Dode bij instorting stadion FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door GangstaRiB » vr jul 08, 2011 1:19 pm

Epi Drost schreef:Dus hoe dit beleeft wordt in Twente wordt gebruikt om nog maar weer eens te twijfelen aan de integriteit van Twente fans en het bestuur. Dan heb ik nog liever smakeloze grappen om eerlijk te zijn. We hebben met deze club veel drama meegemaakt. Degradatie, vuurwerkramp, faillissement, nu dit. Dat hakt er allemaal in en ja dat versterkt het saamhorigheidsgevoel. Als je samen diepe dalen meemaakt ga je ook met 50.000 man op de A1 staan als je toppen meemaakt. Dat zal het inlevingsvermogen bij jullie wel verklaren. Echt drama hebben jullie nog nooit samen doorstaan. Jullie schieten al in de stress als je derde wordt en je zit hier nu tegen Twente fans te verklaren dat ze zich niet aan moeten stellen? Flikker op zeg.
Epi, ik zou er niet al teveel op ingaan als ik jou was. Tuurlijk is het een schok, maar Munsterman doet het voorkomen alsof een El-Al boeing 747 op de Grolsch Veste is gekomen. We moeten het we in perspectief zien. Als Munsterman zegt dat heel Twente in zak en as zit.... tsja..... lijkt me een beetje overtrokken eerlijk gezegd. Niets afdoend aan de persoon die overleden is natuurlijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jul 08, 2011 1:25 pm

InnerHarbour schreef:Twente gaat uitwijken naar Schalke of Vitesse.

Ik huldig overigens het standpunt van Freek de Jonge: “je moet overal een grap over kunnen maken”. Man tis heel vervelend voor die bouwvakker zijn familie en vrienden maar dan houdt het voor mij wel op, als ik me druk moet gaan maken over elke wildvreemde die overlijdt kan ik wel aan de gang blijven.

Nee Cruijff maak jij er maar gewoon een grap over, die van Mikado vond ik nog de beste :ajaxsmiley.gif:
Ik ben ook van mening dat je overal grappen over moet kunnen maken en ik vind het vooral zo hypocriet dat als er 2 maanden na zo'n ramp een grapje wordt gemaakt over Twente en Mikado, men dan wel grinnikt. Mijn ziel zit een beetje zwart in elkaar en goed, dan zijn personen in m'n omgeving nog weleens op hun (ietsjes meer tere) ziel getrapt.
Rishi schreef:Pffffff als ik dat zo lees vind ik het jammer dat de rest ook niet is ingestort. Kwalbak die Joop.
De toon van deze post opnemend lijkt het wel alsof je dit meent. Aan de oprechtheid van de Twente supporters twijfel ik niet, ik vind al vanaf dat ik 12 ben die club iets heel moois en speciaals hebben wat je bij andere van onze tegenstanders in de Eredivisie niet ziet. Munsterman vind ik ook een prima vent voor een Algemeen Directeur (hadden wij maar zo'n kundige en fanatieke), maar hij wil nog weleens voor jankerd, moraalridder en betweter tegelijk spelen. Ko had dat een tijd terug ook al door:
http://www.nusport.nl/de-klassieker/199 ... walbe.html

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door El Clavo » vr jul 08, 2011 1:51 pm

Epi Drost schreef:Dus hoe dit beleeft wordt in Twente wordt gebruikt om nog maar weer eens te twijfelen aan de integriteit van Twente fans en het bestuur. Dan heb ik nog liever smakeloze grappen om eerlijk te zijn. We hebben met deze club veel drama meegemaakt. Degradatie, vuurwerkramp, faillissement, nu dit. Dat hakt er allemaal in en ja dat versterkt het saamhorigheidsgevoel. Als je samen diepe dalen meemaakt ga je ook met 50.000 man op de A1 staan als je toppen meemaakt. Dat zal het inlevingsvermogen bij jullie wel verklaren. Echt drama hebben jullie nog nooit samen doorstaan. Jullie schieten al in de stress als je derde wordt en je zit hier nu tegen Twente fans te verklaren dat ze zich niet aan moeten stellen? Flikker op zeg.
Flikker zelf op zeg. Je komt hier sympathie halen op een Ajax forum en huilt alleen maar een krokodillentranen. Er is een bouwvakker bij een bedrijfsongeval omgekomen. Een doodnormale jongen die karper vissen als grootste hobby had en niet FC Twente.

Nog niet zo heel lang geleden zat de stadion half vol en nu is het opeens een famillie van 50.000 man? Houd toch op vent, neem een ander in de maling.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door beelzebub » vr jul 08, 2011 2:00 pm

Epi, je doet nou alsof Twente = Enschede en andersom, je haalt er zelfs de vuurwerkramp bij...

Ok, misschien staat Ajax als voetbalclub wat losser van Amsterdam dan Twente van Enschede, maar toch..
Het zou wat zijn als Ajax in shock zou zijn bij elk incident in Amsterdam e.o.; Schietpartijen, overvallen, vliegtuigcrashes etc.

Het dichtste bij ons stadion was nog wel de terreurdreiging van 12 maart 2009.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door El Clavo » vr jul 08, 2011 2:10 pm

Ik kan me nog wel wat begrafenissen herinneren van supporters en/of ex Ajax spelers/trainers waar duizenden mensen op af kwamen. Dat zijn dingen die voetbalsupporters aan gaan. Of moeten alle Ajax supporters een stille tocht gaan houden als er op Sensation White iemand fout gaat en overlijdt?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Feest » vr jul 08, 2011 2:13 pm

Marco Bakker...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jul 08, 2011 2:23 pm

Ik kan me ook nog herinneren dat Paul de Leeuw in 1998 de uitzwaaidag van Oranje presenteerde en vanaf het veld van de Arena de bezoekers (meer dan 48.000) groette met de woorden LEVE MARCO BAKKER! Ging best ver, maar ik vond het toch nog wel kunnen.
999 schreef:
Epi Drost schreef:Het is het ´Twente fans moeten zich niet aanstellen´ argument waar ik me tegen afkeer. Man je zou eens moeten weten hoe dit er inhakt hier. Je snapt blijkbaar geen barst van het Twente gevoel. Het zijn onze mensen die onder dat dak terechtkwamen en het is ons stadion. We kennen hier het principe van noaberschap in Twente. Die bouwvakkers en hun nabestaanden krijgen zat steun, maak je geen zorgen.
Wie heeft er hier op het forum, behalve die malloot van een Cruijff, geroepen dat Twente supporters zich niet moeten aanstellen ?.Volgens mij niemand.Heeft er ook niks mee te maken volgens mij.
Er wordt weer heel selectief op dingen gereageerd en bovendien te vluchtig gelezen. Ga de hele topic maar na en je ontdekt dat het anderen zijn die het Twente gevoel bagatelliseren en woorden als aanstellerij in de mond nemen, ik kwam gister alleen met wat grapjes die je wel of niet smakeloos mag vinden.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Lionel » vr jul 08, 2011 3:06 pm

Cruijff schreef:Op de voorpagina van de Spits legt Jopie even uit waarom de training van FC Twente niet doorgaat:
"Wij zitten als club zo diep in deze maatschappij dat geen van de spelers meer zin had in rondo’s, driehoekjes of andere trainingsoefeningen” zei Munsterman.
Pffffffffff... je moet het je bek maar uit kunnen krijgen...
Dit is echt de qoute van het jaar. Nog erger dan de uitspraken van Fredje Rutten over hoog in z'n nog wat ofzo :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jul 08, 2011 3:10 pm

Ach ja, PSV moet volgens Fred Rutten diep in de concentratie zitten, volgens Joop Munsterman zit Twente heel diep in de maatschappij.

Ik wacht nu nog op Mario Been of Graeme Rutjes die zegt: ”Feyenoord moet zo diep in de schulden zitten, dat we financieel en sportief een voorsprong op de rest krijgen.”

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Daily Blind » vr jul 08, 2011 3:10 pm

Epi Drost schreef:Dus hoe dit beleeft wordt in Twente wordt gebruikt om nog maar weer eens te twijfelen aan de integriteit van Twente fans en het bestuur. Dan heb ik nog liever smakeloze grappen om eerlijk te zijn. We hebben met deze club veel drama meegemaakt. Degradatie, vuurwerkramp, faillissement, nu dit. Dat hakt er allemaal in en ja dat versterkt het saamhorigheidsgevoel. Als je samen diepe dalen meemaakt ga je ook met 50.000 man op de A1 staan als je toppen meemaakt. Dat zal het inlevingsvermogen bij jullie wel verklaren. Echt drama hebben jullie nog nooit samen doorstaan. Jullie schieten al in de stress als je derde wordt en je zit hier nu tegen Twente fans te verklaren dat ze zich niet aan moeten stellen? Flikker op zeg.

Toen al die Amsterdamse joden in de WO2 werden vermoord en delen van de stad werden vernietigd door de Duitsers.. Ja sinds dien is er een en al saamhorigheid ontstaan tussen de Ajacieden! Flikker idd lekker op!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Thijs » vr jul 08, 2011 3:13 pm

Hou het even rustig heren, er wordt hier niets opgeflikkerd.

Er is een tweede persoon overleden, 23 jaar..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jul 08, 2011 3:20 pm

Gek genoeg had ik gister al een voorgevoel dat er nog een dode bij zou komen en zeker toen ik vanochtend las dat de situatie van de gewonden “ongewijzigd” was (dus niet stabiel), steeg mijn onderbuik-dodenradar nog iets verder.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Pietje » vr jul 08, 2011 3:27 pm

Thijs schreef:Hou het even rustig heren, er wordt hier niets opgeflikkerd.
Hebben wij eigenlijk geen huisnicht hier?
Er is een tweede persoon overleden, 23 jaar..
Triest. En een hele trieste gebeurtenis.

Het zal voor Twente als regio best een klap zijn.

Maar wat Epi hier doet en wat Jopie in de media doet is eigenlijk gewoon walgelijk. In plaats van de aandacht te vestigen op de plaats waar het hoort (de slachtoffers) proberen ze de volle aandacht op FC Twente te krijgen. Alsof het hun ramp is. Zeer misplaatst en minstens net zo erg als mensen die er meteen grappen over moeten maken.

Ik kan Cruijff ergens wel begrijpen, maar je moet inzien dat je soms beter even een paar dagen kan wachten met een grapje. Over een week ligt het gevoel al heel anders, behalve waarschijnlijk bij drama-queen Munsterman die dit tot in den treure zal proberen uit te melken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jul 08, 2011 3:35 pm

Pietje schreef:Ik kan Cruijff ergens wel begrijpen, maar je moet inzien dat je soms beter even een paar dagen kan wachten met een grapje. Over een week ligt het gevoel al heel anders, behalve waarschijnlijk bij drama-queen Munsterman die dit tot in den treure zal proberen uit te melken.
En DATTT is juist wat ik zo hypocriet vind, dat over een week of over een maand mijn grapje opeens wel zou moeten kunnen, maar dat gister of vandaag te vroeg zou zijn. Ook bij persoonlijk leed dat mijzelf hard treft is mijn eerste reactie satire of zelfspot. In dit geval is het bij mij niet de drang dat ik persé de getroffenen op hun ziel wil trappen, maar een soort van tegenwicht aan figuren als Joop Munsterman.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Pietje » vr jul 08, 2011 3:39 pm

Tja, misschien is het ook wel hypocriet. Maar na zo'n gebeurtenis moeten de meeste mensen soms weer even afstand kunnen nemen en dingen kunnen relativeren. Niet iedereen is zoals jij en reageert impulsief. Ook dat moet je kunnen inzien. Zeker wanneer er doden en/of gewonden vallen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » vr jul 08, 2011 3:40 pm

Thijs schreef:Hou het even rustig heren, er wordt hier niets opgeflikkerd.

Er is een tweede persoon overleden, 23 jaar..
Weet je dat zeker Thijs ?.

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door FCT-Bantje » vr jul 08, 2011 3:47 pm

Helaas is er inderdaad een 2de persoon overleden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » vr jul 08, 2011 3:56 pm

Triest ..

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door LucaS » vr jul 08, 2011 4:26 pm

Hoe kun je nou in hemelsnaam ruzie maken over een dergelijk onderwerp. Laat mensen gewoon verdriet hebben, of aangeslagen zijn of wahtever. Treurig hoor
I think I lost my fucking headache

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Justin » vr jul 08, 2011 4:30 pm

LucaS schreef:Hoe kun je nou in hemelsnaam ruzie maken over een dergelijk onderwerp. Laat mensen gewoon verdriet hebben, of aangeslagen zijn of wahtever. Treurig hoor
Precies. Helemaal mee eens. Ik snap daar ook weinig van.

Rob uit Naaldwijk
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mei 06, 2011 2:36 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Rob uit Naaldwijk » vr jul 08, 2011 5:32 pm

Cruijff schreef:Ook bij persoonlijk leed dat mijzelf hard treft is mijn eerste reactie satire of zelfspot.
Dit is niet zozeer een kwaliteit, maar doe je waarschijnlijk meer uit zelfbescherming.
Trap ik er toch zelf ook nog in :blush.gif:

En Drost, je snapt toch zelf ook wel dat je medeleven niet kunt eisen? Op een Ajax-forum nota bene. Desalniettemin erg vervelend voor de 2 lieden, maar met de supporters van Twente lijkt het mij niet bijzonder veel van doen te hebben.

Maar ten behoeve van de lieve vrede, heeft het bestaan van deze thread nog erg veel nut?

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Epi Drost » vr jul 08, 2011 5:43 pm

beelzebub schreef:Epi, je doet nou alsof Twente = Enschede en andersom, je haalt er zelfs de vuurwerkramp bij...
Met het eerste gedeelte van de zin heb je het goed samengevat. Nicky Azinga die omkwam bij de vuurwerkramp zat diep in Twente. Toen we vervolgens gedwongen werden die wedstrijd tegen Feyenoord te spelen terwijl onze stadionspeaker een operatie onderging voor de amputatie van zijn benen, gedwongen door Kessler nota bene (daarom moeten we altijd hard lachen als hij ervan beticht wordt Twente te bevooroordelen, die man wordt gehaat hier) toen kregen wij daar met zijn allen een enorm wij tegen iedereen gevoel van. Dat is niet tegen de randstad of tegen iemand specifiek. Het symboliseert een saamhorigheidsgevoel. Het is jammer dat ik jullie dat gevoel niet aan je verstand kan peuteren. Ken je dat verhaal van de vriendschapsrelatie van Twente met Stranraer? Zoek dat maar eens op, mensen die Munsterman hypocriet vinden met zijn diep in de maatschapijverhaal.

Mijn excuses voor de uithaal in mijn vorige post. Wederom ik vraag niet om jullie sympathie, maar het bagatelliseren van Twentse emoties dat stuit me echt tegen de borst. Want die gevoelens zijn wel degelijk heel echt, kan ik je melden.

Tweede slachtoffer overleden, wederom jonge vader van twee kinderen en Twente fan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door 999 » vr jul 08, 2011 6:10 pm

Epi Drost schreef:
beelzebub schreef:Epi, je doet nou alsof Twente = Enschede en andersom, je haalt er zelfs de vuurwerkramp bij...
Met het eerste gedeelte van de zin heb je het goed samengevat. Nicky Azinga die omkwam bij de vuurwerkramp zat diep in Twente. Toen we vervolgens gedwongen werden die wedstrijd tegen Feyenoord te spelen terwijl onze stadionspeaker een operatie onderging voor de amputatie van zijn benen, gedwongen door Kessler nota bene (daarom moeten we altijd hard lachen als hij ervan beticht wordt Twente te bevooroordelen, die man wordt gehaat hier) toen kregen wij daar met zijn allen een enorm wij tegen iedereen gevoel van. Dat is niet tegen de randstad of tegen iemand specifiek. Het symboliseert een saamhorigheidsgevoel. Het is jammer dat ik jullie dat gevoel niet aan je verstand kan peuteren. Ken je dat verhaal van de vriendschapsrelatie van Twente met Stranraer? Zoek dat maar eens op, mensen die Munsterman hypocriet vinden met zijn diep in de maatschapijverhaal.

Mijn excuses voor de uithaal in mijn vorige post. Wederom ik vraag niet om jullie sympathie, maar het bagatelliseren van Twentse emoties dat stuit me echt tegen de borst. Want die gevoelens zijn wel degelijk heel echt, kan ik je melden.

Tweede slachtoffer overleden, wederom jonge vader van twee kinderen en Twente fan.
Wie heeft dat verzoek tot uitstel van die wedstrijd dan gedaan ?.Fc Twente ?.Maar als ik het goed begrijp Epi, omdat de KNVB niet ingaat op het verzoek om een wedstrijd af te lassen omdat de stadionspeaker zijn benen moet amputeren ( en dat neem je mee in als zijnde een van de redene waarom Kessler gehaat wordt en Fc Twente geen warm hard toedicht ) ook daar kreeg je weer een " wij daar met zijn allen tegen iedereen gevoel van " ?.Wie zijn wij dan.Het hele stadion, heel de regio Twente.Of alleen jij ?.

Het is overgens Nicky Azink ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door peter » vr jul 08, 2011 6:26 pm

Vreselijk nieuws dat die tweede man ook is omgekomen. Epi er natuurlijk als de kippen bij om te roepen dat dit ook een Twente fan is. Lekker boeiend als het al zo is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Dode bij instorting stadion FC Twente

Bericht door Daily Blind » vr jul 08, 2011 6:28 pm

Epi Drost schreef:
beelzebub schreef:Epi, je doet nou alsof Twente = Enschede en andersom, je haalt er zelfs de vuurwerkramp bij...
Met het eerste gedeelte van de zin heb je het goed samengevat. Nicky Azinga die omkwam bij de vuurwerkramp zat diep in Twente. Toen we vervolgens gedwongen werden die wedstrijd tegen Feyenoord te spelen terwijl onze stadionspeaker een operatie onderging voor de amputatie van zijn benen, gedwongen door Kessler nota bene (daarom moeten we altijd hard lachen als hij ervan beticht wordt Twente te bevooroordelen, die man wordt gehaat hier) toen kregen wij daar met zijn allen een enorm wij tegen iedereen gevoel van. Dat is niet tegen de randstad of tegen iemand specifiek. Het symboliseert een saamhorigheidsgevoel. Het is jammer dat ik jullie dat gevoel niet aan je verstand kan peuteren. Ken je dat verhaal van de vriendschapsrelatie van Twente met Stranraer? Zoek dat maar eens op, mensen die Munsterman hypocriet vinden met zijn diep in de maatschapijverhaal.

Mijn excuses voor de uithaal in mijn vorige post. Wederom ik vraag niet om jullie sympathie, maar het bagatelliseren van Twentse emoties dat stuit me echt tegen de borst. Want die gevoelens zijn wel degelijk heel echt, kan ik je melden.

Tweede slachtoffer overleden, wederom jonge vader van twee kinderen en Twente fan.
Terecht dat er doorgespeeld werd, aangezien het de ene laatste wedstrijd van het seizoen was. Moet je alle wedstrijden uitstellen voor dit?

Plaats reactie