PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 9:19 pm

Assist bij de 2-3 door Nijhuis. Prachtige 2-4. :biggthumpup.gif:

Mag ik stellen dat de scheidsrechter psv niet slecht gezind is?

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 9:24 pm

wimpey schreef:Assist bij de 2-3 door Nijhuis. Prachtige 2-4. :biggthumpup.gif:

Mag ik stellen dat de scheidsrechter psv niet slecht gezind is?
Dat mag. :smallgrin.gif:

Achterin blijft het inderdaad behelpen bij Psv, maar het aanvallende blok van Psv is opnieuw messcherp en dodelijk. Dat zit duidelijk op kampioensniveau. Met die rappe omschakeling als grote troef. Sterk werk van die jongens.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 9:28 pm

De gehypte Gudelj valt me technisch en qua handelingssnelheid niet mee.

psv moet trouwens aan de bak v.w.b. de defensie. Dat gaat 'm niet worden in de CL.

Narcist Nijhuis treft weer eens een beslissing in het nadeel van AZ. Stempeltje drukt die man. :excited.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 9:33 pm

wimpey schreef:De gehypte Gudelj valt me technisch en qua handelingssnelheid niet mee.
Het balgevoel van Gudelj lijkt wel in orde. :666.gif:

Bij beide ploegen is het trouwens al de hele tijd een gatenkaas. Het gemak waarmee Az zonet weer diep in de 16 met een simpele steekpas een man kan vrijzetten.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr feb 13, 2015 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » vr feb 13, 2015 9:36 pm

Het zit PSV absoluut niet tegen vanavond qua scheidsrechterlijke beslissingen. Als PSV zowel in De Kuip als thuis tegen Ajax scheidsrechterlijk wordt benadeeld, mag het over het seizoen genomen nog niet klagen.

Overigens denk ik dat een verkoop van Depay de grootste zegen voor dit PSV is. Ja, hij is heel vaak beslissend geweest, maar ook Memphis is in de Eredivisie niet onvervangbaar. Als zo'n speler 25 miljoen euro oplevert (zonder dat hij een transfersom heeft gekost), kan dat geld voor een groot deel in de selectie worden geherinvesteerd. Narsingh is alleen bruikbaar tegen Ajax in de Arena. Verder rendeert hij nooit. Weg met die gozer.

PSV moet volgend seizoen kortom vier spelers halen: twee vleugelspitsen, een ervaren centrumverdediger en de opvolger van Wijnaldum. Guardado behouden en dan staat het weer als een huis. Willems absoluut nog niet laten gaan :biggthumpup.gif: .

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 9:37 pm

Zuidema schreef: Dat mag. :smallgrin.gif:
Jammer van deze mooie pot tussen 2 goede ploegen. Geen rood voor Rekik. Ik neem aan dat Nijhuis vanavond nog een edit op wikipedia gaat maken v.w.b. 'doorgebroken tegenstander'. Benieuwd met welk lulverhaal hij na de wedstrijd komt... Bij de 2-3 naait ie AZ nog een keer.
Achterin blijft het inderdaad behelpen bij Psv, maar het aanvallende blok van Psv is opnieuw messcherp en dodelijk.
Ajax had blijkbaar liever Milik en Sig dan Luuk. Eigen schuld. Van Depay ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk. Me-phis. Nog niet rijp voor een volgende stap. Het draait bij psv om Luuk, Wijnaldum, Guardado en de offensieve kracht van de beide backs. M.n. Willems is een enorm wapen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 9:43 pm

generaal schreef:Overigens denk ik dat een verkoop van Depay de grootste zegen voor dit PSV is. Ja, hij is heel vaak beslissend geweest, maar ook Memphis is in de Eredivisie niet onvervangbaar.
Depay laat soms bijzonder fraai werk zien, maar is te vaak ook een ongelooflijke eigenheimer. Bijvoorbeeld zonet met die 1 tegen 2 situatie met De Jong volledig vrij in de 16, waarbij hij toch kiest voor het duel en knullig de bal verliest. En in de eerste helft heeft Depay weliswaar een fraaie lob op het doel, maar er staan ook 2-3 man van Psv zo vrij als een vogel in de 16. Zodra hij die oogkleppen afzet is ie echt klaar voor het buitenland.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 9:54 pm

Lekkere pot die een neutrale scheidsrechter had verdiend.

Depay baalde na afloop, speelt vooral voor Depay i.p.v. voor psv.

generaal

Bericht door generaal » vr feb 13, 2015 10:01 pm

Hij heeft trekjes van Dennis Rodman, spiegelt zich aan Cristiano Ronaldo en zijn grootste idool is de ongeslagen bokser Floyd Mayweather. En dan speelt-ie bij PSV :smallgrin.gif: . Zo'n grillige gozer is weergaloos als hij een briljante ingeving krijgt, maar een veiligheidsrisico als hij er even geen zin in heeft. Dan heb ik liever een 'degelijke' linksbuiten met een hoog rendement die net onder het niveau van de absolute top zit. Voor de doelen van PSV past zo'n speler beter in het elftal.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 10:07 pm

wimpey schreef:Depay baalde na afloop, speelt vooral voor Depay i.p.v. voor psv.
Vierde vandaag zijn 21ste rondje om de zon en wilde blijkbaar wat te graag zichzelf een cadeautje bezorgen. Maar ik blijf hem toch een diamantje vinden. Waarbij natuurlijk nog wel wat polijstwerk nodig is.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 10:12 pm

Zuidema schreef: Maar ik blijf hem toch een diamantje vinden. Waarbij nog wel wat polijstwerk nodig is.
Oh zeker. Met dit gedrag komt ie bij psv - met zo'n voorsprong - wel weg. Elders natuurlijk niet. Hij heeft nog wat maniertjes die eruit moeten.

Guardado is wel een beest zeg. Echt een topspeler. Vrijwel foutloos, altijd op de juiste plek met een prima oplossing. Wijnaldum ook weer erg sterk. Ben wel fan van die jongen geworden. Fysiek en qua loopvermogen heeft ie een enorme sprong gemaakt.

psv is ook Narsingh, Rekik, Bruma, Maher, Zoet natuurlijk. Wordt ook geen overwinteren in de CL, tenzij ze een mooi lot loten.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 13, 2015 10:14 pm

Depay was al begonnen met zijn verjaardagsfeest denk ik, zo slecht als vandaag heb ik hem nog nooit zien spelen.
Echt dramatisch. Gelukkig was het niet van invloed op de winst van PSV.

Ik had trouwens meer het idee dat hij na afloop zo baalde, omdat hij zo slecht speelde.
Zelfkritiek heeft hij namelijk wel. Nu nog in dienst van het team leren spelen op de dagen dat het niet lekker loopt.
wimpey schreef:Jammer van deze mooie pot tussen 2 goede ploegen. Geen rood voor Rekik.
:biggthumpup.gif:
Daar kwam PSV goed weg ja...PSV heeft ook het geluk van de kampioen :blush.gif:
Bij de 2-3 vond ik dat er weinig aan de hand was, maar hij had ook kunnen affluiten natuurlijk.

Edit: Nijhuis geeft nu ook toe dat het rood had moeten zijn voor Rekik.
Bij de 2-3 blijft hij erbij dat het geen overtreding is.
Ik ben het met beide opmerkingen eens, Rekik en dus PSV hebben mazzel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 14, 2015 11:46 am

PSV heeft al een aantal keren mazzel gehad, de meeste wedstrijden waarin puntverlies echt pijn doet hebben ze al achter de rug.

Kan gezien het verschil van 12 punten dus niet meer fout gaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 14, 2015 3:57 pm

Het zit PSV dit seizoen bepaald niet tegen.

Depay is nog lang niet toe aan een topclub. Niet constant genoeg. Als hij zoveel zelfkritiek heeft, blijft hij nog minstens een seizoen bij PSV. Maar dat moet ik nog zien.

zeux

Bericht door zeux » za feb 14, 2015 4:37 pm

Yopi schreef:Het zit PSV dit seizoen bepaald niet tegen.

Depay is nog lang niet toe aan een topclub. Niet constant genoeg. Als hij zoveel zelfkritiek heeft, blijft hij nog minstens een seizoen bij PSV. Maar dat moet ik nog zien.
Hij zal waarschijnlijk sowieso een 'leerjaar' nodig hebben bij een topclub. Hij moet dus een club vinden die hem ook die tijd geeft. Bij psv zal hij stilstaan. Zeker als ze kampioen worden. Dan is die enorme honger gestild, hij is nu al bijna een zonnekoning bij psv, dus dat zal volgend seizoen niet minder zijn, eerder meer. Denk dat het ook goed is dat hij naar een plek gaat waar hij niet de topdog is, waar hij min of meer onderaan begint, zich moet bewijzen en zich ook moet motiveren om te vechten voor zijn plek. Nog een jaar psv betekent waarschijnlijk in de comfortzone doorkabbelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » za feb 14, 2015 8:57 pm

wimpey schreef: Guardado is wel een beest zeg. Echt een topspeler. Vrijwel foutloos, altijd op de juiste plek met een prima oplossing.
Gekke gedachte misschien, maar waarom openen wij niet de jacht op Guardado als geroutineerde controlerende middenvelder? 28 jaar, bewezen kwaliteit, topfit en nog een contract van een jaar bij Valencia dat hem kennelijk liever kwijt dan rijk is. Brands heeft indertijd bij de huur van Guardado geen optie tot koop bedongen, omdat hij Schaars en Hendrix niet in de weg wilde zitten.

Ik weet alleen niet wat de salariseisen zijn van Guardado. Als dragende asspeler van dat kaliber zouden we wat mij betreft dan wel een uitzondering mogen maken op het salarisplafond. Een goed aanbod kan eventuele twijfel bij hem voor een verhuizing naar de aartsrivaal ook wegnemen. Je slaat ook nog eens een fikse bres in het draagvlak van hun kampioensteam zonder dat ze daarvoor financieel gecompenseerd worden. We zullen er natuurlijk niet populairder op worden in Eindhoven, maar dat is toch al nihil daar.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo feb 15, 2015 11:37 am

Benieuwd of PSV tegen Zenit nog wat weet klaar te spelen aankomende week.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 9:10 am

Baseman schreef:
Edit: Nijhuis geeft nu ook toe dat het rood had moeten zijn voor Rekik.
Bij de 2-3 blijft hij erbij dat het geen overtreding is.
Ik ben het met beide opmerkingen eens, Rekik en dus PSV hebben mazzel.
Bij de 2-3 glijdt Willems weg, neemt in zijn val nog een stap en gooit zich voor Henriksen. Willems kon niet meer bij de bal en belemmerde Henriksen om aan de bal te komen. Gewoon een overtreding dus.

Verhaal bij de rode kaart was helemaal belachelijk. "Ik liep erachter." Vanaf daar kun je niet zien dat Isimat een meter of 10 verwijderd was van Rekik? :excited.gif: Bij een Ajacied had ie rood getrokken, hoor.

psv wordt dikverdiend kampioen. Maar een blommetje naar Zeist is op zijn plaats. Nijhuis vergeet Rekik en Arias (tegen NAC) rood te geven. Kuipers matst psv tegen Ajax en de kakkies. En die kaart van Willems tegen NAC telt niet, want van NAC wint psv nog met 6 man op één been plus de op 't Kerkhofjes.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 9:14 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef: Guardado is wel een beest zeg. Echt een topspeler. Vrijwel foutloos, altijd op de juiste plek met een prima oplossing.
Gekke gedachte misschien, maar waarom openen wij niet de jacht op Guardado als geroutineerde controlerende middenvelder? 28 jaar, bewezen kwaliteit, topfit en nog een contract van een jaar bij Valencia dat hem kennelijk liever kwijt dan rijk is.
Voor mij een interessantere vraag: waarom vinden wij zo'n speler niet bij Valencia?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 9:24 am

zeux schreef: Voor mij een interessantere vraag: waarom vinden wij zo'n speler niet bij Valencia?
Brands vond hem ook niet, hoor. Thomas heeft echter goede contacten.

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 16, 2015 10:00 am

wimpey schreef:Bij de 2-3 glijdt Willems weg, neemt in zijn val nog een stap en gooit zich voor Henriksen. Willems kon niet meer bij de bal en belemmerde Henriksen om aan de bal te komen. Gewoon een overtreding dus.
Als dat een overtreding is, dan maakt AZ ook een overtreding vlak voor het moment waarop Rekik rood had moeten krijgen. Daar ging namelijk een identieke situatie aan vooraf, waarbij een uitglijdende AZ'er een PSV'er meeneemt.
Bij een Ajacied had ie rood getrokken, hoor.

psv wordt dikverdiend kampioen. Maar een blommetje naar Zeist is op zijn plaats. Nijhuis vergeet Rekik en Arias (tegen NAC) rood te geven. Kuipers matst psv tegen Ajax en de kakkies. En die kaart van Willems tegen NAC telt niet, want van NAC wint psv nog met 6 man op één been plus de op 't Kerkhofjes.
Dit begint te neigen naar dat ene kuikentje...
Mede daarom ben ik zo'n fan van Gerbrands: Excuses tellen niet in de top, wijs dus alleen naar jezelf en niet naar anderen.

Le T.

Bericht door Le T. » ma feb 16, 2015 10:06 am

Yopi schreef:Het zit PSV dit seizoen bepaald niet tegen.

Het lijkt me dat die zelfkritiek van hem hoort bij de zelfobsessie van een onvolwassen joch met veel talent dat al behoorlijk opgehemeld is. Als het maar over de Depay, sorry Memphis, gaat hoort het erbij. Het komt mij niet over als volwassen zelfevaluatie als onderdeel van een proces van verbetering en zo constant mogelijk presteren.

Dat hoeft ook allemaal nog niet, maar het lijkt mij wat voorbarig om aan te nemen dat hij volgend jaar al een topspeler is, en dat hij überhaupt de echte top gaat halen. Kishna zou hem nog best kunnen inhalen bijvoorbeeld.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 10:10 am

Baseman schreef: Dit begint te neigen naar dat ene kuikentje...
Mede daarom ben ik zo'n fan van Gerbrands: Excuses tellen niet in de top, wijs dus alleen naar jezelf en niet naar anderen.
Ik beweer niet dat Nijhuis Ajax bewust naait. Wel dat ie oh zo bang is om de schijn te wekken dat ie Ajax bevoordeelt. Bij psv heeft ie daar blijkbaar minder problemen mee.

Toon is een prima kerel. Bij deze nog bedankt voor de kaartjes voor psv - Ajax, Toon. :smallgrin.gif: Maar wanneer psv door Kuipers 2 keer benadeeld i.p.v. bevoordeeld zou zijn, zou Toon die Kuipers wel even onder 4 ogen hebben toegesproken, hoor. We kennen Toon nog als volleybalcoach die graag de confrontatie met de arbiter zocht.

Je mag trouwens gerust toegeven dat de arbiters psv dit seizoen niet slecht gezind zijn. Zonder die scheidsrechterlijke dwalingen wordt psv ook wel kampioen, want ze hebben verreweg de beste selectie.

DelToro

Bericht door DelToro » ma feb 16, 2015 10:13 am

Waarom schrijf je PSV eigenlijk steevast met kleine letters, wimpey? Je bent toch al een eind in de 30?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 16, 2015 10:17 am

wimpey schreef:Ik beweer niet dat Nijhuis Ajax bewust naait. Wel dat ie oh zo bang is om de schijn te wekken dat ie Ajax bevoordeelt. Bij psv heeft ie daar blijkbaar minder problemen mee.
Je begint op tirzah (op het PN) te lijken, die ziet overal dit soort 'complotten'.

PSV is vaak genoeg genaaid door scheidsrechters, evenals Ajax.
De afgelopen jaren is met name Feyenoord vaak gematst.

Maar inderdaad, het zit PSV niet tegen dit seizoen.
Dat is echter wat anders dan dat een bloemetje naar Zeist zou mogen gaan.

Plaats reactie