Feyenoord 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door raymon » di mei 08, 2012 3:56 pm

Alexander schreef:Volgens verschillende media heeft Royston Drenthe aangegeven terug te willen naar Feyenoord. Ik moet eerlijk zeggen, van deze jongen zou me dat ook niks verbazen. Sympathieke gozer en kan zeker ook wel voetballen, voor Feyenoord echt een versterking aan de linkerkant.
Denk dat Royston een behoorlijk salaris heeft. Denk niet dat Feyenoord dat kan/wil betalen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Daily Blind » di mei 08, 2012 5:52 pm

Arthur schreef:
Jöhnk schreef: @Jim: klopt niet helemaal (of eigenlijk: helemaal niet). Als je kijkt naar de voornaamste geblesseerden (Van der Wiel, Boerrigter, Sigthorsson), dan moet je concluderen dat die pas terugkwamen toen Ajax al bovenaan stond.
Precies, en Sulejmani haakte juist al vroeg in de inhaalrace af. Aardig staaltje geschiedvervalsing van Jim.
De inhaalrace begon toen hij was afgehaakt! We speelden eindelijk weer met 11 man.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Demosthenes » di mei 08, 2012 5:59 pm

Denk dat Royston een behoorlijk salaris heeft. Denk niet dat Feyenoord dat kan/wil betalen.
Is zijn contract met RM aan het einde van het seizoen afgelopen? Is dat niet het geval dan zal RM blij zijn als Feyenoord hem huurt en een deel van zijn salaris voor haar rekening neemt (en de Vrienden van Feyenoord een deel en RM een deel) Ik denk niet dat de clubs voor hem in de rij staan, hij is 25 en tot nu toe niet erg succesvol.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door peter » di mei 08, 2012 6:13 pm

Seizoenskaart Feyenoord razend populair: 'Deze club is geëxplodeerd'
Dinsdag, 8 mei 2012 om 19:04

De uitstekende prestaties dit seizoen hebben de populariteit van Feyenoord zichtbaar goed gedaan. Volgens het Algemeen Dagblad verkochten de Rotterdammers nu al 26.000 seizoenskaarten voor het komende voetbaljaar en daarmee is de club op weg alle records te verbreken. “Deze club is geëxplodeerd”, jubelt technisch directeur Martin van Geel.

Bij Feyenoord verwacht men dat tegen de start van het nieuwe seizoen ruim 30.000 seizoenskaarten zijn verkocht. Woordvoerder Raymond Salomon noemt de verkoopstijging ‘opvallend’. “De kaarthouders kunnen hun seizoenskaart niet meer automatisch verlengen. Daar moeten ze zelf actief voor in de weer. Ondanks die verandering loopt het storm. We hebben nu al bijna net zoveel kaarten verkocht als vorig seizoen en het is pas begin mei.”

Mogelijke reden van de stijging is dat early birds ook toegang krijgen tot de eerste thuiswedstrijd in de voorronde van de Champions League. Vooralsnog is onduidelijk tegen wie Feyenoord, dat achter kampioen Ajax als tweede eindigde, het op moet nemen. Wanneer de Rotterdammers de eerste play-offronde doorkomen, wacht nog een dubbele ontmoeting met een andere club. Die thuiswedstrijd zal niet gratis zijn.

VZ
En dat terwijl ze al zo hondstrouw zijn. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Demosthenes » di mei 08, 2012 6:20 pm

En dat terwijl ze al zo hondstrouw zijn.
Het is een heel flexibel stadion, want als opgegeven wordt dat er 40.000 toeschouwers zijn is het helemaal uitverkocht, bij 43.000 is dat ook het geval, bij 48.000 ook en zaten er onlangs niet ruim 50.000?

Opvallend is dat er zo weinig seizoenskaarten worden verkocht, verreweg het laagste percentage van de top zes. Ik denk dat veel supporters gratis gaan via een amateurvereniging of via de club voor € 15,00 inclusief het vervoer met een bus.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Cruijff » di mei 08, 2012 7:20 pm

Dat ´flexibele´ in het stadion komt mede door de ligging van het uitvak. Toen wij daar nog met de combi heen mochten zaten we pal achter het doel met 1.600 man verspreid over de 1e en de 2e ring en moesten er nog zo´n 4.000 plaatsen leegblijven als buffer. Die kaarten brengen ze tegenwoordig in de losse verkoop aan de man.
Alexander schreef:Volgens verschillende media heeft Royston Drenthe aangegeven terug te willen naar Feyenoord. Ik moet eerlijk zeggen, van deze jongen zou me dat ook niks verbazen. Sympathieke gozer en kan zeker ook wel voetballen, voor Feyenoord echt een versterking aan de linkerkant.
Demosthenes schreef:
Denk dat Royston een behoorlijk salaris heeft. Denk niet dat Feyenoord dat kan/wil betalen.
Is zijn contract met RM aan het einde van het seizoen afgelopen? Is dat niet het geval dan zal RM blij zijn als Feyenoord hem huurt en een deel van zijn salaris voor haar rekening neemt (en de Vrienden van Feyenoord een deel en RM een deel) Ik denk niet dat de clubs voor hem in de rij staan, hij is 25 en tot nu toe niet erg succesvol.
Royston Drenthe heeft minder dan een jaar geleden in een interview een keiharde toezegging gedaan dat hij binnen nu en 3 jaar terug zou keren bij Feyenoord. Het lijkt me niet het type persoon die vervolgens die belofte breekt. In 2007 tekende hij voor 5 jaar bij Real Madrid, deze zomer loopt dat dus af. Bij Everton was de reden dat hij uit de selectie was geknikkerd trouwens dat hij in gesprek zou zijn met Liverpool.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » di mei 08, 2012 7:23 pm

Ik moet het nog zien gebeuren. En als hij al terug komt kon dat wel eens met de bedoeling zijn om de grote meneer uit te hangen met nummer 10 op zijn rug. In dat geval schiet Feyenoord er niets mee op en kost het alleen maar geld.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Lionel » di mei 08, 2012 8:36 pm

Ik vind het wel een geinige speler.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door wimpey » di mei 08, 2012 8:40 pm

Alexander schreef: Sympathieke gozer en kan zeker ook wel voetballen, voor Feyenoord echt een versterking aan de linkerkant.
Zo maf als een deur. Echt zo'n rotte appel-figuur. Net als Elia. Zulke imbecielen moet je er gewoon niet bij hebben. Van die larger than life figuren die niet meer dan redelijk kunnen ballen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Cruijff » di mei 08, 2012 9:09 pm

Met welke medespeler of trainer heeft Royston Drenthe dan weleens mot gehad...?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » di mei 08, 2012 9:26 pm

Hij is in ieder geval het type speler dat zich te goed voelt om linksback te spelen. Zelfs als dat betekent dat hij kans maakt om op die positie voor Oranje te gaan.

Van mij mag 'ie terugkeren. Feyenoord heeft destijds een geweldige deal gedaan door 'm te verkopen voor een dikke transfersom. Van een terugkeer gaan ze alleen maar last hebben. Dan gaat 'ie de spelmaker lopen uithangen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Cruijff » di mei 08, 2012 9:49 pm

Ik zou hem sowieso nooit als linksback opstellen, want het enige dat ik hem als verdediger heb zien doen is keer op keer in zijn eentje de buitenspelval om zeep helpen. Daar hadden we in oktober 2006 met die 0-4 overwinning in de Kuip erg veel profijt van. Een beetje coach moet hem gewoon benutten op zijn loopvermogen, energie en goede linkerbeen, oftewel een aanvallende rol geven aan de linkerflank. Er zijn enorm veel mannetjes die persé op '10' willen spelen zonder dat ze daar ook maar een beetje geschikt voor zijn. Wijnaldum vind ik één van de meest schrijnende voorbeelden van iemand die absoluut geen '10' is, maar zelf wel denkt dat hij dat is.

Drenthe heeft wel een grote drive en dat zowel Feyenoord als hij in 2007 direct het aanbod van Real Madrid aan hebben genomen was goed te begrijpen, ik kon me moeilijk voorstellen dat een betere deal ooit voorbij zou komen en naderhand bleek hoe enorm hard Feyenoord die bizarre som van 13 miljoen euro nodig had.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo mei 16, 2012 10:56 pm

Was even bang dat er de komende week/weken geen huldiging in de Kuip zou zijn, maar:
Huldiging voor Vilhena met Oranje onder 17 in De Kuip

16 mei 2012 Oranje Netwerk

Tonny Trindade de Vilhena miste tot eigen spijt de seizoensafsluiting in De Kuip. Hij krijgt nu toch een heuse huldiging in datzelfde stadion. De middenvelder zal woensdag 30 mei met Oranje onder 17 jaar gehuldigd worden. De huldiging voor de kersverse Europees Kampioen zal plaatsvinden voorafgaand aan de vriendschappelijke wedstrijd van het grote Nederlands elftal tegen Slowakije. Dat heeft de Directeur Betaald Voetbal van de KNVB, Bert van Oostveen, woensdagavond laten weten.
Gelukkig
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Le T. » do mei 17, 2012 8:24 am

Drenthe lijkt me niet van het bedachtzame type of iemand die uit een milieu komt dat hem met beide beentjes op de grond houdt. Dus dat hij zich dan mee laat slepen door wat hem overkomt in een dwaze voetbalwereld lijkt me niet iets wat je hem lang na moet dragen.

