NEC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » vr mei 11, 2012 2:33 pm

Als Vitesse vijf onterechte strafschoppen tegen had gekregen, had banjavi nog geroepen dat Vitesse dan maar meer had moeten scoren.

Komende zondag vreet Vitesse dat tuig op. En ik denk niet dat Zeefuik Arnhem levend verlaat. Zelfs ik ben zo woest dat ik niet voor mezelf insta komende zondag.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » vr mei 11, 2012 3:21 pm

:smallgrin.gif:

Alleen Vitesse en opvreten...uhm... :eusa_silenced.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » vr mei 11, 2012 3:33 pm

'Sorry', Wouter... Kan 't niet laten... :blush.gif:


Afbeelding


:biggrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » vr mei 11, 2012 9:50 pm

Zo dan.... Dat dit datgene moet zijn om vitesse eens een keer gemotiveerd de wedstrijd in te laten gaan. Heeft deze pot toch iets van nut gehad voor deze wannabechampions

Sneue lui blijven het. Dat je meer moet scoren dan je tegenstander om te winnen komt miet van mij hoor... Maar van de meester himself. En ach... Wouter... Het is maar een spelletje.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » za mei 12, 2012 2:14 am

"
Ze gaan een Vitesse zien dat ze nog nooit zagen"

11-05-12

Frank van der Struijk was donderdag bij twee onterechte treffers van NEC betrokken. De Vitesse-verdediger liep daarom na afloop witheet door de catacomben. "De manier waarop Eric Braamhaar reageert, getuigt niet van klasse."

"Ik zag de verdedigers gewoon weer druk zetten", kijkt de rechtsback in gesprek met VoetbalPrimeur terug op het moment waarop een bal die niet over de lijn was, werd beoordeeld als treffer. "Op een gegeven moment vlagt de grensrechter toch. Dan zak je wel even door de grond en denk je: toch niet weer."

Even eerder werd een duel tussen Van der Struijk en Género Zeefuik namelijk al bestraft met een penalty. "NEC speelde de bal door het midden, hij draaide weg en trok mij naar de grond. Vervolgens zegt Braamhaar: 'Je moet maar slimmer zijn'. Dan denk ik dat hij zo slim had moeten zijn om twee keer niet te fluiten."

"Dit heb ik nog nooit meegemaakt, terwijl ik aardig wat wedstrijden heb gespeeld", vervolgt hij. "Natuurlijk is er wel eens een scheidsrechter die een fout maakt, iedereen maakt fouten. Maar dit mag niet gebeuren. Zijn reactie getuigt niet van klasse. Meer zal ik er niet op zeggen, want dan kom ik in de problemen."

Toch blijft Van der Struijk strijdbaar. "We hebben iets recht te zetten na vanavond. NEC kan de borst wel natmaken. Ik ben boos en teleurgesteld, dat speel ik het liefst nu al weg. Maar we moeten wachten tot zondag. NEC gaat een Vitesse zien dat ze nog nooit gezien hebben."

Volgens trainer John van den Brom kan de manier waarop de nederlaag tot stand kwam ook positief werken. "Het hele team is overschaduwd door die twee beslissingen", zegt Van der Struijk. "We zijn ontzettend gemotiveerd voor zondag. De trainer gaf al aan dat deze wedstrijd misschien vooral een voordeel voor ons is.
Wat liepen ze nou te mauwen dan als dit alleem maar positief werkt. Eindelijk een keer met motivatie en geen misplaatste arrogantie tegen nec spelen. Een hele vootuitgang.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » za mei 12, 2012 8:01 am

Jordania doet ook nog een duit in het welbekende zakje...
Een smet op het hele Nederlandse voetbal

:smallgrin.gif:


De rijnjankers doen hun naam weer eer aan.
Laat maar komen morgen! :hdg.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Marillion » za mei 12, 2012 9:03 am

Ach, dat ze een tikkie zuur zijn over de gang van zaken tijdens de eerste wedstrijd kun je ze toch moeilijk kwalijk nemen. Al zou het wel wat professioneler mogen. Dat dan weer wel. Die Van den Brom scoort op dat gebied sowieso een onvoldoende. Laat vaak z'n gedrag leiden door zijn emoties. En als de coach dat al doet kun je van de spelers weinig beters verwachten.

Kon wel eens een aardig potje worden met deze spanning op de wedstrijd. Niet voor de liefhebbers van goed voetbal maar wel voor een ouderwetse derby!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » za mei 12, 2012 9:10 am

Ik neem ze helemaal niks kwalijk... :666.gif: :smallgrin.gif:

Gewoon met z'n elfen voor pietje gaan staan.
Of Nikkie, die trouwens ook triest bezig was, een rotschop verkopen evenals Bony. :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » za mei 12, 2012 10:47 am

Dat je meer moet scoren dan je tegenstander om te winnen komt miet van mij hoor...
Ja, pipo, maar bij een normale arbitrage had nek maar één doelpunt gemaakt. Snap je het nu? Of moet ik het nog duidelijker maken? Nek heeft twee doelpunten op zijn conto gekregen door fouten van de arbitrage. 3-2=1. Vitesse heeft twee doelpunten gemaakt, en had zelfs nog een strafschop kunnen/moeten krijgen. M.a.w. bij een foutloze arbitrage had Vitesse gewoon gewonnen.

Ik vind het trouwens wel goed dat Van den Brom gewoon zegt waar het op staat. Beter dan zo'n emotieloze zoutzak die voor de camera gaat lopen stamelen dat "scheidsrechters nou eenmaal fouten kunnen maken" en dat soort onzin. Wat zegt hij hier nou verkeerd? Het is gewoon hoe het was: http://www.youtube.com/watch?v=2yffTcGdqX0
Nec is altijd de slechte lompe club als ze tegen vitesse spelen maar o o o wat hebben de arnhemmers het moeilijk met dat team altijd. Het is ook niet niks om als topclub het telkens maar af te moeten leggen tegen die boeren uit nijmegen. Het leven is zo vreselijk oneerlijk. Ze moeten altijd vitesse hebben.. Wij zijn groot en nec is klein en nog kunnen we niet winnen van ze. Ik snap het wouter.
Wat een minderwaardigheidscomplex hebben jullie daar in Nijmegen toch altijd... :smallgrin.gif: Zelfs toen Vitesse onderaan bungelde en nek meedeed voor Europees voetbal nog was dat zo.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » za mei 12, 2012 11:46 am

Ach, het zijn maar de plee offs... :hypocrite.gif:


:smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » za mei 12, 2012 12:12 pm

Ik miste het stokpaardje al een tijdje. :-) maar gelukkig issie er weer :aai.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » za mei 12, 2012 3:36 pm

Net met mijn vriendin gesproken. Het blijft moeilijk uit te leggen aan mensen van buiten Gelderland en zelfs Nederland dat dit gewoon een kwestie is van Goed (Vitesse, Arnhem, prachtig geelzwart traditioneel shirt, fatsoenlijk publiek, clubhistorie, cultclub, mooie spelers als Van den Brom, Cocu, Curovic, Diarra, Ibarra etc.) tegen Fout (FC Anti-Vitesse, clownspak, tuig op de tribune, Nijmegen, Pothuizen-achtigen). "It's just a game, sweetie." Pfffff...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » za mei 12, 2012 3:45 pm

Ik kan me goed voorstellen dat ze je niet geloven als je dat met droge ogen probeert te beweren. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58866
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door 999 » za mei 12, 2012 4:41 pm

Eigenaar Vitesse: ’Blunders arbitrage smet op Nederlandse voetbal’
JORDANIA WOEDEND

ARNHEM – Merab Jordania, de vermogende eigenaar van Vitesse, is vierentwintig uur na de eerste play-offwedstrijd tegen NEC, waarin zijn club door de arbitrage werd bestolen, nog altijd woedend. De blunders van arbiter Erik Braamhaar en zijn assistent-scheidsrechter zijn in de ogen van de Georgiër ’een smet op het hele Nederlandse voetbal’.

„Iedereen die van voetbal houdt, zal beamen dat de beslissingen in de play-offwedstrijd tussen NEC en Vitesse een schande waren. Daarvoor hoef je niet eens een speler, trainer of supporter van Vitesse te zijn’’, zegt Jordania. „Zelfs een neutrale kijker moet zich hebben geschaamd voor de beslissingen die genomen werden.’’

De beleidsbepaler van Vitesse wil dolgraag met zijn club Europa in. De play-offs zijn voor zijn club niet zomaar een toetje op een aardig seizoen. De belangen voor de Arnhemse club zijn na miljoeneninvesteringen groot. Maar het is niet zo dat de toekomst van Vitesse er vanaf hangt.

Jordania: „Mijn ergernis is daarom vooral die van voetballiefhebber. Ik loop veertig jaar in de voetbalwereld rond. Ik weet dus ook dat mensen fouten kunnen maken. Als Braamhaar bij het toekennen van de strafschop een inschattingsfout maakt, kan dat gebeuren. Maar wat er daarna bij de tweede blunder (van de grensrechter, die constateerde dat de bal over de lijn was met spelers voor zijn neus en de paal, red.) gebeurt, grenst aan het onvoorstelbare.”

Jordania heeft in Nederland een goed beeld gekregen van een eerlijk competitieverloop en faire zaken. „Als dit was gebeurd in Oost-Europa, zouden we allemaal hetzelfde hebben gedacht. Dan denkt iedereen dat er een luchtje aan zit. Hier wil je dat niet denken. Maar Vitesse is wel op een verschrikkelijke manier benadeeld. Ik heb ’s nachts na de wedstrijd thuis talloze keren naar de beelden gekeken. Ik heb ze ook aan iemand bij de UEFA laten zien en aan een vriend in de top van de voetbalwereld. De meningen waren eensluidend.’’

De ambitieuze eigenaar laat zich niet uit het veld slaan met zijn club. Hij heeft de verbetenheid bij zijn spelers en trainers gezien en weet één ding zeker. „Wij gaan thuis NEC verslaan. Geloof me, alles gaat boven komen bij het team om NEC uit te schakelen na wat er in Nijmegen is gebeurd.”
Allemaal naar de schuilkelders .. Jordania is woedend .. WIE ? .. Jordania, jeweetwel dundiejediemetgeldvandiejeanderedeeennadeandereklasbakaantrokvoorVitesse ..

Hoeveel geld heeft ie er nu al weer inzitten ?.En dan met zo'n jankverhaal komen .. pffft .... Waarom zijn die lieden nu nooit woedend als scheidsrechters een fout in hun VOORDEEL maken, waarom zieje dan die kop nergens in een krant terug .. En waarom schreeuwt van den Brom de 4de assistent nooit doof op het moment dat de scheids vergeet rood te trekken voor een van zijn spelers .. Of als dieje Hofs zich weer eens aanstelt ..

Jankers .. Doe je sportieve plicht thuis, op een normale manier, en laat zien dat je dat gejammer over fouten helemaal niet nodig hebt .. Of zou het zijn dat Vitesse niet zo zeker is van eigen kwaliteit ...

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » za mei 12, 2012 5:21 pm

Ik kan me goed voorstellen dat ze je niet geloven als je dat met droge ogen probeert te beweren. :-)
In Arnhem is iedereen het altijd met me eens... :hypocrite.gif:
Jankers .. Doe je sportieve plicht thuis, op een normale manier, en laat zien dat je dat gejammer over fouten helemaal niet nodig hebt ..
Alsof ze bij andere clubs niet klagen als ze zwaar benadeeld worden door de scheids in een belangrijke wedstrijd. In Nijmegen was de tent afgebroken als het andersom was geweest. Daarom besluit die grens uiteindelijk toch zijn vlaggetje maar in de lucht te steken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58866
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door 999 » za mei 12, 2012 5:38 pm

Wouter schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat ze je niet geloven als je dat met droge ogen probeert te beweren. :-)
In Arnhem is iedereen het altijd met me eens... :hypocrite.gif:
Jankers .. Doe je sportieve plicht thuis, op een normale manier, en laat zien dat je dat gejammer over fouten helemaal niet nodig hebt ..
Alsof ze bij andere clubs niet klagen als ze zwaar benadeeld worden door de scheids in een belangrijke wedstrijd. In Nijmegen was de tent afgebroken als het andersom was geweest. Daarom besluit die grens uiteindelijk toch zijn vlaggetje maar in de lucht te steken.
Vitesse heeft er een handje van om de publiciteit te zoeken .. Is het niet Jordania is het wel Van den Brom die in de media staat te snotteren ..

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » za mei 12, 2012 8:42 pm

Onzin. Van den Brom wordt gewoon geacht zijn mening te geven voor de camera's. En Jordania is juist het hele seizoen niet in de media verschenen. Die man houdt zich wat dat betreft juist op de achtergrond.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58866
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door 999 » za mei 12, 2012 9:10 pm

Geen onzin, gewoon het zoveelste jankverhaal van van den Brom.Nogmaals de hoor ik niet roeptoeteren op het moment dat Vitesse de scheidrechter mee heeft ... En Jordania heeft zijn achterstand in de media ruimschoots ingehaald met dat jankverhaal in de T. .. Zou hij daar voor betaald hebben ? . Kan zo maar ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Jöhnk » za mei 12, 2012 9:21 pm

Ja, want Jordania is heel rijk. Alleen net niet rijk genoeg om goede spelers te kopen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » za mei 12, 2012 9:36 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58866
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door 999 » za mei 12, 2012 9:37 pm

Jöhnk schreef:Ja, want Jordania is heel rijk. Alleen net niet rijk genoeg om goede spelers te kopen.
Daarvoor moet ie aankloppen bij dat ventje van Chelsea ..

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2011-2012

Bericht door LucaS » za mei 12, 2012 9:50 pm

Als Ajax zo genaaid zou zijn, zouden wij er vast ook iets van zeggen. ZO hoor ik ook nog steeds af en toe voorbij komen dat we thuis tegen Real genaaid zijn, en bij mijn weten heeft Ajax de UEFA verzocht nader te kijken naar de wedstrijd Zagreb-Lyon.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Jöhnk » za mei 12, 2012 9:53 pm

Maar wij waren dan ook heel erg genaaid. :hypocrite.gif:

Volgens de commentator van Studio Sport moets Chanturia zich niet aanstellen, was de penalty voor Zeefuik terecht en had de 1-2 van Bony afgefloten moeten worden.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2011-2012

Bericht door LucaS » za mei 12, 2012 10:00 pm

Tja, ik heb geen voorkeur voor Vitesse of NEC, beiden zijn me even lief (of ik sta tegen beiden even onverschillig natuurlijk), maar het lijkt me overduidelijk dat de eerste drie goals geldig waren en de penalty en de 3-2 lachwekkend.
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » za mei 12, 2012 10:16 pm

Volgens de commentator van Studio Sport moets Chanturia zich niet aanstellen, was de penalty voor Zeefuik terecht en had de 1-2 van Bony afgefloten moeten worden.


Dat is ook enigszins partijdig commentaar natuurlijk. Iedereen met goede ogen kon zien dat Zeefuik Van der Struijk naar de grond trok en niet andersom.

In de (landelijke) media heeft Vitesse nooit veel sympathie genoten. M.u.v. de eerste jaren na de promotie althans (de tijd van Bert Jacobs en Herbert Neumann, die beiden sympathiek werden gevonden, toen was de club vrijwel non-stop positief in het nieuws). Dat heeft de club natuurlijk vooral aan zichzelf te wijten (als je jarenlang wanbeleid voert en steeds in het nieuws komt door geldproblemen en interne ruzies kun je niet anders verwachten), maar je merkt het soms wel bij het commentaar. Daarnaast hebben ze bij de NOS opvallend vaak de neiging om de scheidsrechter gelijk te geven, ook al heeft hij dat duidelijk niet.

Zelf kwam ik voor het eerst binnen op Nieuw Monnikenhuize in (ik meen) het seizoen 1989-1990. Vitesse-Den Haag. Als klein jochie zei het me allemaal nog niet zo veel, maar in de jaren erna ging ik steeds vaker met mijn broer (en een enkele keer mijn vader en/of klasgenoten) mee, op losse kaarten. Mooie herinneringen, vanaf het Velperplein helemaal naar het stadion lopen en zien hoe al die Ernhemmers uit Klarendal hun huizen uit kwamen om ook naar het stadion te lopen. Monnikenhuize was zo ouderwets, ik kan me die plees (geen toiletten, maar gewoon een gat in het hout) nog herinneren. En de sfeer op CC en DD, waar iedereen elkaar leek te kennen en wij als jonge tienertjes tussen gingen staan. Ben nog een keer vijf rijen naar beneden gevlogen toen het publiek wel erg enthousiast was na een doelpunt. En het gemekker als het niet goed ging. Gewoon het veld op kunnen als er Europees voetbal werd gehaald en de spelers op de schouders nemen. Kon gewoon nog toen. De hele club is na het vertrek van Aalbers een stuk minder persoonlijk geworden. Maar gek genoeg wakkert Van den Brom met zijn emotie het clubgevoel weer aan. Tenminste een trainer die begaan is met de club. En ik denk ook dat Van Ginkel, Velthuizen en Hofs wel echt Vitessegevoel in hun donder hebben. Ramona vindt het geen team, maar daar ben ik het mee oneens. Ik denk dat ze morgen winnen. Moet toch ook gewoon? Na al die jaren ellende kan de club toch niet nahet eerste redelijke seizoen in tien jaar tijd opeens van nek verliezen door Braamhaar en assistenten?

Plaats reactie