkmaarse dienst op met een doelpunt.

Gorter benutte een strafschop, terwijl Berghuis met twee doelpunten een belangrijke bijdrage leverde aan de 7-1 voorsprong in de eerste helft. Na rust kwam de flink Alkmaarse gewijzigde ploeg minder overtuigend voor de dag, maar scoorde nog wel twee keer.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door gaizka » wo jul 04, 2012 12:23 pm

Berghuis was toch 'het' talent van Twente als ik mij goed herinner? Waarom hebben ze hem zo makkelijk laten gaan?

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Alexander » wo jul 04, 2012 12:24 pm

Jongen kan er niet veel van. Begreep er weinig van waarom Adriaanse zou positief over die jongen was.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Cruijff » wo jul 04, 2012 12:35 pm

Is een beetje een type Cedric van der Gun.

Waar Co Adriaanse overigens ook erg positief over was.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ 2012-2013

Bericht door peter » di jul 24, 2012 8:40 am

Maher baalt van AZ en stuurt aan op snelle transfer
Dinsdag, 24 juli 2012 om 08:30

Adam Maher stuurt volgens NUsport aan op een vertrek op korte termijn bij AZ. Aan het begin van de zomer bracht de talentvolle middenvelder naar buiten dat hij bezig was met 'een mooie club' en het bleek later om PSV te gaan. Van serieuze onderhandelingen is het echter nog niet gekomen en dat stoort Maher flink. “Kwaad ben ik niet snel, maar je kunt het wel teleurgesteld noemen. Welke afspraken de club niet nagekomen is, dat houd ik voor me.”

Maher zegt erop te rekenen dat hij voor het einde van de transfermarkt nog van club verandert. “Zo denk ik daar zeker over. Ik heb trainer Gertjan Verbeek en technisch directeur Earnest Stewart tijdens mijn trainingsstage bij het Nederlands elftal uitgelegd dat ik weg wil. Of ze er blij mee waren of niet, ík beslis. Het is míjn carrière.”

“Hun reactie was: oké, dan zijn we op de hoogte. Met de trainer had ik een langer gesprek. Ik heb hem gezegd dat ik gewoon toe ben aan een nieuwe stap en PSV heeft interesse”, merkt Maher op. Hij zegt te weten dat AZ hem alleen verkoopt bij een goed bod en hem liefst nog een jaar in Alkmaar laat blijven. Maher echter vindt dat de vertrouwensband beschadigd is. Hij spuit zijn kritiek op de club. “Ik ben volgens mij de minst betaalde speler hier. Vanuit de pers heb ik vernomen dat de club denkt aan buitenlandse transferbedragen, dan weet ik niet waar ze mee bezig zijn.”

Nu
Kom er maar in, PSV! :headbang.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: AZ 2012-2013

Bericht door Demosthenes » di jul 24, 2012 8:42 am

Kom er maar in, PSV!
Geld zal voor Ajax het probleem niet zijn, maar een paar weken geleden las ik (Er waren weddenschappen over afgesloten?) dat de komst van Narsingh en Maher naar Ajax al rond was, al wordt het dan wel druk op het middenveld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: AZ 2012-2013

Bericht door beelzebub » di jul 24, 2012 9:29 am

Het stuk op http://www.nu.nl is herschreven tot onderstaand.
Maher hevig teleurgesteld in clubleiding AZ
ALKMAAR - Adam Maher stuurt aan op een snel vertrek bij AZ. De negentienjarige middenvelder begrijpt niet dat de club hem sinds zijn stormachtige doorbraak geen verbeterd contract heeft aangeboden.

Foto: ProShots PSV meldde zich eerder deze zomer voor de speler, maar tot serieuze onderhandelingen met AZ kwam het vooralsnog niet.

Maher gaat er niettemin van uit dat hij nog deze zomer een binnenlandse transfer maakt. ''Zo denk ik daar zeker over'', stelt Maher in het nieuwe NUsport-magazine.

.''Ik heb trainer Gertjan Verbeek en technisch directeur Earnest Stewart tijdens mijn trainingsstage bij het Nederlands elftal uitgelegd dat ik weg wil. Of ze er blij mee waren of niet, ík beslis. Het is míjn carrière.''

''Hun reactie was: oké, dan zijn we op de hoogte. Met de trainer had ik een langer gesprek. Ik heb hem gezegd dat ik gewoon toe ben aan een nieuwe stap en PSV heeft interesse.''


Afspraken

''Ik weet dat AZ me alleen bij een goed bod laat gaan en het liefst zou zien dat ik nog minstens een jaar blijf. Maar om dat te kunnen eisen had de club ook respect moeten tonen door gemaakte afspraken na te komen. Kwaad ben ik niet snel, maar je kunt het wel teleurgesteld noemen. Welke afspraken de club niet nagekomen is, dat houd ik voor me."

Maher ontving na afgelopen seizoen de Johan Cruijff Prijs als grootste talent van de eredivisie. Zijn tot medio 2015 doorlopende contract tekende hij echter al voordat trainer Gertjan Verbeek hem een vaste plek in de hoofdmacht gunde.

''Ik ben volgens mij de minst betaalde speler hier. Vanuit de pers heb ik vernomen dat de club denkt aan buitenlandse transferbedragen, dan weet ik niet waar ze mee bezig zijn'', doet Maher geen moeite zijn onvrede te verbergen.


Stap vooruit

Die onvrede blijkt er bovendien al langer te zijn bij de speler die de EK-selectie van Oranje net niet haalde.''Dat AZ in december vorig jaar niet met mij en mijn zaakwaarnemer Sigi Lens een gesprek is aangegaan, wil al zeggen dat er iets niet goed zit. Maar dat is de keuze van de club.''

Maher wacht nu af. Hij vindt het voor een transfer naar het buitenland nog te vroeg en ziet in Nederland alleen PSV en Ajax als een stap vooruit. ''Ik probeer nog steeds gewoon op het veld te laten zien wat ik kan en verder zie ik wel hoe het afloopt. Ik heb aangegeven dat ik weg wil en als er dan een mooie club komt als PSV, dan wil ik daar heen.''
Hij heeft wel een grote mond voor een snotneus die pas 1 vol jaar gepresteerd heeft. Maar goed, als ik van de vetgedrukte stukken 1+1=2 maak, kan ik alleen de conclusie trekken dat-ie wacht op Ajax.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie