Vitesse 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door 999 » zo feb 19, 2012 6:08 pm

Overgens staat Twente ook behoorlijk laf te ballen, al zal dt nu wel efficient worden genoemd ..

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Poeder » do apr 26, 2012 11:01 am

Even iets belangrijkers dan voetbal,..... al weer een wat ouder bericht maar toch.
FC Dordrecht hoopvol over herstel Bos

06-04-2012 | 16:39

De leiding van FC Dordrecht is positief gestemd over de gezondheidstoestand van trainer Theo Bos. Tegenover RTV Rijnmond laat technisch manager Marco Boogers weten niet in detail te willen treden, maar "dat het er goed uit ziet".

Theo Bos kreeg eind vorig jaar te horen dat er een tumor in z'n alvleesklier is geconstateerd. De voormalig verdediger van Vitesse ging de loodzware strijd aan, maar bleef op de achtergrond wel werkzaam voor FC Dordrecht. Assistent-trainer Virgil Breetveld neemt voorlopig de honneurs waar als hoofd van de technische staf. Bos hoopt nog dit seizoen het roer weer over te nemen.

Bron: Rtv Rijnmond

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Thijs » wo mei 09, 2012 8:55 am

Het 120-jarig jubileum

Sinds Vitesse-PSV (april 1980) bezoek ik de thuiswedstrijden van Vitesse. Eerst met mijn vader, maar nadat die na een doelpunt bij de wedstrijd Vitesse-Cambuur van de tribune viel, ging ik voortaan met mijn broer en twee vrienden, een select gezelschap.

Zes jaar geleden kon mijn broer het geestelijk niet meer opbrengen om naar al die schijtwedstrijden te gaan. Hij werd vervangen door de kleine kinderen van mijn beste vriend. Sindsdien was het toegestaan om af en toe ‘vreemden’ mee te nemen.

Dat werden heel vervelende middagen. Mijn gasten waren zonder uitzondering voor de tegenpartij. Jaap, de vormgever van het blad Intermediair, zag PSV kampioen worden in het Gelredome. Bij Vitesse-FC Twente werden we bekogeld met proppen papier omdat ‘jakhals’ Eric Dijkstra werd herkend van televisie. Afgelopen zondag gingen mijn goede vriend Gijs en zijn zoon Kobus mee naar Vitesse-Ajax, een wedstrijd waarin niets meer op het spel stond.

Een nederlaag was ingecalculeerd, maar ik hoopte enige indruk te maken met het randgebeuren: het duel tegen Ajax was ‘extra feestelijk omlijst’. Vitesse bestond 120 jaar, een lange tijd waarin helaas geen noemenswaardige prijs werd gewonnen.

De supporters op de noord-tribune hadden een nieuw spandoek, er was een nieuw scorebord – dat het niet deed – en er was ons een artiest beloofd. Het bleek te gaan om ‘Alex’, een man met een gewichtsprobleem die ooit een hit had met het nummer ‘Een bossie rooie rozen’. Hij playbackte in vijf minuten de refreinen van zeven Nederlandstalige hits en werd daarna van het veld gefloten omdat hij bekend stond als ‘Ajax-supporter’, iets wat de organisatie over het hoofd had gezien.

Voor de wedstrijd was er ‘een spetterend vuurwerk’. Op het veld stonden een stuk of tien kanonnen, die deden het helaas wel. Clubvogel/zeearend Hertog II – opvolger van de aan een schimmelinfectie overleden Hertog I – raakte door de knallen zo van slag dat hij maar door het Gelredome bleef vliegen. De vlucht eindigde tegen de ruiten van een van de business-boxen, waarna het beest tussen het publiek op de hoofdtribune viel. Er werd niemand geraakt. Zijn verzorger Gerard, de eenogige directeur van De Valk Roofvogels uit Lunteren, die tien minuten voor Jan Lul op het veld had staan zwaaien met een kipfilet, was snel ter plaatse om zijn beest op te rapen en weg te voeren.

Halverwege de saaie wedstrijd meldde stadionspeaker Theo van Baal vanuit het niets: „De vogel maakt het goed.”

Voor die mededeling werd geklapt.

Medewerkers van de club verklaarden later dat het glas van de business-box niet beschadigd was en dat Hertog II voor het belangrijke nacompetitieduel tegen NEC weer zou zijn gerepareerd. Zelf vond ik het wel symbolisch om het 120-jarig bestaan op deze manier te vieren. Altijd als je denkt dat de club eindelijk succesvol zal zijn, gaat er wat mis. Dat maakt Vitesse zo sympathiek, of in het slechtste geval een cultclub.

Maar probeer dat anderen maar eens uit te leggen.
Marcel van Roosmalen

:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Ramona » wo mei 09, 2012 8:59 am

Zielig voor die prachtvogel! :1evil.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Cruijff » wo mei 09, 2012 12:27 pm

:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door raymon » wo mei 09, 2012 1:34 pm

Tranen met tuiten aan het lachen om deze zin:
Zijn verzorger Gerard, de eenogige directeur van De Valk Roofvogels uit Lunteren, die tien minuten voor Jan Lul op het veld had staan zwaaien met een kipfilet, was snel ter plaatse om zijn beest op te rapen en weg te voeren.
:drecul.gif: :drecul.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Dubbel » wo mei 09, 2012 1:44 pm

Altijd als je denkt dat de club eindelijk succesvol zal zijn, gaat er wat mis. Dat maakt Vitesse zo sympathiek, of in het slechtste geval een cultclub.
Ik zou weleens willen weten hoe vaak ze daar dan dachten dat die club successvol zou zijn en waarop dat dan was gebaseerd.

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » wo mei 09, 2012 3:50 pm

De werkelijkheid was nog triester. Of lachwekkender. In elk geval triest voor Hertog.

Het bestuur van Vitesse kan echt helemaal niets organiseren.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door ferry » vr mei 11, 2012 10:07 am

Van Roosmalen heeft een correctie op zijn eerdere artikel:
Over vogels gesproken. Twee dagen geleden schreef ik over Hertog II, de Vitesse-vogel die tegen een ruit van een vipbox vloog. In dat stuk stond de volgende zin: ‘Er werd niemand geraakt.’ Een feitelijke onjuistheid. Persvoorlichter Ester Bal van Vitesse meldde het volgende: „Nou Hertog II is dus toch op iemand gevallen. De vogel is na de landing gaan krabben, zou ik ook doen als ik tegen een raam was gevlogen. De man heeft zijn kapotte broek opgestuurd. Best een dure, een Diesel van 140 euro. Ondanks dat het slachtoffer een Ajax-supporter is zullen we de schade vergoeden.”


Hele artikel gaat over Purrel Fränkel en staat hier

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door El Clavo » vr mei 11, 2012 12:19 pm

Zo, zijn jullie ff goed genaaid gister.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door elliquido » vr mei 11, 2012 1:52 pm

Ik lig hier stuk te gaan.
briljant !
:drecul.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » zo mei 13, 2012 11:18 pm


Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » ma mei 14, 2012 9:14 pm

Wel opmerkelijk, bij VI hebben ze het alleen maar over de zogenaamde "provocaties" van Vitesse, maar totaal niet over de wedstrijden in de playoffs. Wat een matig programma wordt het toch zo langzamerhand. Ook dat reclame maken voor elkaars boekjes is op het genante af.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door peter » ma mei 14, 2012 9:18 pm

De zogenaamde provocaties? Die actie van Bony is toch walgelijk? Een wedstrijdje of 3-4 schorsen, bitte.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Banjavi » ma mei 14, 2012 9:24 pm

Veldhuizen en buttner kunnen er ook wat van.

Buttner wlde de supporters van nec even bedanken. Daarom zijn ze even langs het uitvak gelopen. Zou dit gedrag gestimuleerd worden door brommetje ofzo. Bij den haag ging immers ook al zo te keer.

Maar dit zijn tuchtrechtelijke zaken ja. Net als potje toen.
Denk dat potje dat gedrag bij vitesse heeft geleerd ofzo.

Wat viel er verder over de wedstrijd te zeggen dan? Dat nec vitesse even wegspeelde toen ze met 9 man stonden?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » ma mei 14, 2012 9:49 pm

Peter schreef:De zogenaamde provocaties? Die actie van Bony is toch walgelijk? Een wedstrijdje of 3-4 schorsen, bitte.
Het wordt gemonteerd alsof hij dat bij het uitvak deed, maar dat was niet zo; hij stond voor Zuid en maakte het gebaar in die richting.

Hahaha, soms denk ik dat banjavi Johan Derksen "himself" is. :drecul.gif: Bovendien werden er ook nog andere potjes gespeeld. De Graafschap dat degradeerde en zo. VVV dat het net redde. Er viel zo veel te bespreken, maar de heren deden liever aan promotie van hun boekjes en wat gezeik op de terechte winnaar van de Gelderse derby.
Denk dat potje dat gedrag bij vitesse heeft geleerd ofzo.
Ja, want bij NEC doen ze zoiets noooooit... :smallgrin.gif:

Kom op, toen ik bij NEC-Vitesse was, jaren geleden, deden ze gewoon hetzelfde.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door peter » ma mei 14, 2012 9:57 pm

Jantje Vertonghen krijgt een schorsing voor 'het zijn maar kut-kakkerlakken' en Lex Immers kreeg er veel meer aan de broek voor de 'jodenjacht'. Een vinger over de keel halen alsof je iemands keel afsnijdt is dan ook 'gewoon' een schorsing. Vind het van ondergeschikt belang dat hij daarmee alleen zijn eigen supporters ophitst. Dat was namelijk ook het geval bij Vertonghen en Immers.

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » ma mei 14, 2012 10:09 pm

Ach, correct is het niet maar na al die oerwoudgeluiden die ze in Nijmegen (waar ze het in de media natuurlijk niet over hebben want NEC is die "leuke volksclub" en Vitesse de paria) naar hem maakten snap ik het wel een beetje.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Banjavi » di mei 15, 2012 11:32 pm

Laros: focus Van den Brom op Vitesse

15-05-12

Volgens zaakwaarnemer Louis Laros heeft Anderlecht zich nog niet officieel gemeld voor Vitesse-trainer John van den Brom.

"Als dat zo was, zou ik het wel weten. Maar we hoorden wel van de interesse. Erg vleiend als zo'n grote club je wil hebben, dat geeft ook aan dat John echt al iets heeft neergezet als trainer. Zijn naam wordt overal vaak genoemd. Want het is zeker niet zomaar vanzelfsprekend als hij Europees voetbal haalt met Vitesse."

"Maar zijn focus ligt nu helemaal op Vitesse en de wedstrijden tegen RKC. Daarna kijken we rustig verder."

Huh? Wat vind jordania van deze uitspraak? Niet zeker dat je europees haalt?

1. Het is nog steeds niet zeker dat ze europees halen
2. Het seizoen zou toch mislukt zijn als ze geen europees haalden?

Ben benieuwd wat brommie doet als anderlecht met de buidel zwaait.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Marillion » wo mei 16, 2012 5:59 pm

Niet geschikt voor een topclub. Dat emotionele gedrag van 'm is een hinderlijke eigenschap. Daarmee kom je niet weg bij een club als Anderlecht.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 12:06 pm

Als emotioneel gedrag een belemmering zou zijn, zou Louis van Gaal trainer zijn geworden van vijfde klasse-amateurs. Enige emotie hoeft niet verkeerd te zijn. Vitesse stond zondag tenminste scherp aan de aftrap, mede dankzij Van den Brom.

Ik vind dat Van den Brom het best redelijk gedaan heeft. Het positiespel van Vitesse is nog niet denderend, maar verdedigend staat het redelijk en in tegenstelling tot Ramona vind ik wel dat er bij Vitesse echt een team staat. Daarbij vind ik dat Büttner, Van Ginkel, Ibarra en Kalas zijn gegroeid gedurende het seizoen.

Eén grote fout heeft Van den Brom wel gemaakt, en dat is dat hij pal na de winterstop is gaan schuiven met de verdedigers. Voor de winterstop stond de verdediging heel aardig, maar na de winterstop zette Brom opeens Van Aanholt (die er echt helemaal niets van kan) linksback in plaats van Büttner, die een tijdje op het middenveld moest spelen. Onbegrijpelijk, want Büttner deed het prima als back. Dat gecombineerd met de afwezigheid van Kashia en Annan leidde tot veel onnodig puntverlies na de winterstop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 12:15 pm

Je mag wel emotie hebben. Maar de manier waarop Van den Brom soms tekeer gaat vind ik echt helemaal niets. Moest ik het voor het zeggen hebben bij een club zou dat een reden zijn om hem niet aan te stellen. Denk bijvoorbeeld nog eens aan zijn gedrag bij ADO in het supportershome. Dat kun je als trainer echt niet doen.

En zijn prestaties bij Vitesse vind ik niet zo heel bijzonder. Hij heeft gewoon een aantal hele behoorlijke spelers tot zijn beschikking gekregen. Dat je daarmee om Europees voetbal speelt in de Nederlandse competitie is niet zo'n prestatie.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » do mei 17, 2012 12:59 pm

Denk bijvoorbeeld nog eens aan zijn gedrag bij ADO in het supportershome. Dat kun je als trainer echt niet doen.
Daar deed hij niets. Dat kun je hem overigens verwijten, want hij had Immers en Vicento moeten corrigeren, maar anderzijds kan ik me ook voorstellen dat dat niet zo makkelijk is bij de harde kern van ADO in het home.
Hij heeft gewoon een aantal hele behoorlijke spelers tot zijn beschikking gekregen.
Dat roepen ze heel hard bij VI, maar ik vind dat wel meevallen. Kalas, Van Ginkel en Ibarra zijn bijvoorbeeld wel grote talenten (en Chanturia in mindere mate), maar zeker Kalas en Ibarra hadden een jaar geleden nog geen enkele ervaring. Büttner wordt nu als goede back gezien, maar prutste er onder Ferrer flink op los; ik krijg nog nachtmerries als ik aan al zijn domme overtredingen in dat seizoen denk. Speelt nu twee klassen beter. OK, hij krijgt veel meer rugdekking vanuit het centrum (van Kalas) en dat helpt een hoop, maar toch. Kashia was er vorig seizoen ook al, maar is dit seizoen uitgegroeid tot één van de betere verdedigers in de eredivisie. Ook Van der Struijk is wat beter gaan voetballen. Dan houd je Velthuizen, Annan, Bony (die vorig seizoen maar twee keer meedeed, geloof ik), Hofs en Van der Heijden nog over. De eerste drie zijn duidelijke verbeteringen t.o.v. wat we vorig seizoen hadden, maar Van der Heijden is een matige speler en Hofs nogal wisselvallig.

Vitesse had dit seizoen duidelijk een mindere selectie dan de zes ploegen erboven, en duidelijk een betere dan de rest van de eredivisie. De eindstand is wat dat betreft volkomen logisch. Maar toch vind ik het ook een verdienste van Brom dat het verdedigend niet meer zo'n kermis was als de seizoenen ervoor en dat sommige jonge spelers duidelijk beter zijn geworden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 1:11 pm

Hij had destijds in Den Haag wat mij betreft wel iets mogen doen. Namelijk zijn spelers corrigeren en als het op die manier doorging vertrekken. Je bent als coach vertegenwoordiger van je club. Dan kun je er niet bij staan alsof er niets aan de hand is. Maar goed, dat is inmiddels weer even geleden. Daarna heeft hij bij Vitesse ook een aantal momenten gehad waarbij ik als club niet blij zou zijn. Laten we het er maar op houden dat het gewoon niet mijn type trainer is.

Wat de spelersgroep betreft moeten we inderdaad niet overdrijven. Maar de concurrentie is ook niet sterk. Als je dus een paar goede spelers hebt dan maakt dat al snel het verschil tussen boven of onderin meedraaien. Dat Vitesse nu de finale van de playoffs speelt is wat mij betreft ook wel iets dat je mocht verwachten. Meer omhoog was een meevaller geweest maar dit is geen bovengemiddelde prestatie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Ramona » do mei 17, 2012 2:50 pm

Wouter schreef:Als emotioneel gedrag een belemmering zou zijn, zou Louis van Gaal trainer zijn geworden van vijfde klasse-amateurs. Enige emotie hoeft niet verkeerd te zijn. Vitesse stond zondag tenminste scherp aan de aftrap, mede dankzij Van den Brom.

Ik vind dat Van den Brom het best redelijk gedaan heeft. Het positiespel van Vitesse is nog niet denderend, maar verdedigend staat het redelijk en in tegenstelling tot Ramona vind ik wel dat er bij Vitesse echt een team staat. Daarbij vind ik dat Büttner, Van Ginkel, Ibarra en Kalas zijn gegroeid gedurende het seizoen.

Eén grote fout heeft Van den Brom wel gemaakt, en dat is dat hij pal na de winterstop is gaan schuiven met de verdedigers. Voor de winterstop stond de verdediging heel aardig, maar na de winterstop zette Brom opeens Van Aanholt (die er echt helemaal niets van kan) linksback in plaats van Büttner, die een tijdje op het middenveld moest spelen. Onbegrijpelijk, want Büttner deed het prima als back. Dat gecombineerd met de afwezigheid van Kashia en Annan leidde tot veel onnodig puntverlies na de winterstop.

Idd, los zand, hoop op drijfzand! :666.gif:
Maar mot je dat elke keer aanhalen; vrouwen hebben sowieso toch weinig verstand van... :hypocrite.gif:


Hup RKC en Ricky, Make My Day!!! :hdg.gif:

Plaats reactie