Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Kowalczyk » do feb 07, 2013 11:07 am

Nieuwe donderdagcolumn op NUsport. Over match fixing, uiteraard. Kan ook leuk zijn!

'Wedden bij meneer Wong.'

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Cruijff » do feb 07, 2013 1:05 pm

Baseman schreef:Beter opletten dan...die schorsing is in hoger beroep namelijk verlaagd naar 4 maanden, waardoor hij sinds december weer op de bank zit.
Veelzeggend... door de rechter bestrafte valsspelers worden dus gewoon op het paard geholpen om lekker door te blijven gaan met waar ze al jaren de boel mee besodemieteren...

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Lionel » do feb 07, 2013 1:11 pm

Zo een trainer zou bij Ajax toch nooit mogen blijven?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Cruijff » do feb 07, 2013 1:16 pm

Natuurlijk niet.

Maar het gaat hier om Juventus he. Een club met een uitgebreide traditie van dopinggebruik, omkoping en waar ze er niet voor terugdeinzen om te dansen over de lijken van het Heizel drama...

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Lionel » do feb 07, 2013 1:37 pm

Baggerclub inderdaad.

En dan denken ze dat ze style hebben omdat ze zichzelf de Oude Dame noemen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door raymon » za feb 09, 2013 11:38 pm

Ik denk dat Barry ook een aardig bedrag op z'n bankrekening gestort krijgt want als dát geen matchfixing was..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Demosthenes » di feb 12, 2013 8:22 pm

Ze hadden JC wel eerst moeten vertellen wat matchfixing is :ajaxsmiley.gif:

Bron: http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieu ... -elf-.html
Johan Cruijff benadrukt dat matchfixing in het voetbal simpel is op te lossen door ervoor te zorgen dat jijzelf de beste elf spelers opstelt. Dat zei de legendarische nummer veertien tijdens zijn bezoek aan het ABN Amro tennistoernooi.

'Hoe je het wendt of keert: het blijft elf tegen elf. Je moet gewoon zorgen dat jij de beste elf hebt', legt Cruijff kort maar krachtig uit aan NU Sport als hem wordt gevraagd naar het populaire begrip 'matchfixing'.

Cruijff wilde het echter liever hebben over het talent dat de laatste maanden weer doorbreekt in de Eredivisie. 'Bij Ajax hebben de oud-voetballers geknokt om te komen waar ze nu staan. Ze hebben het nu voor elkaar', doelt hij op de fluwelen revolutie. 'Maar ook bij Feyenoord gaat het nu erg goed en dat is mooi voor het hele Nederlandse voetbal. Ben ik blij mee. Nu moeten we die jongens de tijd geven en zien hoe ze zich verder ontwikkelen.'
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 9:59 am

Hahaha, hij weet niet eens wat het is. :drecul.gif:

Heeft Minister Schippers inmiddels al door dat er iets aan de hand is? Haar reactie op de berichten over matchfixing was van een verpletterende ideologische geborneerdheid. 'Het is de eigen verantwoordelijkheid van de trainers en de spelers om zich niet te laten omkopen'. Ja hoor, Edith... :aai.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Marillion » wo feb 13, 2013 10:05 am

Die twee gaan het probleem in ieder geval niet oplossen. Zoveel is wel duidelijk. :smallgrin.gif:

In Nederland zijn we er sowieso niet goed in om dit soort dingen aan te pakken. Hier denkt het grootste gedeelte van de bevolking altijd dat de hele wereld corrupt is behalve Nederland.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 10:16 am

Schippers vond een onderzoek niet nodig, dat was iets voor de KNVB. Dan ben je toch van de pot gerukt? Wat moet de KNVB doen? Een strafrechtelijk onderzoek instellen? Matchfixing is maffiawerk, om daar iets tegen te doen heb je vergaande bevoegdheden nodig.

Ik zie overeenkomsten met de houding tegenover dopinggebruik. Het valt allemaal wel mee, er is geen bewijs en onze jongens zijn het zeker niet. Alleen is matchfixing een nog grotere bedreiging voor de sport dan bedrog door doping. Matchfixing haalt het fundament onder de sport uit.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Demosthenes » wo feb 13, 2013 1:26 pm

Matchfixing haalt het fundament onder de sport uit.
Mee eens, maar doping doet dat ook.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Arthur » wo feb 13, 2013 1:58 pm

Doping helpt je in ieder geval nog het doel van de sport te bereiken, namelijk winnen. Matchfixing laat mensen juist expres verliezen en kun je in die zin zien als nog fundamenteler bedrog.
Ik denk dat Yopi dat bedoelt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Demosthenes » wo feb 13, 2013 2:50 pm

Arthur schreef:Doping helpt je in ieder geval nog het doel van de sport te bereiken, namelijk winnen. Matchfixing laat mensen juist expres verliezen en kun je in die zin zien als nog fundamenteler bedrog.
Ik denk dat Yopi dat bedoelt.
Snap ik wel, maar matchfixing gaat ook over een bal uittrappen op een bepaalde plaats of op het moment waarop dat gevraagd wordt, het is niet altijd (Waarschijnlijk zelfs zelden) dat de uitslag er echt door wordt beïnvloed. Ik snap ook dat wanneer dat één keer gebeurt, dat één keer te veel is.

Wat gebeurt er tijdens een laatste competitieronde in zowel het betaalde voetbal als amateurvoetbal, daar is heel wat matchfixing (aan vooraf gegaan)

Doping is in mijn eigen ogen het oneigenlijke gebruik van iets om de uitslag te beïnvloeden, fundamenteel onjuist.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aanwijzingen voor ‘groot gokschandaal’ in Jupiler League

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 8:26 am

Bron vi.nl

Aan een speler van Excelsior vragen om te verliezen, dan moet je wel van de andere kant van onze aarde komen.
Ex-prof Tammer: 'Mij is geld geboden om te verliezen'
14/02/2013 20:15

Matchfixing bestond in Nederland al in begin jaren negentig. Dat zegt ex-profvoetballer Erik Tammer die als spits van Excelsior zelf werd benaderd.

'Ik woonde nog thuis bij mijn ouders en was net actief in het voetbal', vertelt Tammer. 'Bij Excelsior schoot ik er veel in. We moesten de volgende dag thuis tegen SC Heerenveen toen ik een telefoontje kreeg. Het was iemand die ik niet kende. Met een buitenlands accent, kan ik me herinneren.'

De voormalige aanvaller weet niet of hij benaderd is door iemand uit de voetballerij. 'Dat zou ik echt niet meer weten. Ik was ook pas net bezig als voetballer. Hij bood me vijfduizend gulden om te verliezen. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet deed. Daarna heb ik nooit meer wat vernomen.'

Tammer dacht er weer aan toen de persconferentie van Europol veel stof deed opwaaien. 'Het zat achter in mijn hoofd, tot matchfixing de afgelopen weken volop in het nieuws kwam. Als ik benaderd ben, zal dat ongetwijfeld voor meer spelers gelden. Ik noem geen namen, maar in de Eerste Divisie gingen in die tijd verhalen waar je liever niet bij wilde horen.'

De voormalige spits is vooral bekend van zijn tijd bij SC Heerenveen. Tammer sloot in 2001 zijn professionele loopbaan als aanvaller af na 322 wedstrijden en 154 doelpunten. (Iwan van Duren & Tom Knipping)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie