Dode bij instorting stadion FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door GangstaRiB » do jul 07, 2011 7:54 pm

Feest schreef:Ja, dat bedoel ik. Ieder bouwbedrijf is hier tegen verzekerd.

Als je werkt in de bouw kan er iets op je kop terechtkomen. Of je kan van een steiger flikkeren. Een soldaat kan tegen een kogel of granaat of mijn lopen. Heel triest, maar dat risico is altijd aanwezig.
Tuurlijk. Ik dacht dat je bedoelde dat er een incalculeert risico in de constructie zat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » do jul 07, 2011 7:55 pm

Feest schreef:Ja, dat bedoel ik. Ieder bouwbedrijf is hier tegen verzekerd.

Als je werkt in de bouw kan er iets op je kop terechtkomen. Of je kan van een steiger flikkeren. Een soldaat kan tegen een kogel of granaat of mijn lopen. Heel triest, maar dat risico is altijd aanwezig.
Dit is natuurlijk zo krom als iets.We hebben het hier over een dak aan de lange zijde wat naar beneden komt.Dat is toch heel iets anders dan dat je van een steiger dondert o.i.d. ..
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 07, 2011 7:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Rooie » do jul 07, 2011 7:55 pm

GangstaRiB schreef:
Feest schreef:Ja, dat bedoel ik. Ieder bouwbedrijf is hier tegen verzekerd.

Als je werkt in de bouw kan er iets op je kop terechtkomen. Of je kan van een steiger flikkeren. Een soldaat kan tegen een kogel of granaat of mijn lopen. Heel triest, maar dat risico is altijd aanwezig.
Tuurlijk. Ik dacht dat je bedoelde dat er een incalculeert risico in de constructie zat.
Dat is in principe toch hetzelfde? De verzekering geeft alleen een financiële waarde aan dat risico. Geen enkel bouwproject is 100% veilig.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Feest » do jul 07, 2011 7:59 pm

999 schreef:
Feest schreef:Ja, dat bedoel ik. Ieder bouwbedrijf is hier tegen verzekerd.

Als je werkt in de bouw kan er iets op je kop terechtkomen. Of je kan van een steiger flikkeren. Een soldaat kan tegen een kogel of granaat of mijn lopen. Heel triest, maar dat risico is altijd aanwezig.
Dit is natuurlijk zo krom als iets.We hebben het hier over een dak aan de lange zijde wat naar beneden komt.Dat is toch heel iets anders dan dat je van een steiger dondert o.i.d. ..
Dak aan de KORTE zijde, waar werkzaamheden aan bezig waren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » do jul 07, 2011 8:04 pm

Feest schreef:
999 schreef:
Feest schreef:Ja, dat bedoel ik. Ieder bouwbedrijf is hier tegen verzekerd.

Als je werkt in de bouw kan er iets op je kop terechtkomen. Of je kan van een steiger flikkeren. Een soldaat kan tegen een kogel of granaat of mijn lopen. Heel triest, maar dat risico is altijd aanwezig.
Dit is natuurlijk zo krom als iets.We hebben het hier over een dak aan de lange zijde wat naar beneden komt.Dat is toch heel iets anders dan dat je van een steiger dondert o.i.d. ..
Dak aan de KORTE zijde, waar werkzaamheden aan bezig waren.
Ja foutje.Maar dit is toch van een geheel andere orde dan dat er eens een hamer, wat stenen naar beneden vallen, of dat er iemand van de steiger valt.En dat is ingecalculeerd risico, niet dat het hele dak naar beneden komt .. het dak wat er al een tijdje was ..

Eigenlijk mag je nog van geluk spreken dat er maar 1 dode is gezien de ravage ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Marillion » do jul 07, 2011 8:32 pm

Zeer treurig ongeval. Een flinke domper op de positieve ontwikkelingen bij de club en natuurlijk een klap voor de nabestaanden.

Over de oorzaak is het voorlopig alleen maar speculeren. Maar je moet er niet aan denken dat dit gebeurd als het stadion vol zit. Dan heb je echt een ramp van ongekende omvang.
Nil volentibus arduum

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » do jul 07, 2011 8:34 pm

GangstaRiB schreef:[
Sterkte Epi, alleen die laatste opmerking vat ik niet.... Er stort iets in en je geeft het 'Westen' de schuld ofzo?
In het geheel niet, debielen heb je overal. Ik pik alleen Feyenoord eruit want die hebben een relatief zeer hoog percentage eencelligen onder de aanhang. Ajax, PSV en zelfs Groningen hebben hun respect getoond. Maar je kunt het me niet kwalijk nemen dat ik pissig reageer op de achterlijke reacties die er ook zijn.

Bedankt voor de steunbetuigingen hier trouwens.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door El Clavo » do jul 07, 2011 8:42 pm

999 schreef:Met alle respect, maar zouden jullie de gewonde bouwvakkers en nabestaanden sterkte moeten wensen ...

Fc Twente heeft alleen financiele schade ..
Precies, die logica ontgaat mij ook even. De bouwvakkers en hun familie kunnen alle steun gebruiken, voor hen is het vreselijk, niet de Twente supporters. Die hebben hier geen drol mee te maken. Beetje vreemd dat ik Epi hier sterkte zou moeten wensen of is hij er persoonlijk bij betrokken? Wellicht heb ik dan wat gemist.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » do jul 07, 2011 8:49 pm

El Clavo schreef:
999 schreef:Met alle respect, maar zouden jullie de gewonde bouwvakkers en nabestaanden sterkte moeten wensen ...

Fc Twente heeft alleen financiele schade ..
Precies, die logica ontgaat mij ook even. De bouwvakkers en hun familie kunnen alle steun gebruiken, voor hen is het vreselijk, niet de Twente supporters. Die hebben hier geen drol mee te maken. Beetje vreemd dat ik Epi hier sterkte zou moeten wensen of is hij er persoonlijk bij betrokken? Wellicht heb ik dan wat gemist.
Ik vind het bizar dat jij niet beseft dat dit een ramp niet alleen voor die bouwvakkers maar ook voor Twente is. Die bouwvakkers komen uit Losser, Hellendoorn, Nijverdal, Hengelo, trouwens. Zoek maar op Google maps waar die plaatsen liggen. Van welke club zouden dat nou aanhangers zijn.

Het zou je koud laten als dit Ajax was overkomen begrijp ik. Tsja.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » do jul 07, 2011 8:51 pm

Idd, je kunt beter de familie van de overleden bouwvakker sterkte wensen. Er wordt hier meteen opgedoken alsof het een soort Twente Hillsborough is, maar het is vergelijkbaar met het instorten van het dak van een nieuw te bouwen Hilton hotel in India. Alleen daar worden de 16 overledenen vervangen door 16 nieuwe, piepjonge spotgoedkope krachten, hier gaan we minuten stilte houden bij voetbalwedstrijden.

Spandoek op 410 met de JC Schaal:

"Oh Tukkers, hadden jullie net als de Arena maar een dak óp en niet ín jullie stadion!"

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » do jul 07, 2011 8:55 pm

Cruijff schreef:Idd, je kunt beter de familie van de overleden bouwvakker sterkte wensen. Er wordt hier meteen opgedoken alsof het een soort Twente Hillsborough is, maar het is vergelijkbaar met het instorten van het dak van een nieuw te bouwen Hilton hotel in India. Alleen daar worden de 16 overledenen vervangen door piepjonge krachten, hier gaan we minuten stilte houden bij een voetbalwedstrijd.

Spandoek op 410 met de JC Schaal:

"Oh Tukkers, hadden jullie net als de Arena maar een dak óp en niet ín jullie stadion!"
Mijn zaken zijn het niet maar op fctwente.net was jij allang geband als je dit soort dingen over Ajax gezegd had.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » do jul 07, 2011 9:02 pm

In Amsterdam is de humor wat zwarter... maar als het jou persoonlijk echt hard kwetst dan zal ik er voor vandaag mee ophouden. Zit nog een beetje in het ritme dat we hadden tijdens het draaien van de Dit Was Het Nieuws opnames waar we iedereen, of het nou om Dominique strauss-kahn in de bak, Ruud Gullit in Tsjetsjenië, doodgeschoten mensen of door het regime verkrachtte vrouwen in Libië, met aids besmette Afrikanen of door potenrammers in elkaar gebeukte homo's ging: we maakten overal het liefst zo hard mogelijke grappen over.

Maar mea culpa: ik zal ff een weekje vakantie nemen. Dan ga ik na de zomerstop wel weer verder los op o.a. El Hamdaoui en Van der Wiel.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door beelzebub » do jul 07, 2011 9:04 pm

Ach.. Bij ons gaat het dak eraf, bij Twente erin.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door El Clavo » do jul 07, 2011 9:13 pm

Het spijt me Epi, maar met jou kan ik geen medelijden hebben. Ik woon onder de rook van Amsterdam, als een deel van de Arena in zou storten en een bouwvakker uit Purmerend zou omgekomen zijn, waarom zou ik me persoonlijk als Ajax supporter geraakt moeten voelen? Ik vind het vreselijk voor de families, niet voor de Twente supporters, die hebben hier geen drol mee te maken. Dus stel je niet zo aan, je hebt hier niks mee te maken.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » do jul 07, 2011 9:17 pm

El Clavo schreef:Het spijt me Epi, maar met jou kan ik geen medelijden hebben. Ik woon onder de rook van Amsterdam, als een deel van de Arena in zou storten en een bouwvakker uit Purmerend zou omgekomen zijn, waarom zou ik me persoonlijk als Ajax supporter geraakt moeten voelen? Ik vind het vreselijk voor de families, niet voor de Twente supporters, die hebben hier geen drol mee te maken. Dus stel je niet zo aan, je hebt hier niks mee te maken.
Ik vraag niet om je sympathie. Maar misschien kun je proberen om de Twentse emoties niet te bagatelliseren. Zeg dan niks.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » do jul 07, 2011 9:18 pm

Cruijff schreef:In Amsterdam is de humor wat zwarter... maar als het jou persoonlijk echt hard kwetst dan zal ik er voor vandaag mee ophouden. Zit nog een beetje in het ritme dat we hadden tijdens het draaien van de Dit Was Het Nieuws opnames waar we iedereen, of het nou om Dominique strauss-kahn in de bak, Ruud Gullit in Tsjetsjenië, doodgeschoten mensen of door het regime verkrachtte vrouwen in Libië, met aids besmette Afrikanen of door potenrammers in elkaar gebeukte homo's ging: we maakten overal het liefst zo hard mogelijke grappen over.

Maar mea culpa: ik zal ff een weekje vakantie nemen. Dan ga ik na de zomerstop wel weer verder los op o.a. El Hamdaoui en Van der Wiel.
Zoveel steun heb je hier niet dus ik heb nogal mijn twijfels over jouw interpretatie van Amsterdamse humor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » do jul 07, 2011 9:19 pm

Wat heeft jouw gelul over steun hier nu mee te maken Epi? Als provo uit de jaren 60 en 70 is steun wel het laatste waar ik altijd naar gezocht heb.
beelzebub schreef:Ach.. Bij ons gaat het dak eraf, bij Twente erin.
Nice one! :headbang.gif:

Mijn laatste post hier voor vandaag dan: het zou toch wel heel grappig zijn als het hele stadion van Heracles Almelo met hun Tukker-accent scandeert:

STORT IN ALS JE VUUR TWENTE BINT

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door peter » do jul 07, 2011 9:24 pm

Je hebt humor en je hebt humor, maar dit is smakeloos. Kap daar ook gewoon mee. Harde humor? Prima, maar dit is niet eens leuk ofzo.

Enfin, we dwalen ook wel erg af. Het is een erge gebeurtenis, maar niet meer dan een bouwincident. Dramatisch voor de direct betrokkenen, maar helaas komt dit vaker voor.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Frank » do jul 07, 2011 9:24 pm

Wat ben jij voor een eikel? (gericht aan Cruijff, niet aan Peter natuurlijk...)

Noem je dit nu echt humor? :kots:

Ik snap niet dat dit getoloreerd wordt, ondanks het feit dat ik het niet met Epi eens ben dat dit een klap is voor heel Twente. Voor de nabestaande van de overledene en voor de mensen die nu (zwaar) gewond in het ziekenhuis liggen, ok. Maar voor de rest?

Wat mij betreft wordt hier dus wel tegen de uitspraken van Cruijff opgetreden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door El Clavo » do jul 07, 2011 9:30 pm

Heel Twente is opeens geraakt? Het lijkt daar de TROS wel. Houd op met je krokodillentranen en leef mee met de families en kom hier niet zielig doen, want het is nergens voor nodig.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » do jul 07, 2011 9:33 pm

Ik weet niet zo goed wat ik van de commentaren hier moet zeggen. Is de voetbalbeleving in Twente dan zo anders dan bij jullie. Ons stadion is onbespeelbaar, maandenlang, en dit nadat duizenden supporters al maandenlang de voortgang van de uitbreiding met stijgende trots volgden en we allemaal als een gek uitkeken naar de opening met weer zes duizend extra man er bij. Belangrijker, er is een tukker doodgegaan. Een andere tukker vecht voor zijn leven in het ziekenhuis. Maar wij moeten ons niet aanstellen want dit is een bouw incident? Of jullie hebben geen inlevingsvermogen of de Twentse verbondenheid met de club is een stuk groter dan jullie verbondenheid met jullie club.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » do jul 07, 2011 9:36 pm

Epi Drost schreef:
El Clavo schreef:
999 schreef:Met alle respect, maar zouden jullie de gewonde bouwvakkers en nabestaanden sterkte moeten wensen ...

Fc Twente heeft alleen financiele schade ..
Precies, die logica ontgaat mij ook even. De bouwvakkers en hun familie kunnen alle steun gebruiken, voor hen is het vreselijk, niet de Twente supporters. Die hebben hier geen drol mee te maken. Beetje vreemd dat ik Epi hier sterkte zou moeten wensen of is hij er persoonlijk bij betrokken? Wellicht heb ik dan wat gemist.
Ik vind het bizar dat jij niet beseft dat dit een ramp niet alleen voor die bouwvakkers maar ook voor Twente is. Die bouwvakkers komen uit Losser, Hellendoorn, Nijverdal, Hengelo, trouwens. Zoek maar op Google maps waar die plaatsen liggen. Van welke club zouden dat nou aanhangers zijn.

Het zou je koud laten als dit Ajax was overkomen begrijp ik. Tsja.
Fijn, maar jij hebt het vanaf het begin niet over de regio Twente maar over de club Twente.En die hebben alleen maar financiele schade.Nog maar een keer, degene die je hier sterkte moet wensen zijn de bouwvakkers en de nabestaanden ..

Trouwens op RTV Oost ( en bij de andere omroepen ) wisten ze ook niet hoe vlug ze over de eventuele financiele schade voor FC Twente moesten beginnen, en dat terwijl de lijkwagen net het stadion uit reed.Zeer ongepast .. wat mij betreft ..
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 07, 2011 9:44 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Feest » do jul 07, 2011 9:36 pm

Dat stadion is hartstikke bespeelbaar, alleen die tribune achter de goal kan je niemand neerzetten.

Voor de rest een freak incident en het is vrij luguber als je straks ergens zit waar iemand geplet is geweest door een dakconstructie, maar langs een kruisje rijden langs een weg is ook geen pretje.

Het is niet tijdens een wedstrijd gebeurd en er waren geen supporters aanwezig die zomaar een stadion op hun bakkes kregen. Dit is geen Hillsborough of Heizel of ander stadiondrama.

FC Twente heeft trouwens Sportcenter op ESPN gehaald. Van Halst zal glunderen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Banjavi » do jul 07, 2011 9:38 pm

Cruijf moet gewoon stoppen met deze onzin... hij vind zichzelf erg grappig en wellicht zijn vriendjes ook... dat zijn nou die eencelligen in het stadion... met dat soort spandoeken.. bah... verbannen die lui... die hebben geen verstand in hun donder.

Om nou medelijden te hebben met de twentesupporter opzich vind ik wat ver gaan hoor... met families en zo wel... daarmee voel ik wel mee... maar met iemand in Losser toevallig fan is van Twente... neuh. Sorry.

Het is natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd en ik zie inderdaad van die belachelijke spandoeken volgend jaar al in stadions... KNVB moet daar hard tegen optreden ... asociaal, niet-humoristisch en hersenloos geleuter...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door zeux » do jul 07, 2011 9:40 pm

Mijn hemel, wat een kilte hier.

Is het nou zo verwonderlijk dat Twente-supporters hierdoor geraakt zijn? Pffff. Kleine, hechte club. Bouwvakkers uit de buurt. Medewerkers club hebben het zien gebeuren, wat ook niet niks is. Kom op zeg. Al dat stoere gelul. Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.

Kan best nog behoorlijke repercussies hebben op de club, overigens. Hoe goed is dit verzekerd? Stadion waarschijnlijk behoorlijke tijd buiten gebruik. Die hoek is niet zomaar gerepareerd (inkomstenderving).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie