Excelsior

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Excelsior

Bericht door Lionel » do mar 30, 2023 11:22 am

De speler is alleen geen aanvoerder meer. En ook als de speler afscheid van hem zou willen nemen hebben ze daar alle recht toe. Net zoals de speler mag weigeren om bepaalde dingen te doen. Er wordt niks door iemand zijn strot geduwd. Hij heeft gewoon een keuze. Als hij zou worden opgepakt heb je een probleem.

En met opgepakt bedoel ik dus in landen waar de Islam alles bepaalt. Daar word je opgepakt als je behoort tot de community waar de desbetreffende speler maling aan heeft :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Excelsior

Bericht door Marillion » vr mar 31, 2023 10:28 am

De reactie van El Yaakoubi:
El Yaakoubi verwijt Excelsior slechte communicatie rond OneLove-actie

Redouan El Yaakoubi wijt het kwijtraken van de aanvoerdersband bij Excelsior aan slechte communicatie van de club rond de OneLove-actie. De 27-jarige verdediger van de Rotterdamse club ging in een interview op het YouTube-kanaal van programmamaker Salaheddine dieper in op zijn redenen om niet mee te doen aan de actie. El Yaakoubi zorgde voor ophef door voorafgaand aan de met 4-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen SC Cambuur, op zondag 19 maart, niet bij een OneLove-spandoek te poseren met zijn ploeggenoten en tegenstanders.

"Het niet plaatsnemen achter de grote OneLove-banner tijdens de teamfoto heeft hierbij, zowel intern als extern, voor veel ruis en onbegrip gezorgd en daardoor zijn we voor zowel de club als de speler in een positie terechtgekomen die voor allebei niet wenselijk is", meldde Excelsior in een verklaring. Daarin maakte de club bekend dat gezamenlijk is besloten dat El Yaakoubi niet langer de aanvoerder is.

El Yaakoubi zegt donderdag in het interview dat hij zich voor het blok gezet voelde bij de actie met de banner. "Ik hoorde één minuut voordat we aan de warming-up begonnen dat we met de banner op de foto moesten. Ik zei tegen de manager dat ik het hypocriet zou vinden om achter die banner te staan terwijl ik de band niet draag." De verdediger was al met de club overeengekomen dat hij een alternatieve aanvoerdersband zou dragen. "Daarom was duidelijk dat ik niet op de foto zou gaan. Uiteindelijk ben ik de dupe geworden van de slechte communicatie van de club."

'Ze doen er een ander jasje om'
Hoewel de OneLove-actie van 19 maart tegen racisme en discriminatie was, is die volgens El Yaakoubi in het leven geroepen voor de lhbtiq+-gemeenschap. "Nu doen ze er even een ander jasje om. De boodschap is allesomvattender gemaakt, maar daar ben je te laat mee. Ik heb dat ervaren als een marketingstunt."

Eerder dit seizoen weigerde El Yaakoubi in de week van Coming-Outdag de OneLove-band te dragen. Dat deed hij, net als Feyenoord-captain Orkun Kökçü, uit religieuze overwegingen. El Yaakoubi koos toen voor een geheel witte band met het woord "Respect" erop. Hij zei destijds dat hij de boodschap op die manier "nog krachtiger en allesomvattender" wilde maken.

El Yaakoubi zegt nu dat hij gebruik wil maken van zijn vrijheid om te vinden wat hij wil. "Maar als ik de keuze maak om van die vrijheid gebruik te maken, pas ik niet in dat straatje en gelden die vrijheden ineens niet voor mij." Hij vindt ook dat talkshows vooral tot polarisatie rond de actie leiden. "Daar doe ik niet aan mee."

Op Instagram riep de speler van Marokkaanse afkomst op te accepteren dat er verschillen zijn. "We moeten werken aan een echt diverse en inclusieve samenleving waarin we elkaar niet hoeven te overtuigen, te dwingen, maar waar we elkaar in elkaars waarde laten en vooral spreken over overeenkomsten."

Bron: nusport.nl
Ik ben het wel met hem eens dat de hele communicatie en gang van zaken rondom deze serie acties weinig professioneel en allesbehalve overtuigend is.

Maar het is wel erg om de hete brij heen draaien. Een witte band met respect kan dan weer wel. Maar nu is dat spandoek dan weer een brug te ver. Hangt het dan echt op die regenboogkleuren die allesbehalve prominent aanwezig zijn? Je staat er ook nog eens als groep en niet als individu, achter een prominente tekst waar toch echt niemand een probleem mee kan hebben.

Eerder maakte ik al de vergelijking met een uitgesproken evenement als de pride in Amsterdam. Dat je bij zo iets niet mee wil doen als je werkgever dat van je vraagt snap ik wel. Maar dit is zo laagdrempelig.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Excelsior

Bericht door Lionel » vr mar 31, 2023 11:36 am

Moslims zijn gewoon niet zo tolerant als ze zelf denken. Verschrikkelijk geloof.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Excelsior

Bericht door wimpey » zo apr 02, 2023 1:48 pm

Je moet ook het historische perspectief zien hè. De linkse kerk heeft decennialang conservatieve moslims gepamperd. Struisvogelpolitiek bedreven. Rapporten over geweld door moslims vs. homo’s doen laten verdwijnen.

En anno nu dat conservatisme maar als rechts betiteld, omdat die lhbt-club momenteel hoger op hun agenda staat.

Plaats reactie