PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

zeux

Re: PSV

Bericht door zeux » do aug 06, 2015 5:35 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Bij PSV hebben ze de salarisdrempel van 1 miljoen bruto allang weer losgelaten.
Vandaar ook dat gaatje van 12 M dat voor 30/6 nog effe met de transfer van Depay gedicht moest worden.

psv betaalt, buiten de begroting om uiteraard, uitstekend.
Dat weet je van je vriend Toon?

En, uhm, van welke begroting gaat het dan wel? Of is dat een begroting/rekening 'buiten beeld'. Ook buiten beeld van de accountant? En van de KNVB?

Blijkbaar weet jij van financiële spelletjes waar KNVB/UEFA geen weet van hebben? Of stellen die geen vragen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 06, 2015 5:35 pm

InnerHarbour schreef:Bij PSV hebben ze de salarisdrempel van 1 miljoen bruto allang weer losgelaten.
Moet Ajax ook maar meer doen. Moreno, Guardado.. Ik denk dat seizoenkaarthouders van Ajax ook wel dit soort spelers willen zien.

generaal

Bericht door generaal » do aug 06, 2015 5:39 pm

Als dit daadwerkelijk rondkomt (ik juich pas na de handtekeningen), dan kan dit PSV komend seizoen wel eens het Golden State Warriors van de Eredivisie worden :smallgrin.gif: . Een combinatie van slimme, ervaren aankopen met eigen jeugd. Geen Engelaartjes, Derijcken en Koevermansen (6 miljoen euro!) meer. Uitstekend gedaan door Brands :biggthumpup.gif: .

generaal

Bericht door generaal » do aug 06, 2015 5:40 pm

brigade zuid schreef:
Moet Ajax ook maar meer doen. Moreno, Guardado.. Ik denk dat seizoenkaarthouders van Ajax ook wel dit soort spelers willen zien.
Ajax heeft maar een transfer nodig natuurlijk. Marcel Brands halen en Overmars een schop geven. Brands is van de school dat het kapitaal op het veld moet staan. Overmars krijgt een bonus als hij gierig is: de risee van Nederland.

zeux

Bericht door zeux » do aug 06, 2015 5:57 pm

Deze Moreno-signing (als die doorgaat) komt een paar dagen nadat Ajax bij psv een x-aantal miljoen aan extra televisiegelden in de schoot heeft geworpen.
Anders dan Overmars denkt Brands misschien: als ik die Moreno nou een miljoen extra salaris biedt - gedekt door de extra televisiegelden - dan heb ik er een mooie speler bij voor de CL én vergroot ik mijn kansen in de de competitie, waardoor ik die miljoen - die al gedekt is door extra televisiegelden - ook nog eens terugverdien met gegarandeerde CL-gelden.
Laatst gewijzigd door zeux op do aug 06, 2015 6:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 06, 2015 6:01 pm

generaal schreef:
brigade zuid schreef:
Ajax heeft maar een transfer nodig natuurlijk. Marcel Brands halen en Overmars een schop geven. Brands is van de school dat het kapitaal op het veld moet staan. Overmars krijgt een bonus als hij gierig is: de risee van Nederland.
ja, ja Generaal waar was dat genie Brands dan mee bezig toen Ajax 4 maal op rij landskampioen werd? Je moet nu natuurlijk niet gaan doorslaan he. :biggrin.gif:
YNWA

generaal

Bericht door generaal » do aug 06, 2015 6:27 pm

InnerHarbour schreef:
ja, ja Generaal waar was dat genie Brands dan mee bezig toen Ajax 4 maal op rij landskampioen werd? Je moet nu natuurlijk niet gaan doorslaan he. :biggrin.gif:
Fred en Cocu (in z'n eerste seizoen) hingen vooral de kluns uit. Je kunt het ook zo zien: als Ajax Brands had gehad, had het de competitie in die jaren (en nu nog) nog nadrukkelijker gedomineerd met aankopen als Strootman en Mertens. Dat zijn namelijk wel echte Ajax-spelers. Je ziet wel dat nu PSV voor het eerst in de positie van CL-deelnemer is, Brands alleen maar grote talenten en gevestigde spelers heeft gekocht. Eerder was daar waarschijnlijk geen geld voor. Bij Ajax had hij nooit puin hoeven ruimen en de vrije hand gehad voor enorme versterkingen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 06, 2015 6:40 pm

Moet toegeven dat PSV creatiever is dan het huidige Ajax; of dat resulteert in een serie kampioenschappen? Die vraag kan over een paar jaar beantwoord worden. Ooit haalde PSV voor veel geld Ronaldo, maar iemand van Ajax (Zijn naam mag niet genoemd worden) zei:", maar wij hebben Kluivert". Binnen een jaar gebeurde er iets moois met Ajax (en Kluivert)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 06, 2015 6:44 pm

zeux schreef:Deze Moreno-signing (als die doorgaat) komt een paar dagen nadat Ajax bij psv een x-aantal miljoen aan extra televisiegelden in de schoot heeft geworpen.
Anders dan Overmars denkt Brands misschien: als ik die Moreno nou een miljoen extra salaris biedt - gedekt door de extra televisiegelden - dan heb ik er een mooie speler bij voor de CL én vergroot ik mijn kansen in de de competitie, waardoor ik die miljoen - die al gedekt is door extra televisiegelden - ook nog eens terugverdien met gegarandeerde CL-gelden.
Totdat je eens een paar jaar geen cl speelt en niemand de hoofdprijs wil betalen voor je spelers. Voordat je het weet moet je dan vaste activa gaan verkopen om niet failliet te gaan.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 06, 2015 7:04 pm

zeux schreef:
wimpey schreef:
Vandaar ook dat gaatje van 12 M dat voor 30/6 nog effe met de transfer van Depay gedicht moest worden.

En, uhm, van welke begroting gaat het dan wel? Of is dat een begroting/rekening 'buiten beeld'. Ook buiten beeld van de accountant? En van de KNVB?

Blijkbaar weet jij van financiële spelletjes waar KNVB/UEFA geen weet van hebben? Of stellen die geen vragen?
Die informatie komt uit een interview van Gerbrands met VI. Zie dit bericht op PN.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do aug 06, 2015 7:23 pm

Marillion schreef:
zeux schreef:
wimpey schreef:

Die informatie komt uit een interview van Gerbrands met VI. Zie dit bericht op PN.
Het gaat niet om de 12 miljoen, maar het zinnetje 'buiten de begroting om'. Dat suggereert malversaties. Daar heb ik graag een beeld bij.

zeux

Bericht door zeux » do aug 06, 2015 7:26 pm

LucaS schreef:
zeux schreef:Deze Moreno-signing (als die doorgaat) komt een paar dagen nadat Ajax bij psv een x-aantal miljoen aan extra televisiegelden in de schoot heeft geworpen.
Totdat je eens een paar jaar geen cl speelt en niemand de hoofdprijs wil betalen voor je spelers. Voordat je het weet moet je dan vaste activa gaan verkopen om niet failliet te gaan.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe lang zijn contract duurt. Is dat al bekend?

Wanneer je extra geld uit de CL er voor reserveert, hoeft het niet risicovol te zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 06, 2015 8:38 pm

Ze hebben toch ook bergen geld ontvangen aan de Depay en Wijnaldum transfers. Supporters moeten niet zo redeneren als boekhouders maar gewoon blij zijn met goede spelers die voor je cluppie komen voetballen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 8:26 am

Om PSV nu als voorbeeld te gebruiken hoe je om moet gaan met geld is op z'n zachtst gezegd wat koddig. Die lui mogen de gemeente bedanken dat ze nog bestaan.

Sowieso lijkt het hier op AT nu dat ze daar met 1 kampioenschapje opeens wonderen verrichten.

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 8:53 am

Nah, wonderen... Ze vergroten gewoon de kans op weer een kampioenschap met de versterkingen die ze hebben gehaald. Zeker als een potentieel grote concurrent als Ajax dat soort investeringen niet doet en feitelijk stil blijft staan, in de hoop dat de jeugd zich ontwikkelt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 07, 2015 8:55 am

Peter schreef:Om PSV nu als voorbeeld te gebruiken hoe je om moet gaan met geld is op z'n zachtst gezegd wat koddig. Die lui mogen de gemeente bedanken dat ze nog bestaan.

Sowieso lijkt het hier op AT nu dat ze daar met 1 kampioenschapje opeens wonderen verrichten.
Bij PSV is in stilte een revolutie geweest. Ze hebben een competente organisatie neergezet die direct haar waarde laat zien. Vorig jaar wisten ze Depay en Wijnaldum te behouden en dit jaar voor vette cash verkocht. En ze zijn niet bang om duurdere spelers terug te kopen. Zoals Guardado en De Jong. En het betaald zich uit. Kampioenschap, CL deelname en ik denk dat ze dit seizoen ook weinig te duchten hebben in Nederland. Sub-top is leeggekocht, Feyenoord is zwak en Ajax alleen maar zwakker.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 07, 2015 9:10 am

Peter schreef:Om PSV nu als voorbeeld te gebruiken hoe je om moet gaan met geld is op z'n zachtst gezegd wat koddig. Die lui mogen de gemeente bedanken dat ze nog bestaan.

De liefhebbers van gelduitgeven, liefst dat van een ander, kijken al jaren likkebaardend naar PSV. Misschien kunnen ze overstappen. :smallgrin.gif:
YNWA

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 9:14 am

We gaan het wel weer zien. Het is even de vraag of de Boer het nog ziet, maar ik vind dat we een selectie hebben die met gemak kan wedijveren met die van PSV. Zeer, zeer, talentvolle groep met gigantisch veel kwaliteit. Als de Boer daar de poppetjes op de juiste plek zet, dan zijn we 'gewoon' titelkandidaat. Veruit het sterkste middenveld van de Eredivisie, veruit de beste keeper van de Eredivisie en de achterhoede is ook zeker niet minder dan die van PSV. Aanvallend is het allemaal even afwachten.

Ajax blijft natuurlijk niet stil staan in de hoop dat de jeugd zich ontwikkelt. Ik geef je op een briefje dát bijvoorbeeld Bazoer (goede aankoop van PSV trouwens), Riedewald, Sinkgraven, Klaassen zich ontwikkelen en ontpoppen tot sterkhouders van dit Ajax. Als dan El Ghazi, Tete en Fischer ook nog wat stappen weten te maken, dan heb je gewoon goud in handen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 07, 2015 9:16 am

Peter schreef:We gaan het wel weer zien. Het is even de vraag of de Boer het nog ziet, maar ik vind dat we een selectie hebben die met gemak kan wedijveren met die van PSV. Zeer, zeer, talentvolle groep met gigantisch veel kwaliteit. Als de Boer daar de poppetjes op de juiste plek zet, dan zijn we 'gewoon' titelkandidaat. Veruit het sterkste middenveld van de Eredivisie, veruit de beste keeper van de Eredivisie en de achterhoede is ook zeker niet minder dan die van PSV. Aanvallend is het allemaal even afwachten.

Ajax blijft natuurlijk niet stil staan in de hoop dat de jeugd zich ontwikkelt. Ik geef je op een briefje dát bijvoorbeeld Bazoer (goede aankoop van PSV trouwens), Riedewald, Sinkgraven, Klaassen zich ontwikkelen en ontpoppen tot sterkhouders van dit Ajax. Als dan El Ghazi, Tete en Fischer ook nog wat stappen weten te maken, dan heb je gewoon goud in handen.
Jaja... als als als. En dan moet FdB het ook nog eens goed neerzetten. :excited.gif:
Het probleem is dat die jonkies grillig zijn en sommige de kwaliteit gewoon niet bezitten.
Ik zie bij PSV toch meer zekerheidjes.
Whitey on the moon.

zeux

PSV

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 9:25 am

Peter schreef:We gaan het wel weer zien. Het is even de vraag of de Boer het nog ziet, maar ik vind dat we een selectie hebben die met gemak kan wedijveren met die van PSV. Zeer, zeer, talentvolle groep met gigantisch veel kwaliteit. Als de Boer daar de poppetjes op de juiste plek zet, dan zijn we 'gewoon' titelkandidaat. Veruit het sterkste middenveld van de Eredivisie, veruit de beste keeper van de Eredivisie en de achterhoede is ook zeker niet minder dan die van PSV. Aanvallend is het allemaal even afwachten.

Precies. We wachten - inmiddels al enkele jaren - tot deze spelers zich ontpoppen. Een proces van jaren. En dat ontpoppen moeten ze in hun uppie doen, want er staat weinig tot niks om hen heen om daarbij te helpen, waardoor het proces trager gaat dan nodig is.
En hebben ze zich ontpopt, dan is de kans groot dat ze meteen weg zijn. Mag de volgende lichting jaren gaan doen over ontpoppen.

@IH: ik denk dat de meeste succesvolle zakenmensen het lef hadden te investeren.

peter

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 9:32 am

Dat kan natuurlijk. Ik wil het allemaal nog wel eens zien. De aankopen van PSV (en die van Feyenoord) moeten zich ook nog maar bewijzen en de klasse van Depay ga je ook gewoon missen. En Cocu is natuurlijk nu door een goed seizoen ook geen bewezen goede trainer. En nu maar eens zien hoe de combinatie Champions League en Eredivisie gaat vallen bij de toch ook niet al te brede selectie van PSV.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2015 10:53 am

zeux schreef: En, uhm, van welke begroting gaat het dan wel? Of is dat een begroting/rekening 'buiten beeld'. Ook buiten beeld van de accountant? En van de KNVB?
Een mens hoort wel eens wat van iemand die dichtbij het vuur zit.

Het is vrij makkelijk. Jongens als Luuk, Wijnaldum, Depay en Guardado zitten / zaten aan het salarisplafond. Keurig binnen de begroting dus.

Buiten de begroting om vangen die spelers nog een substantieel bedrag. Dat is via derden natuurlijk te regelen. Alleen willen die derden natuurlijk wel dat geld terug ontvangen. Zonder grote uitgaande transfer of CL-inkomsten kan dat problemen opleveren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2015 10:55 am

@Peter: Precies, niet meteen doorslaan nu hoor. Ik moet het bij PSV allemaal nog even zien gebeuren. Ik denk dat de strijd om de titel gewoon weer tussen Ajax en PSV gaat.

Overigens, Ajax heeft net als PSV wel degelijk investeringen gedaan. Of tellen transfers zoals die van Sinkgraven en Gudelj ineens niet mee? Je kan met die transfers in gedachte toch niet zeggen dat Ajax geen geld uit wil geven? Je kunt stellen dat je denkt dat de verkeerde spelers zijn gehaald. Maar als ik dan naar PSV kijk wil ik ook nog wel even zien of al die nieuwe spelers net zulke aanwinsten zijn als Guardado afgelopen jaar.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 07, 2015 11:08 am

Marillion schreef: Je kunt stellen dat je denkt dat de verkeerde spelers zijn gehaald.
Dat dus. Zoals Brands over jaren verspreid ook een batterij aan kneuzen heeft binnengehaald bij psv.

Wanneer FdB effe normaal gaat doen, spelers op hun eigen plek zet en voor een gedegen veldbezetting zorgt (het minimale dat je van een professional mag verwachten dus), dan heeft Ajax een groep met perspectief.

Een jaar geen CL is niet zo boeiend. Wanneer speelde psv voor het laatst in de CL, vorig decennium?

zeux

Bericht door zeux » vr aug 07, 2015 11:20 am

wimpey schreef: Buiten de begroting om vangen die spelers nog een substantieel bedrag. Dat is via derden natuurlijk te regelen. Alleen willen die derden natuurlijk wel dat geld terug ontvangen. Zonder grote uitgaande transfer of CL-inkomsten kan dat problemen opleveren.
Leg mij eens uit hoe dat dan gaat?
Spelers krijgen 'buiten de begroting' via 'derden' extra geld (mogen we dat 'onofficieel' noemen?).
Dat geld moet wel betaald worden en komt uit transfergeld dat binnen de begroting binnen komt ('officieel' dus).

Hoe komt dat 'officiële' geld bij de 'onofficiële derde' terecht? (binnen de officiële begroting)

En wat vindt de knvb - waakhond over begrotingen van Nederlandse clubs - van deze constructie? Of de Fiod (waar we in Amsterdam rond 'tekengeld' enige ervaring mee hebben)?

Plaats reactie