NEC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

NEC 2011-2012

Bericht door Duke » vr jun 17, 2011 10:07 am

Voor alle Nuilers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » za jun 18, 2011 5:31 am

Laat ik de 1e zijn dan... :headbang.gif:

NEC vangt nieuwe jaargang aan in Friesland
Geplaatst op: 17-06-11 om: 19:12 door:

Door: Bülbül

NEC begint het seizoen 2011/2012 op zaterdag 6 augustus met een uitwedstrijd bij sc Heerenveen, zo is vrijdagmiddag duidelijk geworden uit een door de KNVB bekendgemaakt conceptprogramma. Elf dagen later wacht voor hoofdtrainer Alex Pastoor een weerzien met diens oude werkgever, wanneer Excelsior een bezoekje brengt aan De Goffert. De derby's met Vitesse staan, zoals het er nu naar uitziet, gepland op zondag 16 oktober (thuis) en zondag 22 januari (uit).

Het conceptprogramma:

Augustus 2011:
(1) zaterdag 6: sc Heerenveen - NEC
(2) woensdag 17: NEC - Excelsior
(3) zondag 21: AZ - NEC
(4) zaterdag 27: NEC - Heracles Almelo

September 2011:
(5) zaterdag 10: De Graafschap - NEC
(6) vrijdag 16: NEC - NAC Breda
(7) zondag 25: RKC Waalwijk - NEC

Oktober 2011:
(8) zondag 2: NEC - PSV
(9) zondag 16: NEC - Vitesse
(10) zaterdag 22: ADO Den Haag - NEC
(11) zondag 30: NEC - FC Utrecht

November 2011:
(12) zondag 6: Feyenoord - NEC
(13) zaterdag 19: NEC - Roda JC
(14) zondag 27: NEC - Ajax

December 2011:
(15) zaterdag 3: FC Groningen - NEC
(16) zaterdag 10: FC Twente - NEC
(17) zaterdag 17: NEC - VVV Venlo

Januari 2012:
(18) zondag 22: Vitesse - NEC
(19) zondag 29: NEC - ADO Den Haag

Februari 2012:
(20) zondag 5: NEC - Feyenoord
(21) zaterdag 11: Roda JC - NEC
(22) zondag 19: Ajax - NEC
(23) zondag 26: NEC - FC Groningen

Maart 2012:
(24) zondag 4: FC Utrecht - NEC
(25) zaterdag 10: NEC - FC Twente
(26) zondag 18: VVV Venlo - NEC
(27) zaterdag 24: NAC Breda - NEC

April 2012:
(28) zondag 1: NEC - De Graafschap
(29) dinsdag 10: Excelsior - NEC
(30) vrijdag 13: NEC - sv Heerenveen
(31) zondag 22: PSV - NEC
(32) zondag 29: NEC - RKC Waalwijk

Mei 2012:
(33) woensdag 2: NEC - AZ
(34) zondag 6: Heracles Almelo - NEC


http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » za jun 18, 2011 11:02 am

Dat wordt weer een weekendje heerenveen de eerste wedstrijd. Gezellig...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Nihad » zo jun 19, 2011 12:24 am

Ach wat maakt het uit. NEC eindigt toch weer 10de ofzo.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo jun 19, 2011 12:37 am

Heh... hallo... deze topic was voor nuilers... niet voor optimisten... :smallgrin.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » di jun 21, 2011 5:55 am

Aalbers reageert met verbazing op berichtgeving Schöne
Geplaatst op: 20-06-11 om: 12:17 door:

Door: Steven de Jel

Lasse Schöne zou volgens het AD in beeld zijn bij Feyenoord. De zaakwaarnemer van de Deen heeft nog niets van de Rotterdammers gehoord, maar spreekt wel van ‘meer interesse’ voor de Deen. Carlos Aalbers, technisch directeur van NEC, weet nog van niets van deze interesse. “Er heeft zich nog geen club gemeld bij NEC.”

Aalbers reageert tegenover ForzaNEC.nl met verbazing op de berichtgeving. Dat de transfersom rond de één miljoen euro ligt, lijkt dan ook uit de lucht gegrepen. “We hebben nog helemaal nergens over gesproken.” Ook dat de zaakwaarnemer van Schöne, Rob Groener, spreekt over interesse voor de middenvelder, verbaast hem. “Er heeft zich nog geen club gemeld bij ons en dat moet toch eerst gebeuren. Op het moment dat er concrete interesse is, mag de zaakwaarnemer aanschuiven.”

Schöne heeft wel aangegeven op te staan voor een vertrek uit Nijmegen. Hij heeft daarom bewust de keuze gemaakt zijn contract dat tot medio 2012 loopt, niet te verlengen. Aalbers: “Hij heeft aangegeven een stap hogerop te maken. Over zijn contract wordt dus op dit moment ook niet gesproken. Natuurlijk zien we hem nog graag een jaar in Nijmegen voetballen. Spelers als Schöne willen we graag behouden, gezien de positie op de ranglijst voor ons ook erg belangrijk is.”

Dat de Deen na nog een jaar NEC transfervrij de deur uitloopt lijkt dan ook niet de grootste zorg van de technisch directeur. “We hebben deze periode met Björn Vleminckx al een goede transfer gehad. Maar het is gewoon aankijken. Er is nu nog geen interesse, maar de transferperiode duurt nog twee maanden. Zoals het nu ligt, kan morgen weer anders zijn. Kijk bijvoorbeeld maar naar de transfer van Stijn Schaars.”

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di jun 28, 2011 11:30 am

NEC vanaf dit seizoen weer in Goffertstadion

Geplaatst op: 28-06-11 om: 11:40 door:

Het McDOS Goffertstadion zal vanaf 1 juli weer Goffertstadion gaan heten. Zes jaar geleden werd Stadion De Goffert omgedoopt tot het McDOS Goffertstadion. Hiermee werd het bedrijf van 'Sponsor van de 20e eeuw', Frans Hendriks, naamgever van de thuishaven van de Nijmeegse Eredivisionist.

Na de verkoop van de Nijmeegse distributeur in 2008, is de naam McDOS nog wel enkele jaren onderdeel geweest van de communicatie van de nieuwe eigenaar Copaco. Maar inmiddels wordt uitsluitend nog de naam McDOS-net gebruikt voor het partnerconcept van de ICT distributeur uit Eindhoven.

"Hendriks en McDOS maken een belangrijk onderdeel uit in de clubhistorie die de laatste twee decennia is opgebouwd", legt algemeen directeur Jacco Swart uit op de clubsite van NEC: "Naast naamgever van het stadion heeft Frans als supporter, investeerder en ondernemer een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de club. En daar zijn wij hem enorm dankbaar voor. Zo is hij met zijn bedrijf en merken meerdere malen shirtsponsor geweest van NEC."

"Wij hebben er alle vertrouwen in dat Frans tot in lengte van jaren verbonden zal blijven aan zijn club NEC." McDOS was sinds 1990 als sponsor verbonden aan NEC. Indien zich een goede opvolger als naamgever van het stadion zal aandienen, houdt NEC de mogelijkheid open om die naam aan het Goffertstadion te verbinden.

Bron: Voetbalzone
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » wo jun 29, 2011 1:46 pm

NEC slaat bod Young Boys op Goossens af
NEC Nijmegen heeft een bod van Young Boys op John Goossens afgeslagen. De Zwitserse club deed afgelopen week tevergeefs een poging de middenvelder over te nemen.

"Young Boys had belangstelling. De club heeft zich eerst keurig gemeld bij NEC en daarna zochten ze contact met mij en mijn zaakwaarnemer", vertelt Goossens aan De Gelderlander. "Ze spelen Europees en doen altijd mee om het kampioenschap. Maar NEC vroeg 1,2 miljoen. Dat wilden ze niet betalen. Hebben ze een transfervrije speler uit eigen land gehaald."

Goossens, die openstond voor de transfer, kreeg donderdag te horen dat de overgang geen doorgang vond. Een lastig moment. "Als je kijkt naar Stijn Schaars. Die is door AZ verkocht voor 750.000 euro. Dan heb je het wel over een international. Dan vind ik 1,2 miljoen veel", zegt de oud-speler van Ajax.

Toch toont de voetballer begrip voor het standpunt van NEC. "Ik snap Carlos Aalbers wel. Hij wil geld verdienen voor NEC. Maar dan pas volgend jaar en ik dit jaar al. Daar kan ik normaal met hem over praten, hoor. Alleen is het gesprek de ene keer gezelliger dan de andere keer. Zo gaan die dingen."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do jun 30, 2011 6:09 pm

N.E.C. versterkt zich met Nick van der Velden

N.E.C. heeft met Nick van der Velden de vierde aanwinst voor het nieuwe seizoen vastgelegd. De 29-jarige middenvelder komt transfervrij over van AZ en tekent een contract voor twee seizoenen bij N.E.C.


Afbeelding

Van der Velden begon zijn profloopbaan bij RKC en speelde ook nog drie seizoenen voor FC Dordrecht. In het seizoen 2008/2009 vertrok hij naar AZ waar hij direct in zijn eerste jaar twee hoofdprijzen pakte; de landstitel en de Johan Cruyff schaal.

Technisch Directeur Carlos Aalbers: "Nick is een uitstekende aanwinst voor de selectie van N.E.C. We halen met hem een fysiek sterke en dynamische middenvelder in huis met goede technische kwaliteiten".

Nick van der Velden over zijn overgang: "N.E.C. is een prachtige club met veel voetballend vermogen. De aanpak van trainer Alex Pastoor om aanvallend voetbal te spelen spreekt me enorm aan. Er was dan ook meteen een goede klik. Ik wil vooral veel spelen en iedereen laten zien wat ik in huis heb", aldus de nieuwste aanwinst van N.E.C.


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door gaizka » do jun 30, 2011 6:47 pm

Wel een aardige speler, kan wel mee op het niveau van NEC denk ik.

Gaat Feyenoord nog achter Schone aan als opvolger van Wijnaldum?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » do jun 30, 2011 9:55 pm

Het zegt me echt ... helemaal nix..
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » vr jul 01, 2011 7:57 am

Voor alle fans... :)
Oud-NEC'er Otten trefzeker in Europa League
In de eerste voorronde van de Europa League heeft de Hongaarse club Ferencvárosi TC donderdag een ruime 3-0 zege geboekt op Ulisses. De Nederlander Mark Otten vervulde een belangrijke rol door de score te verdubbelen.

Otten, deze zomer overgekomen van NEC, tekende na ruim een half uur voor de 2-0. Gyorgy Jozsi had twee minuten eerder de score geopend. Felipe zorgde circa twintig minuten voor het slotsignaal voor de derde Hongaarse treffer.

Het Armeense Ulisses had de schade kunnen beperken, ware het niet dat Artyom Adamyan vlak voor rust een strafschop onbenut liet. De return in Armenië staat voor volgende week op het programma.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Jesse » vr jul 01, 2011 10:45 am

De Keizer laat zich meteen gelden:
Otten meteen trefzeker bij debuut voor Ferencváros

01/07/2011 11:33

In zijn eerste officiële wedstrijd voor Ferencváros deed Mark Otten donderdag direct van zich spreken. De tweede voorronde in de Europa League lonkt na de 3-0 zege op het Armeense Ulisses Erevan.

Otten, die overstapte van NEC naar Ferencváros, was na 33 minuten succesvol. Met zijn treffer hielp hij zijn Hongaarse club aan de 2-0 voorsprong, die na rust werd uitgebouwd naar een 3-0 zege.

Trainer László Prukner was te spreken over zijn aanwinst Otten. 'Hij is niet alleen een speler die de bal kan geven, maar ook wil hebben. Voor de opbouw van de ploeg is dat belangrijk. Hij heeft daarnaast ook een eigen mening en ook dat is van belang.'
:necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door cHr » vr jul 01, 2011 11:58 am

Ik ben me er grif van bewust dat dit bericht eigenlijk niet meer in deze topic behoort. Tot mijn grote spijt, moet ik daar aan toevoegen..
Daarentegen doet het me deugd dat het vertrek van de Keizer jullie niet ontgaan is, chapeau! Ikzelf heb even tijd nodig gehad om zijn vertrek te laten bezinken, maar inmiddels kan ik gelukkig ook de schoonheid van dit treurige verhaal inzien. De droom van 'onze Mark' is in duigen gevallen. Een van Neerlands grootste verdedigende talenten, jawel dat was hij ooit wel degelijk, heeft het Nederlandse strijdtoneel verlaten. Lag het daarbij aan zijn kwaliteiten? Geenszins. Zoals zo vele voetballers had de blonde strijder zijn mislukken kunnen afgeven op de trainer. Daar waar velen dat onterecht wel doen, daar heeft Konig Otten besloten fair te blijven tegenover de club waar hij van houdt.
Het is een publiek geheim dat het niet boterde tussen Wiljan 'pad' Vloet en de Aristoteles op voetbalschoenen. Een denker moet je nu eenmaal niet verbieden om naast zijn voetbal carriere nog te willen studeren. Zoals veel trainers zou ook deze beste man ongetwijfeld een broertje dood hebben gehad aan intellectuelen met een eigen mening, dus posteerde hij hem bruut rechtsback: een duidelijk geval van voetbalmoord plegen op een van NEC's loyaalste spelers. Men heeft geen voetbalinzicht nodig om te begrijpen dat de Beckenbauer van zijn generatie niets te zoeken heeft op de rechterflank. Hoewel M.O. zich met sierlijke tred over het veld beweegt, kan onmogelijk worden gezegd dat het een gazelle is. Snelheid, het is niet anders, ontbeert hem nu eenmaal. In de as van het veld was dat geen probleem. Met zijn intellect, inzicht, onverzettelijkheid en souplesse, was hij iedereen de baas.

Enfin, genoeg over zijn vertroebelde relatie met de dictator. Laten we onze blik richten op de toekomst. Ferencvaros, dat is geen verkeerde club hoor. De roemrijke club Hongaarse club, gesticht in 1899 met 28 kampioensschalen en 20 nationale bekers in de prijzenkast, staat voor een revolutie. Een nieuwe eigenaar wil verzorgd voetbal spelen en, jullie zullen het inmiddels wel weten want ik heb het eerder gezegd, dan is de heer Otten - met een passing zo secuur als de pijlen van Legolas - de juiste optie. Zijn coach begrijpt hem, zoals uit het stuk van Jesse - hartelijk dank voor het plaatsen - blijkt. Hij begrijpt: waardeer zijn eigen mening, laat hem passes geven, geef hem überhaupt elke bal die wordt veroverd, en je hebt goed in handen. Hongarije gaat kennis maken met de Nederlandse school en het zal ze bevallen. De denker voetballend aan de oevers van de Donau, het kan haast niet poëtischer. In de voetsporen tredend van Alfred Hajos als de meest veelzijdige en intelligente voetballer die ooit op de Hongaarse voetbalvelden heeft gelopen. Of wat te denken van de erfenis die Florian Albert, in Hongarije beter bekend als de Keizer, heeft achtergelaten? 37 jaar na zijn afscheid hebben de Fradi eindelijk weer een nieuwe Keizer op de velden. Een gracieuze blonde Keizer van graniet ditmaal. Een Keizer van het volk, dat ook, want niet voor niets heeft het sociaal-maatschappelijke aspect hem naar de Hongaarse hoofdstad getrokken.

De voortekenen zijn goed. Zijn eerste officiële treffer heeft hij er al op zitten, is verkozen tot MotM (67% van de stemmen) en hij is al opgenomen in het korte, indrukwekkende rijtje 'bekende (oud)spelers' op de Wikipedia pagina van Ferencvaros (samen met de grootheden Florian Albert, Sandor Kocsis, Ladislao Kubala, Miklos Pancsics, Attila Pinte en Zoltan Gera).

De Keizer van de Donau

Afbeelding


Afbeelding
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Duke » vr jul 01, 2011 12:51 pm

Mooie club, Ferencvaros. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » vr jul 01, 2011 5:48 pm

Goossens hoopt op stap voorwaarts
woe. 29 juni 2011

Het grote vraagteken in de selectie voor het aankomende seizoen blijft het middenveld. Aalbers gaf bij de seizoensopening al aan dat er nog twee verdedigende middenvelders bij moeten. Ook zitten Schöne en Goossens in hun laatste contractjaar en hebben beiden (nog) niet bijgetekend, dus een verkoop van deze spelers zou voor de club zeker niet onwelkom zijn. Schöne en Goossens hebben bovendien allebei aangegeven dat ze toe zijn aan een volgende stap in hun carrière.

Waar ondermeer Feyenoord inmiddels concrete belangstelling heeft uitgesproken voor Schöne, daar lijkt het stil rondom Goossens. Niets is echter minder waar, zo vertelt John vandaag in de Gelderlander. "Young Boys had belangstelling. De club heeft zich eerst keurig gemeld bij NEC en daarna zochten ze contact met mij en mijn zaakwaarnemer. Ze spelen Euro­pees en doen altijd mee om het kampioenschap. Maar NEC vroeg 1,2 miljoen. Dat wilden ze niet be­talen. Hebben ze een transfervrije speler uit eigen land gehaald."

Aalbers' opmerking eerder deze week dat, ondanks de financiële problemen, NEC spelers niet zo maar voor een appel en een ei laat vertrekken, lijkt dus geen loze kreet. Een goede zaak voor de club, maar wel zuur voor de spelers in kwestie. "Ik snap Carlos wel. Hij wil geld verdienen voor NEC. Maar dan pas volgend jaar en ik dit jaar al. Daar kan ik normaal met hem over praten, hoor. Alleen is het gesprek de ene keer gezelli­ger dan de andere keer. Zo gaan die dingen. Als je kijkt naar Stijn Schaars. Die is door AZ verkocht voor 750.000 eu­ro. Dan heb je het wel over een in­ternational. Dan vind ik 1,2 mil­joen veel", verzucht Goossens. Om daar aan toe te voegen: "NEC wil me liever niet kwijt. Dat is wel dui­delijk. Maar net als Lasse ben ik toe aan een volgende stap. Dat was ook mijn planning toen ik naar NEC kwam. Tweeën­half jaar en dan weer verder. Als ze me nu kunnen verkopen, verdient de club er ook nog wat aan. Iedereen blij. Maar Carlos heeft een an­dere mening. Hij vindt dat Lasse en ik nog tien procent kunnen groeien. Ik heb nog niets op pa­pier gezien, maar hij wil onze con­tracten verlengen. Volgens hem staan de clubs dan volgend jaar voor ons in de rij."

Mocht er geen club komen die 1,2 miljoen op tafel wil leggen voor de middenvelder, dan speelt Goossens komend seizoen dus gewoon nog bij ons. "Het moet wel een stap vooruit zijn. Komt er niks is het ook goed. FC Groningen. AZ. Dat vind ik goede clubs. Dat vind ik een stap vooruit. Heracles niet. Kijk naar ons stadion. De suppor­ters. Is NEC een grotere club." Ook de nieuwe trainer valt tot dusverre in goede aarde bij Goossens. "Pri­ma zelfs. Hij oogt ontspannen, waardoor de sfeer ook ontspan­nen is. Vloet zat er bo­venop. Dan was het altijd moeten. Dit is voor mij perfect. Maar geen reden om bij te tekenen. Ik ben bijna 23. Het begint te kriebelen. Een grotere club. Ik voel het ge­woon. Dit is het moment."
Tsja... zou jammer zijn als hij volgend jaar gratis de deur uitloopt, maar da's nou eenmaal het euvel bij Eniesee... zie Schone.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Jinne » vr jul 01, 2011 10:03 pm

Duke schreef:Mooie club, Ferencvaros. :biggthumpup.gif:
Hmm, als ook hun fans denk dan heb ik dat beeld toch helemaal niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Pride of Amsterdam » zo jul 03, 2011 10:53 pm

Jinne schreef:Hmm, als ook hun fans denk dan heb ik dat beeld toch helemaal niet.
Zware dag gehad? :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » ma jul 04, 2011 7:28 am

Schöne 'valse spits' in oefenduel NEC

zaterdag 02 juli 2011 | 23:05 | Laatst bijgewerkt op: zondag 03 juli 2011 | 07:37


Afbeelding
Nick van der Velden legt af waarna Pavel Cmovs 0-4 maakt.
Foto: Erik van 't Hullenaar


BEUNINGEN - Het zag zwart van de mensen, zaterdagavond rond het veld van Beuningse Boys, waar NEC de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding speelde. De supporters werden op hun wenken bediend. De profs wonnen met 11-0, na een ruststand van 7-0.

Alex Pastoor toverde bij zijn debuut direct een konijn uit de hoge hoed. De coach gebruikte Lasse Schöne als valse spits. De Deen werd na rust - toen Pastoor een compleet nieuw elftal binnen de lijnen bracht - afgelost door Rick ten Voorde.

"Voor deze selectie zijn Schöne en Ten Voorde twee uitstekende spitsen", beweerde de Amsterdammer, die tegelijk toegaf niet ruim in de echte 'puntspelers' te zitten. "Maar er zit heel veel voetbal in deze ploeg. Dan wil ik de mogelijkheden optimaal benutten. Lasse is beweeglijk. Daardoor betrokken bij de voorlaatste fase én de laatste fase van een aanval. En hij is gretig. Daar ben ik tervreden over."

De opvolger van Wiljan Vloet was ook blij met de komst van Nick van der Velden. De middenvelder werd donderdag overgenomen van AZ en speelde zaterdag al mee in de eerste oefenwedstrijd. "Vorig seizoen wilde ik hem in de winterstop al naar Excelsior halen", zei Pastoor. "Een goede prof. Fysiek sterk en hij komt vaak voor het doel. Altijd handig voor een coach die een ploeg met aanvallende intenties het veld in stuurt."

Beuningse Boys - NEC 0-11 (0-7)

2. Schöne 0-1, 3. George 0-2, 7. Goossens 0-3, 19. Cmovs 0-4, 27. Schöne 0-5 (pen), 33, George 0-6, 43. Van der Velden 0-7, 65. Foor 0-8, 68. Loen 0-9, 78, Ten Voorde 0-10 (pen), 86. Ten Voorde 0-11.


Opstellingen NEC:

Eerste helft: Cillessen; Will, Cmovs, Zomer, Amieux; Van der Velden, Koolwijk, Schöne, Goossens; George, Nijland.

Tweede helft: Babos; Wellenberg, Grootfaam, Nuytinck, Loen; Stadhouders, Foor, Latupeirissa; Platje, Ten Voorde, Fejzullahu.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » wo jul 06, 2011 4:42 pm

Babos haalt voor NEC nog even alles uit de kast

woensdag 06 juli 2011 | 06:34 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 06 juli 2011 | 12:54


Afbeelding
Gabor Babos (rechts) en Jasper Cillessen. De beide NEC-doelmannen verdedigen in de oefencampagne beurtelings het Nijmeegse doel.
Foto: Broer van den Boom


WIJCHEN - Plotseling moest hij toch nog even alles uit de kast halen. In de slotfase van de oefenwedstrijd tussen AWC en de profs van NEC (0-7) maakte Gábor Babos dinsdagavond met een fraaie zweefduik eerst een Wijchens afstandsschot onschadelijk om in een volgende beweging ook nog Hazar Can in de rebound de baas te blijven.

Altijd lekker, zo'n redding in een week dat Ajax-trainer Frank de Boer bekend maakt dat mocht doelman Maarten Stekelenburg vertrekken, hij graag Gábor Babos als tweede doelman achter Kenneth Vermeer naar de Arena zou halen.

"Ik heb het gehoord", zei de Hongaar dinsdag met een brede grijns op het gezicht. "Uiteraard werden er in de kleedkamer direct allerlei geintjes gemaakt. Maar het is natuurlijk fantastisch als op je 36e jouw naam genoemd wordt als tweede doelman van de landskampioen. Maar dat is ook het enige dat ik weet. Ze hebben daar trouwens nog een paar aardige keepers. En vooropig is er nog niets aan de hand, hè."

Babos keepte dinsdag - net als tegen Beuningse Boys - de tweede helft. Coach Alex Pastoor kon door lichte blessures bij Youri Loen en Niels Wellenberg na rust geen compleet nieuw elftal binnen de lijnen brengen. Daardoor speelden Pavel Cmovs en Remy Amieux de volle negentig minuten.

AWC - NEC 0-7 (0-4)

23. 0-1 Koolwijk, 26. 0-2 Van der Velden, 38. 0-3 Platje, 39. 0-4 Schöne (strafschop), 57. 0-5 Ten Voorde, 61. 0-6 Amieux, 75. 0-7 Ten Voorde.

Opstelling eerste helft: Cillessen; Will, Cmovs, Nuytinck, Amieux; Van der Velden, Koolwijk, Goossens; Platje, Schöne, Fejzullahu.

Opstelling tweede helft: Babos; Grootfaam, Cmovs, Zomer, Amieux; Stahouders, Foor, Latupeirissa; George, Ten Voorde, Nijland.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » zo jul 10, 2011 6:09 am

Tis toch prumentijd nog...
...en dit gaat iig over voetjebal... :hypocrite.gif:

NEC pakt ook Deense bekerwinnaar

zaterdag 09 juli 2011 | 23:09 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 09 juli 2011 | 23:12


Afbeelding
Lasse Schöne kopt het enige doelpunt van NEC binnen.
Foto: Bert Beelen



GROESBEEK - NEC won zaterdagavond in Groesbeek ook de derde wedstrijd in de voorbereiding.
De Deense bekerwinnaar Nordsjealland werd met 1-0 verslagen. De Nijmegenaren incasseerden in drie oefenduels nog geen enkel tegendoelpunt al waren de Denen er na tien minuten dichtbij toen eerst Bram Nuytinck via de binnenkant van de paal een voorzet onschadelijk maakte en Lawan in de rebound de andere paal naast Jasper Cillessen raakte.


Na 31 minuten zorgde Lasse Schöne voor de 1-0 door een voorzet van Melvin Platje met het hoofd te verzilveren. Nadat Nuytinck op slag van rust nog een bal van de lijn had gegleden, bracht Alex Pastoor na een uur spelen vijf verse krachten binnen de lijnen.

De wissels pakten goed uit. NEC was het laatste half uur de bovenliggende partij, maar verzuimde de score verder uit te breiden. "We zijn net twee weken bezig. In deze fase mag je nog niet verwachten dat de ploeg negentig minuten op eredivisieniveau kan spelen. Maar we bleven voetballen. Dat is het belangrijkste", wist Pastoor.

NEC - Nordsjealland 1-0 (0-0). 31. Schöne 1-0.

Opstelling NEC: Cillessen (46. Babos); Grootfaam (46. Cmovs), Nuytinck, Zomer, Amieux; Van der Velden (60. Latupeirissa), Koolwijk (60. Foor), Goossens (60. Stadhouders); Plats (60. Fejzullahu), Schöne (60. Ten Voorde).

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo jul 10, 2011 9:09 am

Leroy George weken aan de kant
Geplaatst op: 08-07-11 om: 18:52 door:
Leroy George moet een aantal weken van de voorbereiding missen. Tijdens de oefenwedstrijd tegen eersteklasser AWC heeft de behendige aanvaller van NEC een binnenbandje in de knie verrekt.

George raakte geblesseerd toen een schot van hem werd geblokt. Vrijdag trainde de vleugelaanvaller niet met de groep mee en speelt zaterdag ook niet mee tegen de Deense bekerwinnaar FC Nordsjaelland. Ook Niels Wellenberg en Nathaniel Will ontbraken uit voorzorg op het trainingsveld. Youri Loen trainde een deel mee.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » zo jul 10, 2011 11:07 am

Over hem is men redelijk lyrisch in Nijmegen...
Ben benieuwd.

10 juli '11 11:00

Navarone Foor: "Speeltijd en beter worden als doelstelling"

Na de met 1-0 gewonnen wedstrijd tegen Nordsjaelland ontkwam ook Navarone Foor niet aan de handtekeningenjagers en kinderen die met 'm op de foto wilden. Een nieuwe ervaring voor de jonge technicus, die deze voorbereiding zijn eerste wedstrijden voor de N.E.C.-selectie afwerkt:


Afbeelding

"Dat is inderdaad even wennen en tekenend voor de veranderingen die dat voor me meebrengt. Het is namelijk snel gegaan. Vorig jaar proefde ik al vertrouwen, toen ik met de selectie mocht meetrainen. Vervolgens kreeg ik in een gesprek met Carlos Aalbers en Alex Pastoor te horen dat ik dit seizoen bij de selectie mocht aansluiten. Fantastisch om te horen natuurlijk. Meteen een belletje naar mijn ouders gedaan, aangezien zij me altijd op alle vlakken geholpen hebben."

Uiteraard is het wennen aan het hogere niveau, geeft Foor toe: "Maar ook dat gaat gelukkig goed. Ik kan aardig meevoetballen en krijg veel hulp van de oudere jongens binnen de groep." Foor voelt zich sowieso thuis binnen de selectie: "We hebben een jonge en gretige groep en daar verdien ik heel graag mijn plekje in. We hebben bovendien een trainer die graag kiest voor voetballende oplossingen en dat past perfect bij mij manier van voetballen."

Ook tegen Nordsjaelland liet Foor zien over veel talent te beschikken. "Het ging best goed inderdaad. Ik zat op de bank ook echt heel erg te hopen dat ik speeltijd zou krijgen. Tegen Beuningse Boys en AWC ging het al goed, maar ik wilde zó graag spelen tegen een tegenstander van dit formaat, dat ik nauwelijks kon wachten tot het seintje van de trainer kwam." Het seintje kwam en Foor stelde wederom niet teleur: "Ik wilde veel aan de bal komen en ook deze wedstrijd weer gebruiken om beter te worden. Beter worden is namelijk mijn belangrijkste doelstelling voor dit seizoen. En stiekem hoop ik op een debuut in de Eredivisie natuurlijk."

Door Teun van Thiel


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » di jul 12, 2011 9:22 am

Racing Genk schijnt interesse te hebben in Cillessen, volgens AD.

Ik geloof echter niet dat hij dit jaar al zal vertrekken...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di jul 12, 2011 5:10 pm

Ik zou het wel dan wel weer humor vinden.

Babos naar ajax... Cillissen naar Genk... wie wordt dan onze keeper? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie