Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door peter » di apr 07, 2009 8:13 pm

Zal er wel helemaal mee gekapt zijn dan. Ik kwam niet verder dan dat hij naar AFC ging, maar dat zag ik hem ook niet meer tussen inderdaad. Wel een hele hoop andere bekenden, maar geen Robbin Kieft.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 9:22 am

Een stukje over zijn tijd bij AFC:

Robbin Kieft (AFC) : "geen spits, maar aangever"

Centrumspits AFC hekelt vergelijking met zijn vader: "Ik laat anderen beter spelen, dát is mijn kracht"

De één loopt met hem weg, de ander vindt hem helemaal niets. Robbin Kieft is een ander soort centrumspits dan ze bij AFC gewend zijn Hij maakt ze niet, hij bereidt doelpunten voor. Hij heeft het gezicht van zijn vader met de dreads en huidskleur van Bob Marley. Robbin Kieft is qua uiterlijk een aparte verschijning, geen jongen die ergens ongezien rond kan lopen.

Ook als hij voetbalt, zijn de meeste ogen op hém gericht, al heeft dat niet alleen met zijn voorkomen te maken. Robbin is de zoon van Willem en dat is een erfenis die hem al zijn hele leven achtervolgt. Zeker nu hij op het oude nest is teruggekeerd en op dezelfde positie speelt waar zijn vader ooit furore maakte bij onder andere Ajax en PSV.

Na tien minuten krijgt hij een dot van een kans. Oog in oog met de keeper van DWS schiet hij niet eens zo slecht in, maar dan ketst de bal via de binnenkant van de paal uit het doel. ‘Jonge, jonge:Nou, die ouwe van hem had hem er wel ingeschoten,’ klinkt het meteen vanaf de tribune. Een spits moet altijd scoren, maar helemaal als je de zoon van bent. Kieft is er inmiddels wel aangewend, weet niet beter: “Ik vind het altijd zo’n dom gezeik.

Ze beginnen meteen over mijn vader als ik een kans mis, ik lijk qua voetbal niet eens op hem. Hij was een goaltjesdief en ik ben meer een voorbereider.” Aanvankelijk ging AFC dit seizoen voor een ander type spits. De club uit Buitenveldert hoopte in Ronny van Es een goalgetter te vinden, maar die kreeg op het allerlaatste moment toch nog een prof- contract ergens in Griekenland. Nu moeten ze het doen met de ‘voorbereider’ Kieft.

“Eerlijk is eer1ijk als Van Es was gekomen, hadden we minder moeite voor Robbin gedaan,” zegt AFC-trainer Ton du Chatinier na de wedstrijd openhartig. “Robbin is een ander soort spits dan we hier bij AFC gewend zijn. Hij zal er geen vijftien in schoppen dit jaar, maar er zeker wel een stuk of wat voorbereiden.” De spits zelf kan zich prima vinden in de woorden van zijn trainer, Kieft is geen jongen die zichzelf overschat. Hij weet prima wat hij kan, maar zeker ook wat hij niet kan: “Ik ben geen dribbelaar, ook geen makkelijke doelpuntenmaker trouwens, ik moet het van mijn basistechniek hebben. Mijn eerste balaanname, mijn spelinzicht, ik laat andere spelers beter spelen. Dat is mijn kracht.”

Zijn trainer weet nog niet helemaal hoe hij de jonge Amsterdammer moet benaderen. Heeft hij een aai over zijn bol nodig of juist een trap onder zijn kont? Wat Du Chatinier al wel duidelijk werd, is dat je bij Kieft te maken hebt met een gevoelige jongen die niet meteen op de voorgrond treedt. De voetballer bevestigt dat beeld: “Ik kijk altijd even de kat uit de boom, vandaar dat ik nu wat rustig ben. Maar er zit ook iets geks in me, kan soms kortsluiting hebben, daar komen ze nog wel achter.”

Spits zijn bij AFC betekent dat je onder druk staat, zeker als je er nog maar één in hebt liggen in zes wedstrijden. Tel daarbij een beroemde vader op die ook spits is geweest en iedereen zal begrijpen dat de druk aanzienlijk is. Opvallend genoeg lijkt deze druk volledig aan Kieft voorbij te gaan. “Druk? Nee hoor, dat voel ik niet. Ik ken mijn voorganger niet, maakt me trouwens ook niet, uit wie het was. Ik ben Robbin en ik weet wat ik kan.” Het optreden van de jonge spits was gistermiddag van korte duur, al na tweeëntwintig minuten moest hij geblesseerd het veld verlaten. “Die jongen die nu het veld afloopt, is dat de zoon van Willem Kieft?” vraagt de 79-jarige Betty van Leeuwen, al meer dan twintig jaarAFC-fan. “Die donkere jongen met dat grappige lange haar? Wat een knapperd.”

AFC-DWS 0-0
Afgelopen week vertelde AFC -verdediger Mendel Witzenhausen al in deze krant DWS enigszins te vrezen, omdat zijn ploeg dan het spel moet maken en daar is AFC vaak niet goed in. De angst van Witzenhausen kwam gedeeltelijk uit. AFC moest inderdaad hel spel maken en kwam prompt niet verder dan 0-0 tegen het laaggeklasseerde DWS. Eerlijkheid gebied te zeggen dat met name DWS-keeper Marvin Kempes hier grotendeels voor verantwoordelijk was. De keeper pakte een aantal schitterende ballen, groeide uit tot man van de wedstrijd en bezorgde daarmee zijn team een broodnodig punt.
Parool

Ze hadden liever Ronny van Es? WTF? Dan weten we het wel. :aai.gif:

Mendel Witzenhausen loopt daar blijkbaar ook rond. Was ooit zogenaamd de nieuwe Frank de Boer.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma apr 13, 2009 7:41 pm

KIJK LIVE EN GRATIS NAAR SPORT1 UNITED

Sport1 United heeft maandagavond een Belgisch tintje. Toekomstig Club Brugge-coach Adrie Koster is de hoofdgast en wordt aan tafel vergezeld door Aad de Mos, die als voormalig trainer van KV Mechelen en Anderlecht meer dan een ingewijde is in het Belgische voetbal. AD-journalist Marcel van der Kraan en presentator Kees Jansma schuiven eveneens aan.

Vanaf 21.00 uur bespreken zij de gebeurtenissen van de afgelopen week. De uitzending van Sport1 United wordt op het hoofdkanaal van Sport1 uitgezonden en ook op sport1.nl kun je live en gratis meekijken. Bovendien kunnen de kijkers vragen stellen aan de gasten en meepraten door deel te nemen aan de Stelling van de Week. Die luidt deze keer: De BeNeLiga maakt de Nederlandse topclubs sterker.

http://www.sport1.nl/Voetbal/Nieuws/181 ... nited.html
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 13, 2009 8:57 pm

Goh, niemand die de primeur van Derksen gezien heeft?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 13, 2009 8:58 pm

Duke schreef:Goh, niemand die de primeur van Derksen gezien heeft?
Welke primeur?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 13, 2009 9:02 pm

Is dat die primeur die al op onze nieuws site staat? http://ajaxtalk.nl/ajaxtalk_extra/ajaxnieuws/index.htm
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Duke

Bericht door Duke » ma apr 13, 2009 9:08 pm

Ja, dat zal hem zijn. :biggthumpup.gif:

Zijn onderzoeksjournalisten hebben de hand weten te leggen op een intern rapport van Ajax, een beleidsplan voor de periode 2006-2011. Ik weet niet alle details meer, maar dit nog wel:
Cruijff vond dat alle trainers bij Ajax, inclusief Witschge en Van 't Schip eerst naar de Cruijff-academy moesten, en dan zou hij daarna bekijken of er nog plek voor ze was bij Ajax. Dat was blijkbaar de reden van de breuk met Cruijff.
Men is absoluut niet tevreden over de jeugdopleiding, er mankeert veel te veel aan de (met name technische) kwaliteiten van de spelers, waardoor er dure spitsen en vleugelspelers gekocht moeten worden.
Men heeft er spijt van dat Witschge is meegekomen met Van Basten, achteraf was het beter geweest wanneer één van de assistenten een ervaren man was geweest.

Meer weet ik zo niet, misschien iemand anders nog. Het staat ook in de VI van deze week.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 13, 2009 9:29 pm

Dat rapport is er dus al drie jaar? En wie heeft het geschreven?

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 13, 2009 9:35 pm

Duke schreef: Cruijff vond dat alle trainers bij Ajax, inclusief Witschge en Van 't Schip eerst naar de Cruijff-academy moesten, en dan zou hij daarna bekijken of er nog plek voor ze was bij Ajax. Dat was blijkbaar de reden van de breuk met Cruijff.
Poeh, als dat waar is... Van Basten laat (vooral) zijn grote maatje Schip natuurlijk nooit zo piepelen. En zeker niet als Schip op voorspraak van Marco bij Ajax is gekomen. Cruijff had kunnen weten dat ie dan een onverbiddellijk njet voor zijn kiezen zou krijgen. Bovendien mag Cruijff dan geweldig veel verstand van voetbal hebben, met de poppetjesinvullerij is ie al diverse malen flink nat gegaan. Op zijn oordeel over personen zou ik niet graag blind varen.

Duke

Bericht door Duke » ma apr 13, 2009 9:37 pm

Jöhnk schreef:Dat rapport is er dus al drie jaar? En wie heeft het geschreven?
Geen idee, is ook niet gezegd volgens mij.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma apr 13, 2009 9:51 pm

Zuidema schreef:
Duke schreef: Cruijff vond dat alle trainers bij Ajax, inclusief Witschge en Van 't Schip eerst naar de Cruijff-academy moesten, en dan zou hij daarna bekijken of er nog plek voor ze was bij Ajax. Dat was blijkbaar de reden van de breuk met Cruijff.
Poeh, als dat waar is... Van Basten laat (vooral) zijn grote maatje Schip natuurlijk nooit zo piepelen. En zeker niet als Schip op voorspraak van Marco bij Ajax is gekomen. Cruijff had kunnen weten dat ie dan een onverbiddellijk njet voor zijn kiezen zou krijgen. Bovendien mag Cruijff dan geweldig veel verstand van voetbal hebben, met de poppetjesinvullerij is ie al diverse malen flink nat gegaan. Op zijn oordeel over personen zou ik niet graag blind varen.
Mwah .. hier staat het toch even iets anders ..
Ajax wilde Witschge niet als assistent, ook onvrede over jeugdopleiding'

Johan Derksen ging maandag bij Voetbal International weer eens in op de breuk tussen Johan Cruijff en Marco van Basten. Uit een intern rapport blijkt volgens Derksen dat Cruijff carte blanche kreeg om in te grijpen in de jeugdopleiding. Hij wilde vervolgens alle jeugdtrainers en de assistenten van Van Basten, John van 't Schip en Rob Witschge, bij laten scholen door de Cruyff University. Na het behalen van een diploma zouden zij zich weer aan de poort van De Arena mogen melden. Van Basten wilde hier echter niet aan en drukte - tegen de zin van de clubleiding in - de komst van Rob Witschge door.

Uit het rapport zou blijken dat Ajax Witschge absoluut niet wilde hebben en dat de club niet blij is met de momenteel geblesseerde assistent. Het niveau van de technische staf zou daardoor onvoldoende zijn en de staf zou ook niet in overeenstemming zijn met de uitgangspunten van het rapport-Coronel.

Derksen vertelde verder dat uit het interne rapport blijkt dat Ajax vrij somber is over de jeugdopleiding. Zo zou de opleiding onvoldoende spitsen en vleugelspelers voortbrengen en van enige cohesie zou geen sprake zijn. Ajax is dan ook zeker van plan om te gaan ingrijpen in de jeugdopleiding, aldus Derksen.
AN.

Tja, ik kan me er wel in vinden.Ik bedoel wat zijn nu eingelijk de skills van Van Het Schip en Witschge ?.
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » di apr 14, 2009 12:04 am

Kan jij dan wel bepalen wat er ontbreekt bij Van 't Schip en Witschge? Waar voldoen ze dan niet aan?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » di apr 14, 2009 12:56 am

Ik kan me het fiasco van Fc Twente onder van het Schip nog goed herinneren.
De opvolger van Rutten is de onervaren trainer John van ’t Schip. FC Twente is zijn eerste club als hoofdtrainer, maar dat gaat helaas niet volgens wens. FC Twente eindigt als twaalfde, en van ’t Schip krijgt geen grip op de groep, waardoor hij aan het begin van zijn tweede seizoen besluit op te stappen. "Ik ben niet geschikt voor het vak als hoofdtrainer" waren zijn woorden.
Tja.De trainingen die ik heb gezien dit jaar, daar zie je Witschge en Van het Schip alleen maar wat pionnekes neer zetten.Ik heb er zo'n acht trainingen gezien dit jaar en kan me niet een training voor de geest halen waarin een of beide het woord voerde of het spel stillegde om aanwijzigingen te geven enz.

Verder heb ik het idee dat zou MVB er niet zijn geweest beide ex-spelers niet eens in de picture hebben gestaan.Maar goed, ik kan er naast zitten.Misschien zijn beide assistent trainers wel de drijvende krachten achter dit AJAX ... ( oh, dit is ook niet in hun voordeel, zie ik nu ) .... de ervaringen van beide assistent trainers houd ook niet over en het " vriend " zijn iets te nadrukkelijk aanwezig bij de aanstelling van.Al hoeft dat natuurlijk niks te zeggen ..

Maar misschien dat jij me wat dingetjes kan vertellen wat me op andere gedachten kan brengen..
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » di apr 14, 2009 1:06 am

Nee hoor, ik kan je niet op andere ideeen brengen.

Ik heb namelijk echt totaal geen zicht op hoe de 2 mannen functioneren. Dat was meteen ook de reden van voorgaande vraag.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di apr 14, 2009 10:26 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 14, 2009 10:58 am

Zuidema schreef:
Toch lijkt het erop dat dit plan alsnog uitgevoerd gaat worden. VD Boog heeft het de laatste tijd ook steeds over bijscholing.

Harm

Bericht door Harm » di apr 14, 2009 11:33 am

Ik denk dat Derksen het rapport gewoon verkeerd benoemd heeft. het is niet het beleidsplan 2006-2009, maar meer een onderzoek naar de uitvoering van de beleidsplannen vanaf 2006. Ik denk dat het goed is dat Van den Boog een dergelijk onderzoek uit heeft laten voeren. Hopelijk wordt er alleen niets mee gedaan, want de analyses klonken plausibel.

Voor de club Ajax is het kut dat het wederom uitgelekt is, maar als het rapport maar voor de helft waar is, dan nog zijn er genoeg groeperingen die er slecht afkomen en er misschien baat bij hebben dat het uitlekt.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di apr 14, 2009 11:38 am

het beleidsplan loopt tot 2011 door meen ik

Harm

Bericht door Harm » di apr 14, 2009 11:50 am

Zei je iets Donk? Ik heb de shitlist ontdekt :biggthumpup.gif:

999

Bericht door 999 » di apr 14, 2009 7:54 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » ma mei 11, 2009 8:07 am

Gisteravond was Martin van Geel te gast in Studio Voetbal. Je kunt veel van hem vinden, maar hij komt altijd goed over in dit soort omstandigheden. Hij was ook vrij open, onder andere over Van Basten. Ook over Blind had hij een duidelijke mening. Hij verbaasde over het beperkte geheugen van de pers over de prestaties van Blind als trainer, 4e op 24 punten van PSV.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 11, 2009 8:29 am

Duke schreef:Gisteravond was Martin van Geel te gast in Studio Voetbal. Je kunt veel van hem vinden, maar hij komt altijd goed over in dit soort omstandigheden. Hij was ook vrij open, onder andere over Van Basten. Ook over Blind had hij een duidelijke mening. Hij verbaasde over het beperkte geheugen van de pers over de prestaties van Blind als trainer, 4e op 24 punten van PSV.
Daarvoor moet Blind ook niet de nieuwe trainer worden maar een Sterk persoon richting de groep genaamd Co misschien moet met een type Kees Jansma erbij nemen om die vervelende pers te woord te staan zodat Co zich kan concentreren op het voetbal.
Laatst gewijzigd door Toppie op ma mei 11, 2009 8:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim

Bericht door Jim » ma mei 11, 2009 8:37 am

Duke schreef:Ook over Blind had hij een duidelijke mening. Hij verbaasde over het beperkte geheugen van de pers over de prestaties van Blind als trainer, 4e op 24 punten van PSV.
Daar heeft Van Geel gelijk in. Hij heeft echter zelf ook behoorlijk last van een beperkt/selectief geheugen. De door hem naar voren geschoven Adriaanse bakte er als Ajax-coach zo mogelijk nog minder van. Geen platte prijs gewonnen, waar Blind in ieder geval nog een nationale beker binnen sleepte. En internationaal helemaal niks gepresteerd, waar Blind in ieder geval nog de achtste finale CL haalde.
Verbazingwekkend dat niemand van de aanwezigen hem daar, na zijn uitlatingen over Blind, op wijst.
Verder komt Van Geel op mij over als een gevoel- en principeloze manager.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 11, 2009 9:19 am

En internationaal helemaal niks gepresteerd, waar Blind in ieder geval nog de achtste finale CL haalde.
Verbazingwekkend dat niemand van de aanwezigen hem daar, na zijn uitlatingen over Blind, op wijst.
Ja over die poule wordt nog steeds gesproken, wat een kanjers : Thun, iets uit Praag en Ajax!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jim

Bericht door Jim » ma mei 11, 2009 9:45 am

Aristides schreef: Ja over die poule wordt nog steeds gesproken, wat een kanjers : Thun, iets uit Praag en Ajax!
Thun en Sparta Praag waren niet minder dan FC Kopenhagen en Lausanne die het Ajax van Adriaanse uitschakelden.
Bovendien gaat het daar niet om. Het gaat er om dat als Van Geel Blind als nieuwe Ajax-coach afwijst met als argument zijn eerdere (slechte) prestaties in betreffende functie, hij inconsequent is als hij vervolgens Adriaanse als wel geschikte kandidaat voordraagt. Want die presteerde zeker niet beter.

Plaats reactie