PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 10:29 am

Le T. schreef: Dat hoeft ook allemaal nog niet, maar het lijkt mij wat voorbarig om aan te nemen dat hij volgend jaar al een topspeler is, en dat hij überhaupt de echte top gaat halen. Kishna zou hem nog best kunnen inhalen bijvoorbeeld.
Zie ik ook zo. Depay is de fysiek sterke, snelle opportunist die graag de afronding zoekt. Ik ben niet zo heel erg onder de indruk van zijn technische bagage. In de kleine ruimte speelt ie niet klaar wat Kishna doet. Z'n in-/overzicht is op momenten prima, maar wordt nog wel eens overvleugeld door z'n overdreven geldingsdrang. Hij is een beetje erg Sel-phis.

Kishna is meer de stylist. Z'n balbeheersing is echt fantastisch. Rendement gaat omhoog en hij krijgt betere spelers om zich heen die op zijn niveau denken, zoals Sinkgraven. Nu zal ie een constant niveau moeten vinden. Wat dat betreft is Depay natuurlijk veel verder. Kishna komt op mij wel intelligent over (i.t.t. Depay). Ik hoop dat ie nog een jaar of 3 bij Ajax speelt, maar dat zal er wel niet van komen...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 10:43 am

Baseman schreef: Je begint op tirzah (op het PN) te lijken, die ziet overal dit soort 'complotten'.
Ik heb het zelden tot nooit over scheidsrechters. Ajax moet beter zijn dan de tegenstander, dan heb je van de scheids geen last.

Alleen weet je na al die jaren met bijv. Nijhuis, Blom en Kuipers wel ongeveer waar je aan toe bent. Blom is Ajax niet slecht gezind, psv wel. Kuipers fluit over het algemeen graag in het voordeel van de thuisploeg. Bij Nijhuis weet je nooit waar je aan toe bent. Pietlut, 'in de geest van de wedstrijd' en 'mannelijk Engels' wisselen elkaar af.
DelToro schreef:Waarom schrijf je PSV eigenlijk steevast met kleine letters, wimpey? Je bent toch al een eind in de 30?
Omdat ik snel typ en de caps lock niet gebruik. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 4:08 pm

Prof. Dr. Ir. Faber licht na dit seizoen zijn hielen en wil op eigen benen staan. Hoofdtrainer worden dus.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 16, 2015 4:09 pm

Die zullen ze niet missen.

Zou Gerbrands Cocu laten zitten?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 4:13 pm

Ja, op basis van de resultaten die PSV dit seizoen haalt kun je moeilijk iets anders doen.

PSV zal zich vooral druk gaan maken om de invulling van het elftal. Wat gaan Depay en Wijnaldum doen? Gaat Guardado er weer vandoor? En wie haal je dan als vervangers.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 16, 2015 4:17 pm

Ik denk dat PSV de hoofdcoach die allerlei (positieve) records aan het breken is inderdaad gaat ontslaan, dat zou wel de logische zet zijn.
Marillion schreef:PSV zal zich vooral druk gaan maken om de invulling van het elftal. Wat gaan Depay en Wijnaldum doen? Gaat Guardado er weer vandoor? En wie haal je dan als vervangers.
Klopt, Brands gaat het heel druk krijgen.
Depay en Wijnaldum gaan sowieso, Rekik en Isimat zijn huurlingen, Arias en Willems staan in de belangstelling van allerlei buitenlandse clubs, Guardado is ook een huurling maar PSV wil hem dolgraag behouden...genoeg te doen dus.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 16, 2015 4:18 pm

Dat is dan een voordeel. Cocu is geen groot tactisch licht.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 4:19 pm

Marillion schreef:Ja, op basis van de resultaten die PSV dit seizoen haalt kun je moeilijk iets anders doen.
Het verschil met vorig seizoen is Guardado en De Jong. Toen historisch slechte -, nu historisch goede prestaties. Ik zou o.b.v. dit seizoen dus niet durven stellen dat Cocu een goede trainer is. Want dan was ie vorig seizoen dus een totaal belabberde trainer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 4:21 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef:Ja, op basis van de resultaten die PSV dit seizoen haalt kun je moeilijk iets anders doen.
Het verschil met vorig seizoen is Guardado en De Jong. Toen historisch slechte -, nu historisch goede prestaties. Ik zou o.b.v. dit seizoen dus niet durven stellen dat Cocu een goede trainer is. Want dan was ie vorig seizoen dus een totaal belabberde trainer.
Dat heb ik ook niet gezegd.

Wat dat betreft is volgend seizoen natuurlijk heel interessant. Hoe ziet de selectie van PSV er dan uit en wat weet Cocu daarmee te presteren. Maar het lijkt me duidelijk dat je niet je trainer er uit gaat gooien juist nu hij met een heleboel punten op weg is naar de titel. Dat zou Gerbrands alleen al uit eigenbelang niet doen want als het daarna mis gaat is hij de gebeten hond.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 16, 2015 4:25 pm

Precies. De Jong schiet ook iedere kans er in (en op wat voor momenten). Guardado is de motor.

Volgend jaar met Maher, Hendrix en ?? Is nog niet zo makkelijk om daar chocola van te maken. Gudelj zullen ze wel niet halen, want dan moet je Maher weg sturen.

Moet nog maar zien of ze daar Depay verkopen, hoor. Die bakt er vrij weinig van.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 4:26 pm

Marillion schreef:
wimpey schreef:
Dat heb ik ook niet gezegd.
Ik ook niet. :smallgrin.gif: Denk dat het lastig is om Cocu te beoordelen, o.b.v. extreme seizoenen.

psv heeft met Thomas een prima scout met een goed netwerk. Daar staat volgend seizoen ook weer een prima selectie. Aan het TH dus de taak om z'n huiswerk minstens even goed te doen. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2015 4:29 pm

wimpey schreef:Het verschil met vorig seizoen is Guardado en De Jong. Toen historisch slechte -, nu historisch goede prestaties.
Als het verschil in resultaat zo groot is, dan is er misschien wel iets meer veranderd dan dat. Wat dacht je van de ontwikkeling van Depay en Wijnaldum. Ook Willems heeft het licht gezien. En last but not least, heeft Cocu zijn tactiek volledig gewijzigd. Daar kun je toch echt niet naast kijken.
Ik zou o.b.v. dit seizoen dus niet durven stellen dat Cocu een goede trainer is. Want dan was ie vorig seizoen dus een totaal belabberde trainer.
Hij heeft zich in het begin natuurlijk volledig vergaloppeerd. Die superlatieven in de voorbereiding en de kwalificatie CL (toen AC Milan nog net wél een topclub was en PSV daar knap met 3-0 van verloor): belachelijk.

Maar ik vind de ontwikkeling van Cocu interessant. Wat wel zorgen baart is dat PSV nog steeds een beetje ren-je-rot voetbal speelt. Als de brandweer komen ze eruit, bij elke counter, met man en macht. En dat terwijl de selectie niet heel breed is...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 4:37 pm

Jöhnk schreef: Als het verschil in resultaat zo groot is, dan is er misschien wel iets meer veranderd dan dat. Wat dacht je van de ontwikkeling van Depay en Wijnaldum. Ook Willems heeft het licht gezien. En last but not least, heeft Cocu zijn tactiek volledig gewijzigd. Daar kun je toch echt niet naast kijken.
Zie JC-topic. Daar postte ik net hetzelfde. :smallgrin.gif:

Hij heeft een betere - en rijpere groep dan vorig seizoen. En maakt als trainer en persoon ook een veel betere indruk. Maar in het totaalplaatje kan z'n geschutter vorig seizoen niet ontbreken.

generaal

Bericht door generaal » ma feb 16, 2015 4:48 pm

wimpey schreef:psv heeft met Thomas een prima scout met een goed netwerk. Daar staat volgend seizoen ook weer een prima selectie. Aan het TH dus de taak om z'n huiswerk minstens even goed te doen. :blush.gif:
Ik zou de invloed van de scouting niet overschatten. Ajax, AZ en Feyenoord hebben ook een uitstekende scouting. Sowieso is veel van de moderne scouting gedigitaliseerd. Het gaat erom wat de technisch directeur en zijn adviseurs met de suggesties in de respectievelijke rapporten doen. Ik zou dus veel eerder Marcel Brands aanwijzen als succesfactor dan een scout. Als de scouts echt doorslaggevend waren, zouden Ajax en PSV er wel alles aan doen om de beste scouts van FC Groningen, Heerenveen en AZ aan te trekken. Maar zo zit de wereld niet in elkaar.

Brands haalde de Mexicaan Hector Moreno in zijn tijd bij AZ, Ari en andere talenten uit Latijns-Amerika. Ik denk niet dat Thomas daar een rol bij heeft gespeeld, dus omdat een scout toevallig de Spaanse taal machtig is betekent dat natuurlijk nog niet dat hij doorslaggevend is geweest in de huur van Guardado.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 4:51 pm

generaal schreef: Ik zou dus veel eerder Marcel Brands aanwijzen als succesfactor dan een scout.
Het brein achter de komst van Derijck, Zanka, Marcelo, Bouma e.c.? :excited.gif:

Credit where credit is due: Thomas heeft een goed contact met Guardado's agent. Wanneer hij dat voorwerk niet doet, haalt Brands die jongen niet binnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2015 4:53 pm

Ari kwam uit Zweden.

Het zijn vaak wel de scouts die de contacten leggen/onderhouden en die contacten kunnen belangrijk zijn. Voorbeeld: Dennis Praet was naar Ajax gegaan als Haessaert niet naar Anderlecht was verhuisd. Uiteraard moet een TD nog wel even luisteren naar de scout, maar een goede scout kan het verschil maken.

generaal

Bericht door generaal » ma feb 16, 2015 5:01 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Ik zou dus veel eerder Marcel Brands aanwijzen als succesfactor dan een scout.
Het brein achter de komst van Derijck, Zanka, Marcelo, Bouma e.c.? :excited.gif:

Credit where credit is due: Thomas heeft een goed contact met Guardado's agent. Wanneer hij dat voorwerk niet doet, haalt Brands die jongen niet binnen.
Nou, daar zeg je wat. Je kunt je afvragen hoe die spelers precies in beeld komen. Overigens doet Marcelo het bij Hannover zeer verdienstelijk in dat systeem.

Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat de top van de Nederlandse voetballerij van zoveel toeval aan elkaar hangt. Dat is amateurisme ten top. Aan de andere kant.. Mo Allach heeft het ook tot TD geschopt. Mocht je gelijk hebben (en ik zie niet in waarom je deze specifieke info uit je duim zou zuigen), dan is het des te meer gerechtvaardigd om de vraag op te werpen waarom Ajax en PSV de topscouts van Nederlandse subtopclubs niet wegkopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 6:36 pm

Ik zou er juist van opkijken als het hele scoutingsapparaat en transferbeleid wél professioneel geregeld is. Kijk eens wat clubs zo door de loop der jaren binnenhalen aan mislukkingen. En dan zijn er ook nog succesverhalen die louter op toeval berusten. Zoals bijvoorbeeld Pelle bij Feyenoord.

Transfers gaan vaak op basis van netwerken. Of dat nu zaakwaarnemers met een lijntje binnen de club zijn of oude bekenden van beleidsbepalers. Met echt goed beleid heeft het vaak niets te maken.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 16, 2015 6:47 pm

Marillion schreef: Transfers gaan vaak op basis van netwerken.
Jij zegt het. Spelers rouleren binnen bepaalde netwerken. De Portugese topclubs bijvoorbeeld, daar zitten investeringsmaatschappijen achter. Doet een club veel zaken daar, dan weet je het wel. Partners in crime.
Of dat nu zaakwaarnemers met een lijntje binnen de club zijn of oude bekenden van beleidsbepalers.
Of trainers.
Pakketjes, voor wat hoort wat, enz. Iemand als Raiola heeft ook een hoop prutsers in zijn stal. Die brengt hij onder bij bevriende clubs of trainers. Later krijgen ze dan een betere speler.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do feb 19, 2015 7:10 pm

EL leeft ook echt daar.. pfff
Weer op zoek naar een Interim coach..

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 19, 2015 11:17 pm

Kregen aardig wat kansen afgaande de samenvatting. Lullig.
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » do feb 19, 2015 11:57 pm

Depay had gewoon zelf moeten uithalen. Laat hem dat volgende week maar twee keer in Moskou doen. Dan laat hij zien dat hij talent-af is. Zo niet, dan gewoon nog een jaartje blijven.

Mano

Bericht door Mano » vr feb 20, 2015 9:04 am

Gezien de samenvatting leek me Zenit beter. Meer kansen, meer echte schoten op doel
Psv wel druk en bijna kansen... maar die tellen niet

ze moeten uit aanvallen ipv counteren, dus dat wordt moeilijk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 20, 2015 9:04 am

PSV speelde een prima 1e helft, de 2e helft werd Zenit steeds sterker.
Een gelijkspel was een veel betere afspiegeling geweest, maar dan moet je de kansen wel benutten...Zenit liet even zien hoe je een grote kans wel afmaakt.

Nou ja, volgende week dan maar alles of niets.
Van hinken op 2 gedachten hoeft PSV geen last te hebben.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 20, 2015 9:19 am

Als Memphis die grote klapper naar het buitenland wil maken, dan is de uitwedstrijd tegen Zenit een mooie gelegenheid om zichzelf in de etalage te zetten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie