FC Groningen 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door wimpey » do mei 10, 2012 5:43 pm

Alexander schreef: Rutten naar Grunn?
Als zout in de wonde voor Sylvie? :blush.gif:

Huistra's elftal presteerde al een pot of 17 amper. Piekten wel op het juiste moment tegen psv trouwens. Hulde dus. :smallgrin.gif:

Ron Jans terug naar Grunn?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Duke » do mei 10, 2012 9:45 pm

Wat een l*lverhaal van Nijland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Thijs » wo mei 23, 2012 9:54 am

Robert Maaskant!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Duke » wo mei 23, 2012 11:33 am

Leuk dat ie weer terug is. Ik heb hem altijd wel een interessante trainer gevonden, ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Maaskant nieuwe trainer FC Groningen

Robert Maaskant volgt Pieter Huistra op als hoofdtrainer van FC Groningen. De eredivisieclub heeft voor vanmiddag een persconferentie belegd waarbij de nieuwe trainer wordt gepresenteerd.

Onder meer RTV Noord en Omroep Brabant weten al te melden dat het Maaskant is geworden. De 43-jarige Schiedammer, die in Nederland bij onder andere RBC Roosendaal en NAC Breda werkte, zou naar verluidt voor één jaar tekenen.

Op diverse internetfora zoemden al namen rond, onder anderen van Adrie van Tiggelen, Alfons Groenendijk en Robert Maaskant. Oud-international Van Tiggelen is oud-speler van FC Groningen en thans hoofdtrainer van hoofdklasser Heerjansdam. Groenendijk trainde afgelopen seizoen FC Den Bosch.

Maaskant vertrok onlangs bij het Poolse Wisla Krakau en is tijdelijk hoofdcoach van het Amerikaans Texas Dutch Lions. Hij blijft echter beschikbaar voor interessante aanbiedingen uit Nederland of andere Europese landen. zo liet hij eerder weten.

FC Groningen presenteerde gisteren met Mitchell Schet (RKC), Michael de Leeuw (De Graafschap) en Género Zeefuik (PSV) drie nieuwe spelers die de selectie het komende seizoen van een kwaliteitsinjectie moeten voorzien.

Volgens directeur Hans Nijland is de nieuwe trainer gekend in de versterkingen. 'De toekomstige trainer is op de hoogte van de komst van deze drie spelers. En ik kan je verklappen dat hij er zeer tevreden over is. De volgorde hoefde wat ons betreft niet zo te zijn dat we eerst een trainer aantrekken en daarna pas spelers. Wij hebben bij FC Groningen een uitstekend scoutingsnetwerk en assistent-trainers die prima over de komst van spelers kunnen beslissen', aldus Nijland vandaag in AD Sportwereld.

De club uit de Martinistad besloot twee weken geleden de samenwerking met Huistra te verbreken. Aanleiding waren de slechte resultaten in de tweede helft van het afgelopen seizoen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door WP_Legend » wo mei 23, 2012 12:24 pm

Duke schreef:Leuk dat ie weer terug is. Ik heb hem altijd wel een interessante trainer gevonden, ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Maaskant nieuwe trainer FC Groningen

Robert Maaskant volgt Pieter Huistra op als hoofdtrainer van FC Groningen. De eredivisieclub heeft voor vanmiddag een persconferentie belegd waarbij de nieuwe trainer wordt gepresenteerd.

Onder meer RTV Noord en Omroep Brabant weten al te melden dat het Maaskant is geworden. De 43-jarige Schiedammer, die in Nederland bij onder andere RBC Roosendaal en NAC Breda werkte, zou naar verluidt voor één jaar tekenen.

Op diverse internetfora zoemden al namen rond, onder anderen van Adrie van Tiggelen, Alfons Groenendijk en Robert Maaskant. Oud-international Van Tiggelen is oud-speler van FC Groningen en thans hoofdtrainer van hoofdklasser Heerjansdam. Groenendijk trainde afgelopen seizoen FC Den Bosch.

Maaskant vertrok onlangs bij het Poolse Wisla Krakau en is tijdelijk hoofdcoach van het Amerikaans Texas Dutch Lions. Hij blijft echter beschikbaar voor interessante aanbiedingen uit Nederland of andere Europese landen. zo liet hij eerder weten.

FC Groningen presenteerde gisteren met Mitchell Schet (RKC), Michael de Leeuw (De Graafschap) en Género Zeefuik (PSV) drie nieuwe spelers die de selectie het komende seizoen van een kwaliteitsinjectie moeten voorzien.

Volgens directeur Hans Nijland is de nieuwe trainer gekend in de versterkingen. 'De toekomstige trainer is op de hoogte van de komst van deze drie spelers. En ik kan je verklappen dat hij er zeer tevreden over is. De volgorde hoefde wat ons betreft niet zo te zijn dat we eerst een trainer aantrekken en daarna pas spelers. Wij hebben bij FC Groningen een uitstekend scoutingsnetwerk en assistent-trainers die prima over de komst van spelers kunnen beslissen', aldus Nijland vandaag in AD Sportwereld.

De club uit de Martinistad besloot twee weken geleden de samenwerking met Huistra te verbreken. Aanleiding waren de slechte resultaten in de tweede helft van het afgelopen seizoen.
http://www.ad.nl
Heb altijd het idee gehad dat hij ooit Ajax zou gaan trainen! Ik vind het een vakman, maar goed die zijn wel vaker bij Ajax mislukt.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Oscarito » wo mei 23, 2012 12:53 pm

Zeefuik, Schet en De Leeuw. Topaankopen!
Willen ze geen Europees voetbal meer spelen ofzo? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Duke » wo mei 23, 2012 1:29 pm

Ik vind De Leeuw een leuke speler, kan zich nog prima ontwikkelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door wimpey » wo mei 23, 2012 7:17 pm

Duke schreef:Leuk dat ie weer terug is. Ik heb hem altijd wel een interessante trainer gevonden, ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Waarom? Hij heeft het op diverse adressen steeds niet meer dan redelijk gedaan.

Ik ken Robert, we komen uit hetzelfde dorp. Hij is nogal ijdel en denkt God's gift voor vrouwen en voetbal te zijn. Hetgeen in de praktijk nogal meevalt, lijkt me...

Niettemin hoop ik voor hem dat hij Groningen zal laten presteren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door peter » wo mei 23, 2012 10:55 pm

Ben benieuwd wie er volgend jaar coach is daar. Maaskant houdt het toch bijna nooit lang vol bij een club. Op hoeveel staat de teller inmiddels? 10 clubs in 13 jaar?

Dat kroonprinserige heb ik ook nooit gesnapt. Groningen is wat dat betreft de grootste club die hij gaat coachen in Nederland.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Jinne » wo mei 23, 2012 11:16 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Leuk dat ie weer terug is. Ik heb hem altijd wel een interessante trainer gevonden, ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Waarom? Hij heeft het op diverse adressen steeds niet meer dan redelijk gedaan.

Ik ken Robert, we komen uit hetzelfde dorp. Hij is nogal ijdel en denkt God's gift voor vrouwen en voetbal te zijn. Hetgeen in de praktijk nogal meevalt, lijkt me...
Iemand anders in het dorp dacht natuurlijk dat hij dat al was. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Duke » do mei 24, 2012 7:48 am

Gepromoveerd met RBC, Europees voetbal met NAC, kampioen in Polen, dan doe je het toch niet slecht, lijkt me.

In Bathmen is daar niet veel voor nodig, Jinne.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door SylvievdVaart » do mei 24, 2012 9:31 am

Nou, we moeten het er maar mee doen. Succes Maaskant.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door wimpey » do mei 24, 2012 4:01 pm

Jinne schreef: Iemand anders in het dorp dacht natuurlijk dat hij dat al was. :666.gif:
:biggrin.gif:
Duke schreef: In Bathmen is daar niet veel voor nodig, Jinne.
Daarom heb ik het werkterrein ook al snel verlegd. En vergroot vooral. :smallgrin.gif:

Niettemin is Bathmen af en toe een bezoekje best waard. Leuk om naar toe te gaan en na een paar dagen ook weer leuk om te verlaten. Geen idee of Maaskant daar nog woont trouwens. Z'n ex en zoon volgens mij wel.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door Banjavi » ma mei 28, 2012 11:48 am

Omdat Zeefuik met Jong Oranje verplichtingen had, doet hij maandagochtend pas zijn verhaal over de transfer naar Groningen. "Ik wist van de interesse en heb een goed gesprek gehad met de club. Daar bleek uit dat ze me heel graag wilden hebben, het verhaal sprak me aan", aldus Zeefuik op de clubsite.

"Ik kreeg een zeer goed gevoel bij Groningen, waardoor de keuze duidelijk was. Er hebben enkele grote namen in de spits gelopen en Groningen is een club waar ik me verder kan ontwikkelen. Groningen is voor mij weer een stap hoger dan NEC."

"Ik ken Groningen alleen van de keren dat ik tegen ze heb gespeeld. Wat ik wel weet, is dat er een fanatieke aanhang is die achter hun club staat. Bij Jong Oranje heb ik met Leandro Bacuna gesproken en ik heb ook nog contact gehad met Virgil van Dijk. Zij hebben gezegd dat ik het direct moest doen en ook uit die gesprekken kreeg ik een goed gevoel", besluit hij
.

Stap hoger op?
Het enige wat hoger is daar is de ligging op de kaart van nederland.
Ja.... Geld.... Maar zeg dat dan gewoon. Is toch niks ergs aan?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door peter » ma mei 28, 2012 2:01 pm

Groningen is gewoon een stapje hogerop natuurlijk. Daar doet een matig seizoen niets aan af. Groningen eindigt de laatste jaren steevast hoger dan NEC.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Groningen 2011-2012

Bericht door brigade zuid » di mei 29, 2012 2:07 pm

Volgens mij moet Maaskant het vooral hebben van zn vlotte vertoning en leuke babbel, daarmee is ie een goed uithangbord voor zn club maar voor de rest is het volgens mij een matige trainer.

Plaats reactie