PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

zeux

Re: PSV

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 11:25 am

Marillion schreef:@Peter: Precies, niet meteen doorslaan nu hoor. Ik moet het bij PSV allemaal nog even zien gebeuren. Ik denk dat de strijd om de titel gewoon weer tussen Ajax en PSV gaat.
Dat mag ik toch wel hopen ja...
Marillion schreef:Overigens, Ajax heeft net als PSV wel degelijk investeringen gedaan. Of tellen transfers zoals die van Sinkgraven en Gudelj ineens niet mee? Je kan met die transfers in gedachte toch niet zeggen dat Ajax geen geld uit wil geven? Je kunt stellen dat je denkt dat de verkeerde spelers zijn gehaald. Maar als ik dan naar PSV kijk wil ik ook nog wel even zien of al die nieuwe spelers net zulke aanwinsten zijn als Guardado afgelopen jaar.
Yes, twee versterkingen. Sinkgraven zeker talent. Gudelj? Misschien. Vraag is wel: wanneer je hem koopt - in hem investeert -, waarom staat hij dan niet in de basis tegen Rapid? Als 'lone wolf' met die illustere ervaring.

Mijn punt is: psv investeert de miljoenen van de CL in de selectie. Ajax zette het geld op de bank. Resultaat: een selectie uit balans.

Of wil je beweren dat Ajax de afgelopen vijf jaar fors in de selectie heeft geïnvesteerd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Arthur

Bericht door Arthur » vr aug 07, 2015 12:23 pm

Nee, en het kromme is dat je eigenlijk ook niet moet hopen dat de huidige mensen dat alsnog gaan doen. Overmars kan beter goedkope dan dure miskopen blijven doen, totdat hij hopelijk weg moet en zijn opvolger er wel kijk op blijkt te hebben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr aug 07, 2015 12:24 pm

zeux schreef:Deze Moreno-signing (als die doorgaat) komt een paar dagen nadat Ajax bij psv een x-aantal miljoen aan extra televisiegelden in de schoot heeft geworpen.
Anders dan Overmars denkt Brands misschien: als ik die Moreno nou een miljoen extra salaris biedt - gedekt door de extra televisiegelden - dan heb ik er een mooie speler bij voor de CL én vergroot ik mijn kansen in de de competitie, waardoor ik die miljoen - die al gedekt is door extra televisiegelden - ook nog eens terugverdien met gegarandeerde CL-gelden.
Zó slim. Door die manier van denken is PSV al een keer bijna failliet gegaan. Hopelijk hebben ze nog een parkeerplaats.

Wimpey geeft het al aan, er wordt daar gerommeld. Anders valt ook het vastleggen van Guardado niet te verklaren. Die gaat echt niet op een miljoen per jaar zitten.

Snap de hysterie niet zo. PSV heeft Depay vervangen door een speler die we amper kennen. En Pröpper moet Wijnaldum doen vergeten. Afwachten hoe dat zal lopen. Wat Moreno betreft: een oude bekende, opnieuw. Een redelijke verdediger maar bepaald geen Alex. Zat niet voor niets bij Espagnol.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 12:28 pm

Yopi schreef: Wimpey geeft het al aan, er wordt daar gerommeld.
Ben wel benieuwd naar zijn concrete antwoord op mijn vraag: hoe?
zeux schreef:
wimpey schreef: Buiten de begroting om vangen die spelers nog een substantieel bedrag. Dat is via derden natuurlijk te regelen. Alleen willen die derden natuurlijk wel dat geld terug ontvangen. Zonder grote uitgaande transfer of CL-inkomsten kan dat problemen opleveren.
Leg mij eens uit hoe dat dan gaat?
Spelers krijgen 'buiten de begroting' via 'derden' extra geld (mogen we dat 'onofficieel' noemen?).
Dat geld moet wel betaald worden en komt uit transfergeld dat binnen de begroting binnen komt ('officieel' dus).