Hij maakt op mij de indruk dat hij nu wel door heeft waar het om gaat en dat hij nu de beste voetballer wil worden die hij kan zijn. Hij is pas 22 of zo, geld heeft hij voorlopig niet meer nodig, als hij vastbesloten is om geen Collins John te worden gewoon wil voetballen dan lijkt het mij goed en leuk als hij daarvoor de kans krijgt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Feyenoord 2011-2012

Bericht door Iniesta » do mei 17, 2012 8:29 am

Hoe heeft hij afgelopen maanden bewezen het nu wel te begrijpen ?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » do mei 17, 2012 8:30 am

Het is allemaal mooie praat van die jongens richting het publiek maar zodra ze op papier zien wat ze bij Feyenoord kunnen verdienen dan gaat het ineens toch nog even niet door. Als je af zou gaan op de verhalen die ze in de publiciteit loslaten zouden Kuyt, Kalou en Drenthe volgend jaar in de Kuip spelen. Nou, ik geef je alvast op een briefje. Er komt er niet één.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Demosthenes » do mei 17, 2012 8:51 am

Hij is pas 22 of zo, geld heeft hij voorlopig niet meer nodig, als hij vastbesloten is om geen Collins John te worden gewoon wil voetballen dan lijkt het mij goed en leuk als hij daarvoor de kans krijgt.
Als iets voor Feyenoordspelers geldt, dan is het wel dat ze zelden jarig zijn/ouder worden, het blijven tieners. Drenthe is 25 jaar oud en dan mag je verwachten er iets van te snappen.

Geen geld nodig? Ik zou m'n hand er niet voor in het vuur durven steken, niet omdat hij zo weinig verdiend heeft, maar ik kan me nog een verhaal herinneren dat voetballers bij hem kwamen eten, omdat het salaris niet was uitbetaald, ze zaten aan de grond volgens dat verhaal, ze verdienden € 200.000 per maand! Ik vrees dat veel voetballers te veel geld uitgeven aan ??? Drenthe betaalt al alimentatie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Duke » do mei 24, 2012 8:47 am

Feyenoord kan vier ploegen treffen in Champions League

Feyenoord kan in de derde voorronde van de Champions League vier tegenstanders treffen. Het gaat om FC Kopenhagen, Dinamo Kiev, Fenerbahçe of Panathinaikos.

Op 20 juli wordt duidelijk wie de nummer twee van afgelopen seizoen in de Eredivisie tegenkomt in het miljoenenbal. Feyenoord zal bij een overwinning in de derde voorronde nog één knock-outduel moeten spelen voor de groepsfase.

FC Nordsjælland werd gisteravond kampioen van Denemarken, waardoor Kopenhagen met een geplaatste status als nummer twee van het land naar de voorronde gaat.

Feyenoord speelt op 31 juli of 1 augustus zijn eerste wedstrijd in de Champions League. Op 7 of 8 augustus staan de returns gepland.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Toppie » do mei 24, 2012 8:35 pm

In het AD staat dat de eerste horde voor feyenooit te doen is redelijk eenvoudig :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » do mei 24, 2012 8:47 pm

Ik kan het niveau van die ploegen op het moment absoluut niet inschatten. Maar op basis van hun reputatie kon die eerste voorronde al wel eens een hele lastige klus gaan worden.

Het scenario van verlies in de 3e voorronde CL gevolgd door verlies in de voorronde van de EL is dus nog steeds mogelijk. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Jinne » vr mei 25, 2012 11:30 am

Leerdam en Feyenoord niet akkoord over nieuw contract, dus hij kan in de verkoop deze zomer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Alexander » vr mei 25, 2012 12:30 pm

Wie gaat er voor die jongen meer dan 500k neerleggen?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Jinne » vr mei 25, 2012 12:37 pm

PSV en Twente zoeken allebei nog een rechtsback.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Dubbel » vr mei 25, 2012 5:09 pm

Marillion schreef:Ik kan het niveau van die ploegen op het moment absoluut niet inschatten. Maar op basis van hun reputatie kon die eerste voorronde al wel eens een hele lastige klus gaan worden.

Het scenario van verlies in de 3e voorronde CL gevolgd door verlies in de voorronde van de EL is dus nog steeds mogelijk. :smallgrin.gif:
Het schijnt dat beelden van de huldiging voor kwalificatie CL op dvd wordt aangeboden, als bonus krijg je de dvd van de overwinning op Ajax uit het seizoen met Blind als coach erbij.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2012 8:11 pm

Alexander schreef:Wie gaat er voor die jongen meer dan 500k neerleggen?
Niemand. Ik snap zo'n jongen ook echt niet. Laat hem nou gewoon blij zijn dat hij daar mag spelen en teken een nieuw contract.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie