Vitesse 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Vitesse 2011-2012

Bericht door Duke » vr jun 17, 2011 10:10 am

Ferrer of Van Gaal?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo jun 19, 2011 12:38 am

Jammer dat die Matic weg is... Jordania neemt het volgens "Hard Gras" niet zo heel nauw met of iemand kan voetballen of niet.
Voorpublicatie: Geef me nog twee dagen

Marcel van Roosmalen zaterdag 18 juni

Na de geweldige boeken 'Je hebt het niet van mij' en 'Het jaar van de Adelaar' kunt u binnenkort weer genieten van een seizoen Vitesse door de ogen van Marcel van Roosmalen. Hard gras 78: 'Geef me nog twee dagen'. Op 24 juni in de winkel. Hieronder een voorproefje:



‘Moet dat ook in het Engels?’



De officiële voertaal bij Vitesse op Sportcentrum Papendal was voortaan het Engels. Het was de spelers een dag eerder ook verteld, in het Engels. Ze hadden het niet allemaal begrepen.

Alexander Büttner kwam de tent binnen.

‘How are you?’ vroeg hij.

‘Fine,’ zei ik. ‘And you?’

‘I don't know,’ antwoordde hij.

Hij keek naar persvoorlichtster Ester Bal, de tent was verder leeg.

‘Okay, speak Dutch,’ zei ze. ‘But when Ted van Leeuwen arrives go on in English...’

Daarna verliet ze de ruimte.

‘Wat zei ze?’ vroeg Alexander.

‘Dat we Nederlands mogen praten,’ zei ik.

Hij vertelde dat hij een nieuwe auto had, een nog snellere. Over het voetbal durfde hij niet zoveel te zeggen. Ja, ze verloren alle uitwedstrijden en van een hecht team was geen sprake. ‘Daarom begrijp ik het ook wel dat ze een nieuwe taal willen uitproberen,’ zei hij. ‘Nu zitten alle Joegoslaven bij elkaar in een hoekje. Die Matic wil alleen maar dat we hem de bal geven en als hij ’m dan verspeelt, kun je d’r niets van zeggen. Hij en Rajkovic spelen toch, dat moet van Jordania."

Davy Pröpper kwam binnen, hij had een interviewafspraak met Vitesse TV.

‘Hello,’ zei hij tegen Alexander.

‘Hi,’ zei Alexander. ‘How are you?’

‘Vitesse TV, moet dat ook in het Engels?’ vroeg Davy.

Ik dacht van niet.

Komt helemaal goed volgend seizoen zo te lezen.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door gaizka » zo jun 19, 2011 10:45 am

Dat wordt weer een prachtig boek, die andere 2 waren ook schitterend! Die heeft iedereen wel gelezen neem ik aan? Zo niet, doen! ('Je hebt het niet van mij' en 'Het jaar van de Adelaar')

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 10:55 am

banjavi schreef:Jammer dat die Matic weg is... Jordania neemt het volgens "Hard Gras" niet zo heel nauw met of iemand kan voetballen of niet.
Voorpublicatie: Geef me nog twee dagen

Marcel van Roosmalen zaterdag 18 juni

Na de geweldige boeken 'Je hebt het niet van mij' en 'Het jaar van de Adelaar' kunt u binnenkort weer genieten van een seizoen Vitesse door de ogen van Marcel van Roosmalen. Hard gras 78: 'Geef me nog twee dagen'. Op 24 juni in de winkel. Hieronder een voorproefje:



‘Moet dat ook in het Engels?’



De officiële voertaal bij Vitesse op Sportcentrum Papendal was voortaan het Engels. Het was de spelers een dag eerder ook verteld, in het Engels. Ze hadden het niet allemaal begrepen.

Alexander Büttner kwam de tent binnen.

‘How are you?’ vroeg hij.

‘Fine,’ zei ik. ‘And you?’

‘I don't know,’ antwoordde hij.

Hij keek naar persvoorlichtster Ester Bal, de tent was verder leeg.

‘Okay, speak Dutch,’ zei ze. ‘But when Ted van Leeuwen arrives go on in English...’

Daarna verliet ze de ruimte.

‘Wat zei ze?’ vroeg Alexander.

‘Dat we Nederlands mogen praten,’ zei ik.

Hij vertelde dat hij een nieuwe auto had, een nog snellere. Over het voetbal durfde hij niet zoveel te zeggen. Ja, ze verloren alle uitwedstrijden en van een hecht team was geen sprake. ‘Daarom begrijp ik het ook wel dat ze een nieuwe taal willen uitproberen,’ zei hij. ‘Nu zitten alle Joegoslaven bij elkaar in een hoekje. Die Matic wil alleen maar dat we hem de bal geven en als hij ’m dan verspeelt, kun je d’r niets van zeggen. Hij en Rajkovic spelen toch, dat moet van Jordania."

Davy Pröpper kwam binnen, hij had een interviewafspraak met Vitesse TV.

‘Hello,’ zei hij tegen Alexander.

‘Hi,’ zei Alexander. ‘How are you?’

‘Vitesse TV, moet dat ook in het Engels?’ vroeg Davy.

Ik dacht van niet.

Komt helemaal goed volgend seizoen zo te lezen.. :)

Hahahaha, dit is toch niet serieus? Hilarisch. :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Thijs » zo jun 19, 2011 11:10 am

Hahaha ik moet hardop lachen. Ongelofelijk, die club.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » zo jun 19, 2011 2:59 pm

Van Roosmalen is natuurlijk wel een kampioen in het humoristisch beschrijven.

Iets anders: Andere tijden sport over Karel Aalbers. Best interessant.

http://nos.nl/artikel/244670-de-waarhei ... lbers.html

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Jöhnk » zo jun 19, 2011 3:13 pm

Ik had het gezien ja. Aalbers is echt wel de voorloper van alle falende culbbestuurders die we de laatste tien jaar in het Nederlands voetbal hebben gezien. Geld lenen van investeerders, geld uitgeven dat er niet is, denken dat de spelersmarkt winstgevend is, en ga maar door.

Vreemd dus dat hij Twente, dat het volgens mij juist niet op die manier doet, noemt als club die gerund wordt naar zijn ideeën.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 3:24 pm

Tja, de jaren negentig... Het tijdperk van de visionairs. Iedereen rijk, iedereen naar de beurs. Je moest gewoon hoog inzetten, dan kwam de rest vanzelf.

Keizer Karel ging in zijn eigen mythe geloven. Fascinerend.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door peter » zo jun 19, 2011 3:30 pm

Hoogtepunt in die hele soap was toch wel Rocky Tuanakotta en de persconferentie op Schiphol. Dat waren nog eens tijden!

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » zo jun 19, 2011 3:55 pm

Jullie gaan ergens aan voorbij. Aalbers wilde terug in de begroting, maar werd onder druk gezet door NUON om dat niet te doen; NUON dreigde zich als sponsor en financier terug te trekken, wat ook nadelige gevolgen zou hebben gehad. Wat jullie schrijven klopt dus niet helemaal. Sowieso vind ik dat Aalbers te veel de schuld in de schoenen geschoven krijgt. Ik snap dat het makkelijk is om met mainstream Nederland mee te lullen en Aalbers neer te zetten als een geschifte mafkees die financieel maar wat aanklooide, maar feit is natuurlijk wel dat hij heel veel heeft opgebouwd.

Juist na het vertrek van Aalbers werd er met miljoenen gestrooid. Peeters was de duurste aankoop ooit, en ook Martel kostte een lieve duit. Dat is juist het opmerkelijke aan het hele verhaal.
Vreemd dus dat hij Twente, dat het volgens mij juist niet op die manier doet, noemt als club die gerund wordt naar zijn ideeën.

Hij zegt dat Twente aantoont dat het wel degelijk mogelijk is/was om als "provincieclub" kampioen te worden, iets waar hij destijds nog zo om uitgelachen werd. Aalbers heeft vaak de naam een poenerig beleid te hebben gevoerd, maar op de keper beschouwd valt dat nog wel mee. Eigenlijk was alleen Van Hooijdonk echt een grote aankoop. Andere spelers (Machlas, Diarra, Curovic) werden ergens voor relatief weinig geld gehaald.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Poeder » di jun 21, 2011 7:39 pm

Vitesse mag bouwen op

ARNHEM - Het college van B&W van Arnhem stemt toe in de bouw van een nieuw trainingscomplex voor Vitesse op Papendal. Eigenaar Merab Jordania wil voor ongeveer 12 miljoen euro een geavanceerd onderkomen realiseren waar op termijn alle werknemers gevestigd worden. Op dit moment verblijven de spelers en staf op Papendal in een sterk verouderd gebouw.

De raad beslist op 5 juli definitief over de bouw, maar dat lijkt slechts een formaliteit. "Hier is keihard voor gewerkt. We hopen begin november te kunnen beginnen", meldt directeur Paul van der Kraan. Op het trainingscomplex komen alleen al zeven nieuwe velden.

Bron: De Gelderlander
Zou oom Merab dan toch geen snelle passant zijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Jöhnk » di jun 21, 2011 8:05 pm

Wouter schreef: Ik snap dat het makkelijk is om met mainstream Nederland mee te lullen en Aalbers neer te zetten als een geschifte mafkees die financieel maar wat aanklooide, maar feit is natuurlijk wel dat hij heel veel heeft opgebouwd.
Geschifte mafkees? Eigenlijk vind ik degenen die het na het fiasco bij Vitesse op dezelfde manier (op te grote voet leven en gewoon durven investeren, want het betaalt zich toch terug) hebben willen proberen veel geschifter. De Fonteinen, de Van Raaijs, de Vogelzangs en de Brandsen, zeg maar.

In het bedrijfsleven is het normaal om met verwachte rendementen te werken. In de voetballerij werkt het slechts gedeeltelijk op die manier. Je kunt verwachten dat je een X-aantal seizoenkaarten verkoopt, maar uitgaan van CL-voetbal of klappers op de transfermarkt is pure Russische roulette.

En zeg nou niet dat Aalbers dat niet deed. Aalbers zegt in die reportage nb. dat hij spelers contracten aanbood die hij eigenlijk niet meer kon betalen na het derde contractjaar, maar dat was niet erg, want tegen die tijd waren de spelers in kwestie toch al verkocht. Dacht hij.

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » di jun 21, 2011 9:33 pm

Tot op zekere hoogte moet je als club risico's nemen. Als je bijvoorbeeld een begroting opmaakt, kun je in theorie uitgaan van nul seizoenkaarten (je weet toch niet zeker of je ze wel verkoopt?), maar dat zou buitengewoon dom zijn. Hetzelfde geldt met die jonge spelers. Als ze geen contracten tekenden, liepen ze transfervrij (of voor het Bosman-arrest: met een gelimiteerde transfersom) de deur uit. Dat is ook een financieel risico. Net zoals een beroerde ploeg hebben dat is (want: minder TV-gelden, minder populariteit etc.). Een club moet altijd risico's afwegen.

Vergeet niet dat het "Russische roulette" van Aalbers Vitesse leidde van de onderste regionen in de eerste divisie tot bovenin de eredivisie. Pas eind jaren negentig kwam de club in de financiële problemen. Daarvoor (in het Monnikenhuize-tijdperk, zeg maar) heeft de club jarenlang een slim en goed beleid gevoerd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Banjavi » di jun 21, 2011 9:51 pm

Als Ferrer blijft, zal Jenner nieuwe club zoeken"


Vitesse-aanvaller Julian Jenner bevindt zich tussen wal en schip. De flankspeler weet niet of er toekomst voor hem is in Arnhem. "Het enige dat ik weet is dat ik me op 3 juli zal melden."

Jenner werd het afgelopen halfjaar verhuurd aan NAC Breda, maar staat nog onder contract bij Vitesse. "Voorlopig laat ik alles rustig op me af komen. Ik heb besloten even mijn mond te houden", vertelt Jenner aan de Gelderlander. Het lijkt erop dat de dribbelaar heeft geleerd van het verleden, want na een kritisch interview werd hij in januari weggestuurd door trainer Albert Ferrer.

Onder Ferrer zal Jenner dus niet meer spelen, bevestigt zaakwaarnemer Chiel Dekker. "Als Ferrer blijft, of als er een trainer komt die niet met Julian wil werken, dan zullen we een andere club voor hem moeten zoeken" vertelt deze. "We zijn druk bezig met zoeken", aldus Dekker.

Dekker laat weten dat Jenner in het ideale scenario bij Vitesse wil blijven. Naar verwachting komen de Arnhemmers op korte termijn met nieuws over de positie van de bekritiseerde Ferrer.
Deze vind ik dan wel grappig..

Maar Ferrer mot natuurlijk gewoon blievu... :blub.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Duke » wo jun 22, 2011 8:00 pm

Helaas.
Vitesse niet verder met Ferrer

AMSTERDAM - Albert Ferrer vertrekt bij Vitesse. Het aflopende contract van de trainer zal niet worden verlengd.

Onder de Spanjaard eindigde de club uit Arnhem slechts als vijftiende in de eredivisie, ver beneden de doelstelling van eigenaar Merab Jordania.

"We hebben in onderling overleg besloten de samenwerking te beëindigen", zegt technisch directeur Ted van Leeuwen. "Het is altijd teleurstellend als een proces waarin veel energie gestoken is, niet wordt afgemaakt. Zowel voor de trainer als voor de club."

De 41-jarige Ferrer werd eind oktober aangesteld als vervanger van de ontslagen Theo Bos. De Spanjaard had op dat moment nog geen ervaring als hoofdtrainer.

De afgelopen weken voerde Ferrer evaluatiegesprekken met de clubleiding van Vitesse. “Als er geen consistentie is, wordt het moeilijk beleid voeren", aldus Van Leeuwen.

Opvolging
Vitesse, dat op 3 juli weer begint met trainen, beraadt zich momenteel over een nieuwe coach. "Daarover zal in de komende week een beslissing genomen worden", zegt Van Leeuwen.

"Er is een aantal kandidaten. Zo lang de procedure loopt, doen we er geen mededelingen over. Niet over Ferrer, niet over zijn opvolging."

Van Gaal
Jordania liet onlangs weten graag Louis van Gaal te willen aanstellen.

De Georgiër heeft al bij de oefenmeester geïnformeerd of hij beschikbaar is, maar Van Gaal wil voorlopig nergens aan de slag.
www.nusport.nl

Jack van Gelder heeft het over Ten Cate of Ronald Koeman als mogelijke opvolger.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » wo jun 22, 2011 8:00 pm

En weg is ie.

Kijken met welke koekenbakker Van Leeuwen en Jordania nu weer aan komen kakken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Jöhnk » wo jun 22, 2011 8:32 pm

Ten Cate wordt het zeker niet. Die is gestopt. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door peter » wo jun 22, 2011 8:34 pm

Ligt Ten Cate nog steeds wel zo goed bij Roman A.?

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Wouter » wo jun 22, 2011 8:39 pm

Alsof Jack van Gelder daar enig benul van heeft.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Duke » wo jun 22, 2011 8:40 pm

Mwah, wie stapt er niet op de trein die Jordania heet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Duke » wo jun 22, 2011 8:49 pm

Wouter schreef:Alsof Jack van Gelder daar enig benul van heeft.
Ik denk wel van Jack ze allebei redelijk goed kent, van Studio Voetbal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Daily Blind » do jun 23, 2011 12:41 pm

Poeder schreef:
Vitesse mag bouwen op

ARNHEM - Het college van B&W van Arnhem stemt toe in de bouw van een nieuw trainingscomplex voor Vitesse op Papendal. Eigenaar Merab Jordania wil voor ongeveer 12 miljoen euro een geavanceerd onderkomen realiseren waar op termijn alle werknemers gevestigd worden. Op dit moment verblijven de spelers en staf op Papendal in een sterk verouderd gebouw.

De raad beslist op 5 juli definitief over de bouw, maar dat lijkt slechts een formaliteit. "Hier is keihard voor gewerkt. We hopen begin november te kunnen beginnen", meldt directeur Paul van der Kraan. Op het trainingscomplex komen alleen al zeven nieuwe velden.

Bron: De Gelderlander
Zou oom Merab dan toch geen snelle passant zijn?
Gaat super mooi worden!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Banjavi » vr jun 24, 2011 7:38 am

vd Brom zou persoonlijk rond zijn met Vitesse...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Duke » vr jun 24, 2011 7:55 am

Staat inderdaad in het AD.

Had Van den Brom niet beloofd dat ie in Den Haag zou blijven?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vitesse 2011-2012

Bericht door Baseman » vr jun 24, 2011 9:06 am

Niet zo verrassend, aangezien Vd Brom laatst in de VI een open sollicitatie deed.
Wel verstandig van hem denk ik...het succes bij Ado kan hij toch niet herhalen/overtreffen en bij Vitesse speelt geld geen rol.

Plaats reactie