Hoe komt dat 'officiële' geld bij de 'onofficiële derde' terecht? (binnen de officiële begroting)

En wat vindt de knvb - waakhond over begrotingen van Nederlandse clubs - van deze constructie? Of de Fiod (waar we in Amsterdam rond 'tekengeld' enige ervaring mee hebben)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 12:29 pm

En wederom een bekende van Brands ook.

Ajax investeert toch ook gewoon, zeux? Misschien niet de bedragen die jij graag wil zien, maar dan moet je maar fan van Manchester United worden. Ajax heeft deze zomer met Dijks, Milik, Younes en Gudelj toch iets van 15 miljoen uitgegeven? Dat vind ik nog vrij fors. Vorig jaar werd voor ruim 10 miljoen Sinkgraven, Viergever en Zivkovic gehaald. 25 miljoen in 2 jaar tijd. Best fors, hoor.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 12:29 pm

Arthur schreef:Nee, en het kromme is dat je eigenlijk ook niet moet hopen dat de huidige mensen dat alsnog gaan doen. Overmars kan beter goedkope dan dure miskopen blijven doen, totdat hij hopelijk weg moet en zijn opvolger er wel kijk op blijkt te hebben.
True.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr aug 07, 2015 12:32 pm

De KNVB snurkt lekker door - zelfs bij Vitesse greep men niet in.

Inderdaad, het is een mythe dat Ajax zuinig doet. Sinkgraven bijvoorbeeld was peperduur.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 12:41 pm

Peter schreef:En wederom een bekende van Brands ook.

Ajax investeert toch ook gewoon, zeux? Misschien niet de bedragen die jij graag wil zien, maar dan moet je maar fan van Manchester United worden. Ajax heeft deze zomer met Dijks, Milik, Younes en Gudelj toch iets van 15 miljoen uitgegeven? Dat vind ik nog vrij fors. Vorig jaar werd voor ruim 10 miljoen Sinkgraven, Viergever en Zivkovic gehaald. 25 miljoen in 2 jaar tijd. Best fors, hoor.
Ah, daar is ManU!!! :drecul.gif:

Alles naar verhoudingen. Dat is ook wel zo overzichtelijk voor de discussie. :-)

Waarom wordt toch steeds die overdrijving uit de kast gehaald?

Het moet gaan over verantwoorde investeringen natuurlijk.

Er staat 100 miljoen op de bank. Wat brengt ons dat?

We kopen Zivkovic - die bij Groningen veel scoorde -, zetten hem bij Jong Ajax en verhuren hem het jaar daarna. Geen speler gehaald voor het eerste dus blijkbaar.
Moeten we op Viergever gaan vertrouwen?
Younes is al afgebrand voordat hij een volle helft voor Ajax heeft gespeeld.
Dijks, Sinkgraven en Gudelj zijn versterkingen. Maar kunnen zij ook al dit jonge Ajax dragen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2015 12:50 pm

Het gaat er vooral om dat het aantoonbaar niet zo is dat PSV wel investeert in de groep en Ajax niet.

Je kunt wel stellen dat je niet tevreden bent over het niveau van de spelers. Maar er zijn wel degelijk spelers gehaald. Ook tegen forse investeringen. Net zoals PSV dat heeft gedaan. En daar hadden ze afgelopen jaar een paar goede spelers te pakken nadat het daar ook vele keren is misgegaan. Diezelfde Brands heeft hele elftallen vol prutsers naar Eindhoven gehaald maar ze worden één keer kampioen en iedereen is dat vergeten.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 1:02 pm

Inderdaad. En de beste transfer is er eentje van PSV naar Ajax. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 1:04 pm

Marillion schreef:Het gaat er vooral om dat het aantoonbaar niet zo is dat PSV wel investeert in de groep en Ajax niet.

Je kunt wel stellen dat je niet tevreden bent over het niveau van de spelers. Maar er zijn wel degelijk spelers gehaald. Ook tegen forse investeringen. Net zoals PSV dat heeft gedaan. En daar hadden ze afgelopen jaar een paar goede spelers te pakken nadat het daar ook vele keren is misgegaan. Diezelfde Brands heeft hele elftallen vol prutsers naar Eindhoven gehaald maar ze worden één keer kampioen en iedereen is dat vergeten.
Gudlej voor 6 miljoen, Sinkgraven voor 7 miljoen. Dat zijn volgens mij de enige wezenlijke investeringen. Na jaren met bedragen rond 2 a 3 miljoen gekloot te hebben. Dat zijn bedragen uit de kelder van de transfermarkt.

Wil je zeggen dat Ajax werkelijk iets met al die CL-miljoenen heeft gedaan kwa eerste elftal?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 07, 2015 1:13 pm

Peter schreef:En wederom een bekende van Brands ook.

Best fors en vrij slecht. Dat komt mede door het beleid. Zogenaamd weinig uitgeven, terwijl je je later scheel betaald aan extra's, zoals bij Sinkgraven.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr aug 07, 2015 1:16 pm

Wat een onzin. Ajax heeft Sinkgraven juist snel gehaald. Die jongen had nog amper in de Eredivisie gespeeld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 07, 2015 1:24 pm

Peter schreef:We gaan het wel weer zien. Het is even de vraag of de Boer het nog ziet, maar ik vind dat we een selectie hebben die met gemak kan wedijveren met die van PSV. Zeer, zeer, talentvolle groep met gigantisch veel kwaliteit.
Keep on dreaming. Met alleen maar 20-jarige knulletjes kun je never nooit geen kampioen worden. Alleen die naieve slaapkoppen bij Ajax denken dat. Wie wil er een flesje wijn op zetten?

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 1:28 pm

2011/2012: Plusminus 15 miljoen uitgaven (Cillessen, Sigi, Janssen oa)
2012/2013: Plusminus 7 miljoen uitgaven (Moisander, Andersen, Hoesen oa)
2013/2014: Plusminus 8 miljoen uitgaven (Mikey en Duarte oa)
2014/2015: Plusminus 12 miljoen uitgaven (Sinkgraven, Zivko oa)
2015/2016: Plusminus 12 miljoen uitgaven (Dijks, Milik, Gudelj oa)

54 miljoen aan aankopen in 5 jaar tijd. Bijna 11 miljoen per jaar aan. Tot zover de mythe dat we geen geld uitgeven.

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 1:30 pm

brigade zuid schreef:
Peter schreef:We gaan het wel weer zien. Het is even de vraag of de Boer het nog ziet, maar ik vind dat we een selectie hebben die met gemak kan wedijveren met die van PSV. Zeer, zeer, talentvolle groep met gigantisch veel kwaliteit.
Keep on dreaming. Met alleen maar 20-jarige knulletjes kun je never nooit geen kampioen worden. Alleen die naieve slaapkoppen bij Ajax denken dat. Wie wil er een flesje wijn op zetten?
Laten we dan Tete maar weer vervangen voor van Rhijn, Riedewald voor Heitinga en Bazoer passeren ten faveure van Gudelj. Oh ja en Schone in de basis ipv El Ghazi.

Bakken met ervaring opeens. Kwalitatief gezien wordt 't een stukkie minder, maar soit.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 1:37 pm

Peter schreef:
brigade zuid schreef:
Laten we dan Tete maar weer vervangen voor van Rhijn, Riedewald voor Heitinga en Bazoer passeren ten faveure van Gudelj. Oh ja en Schone in de basis ipv El Ghazi.

Bakken met ervaring opeens. Kwalitatief gezien wordt 't een stukkie minder, maar soit.
Als je wat ambitieuzer had ingekocht, had dat al anders gelegen...

(niet dat je dan meteen alle jonkies had moeten laten gaan zitten, het gaat juist om de mix).

Maar - afrondend - ik begrijp dat jij prima tevreden bent met aankoopbeleid en koers?

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 1:45 pm

Jij wil gewoon meer geld uitgeven, want jij poneert de stelling dat we nu 'kelderbedragen' uitgeven. Als dat je koers is, dan zou ik daar faliekant op tegen zijn inderdaad. Ik vind 10-12 miljoen per jaar best fors en als je 20-30 miljoen per jaar wil uitgeven, dan maak je jezelf helemaal kapot. Ik dacht dat we wel geleerd hadden van het verhaaltje van Basten met z'n Sulejmani's en Cvitanichen.

Uiteraard moet Overmars verder kijken dan z'n neus lang is en is het nu waardeloos wat die vent aanricht, maar het gebruiken van Brands als 'voorbeeld' is potsierlijk. Sterker nog, las hier al ergens dat we Overmars moeten vervangen voor Brands, maar dan gaat er iets goed mis met het korte termijn geheugen.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 2:05 pm

Peter schreef:Jij wil gewoon meer geld uitgeven, want jij poneert de stelling dat we nu 'kelderbedragen' uitgeven. Als dat je koers is, dan zou ik daar faliekant op tegen zijn inderdaad. Ik vind 10-12 miljoen per jaar best fors en als je 20-30 miljoen per jaar wil uitgeven, dan maak je jezelf helemaal kapot. Ik dacht dat we wel geleerd hadden van het verhaaltje van Basten met z'n Sulejmani's en Cvitanichen.
Nee. Ik wil dat we met meer ambitie uitgeven. Liever twee goede spelers die écht versterken, dan vijf van 1,5 of 2 miljoen waarmee we voortklooien. Hoeveel spelers hebben we gekocht voor die 54 miljoen in vijf jaar? Wat dat betreft getuigen Gudelj en Sinkgraven in ieder geval van iets van ambitie. Ik zou alleen hopen dat ook eens buiten de eredivisie gescout wordt. Wat is daar nu vandaan gekomen? Milik, Younes, Sonogo, Sana?

En opnieuw: waarom meteen de suggestie dat ik 30 miljoen wil gaan uitgeven? Nonsens. Rare spin.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2015 2:15 pm

In het kader van dit topic gaat het vooral om de vergelijking met PSV. Geven zij daar nu structureel meer geld uit aan spelers dan bij Ajax. En is dat dan verantwoord of niet.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 2:33 pm

2011/2012: Plusminus 27 miljoen (Wijnaldum, Mertens, Strootman oa)
2012/2013: Plusminus 6 miljoen (Hiljemark, Narsing)
2013/2014: Plusminus 12 miljoen (oa Bruma, Maher)
2014/2015: Plusminus 7 miljoen (Guardado, de Jong)
2015/2016: Plusminus 15 miljoen (oa Pereiro, Isimat, Propper) (exclusief Moreno)

Na de injectie van de gemeente zijn ze even losgegaan dus. :smallgrin.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 07, 2015 2:39 pm

En de verkopen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 07, 2015 2:43 pm

Die 27 miljoen uit 2011 springt er wel ff tussenuit maar zijn het voor het de rest nou van die wereldschokkende bedragen? En dan heb ik het zowel over dat lijstje van Ajax en Psv. Bovendien zegt het niet zo heel veel als je de inkomsten aan transfers er niet bij zet. Psv verkoopt Depay en Wijnaldum voor 40 miljoen ofzo en krijgt ook nog een karrevracht aan miljoenen binnen van de CL, mede omdat ze de enige deelnemer uit Nederland zijn. In dat licht bezien is 15 miljoen aan betaald transfergeld toch niet zo gek?

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 2:48 pm

Raymon schreef:En de verkopen?
Ja hallo. Ik ben ook gewoon aan het werk. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2015 2:51 pm

brigade zuid schreef: In dat licht bezien is 15 miljoen aan betaald transfergeld toch niet zo gek?
psv geeft i.t.t. Overmars geen sloten met geld aan miskopen uit. Dat doen ze prima. Ze hebben door goede aankopen ook wat te verkopen. Bij Ajax gaan enkel spelers uit de opleiding voor veel geld weg. Makkelijk rekensommetje.

Plaats reactie