PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 12:42 pm

Mr. Ajax schreef: Hij raakte inderdaad de bal, maar kwam er ook goed hoog in met z'n been. Is uiteindelijk dus wel gevaarlijk spel en dus een overtreding, lijkt me.
Pcs, hij raakt de bal. Schwalbe Guardado dus.

Linker verdedigingsblok psv is wel erg zwak. Drost en Linssen liepen er met een pasje makkelijk doorheen.

columbus

Bericht door columbus » zo aug 16, 2015 12:50 pm

Mr. Ajax schreef:
columbus schreef:PSV alweer op 1-0 na een mooie pass van lesbienne. Het gras is niet altijd groenere bij buren maar vind PSV zo de eerste 15 minuten prima spelen. Het tempo ligt in ieder geval hoger dan gisteren in de arena.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben rond minuut 20 ingeschakeld, maar kan me helemaal niet vinden in wat je hier post. Tempo is echt heel laag van beide kanten, heel saai allemaal. Bij psv kan ik ook weinig lijn ontdekken in het spel, ze doen ook maar wat.
Je hebt wel gelijk en moet mijn bevinding eventjes aan passen. Na de goal kakte het inderdaad flink in...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo aug 16, 2015 1:05 pm

Ik zat donderdag naar Voetbal Insite te kijken met o.a. Jan Boskamp. Als die erbij is wordt het gelijk Feyenoord TV maar die gozer is zo vermakelijk dat het niet stoort. Nou de titelstrijd zou tussen Feyenoord en PSV gaan, Ajax is niks. Nu moet is er nog bij velmelden dat die snor en van de Gijp dat voornamelijk vonden, Boskamp had nog zoiets van "laten we Ajax niet uitvlakken".

Nou het mag niet allemaal hosanna zijn bij Ajax en dat zien we hiet allemaal we maar voorlopig zijn ze 2 gespeeld 6 punten 6 goals voor en 0 tegen. Iets dat die andere twee niet kunnen zeggen en hun spel is ook zeker niet hosanna. :smile-ajax.gif:
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 16, 2015 1:12 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Hij raakte inderdaad de bal, maar kwam er ook goed hoog in met z'n been. Is uiteindelijk dus wel gevaarlijk spel en dus een overtreding, lijkt me.
Pcs, hij raakt de bal. Schwalbe Guardado dus.

Onzin. Dus als de bal geraakt wordt kan er in de regel geen sprake zijn van een overtreding? Als die Schwab van Rapid de bal had geraakt dan was het ook een schwalbe van Riedewald geweest zeker?

Kappelhof kwam er gewoon veel te gevaarlijk in, op snelheid en met zijn been op kniehoogte. Dat is gewoon een overtreding.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

generaal

Bericht door generaal » zo aug 16, 2015 2:03 pm

Het liep nog niet zoals het hoort. Maar dat is ook geen wonder met Brenet als linksback en Isimat-Mirin (een pure RCV) achterin. Het is mij trouwens een raadsel waarom Poulsen of zelfs Schaars niet als linksback speelde. Brenet is simpelweg een prul van een linksback.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 16, 2015 2:42 pm

Toch zou ik passes als van Guardado en Lestienne graag bij Ajax willen zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 2:45 pm

Mr. Ajax schreef: Onzin. Dus als de bal geraakt wordt kan er in de regel geen sprake zijn van een overtreding? Als die Schwab van Rapid de bal had geraakt dan was het ook een schwalbe van Riedewald geweest zeker?
Die gooide er een kamikaze-tackle uit. Dat is nogal een verschil.
Kappelhof kwam er gewoon veel te gevaarlijk in, op snelheid en met zijn been op kniehoogte. Dat is gewoon een overtreding.
Kappelhof bleef gewoon staan, speelde de opstuitende bal. Waarna Guardado een hoop theater maakte en een blessure veinsde, terwijl z'n tegenstander hem niet raakte. In een volwassen competitie was er voor dit 'vergrijp' niet eens gefloten.

Neemt trouwens niet weg dat Guardado een uitstekende pot speelde en met prachtige passes strooide. Maar psv is een stuk minder dan vorig seizoen vooralsnog. Ze hebben nogal wat scorend vermogen, kracht, snelheid en loopvermogen ingeleverd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 16, 2015 5:43 pm

zeux schreef:Toch zou ik passes als van Guardado en Lestienne graag bij Ajax willen zien.
En zo zouden ze bij PSV een goal als die van El Ghazi ook wel willen zien he.

Heb nu een aantal potjes gezien van het seizoen 15/16 en mijn gevoel zegt me dat het weer een niveautje lager is geworden. Groningen, AZ, Twente lijken nergens op en de promovendi zijn echt van het niveau likmevessie.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 16, 2015 5:46 pm

Peter schreef:
zeux schreef:Toch zou ik passes als van Guardado en Lestienne graag bij Ajax willen zien.
Ik denk dat scoren voor psv minder moeilijk is, dan het verzorgen van passes als van Guardado en Lestienne voor Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 16, 2015 7:15 pm

Ik ben vooralsnog niet onder de indruk van PSV
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 16, 2015 7:29 pm

zeux schreef:
Peter schreef:
Ik denk dat scoren voor psv minder moeilijk is, dan het verzorgen van passes als van Guardado en Lestienne voor Ajax.
Haha, whoah... Hoe opportunistisch kun je zijn? Heb je de wedstrijd wel gezien? Vond je je ze sterk spelen vandaag dan? Hoeveel van die sublieme passjes die we bij Ajax kennelijk niet onder de knie hebben heb je zo'n Lestienne vandaag zien geven? Een mooie (niet meer dan dat hoor) bij de 1-0, en een mooi voorzetje die door Narsingh op sublieme wijze werd verprutst.

Ben er oprecht niet van onder de indruk. Er is maar eentje van hun die ik graag bij Ajax had willen zien, en dat is Luuk De Jong. En niet omdat hij zo adembenemend kan voetballen, zoals hier en in de media de laatste tijd wel wordt beweerd. Maar omdat hij specifieke kwaliteiten heeft waar onze selectie baat bij zou hebben. Voor de rest vind ik ons op vrijwel alle posities beter. Het is dat wij een trainer hebben die zichzelf (en de spelers, en de fans) steeds in de voet schiet.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 16, 2015 7:47 pm

Mr. Ajax schreef:
Haha, whoah... Hoe opportunistisch kun je zijn? Heb je de wedstrijd wel gezien? Vond je je ze sterk spelen vandaag dan? Hoeveel van die sublieme passjes die we bij Ajax kennelijk niet onder de knie hebben heb je zo'n Lestienne vandaag zien geven? Een mooie (niet meer dan dat hoor) bij de 1-0, en een mooi voorzetje die door Narsingh op sublieme wijze werd verprutst.

Ben er oprecht niet van onder de indruk. Er is maar eentje van hun die ik graag bij Ajax had willen zien, en dat is Luuk De Jong. En niet omdat hij zo adembenemend kan voetballen, zoals hier en in de media de laatste tijd wel wordt beweerd. Maar omdat hij specifieke kwaliteiten heeft waar onze selectie baat bij zou hebben. Voor de rest vind ik ons op vrijwel alle posities beter. Het is dat wij een trainer hebben die zichzelf (en de spelers, en de fans) steeds in de voet schiet.
Oh boy. Ik zeg dat ik dit soort voorzetten graag bij Ajax wil zien. Niets meer, niets minder. Jij gaat er een beetje mee aan de haal...

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 17, 2015 9:36 am

zeux schreef: Oh boy. Ik zeg dat ik dit soort voorzetten graag bij Ajax wil zien. Niets meer, niets minder. Jij gaat er een beetje mee aan de haal...
Dat er een paar bij psv rondlopen die voor Ajax een flinke versterking zouden zijn, is idd een no brainer. Guardado (met z'n passing) bijv. Luuk. Die Lestienne vind ik dan weer niet veel soeps.

Ik zie er bij Ajax trouwens ook wel een paar die voor psv een versterking zouden zijn, maar dat terzijde. Selectie van psv vind ik per saldo beter dan die van Ajax. Niet veel, wel iets beter.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2015 9:59 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Oh boy. Ik zeg dat ik dit soort voorzetten graag bij Ajax wil zien. Niets meer, niets minder. Jij gaat er een beetje mee aan de haal...
Dat er een paar bij psv rondlopen die voor Ajax een flinke versterking zouden zijn, is idd een no brainer. Guardado (met z'n passing) bijv. Luuk. Die Lestienne vind ik dan weer niet veel soeps.

Ik zie er bij Ajax trouwens ook wel een paar die voor psv een versterking zouden zijn, maar dat terzijde. Selectie van psv vind ik per saldo beter dan die van Ajax. Niet veel, wel iets beter.
Ik dus niet. Ik vind Ajax dit jaar op een aantal plekken plekken echt beter.

Keeper, Riedewald, Bazoer, Klaassen, AEG, Sinkgraven.

Oh, verschilt niet eens heel veel. En als Moreno het goed doet is het nog in het voordeel van PSV ook :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 17, 2015 10:25 am

Is gewoon nog weinig van te zeggen. Het gaat immers ook om ontwikkeling. Wie weet ontwikkelt Maher zich nu eindelijk eens tot een sterkhouder van PSV. Of blijkt Narsingh toch een schot in de roos. Zelfde geldt voor jongens van Ajax.

Nu zou ik zeggen dat het dicht bij elkaar ligt.

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 17, 2015 10:39 am

Ik vind het altijd wel lastig om bij het beoordelen van een speler niet naar de potentiële kwaliteiten te kijken, maar naar de huidige kwaliteiten. Puur op basis van potentie vind ik dat Ajax momenteel best veel erg goede voetballers heeft, maar in de praktijk zullen ze natuurlijk ook erg wisselvallig zijn. Het wordt in ieder geval een interessante strijd tussen Ajax en PSV.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 17, 2015 11:24 am

Het is verschil tussen Ajax en psv zit hem voornamelijk in het feit dat bij psv de ervaring ook speelt en bij Ajax op de bank zit. Ajax heeft daardoor een grotere doorgroeipotentie, maar psv zal stabieler zijn. Bij psv zijn wel de sterkhouders vertrokken, waardoor ze wat meer tijd nodig zullen hebben om weer ingespeeld te geraken. Daarbij is de ervaring die ze in het team hebben, wel een voordeel.

Vooral aanvallend vind ik psv een stuk sterker. Erg jammer dat Ajax zich daar niet echt versterkt heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 17, 2015 11:36 am

Jij zegt dit:

Volgens mij is dat meer dan zeggen dat jij 'dit soort voorzetten' graag bij Ajax wilt zien. Jij doet het voorkomen alsof Guardado en Lestienne continu met fantastische passes strooien, terwijl spelers dat bij Ajax niet kunnen. Dat lijkt mij een onjuiste constatering.

Je hebt m'n vragen ook nog niet beantwoord:
Heb je de volledige wedstrijd wel gezien? Vond je je ze sterk spelen vandaag dan? Hoeveel van die sublieme passjes die we bij Ajax kennelijk niet onder de knie hebben heb je zo'n Lestienne vandaag zien geven?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 17, 2015 11:40 am

Lionel schreef: Keeper, Riedewald, Bazoer, Klaassen, AEG, Sinkgraven.

Ik vind onze backs ook beter dan wat er daar de laatste weken rondloopt. Dijks is in zijn huidige vorm een betere linksback dan Brenet en Poulsen samen, en Tete zie ik ook een stuk liever dan Arias. Die laatste vind ik sowieso een clown.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma aug 17, 2015 11:48 am

PSV heeft Zuid-Koreaans international op proef
PSV heeft de Zuid-Koreaan Bo-Kyung Kim drie dagen op proef. De zeventienvoudig international trainde maandag voor het eerst mee met de selectie van trainer Phillip Cocu en sluit later deze week aan bij Jong PSV.
Kim (25) kwam in het verleden uit voor onder meer Wigan Athletic en Cardiff City. De linksbenige middenvelder promoveerde met laatstgenoemde club in 2013 naar de Premier League.

De Zuid-Koreaan kwam tot nu toe zeventien maal in actie als international. In die interlands was hij twee keer trefzeker.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 17, 2015 11:49 am

Het merendeel van het basisteam van die gasten uit Eindhoven kan er echt geen flikker van.....

....Luuk zou het bij ons nog wel goed doen, die jongeman wint zo ongeveer elk kopduel. Aan de andere kant is Milik niet heel veel minder, die legt er in de Nederlandse competitie, als je hem een keer of 30 een basisplaats gunt een stuk of 30 in + nog een lading treffers in Europees verband.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 17, 2015 11:55 am

Ik zie toch weer een aantal AT-ers die er een heel andere blik op nahouden dan ik.... :smallgrin.gif:

Remember Rapid bijv. En Ajax was tegen Willem II echt slecht. Niet dat psv flitsend uit de startblokken komt, maar ik vind het basisniveau daar wel hoger.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 17, 2015 12:15 pm

Mr. Ajax schreef:

Jij zegt dit:

Volgens mij is dat meer dan zeggen dat jij 'dit soort voorzetten' graag bij Ajax wilt zien. Jij doet het voorkomen alsof Guardado en Lestienne continu met fantastische passes strooien, terwijl spelers dat bij Ajax niet kunnen. Dat lijkt mij een onjuiste constatering.

Je hebt m'n vragen ook nog niet beantwoord:
Heb je de volledige wedstrijd wel gezien? Vond je je ze sterk spelen vandaag dan? Hoeveel van die sublieme passjes die we bij Ajax kennelijk niet onder de knie hebben heb je zo'n Lestienne vandaag zien geven?
Volgens mij wil je gewoon lezen wat je wilt lezen, omdat je een grafhekel aan me hebt (weerkerend patroon).

Ik heb uitgelegd wat ik bedoel. Nothing more to it. Blijf dus vooral lezen wat je wilt lezen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 17, 2015 2:20 pm

zeux schreef:
Volgens mij wil je gewoon lezen wat je wilt lezen, omdat je een grafhekel aan me hebt (weerkerend patroon).

Ik heb uitgelegd wat ik bedoel. Nothing more to it. Blijf dus vooral lezen wat je wilt lezen.
Kap toch eens met dat gejank. Ik heb helemaal geen hekel aan je, zo interessant vind ik je echt niet. Ik ga in op de inhoud van de postings, en dan kijk ik niet eerst naar wie ze geschreven heeft.

Wees dan gewoon een vent en geef toe dat je met grote woorden loopt te gooien zonder dat je de wedstrijd hebt gezien. :excited.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma aug 17, 2015 2:30 pm

Mr. Ajax schreef:
zeux schreef:

Kap toch eens met dat gejank. Ik heb helemaal geen hekel aan je, zo interessant vind ik je echt niet. Ik ga in op de inhoud van de postings, en dan kijk ik niet eerst naar wie ze geschreven heeft.

Wees dan gewoon een vent en geef toe dat je met grote woorden loopt te gooien zonder dat je de wedstrijd hebt gezien. :excited.gif:
Je windt je er wel behoorlijk over op, voor iemand die het niet interessant vindt.

Als jij wilt concluderen dat ik de wedstrijd niet heb gezien, moet je dat fijn doen. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie