PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

beelzebub

Re: PSV

Bericht door beelzebub » do mei 07, 2015 12:57 pm

Goede deal voor PSV. Doet Marcel the wizard wel knap elk jaar.

En props voor PSV dat ze niet meegaan in de gekte van Twente/Corona. Die schijnt daar anderhalf miljoen per jaar te vangen. :confused.gif:

Zolang Ajax en PSV beiden vasthouden aan een salarisplafond van een miljoen per jaar kunnen ze i.i.g. in Nederland niet meer tegen elkaar uitgespeeld worden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do mei 07, 2015 1:00 pm

wel grappig als je leest wat ze op Redcafe vinden... een erg goedkope deal hebben ze het over!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mei 07, 2015 1:02 pm

Raiola lukt dat wel, hoor. Hoe denk je dat Narsingh aan zijn vette contract komt?

Clubs als MU betalen alles. Punt is: ze melden zich niet elk jaar voor een speler uit de Nederlandse competitie. PSV heeft geluk dat LvG daar zit.

Alexander

Bericht door Alexander » do mei 07, 2015 1:08 pm

Mooi bedrag voor PSV. Jammer dat die jongen zo snel uit NL vertrekt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2015 1:11 pm

beelzebub schreef:Goede deal voor PSV. Doet Marcel the wizard wel knap elk jaar.

En props voor PSV dat ze niet meegaan in de gekte van Twente/Corona. Die schijnt daar anderhalf miljoen per jaar te vangen. :confused.gif:

Zolang Ajax en PSV beiden vasthouden aan een salarisplafond van een miljoen per jaar kunnen ze i.i.g. in Nederland niet meer tegen elkaar uitgespeeld worden.
PSV houdt zich niet aan het plafond, hoor. Van Bommel, Narsingh, Maher, De Jong, Guardado, Dickie Dick. En dan heb je nog Depay, Wijnaldum en Willems met een salarisverhoging plus een miljoen in het handje bij contractverlening...

Het probleem dat PSV vermoedelijk met Corona heeft, is dat er bijna niks aan te verdienen valt omdat hij met handen en voeten aan investeerders gebonden is. En die investeerders gaan er natuurlijk niet uitstappen nu Twente hem wegens wanbeleid voor een bodemprijs moet verkopen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do mei 07, 2015 9:12 pm

Keurige transfer van psv. Complimenten. Ze hadden hem vorig jaar voor een veel lager bedrag kunnen verpatsen. Kansen op het kampioenschap waren dan een stuk kleiner geweest.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 7:33 am

WP_LeGeNd schreef:wel grappig als je leest wat ze op Redcafe vinden... een erg goedkope deal hebben ze het over!
Clubs uit UK, Duitsland enzo doen echt wel aan enige vorm van prijsafspraken. Wanneer ze voor een speler van een club uit NL ineens 40 M gaan betalen, is het hek van de dam.

28 M voor die jongen, chapeau. :biggthumpup.gif: Die transfer heeft ie, net als Blind, aan z'n WK en band met LVG te danken. Je moet ook mazzel hebben met time en place...

zeux

Bericht door zeux » vr mei 08, 2015 7:43 am

Blind wel, Depay weet ik niet. Misschien was hij niet bij Man U terecht gekomen, maar dat hij zo'n 'grote' transfer zou maken was wel te verwachten. Niet dat ik verwacht dat hij gaat slagen, maar dat is een ander verhaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 8:00 am

zeux schreef: Niet dat ik verwacht dat hij gaat slagen, maar dat is een ander verhaal.
Zo hoog is het niveau in de UK niet. Ron Beton, Blind, Bacuna e.c. doen het daar prima. Depay is pas 21, hij heeft een enorme drive. Hij zal er leren, is een protégé van LVG. Komt wel goed, er ligt een mooie toekomst voor hem in het verschiet.

'Onze' Kishna zou een voorbeeld moeten nemen aan Depay en ook AEG. Die jongens zijn al veel verder dan Kishna, ze hebben meer wapens en zijn mentaal duidelijk harder. Terwijl Kishna van die 3 misschien wel over het meeste pure voetbaltalent beschikt...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 08, 2015 9:07 am

Dat is waar. De beste verdedigers lopen daar niet rond.

Hij heeft wel power en drive, maar is een beetje een blinde kip. Tegen Ajax maakte hij niet een keer maar twintig keer de verkeerde keuze. Dat geeft te denken.

LVG zal ongetwijfeld dit probleem willen verhelpen. Lang niet elke speler pikt dat op en/of doorstaat dat zonder zijn spontaniteit en zelfvertrouwen te verliezen.

Wat het geld betreft, het is wat de gek ervoor geeft.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 9:46 am

Yopi schreef: LVG zal ongetwijfeld dit probleem willen verhelpen. Lang niet elke speler pikt dat op en/of doorstaat dat zonder zijn spontaniteit en zelfvertrouwen te verliezen.
Dat vind ik toch wel een smetje op de trainer LVG. Di Maria, Rivaldo, Ribéry, Januzaj: die jongens vallen blijkbaar niet in het pulletje. Depay is meer een type Overmars, dat ligt 'm beter...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr mei 08, 2015 10:35 am

Ik schrijf Di Maria nog niet helemaal af trouwens.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mei 08, 2015 10:52 am

Geinig weetje.........
Kowalczyk schreef:PSV ontvangt voor Depay meer dan voor alle eerder verkochte spelers uit de opleiding sámen. De duurste was tot nu toe Fredje Bouma. Die kostte nog geen vijf miljoen euro.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr mei 08, 2015 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 10:53 am

Raymon schreef:Ik schrijf Di Maria nog niet helemaal af trouwens.
Het heeft er alle schijn van dat zijn trainer dat wel doet. Vreemd, want hij was de duurste in de UK ooit en kan geweldig voetballen. Bayern schijnt interesse te hebben.

generaal

Bericht door generaal » vr mei 08, 2015 6:40 pm

Die transfersom is wel echt geweldig nieuws. Nou maar hopen dat Brands niet met geld gaat smijten in de Eredivisie. De enige speler van onze competitie in wie ik wel wat potentie zie, is die Zweed van Heerenveen.

Guardado, Wijnaldum en Maher gaan heersen op het middenveld. Schaars en Hendrix zijn uitstekende back-ups. Er moet nog wel een middenvelder bij, want Hiljemark en Ritzmaier vertrekken. Vloet komt nog tekort. Doe Van Ginkel maar. Mocht Wijnaldum onverhoopt nog worden verkocht, dan moet daar een krachtmens met diepgang voor in de plaats komen. Pröpper is dan ook te licht voor PSV-niveau. Hopelijk heeft Brands een mooie verrassing in petto als Wijnaldum toch een mooie transfer maakt.

Achterin moet er ook nog wel wat gebeuren. Willems, Arias en Bruma zijn onomstreden. Isimiat heeft veel talent, maar ik zie liever wat routine achterin. Alex is volgens mij haalbaar. Tamata gaat terecht weg, Brenet zal wel mogen blijven. PSV wordt in verband gebracht met een Nigeriaan van Trencin, maar ik heb geen enkel benul van zijn kwaliteiten.

Als het aan mij zou liggen zouden de Depay-miljoenen voor een deel in vijf spelers worden geïnvesteerd:
- vervanger Depay (Larsson voor maximaal vijf miljoen of een verrassing)
- Isimat voor twee miljoen euro
- Alex (jaarcontract bij Milan, schijnt weg te mogen, gewoon een jaarsalaris van 2 miljoen bieden en voor twee seizoenen vastleggen)
- Van Ginkel (huren van Chelsea)
- linksback achter Willems

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 08, 2015 6:52 pm

Van Ginkel gaat echt niet naar PSV.

columbus

Bericht door columbus » vr mei 08, 2015 10:26 pm

Zie Willems en Wijnaldum ook nog wel vertrekken. Daarnaast zie ik PSV die berghuis halen als vervanger van Depay.

Maar wat een bedrag voor Depay! Goed geregeld van PSV. Kan Ajax (Overmars) nog wat van leren. Ajax geeft liever een miljoen of wat korting omdat ze de speler het zo gunnen... Stumperds

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mei 08, 2015 11:26 pm

columbus schreef:Maar wat een bedrag voor Depay! Goed geregeld van PSV. Kan Ajax (Overmars) nog wat van leren. Ajax geeft liever een miljoen of wat korting omdat ze de speler het zo gunnen... Stumperds
Spelers die veel scoren leveren altijd veel hogere transfersommen op dan de zogenaamde dienende spelers. Door de explosie van die Engelse tv gelden worden spelers die anno 2011 voor tussen de 25 en 30 miljoen werden verhandeld nu zomaar voor 60 miljoen van de hand gedaan.

Als je kijkt naar wat Ajax de laatste 4, 5 seizoenen bij elkaar heeft binnengehaald is dat een gigantische berg geld. Hééééél veel meer dan PSV en Feyenoord. Depay is pas de eerste waarmee ze in Eindhoven echt een financiële klapper maken met een speler uit de eigen opleiding.

Le T.

Bericht door Le T. » za mei 09, 2015 8:07 am

wimpey schreef:
Yopi schreef: LVG zal ongetwijfeld dit probleem willen verhelpen. Lang niet elke speler pikt dat op en/of doorstaat dat zonder zijn spontaniteit en zelfvertrouwen te verliezen.
Dat vind ik toch wel een smetje op de trainer LVG. Di Maria, Rivaldo, Ribéry, Januzaj: die jongens vallen blijkbaar niet in het pulletje. Depay is meer een type Overmars, dat ligt 'm beter...
Ik zie geen reden om Di Maria en Januzaj op een hoop te gooien met Rivaldo en Ribery. Di Maria is een ongeleid projectiel, dat is een projectje want hij moet zijn foute keuzes in het veld beperken. Januzaj is vorig jaar ontzettend gehyped en komt er nu achter dat hij zijn man niet voorbij komt en geen fatsoenlijk vervolg produceert. Dat zijn fases waar een jong talent wel eens doorheen moet. Dat is totaal niet vergelijkbaar met vedettes die het te hoog in de bol hebben en denken dat elftal beter gaat spelen als zij maar kunnen doen waar ze zin in hebben, of dat zelfs ondergeschikt maken. Depay is nog te zeer door zichzelf in beslag genomen om een goede teamspeler te zijn, maar hij wil dat wel erg graag.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 09, 2015 10:40 am

@Generaal: Van Ginkel is duidelijk geweest. Die zit niet meer op de eredivisie te wachten. Hij zal weer op zoek gaan naar een andere club in één van de grote competities. En ik denk dat een speler als Alex ook geen interesse meer heeft in de Eredivisie.

Maar gaat Rekiki na zijn spetterende optreden tijdens de huldiging terug naar City dan? :smallgrin.gif:

Ik moet nog zien of Depay het daar gaat redden. Hij heeft een aantal specifieke kwaliteiten die hem genoeg mogelijkheden geven. Maar over het geheel viel hij me dit seizoen eigenlijk tegen. Hij zal een knop moeten omzetten want het moet bij United straks uit een ander vaatje komen. Misschien helpt de nieuwe omgeving hem daarbij. Daar hoeft hij niet de vedette uit te gaan hangen.

Wel een hele dikke transfer voor PSV natuurlijk. Echt een heel mooi bedrag en Depay was niet eens de sleutelspeler voor het kampioenschap en daarmee in principe wel te vervangen. Ik denk dat Guardado en De Jong belangrijker waren namelijk.

Moest Bakkali zich normaal hebben gedragen was dit zijn moment geweest. Nog altijd jong genoeg en zijn positie ligt nu open. Maar ja, dat station is gepasseerd.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » za mei 09, 2015 12:46 pm

Marillion schreef:Maar over het geheel viel hij me dit seizoen eigenlijk tegen.
En juist daarom is hij zo ontzettend talentvol en haalt ManU hem.
Want zelfs in een seizoen waarin hij inderdaad tegenvalt is hij de topscoorder van de landskampioen en van de Eredivisie, waarbij hij regelmatig beslissend is geweest. En hij is pas 21.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 09, 2015 1:24 pm

columbus schreef: Maar wat een bedrag voor Depay! Goed geregeld van PSV. Kan Ajax (Overmars) nog wat van leren. Ajax geeft liever een miljoen of wat korting omdat ze de speler het zo gunnen... Stumperds
Onvergelijkbaar. Depay ligt beter in de markt dan met Siem ooit het geval was. Bij Siem was het een kwestie van hem de transfer gunnen. De clubs stonden niet voor hem in de rij. (Siem had bovendien nog maar een eenjarig contract.)

Misschien is dit bedrag een voorbode van wat ons deze zomer te wachten staat? Een zware inflatie van transfersommen? De Engelse clubs hebben een stuk meer te besteden dan voorheen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 09, 2015 1:34 pm

Baseman schreef:
Marillion schreef:Maar over het geheel viel hij me dit seizoen eigenlijk tegen.
En juist daarom is hij zo ontzettend talentvol en haalt ManU hem.
Want zelfs in een seizoen waarin hij inderdaad tegenvalt is hij de topscoorder van de landskampioen en van de Eredivisie, waarbij hij regelmatig beslissend is geweest. En hij is pas 21.
Hij was vooral in het begin van het seizoen goed op dreef. Daarna is hij weggezakt en daar is hij niet meer bovenop gekomen. Dat hij uiteindelijk topscorer is geworden weegt voor mij niet zo zwaar. Het aantal doelpunten is zeker voor de eredivisie verre van indrukwekkend. Er zijn veel mindere voetballers geweest die betere cijfers hadden. Kennen we Björn Vleminckx nog?

De keuze voor Manchester snap ik wel. Met Van Gaal heeft hij iemand waarvan hij tijd en vertrouwen zal krijgen. Daarbij is het relatief makkelijk instappen op het moment dat de prestaties niet geweldig zijn. Ik ben heel benieuwd of hij nu weer een stap kan zetten in zijn ontwikkeling. Hij heeft de wapens om een hele goede speler te worden. Nu moet hij er nog op de juiste manier gebruik van gaan maken. Als de omgeving bij United hem niet dwingt om meer uit zichzelf te halen waar dan wel? Komend seizoen is een heel belangrijk seizoen in zijn ontwikkeling.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » za mei 09, 2015 1:39 pm

Yopi schreef:Misschien is dit bedrag een voorbode van wat ons deze zomer te wachten staat? Een zware inflatie van transfersommen? De Engelse clubs hebben een stuk meer te besteden dan voorheen.
Er is ook een dipje geweest, eerst had je de dutch discount nadat spelers als Alves vies tegenvielen. De pond heeft ook nog een tijdje laag gestaan. Nu doen spelers uit Nederland als Eriksen en Blind het best aardig in de PL terwijl de eredivisie zich ook op het WK goed heeft laten zien, 3 Nederlandse trainers in de PL, dus er zal weer wat beter naar Nederlandse spelers gekeken worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 09, 2015 2:10 pm

Maakt inderdaad uit elke trainers er zitten. Mourinho bijvoorbeeld koopt nooit Nederlanders. Hij haalt veel spelers uit het netwerk van zijn zakenpartner Mendes.

Die Nederlandse trainers zullen inderdaad sneller spelers uit de Eredivisie halen, zeker Koe en Van Gaal. Dat zijn twee trainers die graag terugvallen op oude bekenden.

Plaats reactie