Dode bij instorting stadion FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Daily Blind » vr jul 08, 2011 6:30 pm

Peter schreef:Vreselijk nieuws dat die tweede man ook is omgekomen. Epi er natuurlijk als de kippen bij om te roepen dat dit ook een Twente fan is. Lekker boeiend als het al zo is.
Kunnen de tukkers het zich als "hun" ramp typeren.. Een echte Twente fan is overleden.. Wellicht eentje die 5 á 6 jaar terug nog in een Ajax, feyenoord of psv shirtje liep.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door peter » vr jul 08, 2011 6:32 pm

Ach het is toch totaal niet boeiend. Al die lui komen uit de regio en zijn dan ook opeens supporter? Met alle respect, maar wat ik lees hebben die lui niets met voetbal te maken. Gewoon een kwestie van op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Tragisch natuurlijk. Vooral ook vanwege het feit dat ze beide een vrouw en twee kinderen nalaten.

Derde persoon ligt nog met een dwarslaesie in het ziekenhuis, zo lees ik her en der. Ik ben wel benieuwd naar het onderzoek, want zo vaak komt dit toch niet voor in Nederland.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Daily Blind » vr jul 08, 2011 6:36 pm

Epi.. ik hoor net dat de man uit Nijverdal aan "de verkeerde" kant van Nijverdal woonde.. dus in Salland.. Dan valt het allemaal weer een beetje mee toch?? Wordt de ramp ook een beetje hun in plaats van wij..

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door raymon » vr jul 08, 2011 6:42 pm

Ik verbaas me dan weer dat degradatie en vuurwerkramp in 1 zin worden genoemd. Ofdat deze 2 ook maar op een enkele manier vergeleken kunnen worden!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door wimpey » vr jul 08, 2011 7:07 pm

Epi Drost schreef: Ik vind het bizar dat jij niet beseft dat dit een ramp niet alleen voor die bouwvakkers maar ook voor Twente is. Die bouwvakkers komen uit Losser, Hellendoorn, Nijverdal, Hengelo, trouwens. Zoek maar op Google maps waar die plaatsen liggen. Van welke club zouden dat nou aanhangers zijn.

Het zou je koud laten als dit Ajax was overkomen begrijp ik. Tsja.
Epi, doe ons een lol en laat dit soort goedkoop sentiment achterwege. 2 families zitten in zak en as, alsmede hun vriendenkring. Alsof de rest van (FC) Twente daar over een week ook nog maar effe bij stilstaat. FC Twente heeft vandaag gewoon getraind, hoor. Die gaan (terecht) over tot de orde van de dag.

Is dit het volgende ongeluk (vrije vertaling voor mensen als jij: ramp) dat tot in den treure uitgemolken gaat worden? Wordt ook dit incident omarmd, aan de boezem gedrukt om het '(FC) Twente gevoel' te accentueren?

Rouwen moet je aan de direct betrokkenen overlaten. Wanneer wildvreemden, die toevallig uit dezelfde regio komen of fan van dezelfde voetbalclub zijn, mee gaan rouwen, krijgt het iets goedkoops en is de authenticiteit weg.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door wimpey » vr jul 08, 2011 7:17 pm

Peter schreef:Vreselijk nieuws dat die tweede man ook is omgekomen. Epi er natuurlijk als de kippen bij om te roepen dat dit ook een Twente fan is. Lekker boeiend als het al zo is.
Echt heel relevant, ja.

Die man was een zoon, een broer, verloofde wellicht. Een neef, een vriend. Maar goed, dat is allemaal veel minder belangrijk, natuurlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58823
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » vr jul 08, 2011 7:23 pm

'Onderzoek stadiondrama gaat weken duren'

ZWOLLE - Het onderzoek naar het instorten van een deel van het dak van het stadion van FC Twente gaat vermoedelijk nog weken duren. Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie Zwolle vrijdag laten weten.

„Het is een gecompliceerd onderzoek”, stelt ze. „Dat is geen kwestie van dagen, maar meer van weken of zelfs maanden.” De kans is reëel dat justitie voor het analyseren van de dakconstructie deskundigen van buiten moet inschakelen.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door wimpey » vr jul 08, 2011 7:28 pm

'Dak Twente te zwaar belast'
Enschede - Het ongeval in de Grolsch Veste is mogelijk gebeurd omdat er geen zogenaamde stabiliteitsstaven waren geplaatst. Ook zou het dak te zwaar zijn belast.

Dat zegt ingenieur Gerrit Snellink van de Universiteit Twente in RTL Nieuws. Stabiliteitsstaven worden horizontaal tussen de spanten aangebracht. Zo moet worden voorkomen dat de spanten kunnen 'omknakken', wat in de Grolsch Veste gebeurt lijkt te zijn.

Uit foto's zou blijken dat de stabiliteitsstaven ontbraken. Hoewel het dak nog niet af was, werd het zware scorebord toch al opgehangen.

Onderzoek

FC Twente wil niet reageren op de stelling van de ingenieur. De voetbalclub wacht eerst het onderzoek af dat gedaan wordt naar de toedracht van het ongeval. Dat onderzoek kan maanden duren.

De politie zoekt foto's en filmbeelden van de bouw van de tribuneconstructie. Een eerdere oproep van de politie zorgde voor een stroom van filmpjes en foto's van vooral het stadion en de omgeving tijdens en na het ongeval. „We krijgen al heel veel recent materiaal binnen”, aldus de zegsvrouw. „Maar we zoeken ook heel specifiek iets ouder materiaal.”

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door GangstaRiB » vr jul 08, 2011 7:57 pm

En ik maar denken dat Tukkers nuchtere mensen waren. Ik houd m'n hart vast als er iemand z'n teen heeft gebroken. Dat wordt ook een minuut stilte.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » vr jul 08, 2011 8:41 pm

wimpey schreef: Epi, doe ons een lol en laat dit soort goedkoop sentiment achterwege. 2 families zitten in zak en as, alsmede hun vriendenkring. Alsof de rest van (FC) Twente daar over een week ook nog maar effe bij stilstaat. FC Twente heeft vandaag gewoon getraind, hoor. Die gaan (terecht) over tot de orde van de dag.

Is dit het volgende ongeluk (vrije vertaling voor mensen als jij: ramp) dat tot in den treure uitgemolken gaat worden? Wordt ook dit incident omarmd, aan de boezem gedrukt om het '(FC) Twente gevoel' te accentueren?

Rouwen moet je aan de direct betrokkenen overlaten. Wanneer wildvreemden, die toevallig uit dezelfde regio komen of fan van dezelfde voetbalclub zijn, mee gaan rouwen, krijgt het iets goedkoops en is de authenticiteit weg.
Het zijn jouw zaken niet om het sentiment van wie dan ook als goedkoop te bestempelen. Laat Twente supporters dit beleven zoals ze het willen. Is dat teveel gevraagd? Wat jij ervan denkt moet je zelf weten, maar je arrogantie en dat van anderen hier, het veroordelen van de integriteit van de gevoelens van mensen die je helemaal niet kent is hemeltergend. Twente fans voelen zich hierbij direct betrokken. Dat jij niet begrijpt dat ze zich daar direct bij betrokken voelen is jouw probleem. Een dak van een stadion stort in, daar komen 2 mensen bij om, de club is in shock. Nog afgezien van de commentaren van Munsterman, maar jij zegt in feite, het is erg voor de directe familie maar waar maakt verder iemand zich druk over. Ik mag hopen dat niemand je ooit vraagt om te speechen bij een begrafenis want dat soort kil relativeringsvermogen valt nergens goed.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » vr jul 08, 2011 8:44 pm

GangstaRiB schreef:En ik maar denken dat Tukkers nuchtere mensen waren. Ik houd m'n hart vast als er iemand z'n teen heeft gebroken. Dat wordt ook een minuut stilte.
Twee mensen die doodgaan in je stadion staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het drama van 7 jaar geen kampioen worden. Dat laatste is pas echt tranen waard.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » vr jul 08, 2011 8:54 pm

Overigens op fctwente.net is al bijna de hele dag een slachtoffer aan het posten die in het ziekenhuis ligt en die naast zich onder het puin zijn maat heeft zien doodgaan. Hij vertelt ons dat hij grote steun ondervindt aan medesupporters. Als jullie hem willen gaan vertellen dat het allemaal vals sentiment is en niks voorstelt, be my guest.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Pietje » vr jul 08, 2011 9:16 pm

Ja, jullie zijn zielige mensen. Jij, Munsterman en al die andere vieze Twentenaren die de aandacht op de club proberen te krijgen om zo meer sympathie te verkrijgen.
Want oh oh oh, wat is FC Twente zielig. Eerst die vuurwerkramp, vervolgens bijna degradatie en faillissement en nu dit weer.

Ga effe op een ander forum de sympathie zoeken, huilebalk, dan gaat hier de aandacht wel uit naar de echte slachtoffers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jul 08, 2011 9:39 pm

Om alle Twentenaren nu over één kam te scheren en zielig te noemen, vind ik weer onnodig. Zo'n instorting van het dak is zeker wel een (kleine) ramp met tientallen directe slachtoffers en een veelvoud naasten die zich rot schrikken vanwege een gewonde man of nog erger, 2 overledenen.

Met de toon die dit topic nu heeft gekregen gaan we er niet meer uitkomen, Epi wordt (opzich terecht) steeds bozer op mensen die het als aanstellerij bestempelen en de veroordeling van verdrietige Tukkers wordt hier ook steeds harder. Heel logisch dat degenen die (in)direct betrokken zijn bij dit ongeval flink wat tranen laten, dat Munsterman er ook door écht door geraakt is daar twijfel ik niet aan, de man doet alleen wel graag aan over-acting. Mag ie doen van mij, het was een stuk lulliger geweest als hij met een Maarten-Fontein-aardappel een reactie had gegeven als:

"Ja, dit is natuurlijk best vervelend voor de club en voor een aantal mensen die nu getroffen zijn ook wel, maar we gaan de financiële schade opnemen en zo snel mogelijk weer verder met de bouw en alles op alles zetten om straks in het stadion voorronde Champions League te kunnen spelen."

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Pietje » vr jul 08, 2011 9:52 pm

Cruijff schreef:Om alle Twentenaren nu over één kam te scheren en zielig te noemen, vind ik weer onnodig. Zo'n instorting van het dak is zeker wel een (kleine) ramp met tientallen directe slachtoffers en een veelvoud naasten die zich rot schrikken vanwege een gewonde man of nog erger, 2 overledenen.
Ik heb het dan ook of diegenen die de aandacht willen weghalen bij de slachtoffers en die willen richten op de club FC Twente. Munsterman doet dat, Epi doet dat en zo zullen er meer zijn. Daarmee scheer ik niet alle Twentenaren over één kam, alleen die Twentenaren die dit ongeluk/ramp blijkbaar willen gebruiken om FC Twente er beter uit te laten komen. Dat vind ik schandalig.
Met de toon die dit topic nu heeft gekregen gaan we er niet meer uitkomen, Epi wordt (opzich terecht) steeds bozer op mensen die het als aanstellerij bestempelen en de veroordeling van verdrietige Tukkers wordt hier ook steeds harder. Heel logisch dat degenen die (in)direct betrokken zijn bij dit ongeval flink wat tranen laten, dat Munsterman er ook door écht door geraakt is daar twijfel ik niet aan, de man doet alleen wel graag aan over-acting. Mag ie doen van mij, het was een stuk lulliger geweest als hij met een Maarten-Fontein-aardappel een reactie had gegeven als:

"Ja, dit is natuurlijk best vervelend voor de club en voor een aantal mensen die nu getroffen zijn ook wel, maar we gaan de financiële schade opnemen en zo snel mogelijk weer verder met de bouw en alles op alles zetten om straks in het stadion voorronde Champions League te kunnen spelen."
Dat is het andere uiterste, Cruijff. Maar Munsterman richt zijn aandacht niet echt op de slachtoffers maar op de club. Zijn quote laat dat zien. Daarmee wil hij de club naar voren schuiven als de slachtoffer.

Voor het verdriet van de direct betrokkenen heb ik alle begrip, zij moeten leven met de gevolgen.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » vr jul 08, 2011 9:59 pm

Pietje schreef: Dat is het andere uiterste, Cruijff. Maar Munsterman richt zijn aandacht niet echt op de slachtoffers maar op de club. Zijn quote laat dat zien. Daarmee wil hij de club naar voren schuiven als de slachtoffer.

Voor het verdriet van de direct betrokkenen heb ik alle begrip, zij moeten leven met de gevolgen.
Jij denkt echt dat Munsterman dit gebruikt om het imago van Twente te versterken. Ik ben bang dat dit meer over je eigen zieke geest zegt dan over Munsterman. Jezus. Solidariteit is geboden bij dit soort ongevallen, tussen alle clubs. Velen snappen dit, inclusief de Ajax clubleiding, maar veel supporters hier blijkbaar niet.

Ik ben er wel weer klaar mee hier. Cruyff heeft een vette bek met zijn foute grappen maar is wel oprecht en eerlijk. Daar kan ik een stuk beter mee leven dan de rest hier die probeert de reactie van Twente in te passen in hun afkeer voor Twente en die het gebruiken als weer een aanleiding om Munsterman zwart te maken. Wat een zielig en huichelachtig gedoe. Is het een wonder dat jullie een imago hebben als kille club. Echte Ajax supporters die ik nog ken uit de De Meer tijd, succes ermee want jullie nieuwe generatie supporters is om te huilen gewoon. Tabee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58823
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » vr jul 08, 2011 10:07 pm

Tja, het rare is dat degene die dan de hele dag heeft zitten posten op dat Twente.net, het slachtoffer, zich vandaag pas heeft geregistreerd op dat forum.Blijkbaar was hij zoekende.Meer als de helft van de postings gaat er over hoe erg het wel niet voor de club FC Twente is.Ook nog eens gepost door een stuk of 40 dezelfde namen.

Weet je wat ik denk.Ik denk dat Epi een zo'n vak xx121 supporter is.En die hebben dat, zoals veel van dat soort supporters, gevoel dat iedereen tegen hullie is, tegen FC Twente.Dat proef je ook weer terug in de andere postings op dat Twente.net forum.Maak me verder niks uit hoor.

Maar wat ik wel smakeloos vind is je dat probeert een beetje over de rug van de daadwerkelijke slachtoffers een sfeertje te creeëren als zijnde dat iedereen tegen hullie is, tegen Fc Twente.En dat doet Epi dus hier ook regelmatig.Dan wordt er de vuurwerkramp en nu dit drama er bij gehaald.Dat vind ik dus ongepast.

Elk weldenkend mens betreurt de slachtoffers die er gevallen zijn bij deze ramp.En natuurlijk zijn er malloten te vinden op diverse forums die de draak steken hiermee.Dat schrijf je maar aan hun verstand toe.Overgens, gezien sommige uitlatingen op het Twente.net zitten ze daar ook .. die malloten ..

Edit:Ik zie hierboven dat Epi weer in de slachtoffer rol kruipt.Jammer ..

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Pietje » vr jul 08, 2011 10:12 pm

Tuurlijk, wijs met je vinger naar de ander.

Jij bent degene op dit forum die FC Twente er bij heeft betrokken en dat ook blijft doen als de slachtoffers ter sprake komen:
De impact hier in Twente is groot. Het enige positieve dat eruit kan komen is dat de band in de regio, het wij tegen iedereen gevoel, alleen maar sterker wordt. Ook al kunnen we waarschijnlijk maanden niet thuis ballen. De emotie bij de eerste thuiswedstrijd zal enorm zijn.
Het is het ´Twente fans moeten zich niet aanstellen´ argument waar ik me tegen afkeer. Man je zou eens moeten weten hoe dit er inhakt hier. Je snapt blijkbaar geen barst van het Twente gevoel. Het zijn onze mensen die onder dat dak terechtkwamen en het is ons stadion. We kennen hier het principe van noaberschap in Twente. Die bouwvakkers en hun nabestaanden krijgen zat steun, maak je geen zorgen.
Dus hoe dit beleeft wordt in Twente wordt gebruikt om nog maar weer eens te twijfelen aan de integriteit van Twente fans en het bestuur. Dan heb ik nog liever smakeloze grappen om eerlijk te zijn. We hebben met deze club veel drama meegemaakt. Degradatie, vuurwerkramp, faillissement, nu dit. Dat hakt er allemaal in en ja dat versterkt het saamhorigheidsgevoel. Als je samen diepe dalen meemaakt ga je ook met 50.000 man op de A1 staan als je toppen meemaakt. Dat zal het inlevingsvermogen bij jullie wel verklaren. Echt drama hebben jullie nog nooit samen doorstaan. Jullie schieten al in de stress als je derde wordt en je zit hier nu tegen Twente fans te verklaren dat ze zich niet aan moeten stellen? Flikker op zeg.
Tweede slachtoffer overleden, wederom jonge vader van twee kinderen en Twente fan.
Munsterman die praat over zo diep in de gemeenschap zitten zodat een training niet door kan gaan:
"Wij zitten als club zo diep in deze maatschappij dat geen van de spelers meer zin had in rondo’s, driehoekjes of andere trainingsoefeningen” zei Munsterman.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Michael_B » vr jul 08, 2011 10:17 pm

Epi Drost schreef:
Pietje schreef: Dat is het andere uiterste, Cruijff. Maar Munsterman richt zijn aandacht niet echt op de slachtoffers maar op de club. Zijn quote laat dat zien. Daarmee wil hij de club naar voren schuiven als de slachtoffer.

Voor het verdriet van de direct betrokkenen heb ik alle begrip, zij moeten leven met de gevolgen.
Jij denkt echt dat Munsterman dit gebruikt om het imago van Twente te versterken. Ik ben bang dat dit meer over je eigen zieke geest zegt dan over Munsterman. Jezus. Solidariteit is geboden bij dit soort ongevallen, tussen alle clubs. Velen snappen dit, inclusief de Ajax clubleiding, maar veel supporters hier blijkbaar niet.

Ik ben er wel weer klaar mee hier. Cruyff heeft een vette bek met zijn foute grappen maar is wel oprecht en eerlijk. Daar kan ik een stuk beter mee leven dan de rest hier die probeert de reactie van Twente in te passen in hun afkeer voor Twente en die het gebruiken als weer een aanleiding om Munsterman zwart te maken. Wat een zielig en huichelachtig gedoe. Is het een wonder dat jullie een imago hebben als kille club. Echte Ajax supporters die ik nog ken uit de De Meer tijd, succes ermee want jullie nieuwe generatie supporters is om te huilen gewoon. Tabee.
:drecul.gif:

Tabee.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Duke » vr jul 08, 2011 10:28 pm

Lijkt me een passende afsluiting van een trieste topic, in meerdere opzichten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Duke » di jul 03, 2012 12:30 pm

Het rapport is er.
Niet inzien risico's oorzaak instorten dak Grolsch Veste

dinsdag 3 juli 2012 | 11:58Laatst bijgewerkt:3-7-2012 | 13:07


Het niet inzien van de risico’s heeft geleid tot het instorten van het dak van de Grolsch Veste. Dat is de voornaamste conclusie uit het rapport van de Onderzoeksraad Voor Veiligheid, dat vanmiddag om 12.00 uur is gepresenteerd.

Het dak is ingestort omdat essentiële onderdelen ontbraken. Die gevaarlijke situatie is door niemand herkend, staat in het rapport te lezen. Bij het ongeval van bijna een jaar geleden vielen twee doden en negen gewonden. Hoofdaannemer Grolsch Veste BV, een combinatie van drie bouwbedrijven, had een coördinatie- en controleverplichting, maar nam geen maatregelen om de stabiliteit van de bouwconstructie te waarborgen. Dit terwijl er zichtbaar onderdelen ontbraken.

Verwijtbaar
'Zowel in de coördinatie als in de afstemming van en het toezicht op de bouw zijn fouten gemaakt. Of er een verwijtbare schuldige aan te wijzen valt moet het Openbaar Ministerie beslissen. Het strafonderzoek is nog niet klaar.' Dat heeft een woordvoerder van de bouwcombinatie laten weten.

Oorspronkelijke planning ingekort
De hoofdaannemer had besloten om, onder druk van de opleverdatum, de oorspronkelijke planning in te korten. De afbouw van de tribune werd parallel uitgevoerd met de opbouw van de constructie. De woordvoerder van de bouwcombinatie ontkent dat er sprake was van tijdsdruk en zegt dat de fouten absoluut niet zijn gemaakt door die tijdsdruk. Ook zegt hij dat de bouwcombinatie zich op bepaalde onderdelen niet kan vinden in het rapport. Welke onderdelen dat zijn is niet bekend, maar het is waarschijnlijk dat dat over de tijdsdruk gaat.

Foutenfestival
Een foutenfestival ging vooraf aan het dakdrama. Er bleken dus essentiële onderdelen te ontbreken, de belastbaarheid van de constructie was niet gecontroleerd en er werden al dakplaten op de constructie gelegd en een videoscherm van achtduizend kilo opgehangen. Op het moment van instorten stonden tien werknemers op het dak. In het rapport staat ook een aanbeveling: Het veiligheidsbesef in de bouwsector moet sterk worden verbeterd om soortgelijke ongevallen te voorkomen.
http://www.rtvoost.nl

Korte versie van het rapport
Lange versie van het rapport
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Arthur » di jul 03, 2012 1:53 pm

Zou het opleggen van de straf voor het muntje op Alderweirelds oog even lang duren als het opstellen van dit rapport?

Plaats reactie