Mag ik stellen dat de scheidsrechter psv niet slecht gezind is?
Moderator: mods
Dat mag.wimpey schreef:Assist bij de 2-3 door Nijhuis. Prachtige 2-4.![]()
Mag ik stellen dat de scheidsrechter psv niet slecht gezind is?
Het balgevoel van Gudelj lijkt wel in orde.wimpey schreef:De gehypte Gudelj valt me technisch en qua handelingssnelheid niet mee.
Jammer van deze mooie pot tussen 2 goede ploegen. Geen rood voor Rekik. Ik neem aan dat Nijhuis vanavond nog een edit op wikipedia gaat maken v.w.b. 'doorgebroken tegenstander'. Benieuwd met welk lulverhaal hij na de wedstrijd komt... Bij de 2-3 naait ie AZ nog een keer.Zuidema schreef: Dat mag.![]()
Ajax had blijkbaar liever Milik en Sig dan Luuk. Eigen schuld. Van Depay ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk. Me-phis. Nog niet rijp voor een volgende stap. Het draait bij psv om Luuk, Wijnaldum, Guardado en de offensieve kracht van de beide backs. M.n. Willems is een enorm wapen.Achterin blijft het inderdaad behelpen bij Psv, maar het aanvallende blok van Psv is opnieuw messcherp en dodelijk.
Depay laat soms bijzonder fraai werk zien, maar is te vaak ook een ongelooflijke eigenheimer. Bijvoorbeeld zonet met die 1 tegen 2 situatie met De Jong volledig vrij in de 16, waarbij hij toch kiest voor het duel en knullig de bal verliest. En in de eerste helft heeft Depay weliswaar een fraaie lob op het doel, maar er staan ook 2-3 man van Psv zo vrij als een vogel in de 16. Zodra hij die oogkleppen afzet is ie echt klaar voor het buitenland.generaal schreef:Overigens denk ik dat een verkoop van Depay de grootste zegen voor dit PSV is. Ja, hij is heel vaak beslissend geweest, maar ook Memphis is in de Eredivisie niet onvervangbaar.
Vierde vandaag zijn 21ste rondje om de zon en wilde blijkbaar wat te graag zichzelf een cadeautje bezorgen. Maar ik blijf hem toch een diamantje vinden. Waarbij natuurlijk nog wel wat polijstwerk nodig is.wimpey schreef:Depay baalde na afloop, speelt vooral voor Depay i.p.v. voor psv.
Oh zeker. Met dit gedrag komt ie bij psv - met zo'n voorsprong - wel weg. Elders natuurlijk niet. Hij heeft nog wat maniertjes die eruit moeten.Zuidema schreef: Maar ik blijf hem toch een diamantje vinden. Waarbij nog wel wat polijstwerk nodig is.
wimpey schreef:Jammer van deze mooie pot tussen 2 goede ploegen. Geen rood voor Rekik.
Hij zal waarschijnlijk sowieso een 'leerjaar' nodig hebben bij een topclub. Hij moet dus een club vinden die hem ook die tijd geeft. Bij psv zal hij stilstaan. Zeker als ze kampioen worden. Dan is die enorme honger gestild, hij is nu al bijna een zonnekoning bij psv, dus dat zal volgend seizoen niet minder zijn, eerder meer. Denk dat het ook goed is dat hij naar een plek gaat waar hij niet de topdog is, waar hij min of meer onderaan begint, zich moet bewijzen en zich ook moet motiveren om te vechten voor zijn plek. Nog een jaar psv betekent waarschijnlijk in de comfortzone doorkabbelen.Yopi schreef:Het zit PSV dit seizoen bepaald niet tegen.
Depay is nog lang niet toe aan een topclub. Niet constant genoeg. Als hij zoveel zelfkritiek heeft, blijft hij nog minstens een seizoen bij PSV. Maar dat moet ik nog zien.
Gekke gedachte misschien, maar waarom openen wij niet de jacht op Guardado als geroutineerde controlerende middenvelder? 28 jaar, bewezen kwaliteit, topfit en nog een contract van een jaar bij Valencia dat hem kennelijk liever kwijt dan rijk is. Brands heeft indertijd bij de huur van Guardado geen optie tot koop bedongen, omdat hij Schaars en Hendrix niet in de weg wilde zitten.wimpey schreef: Guardado is wel een beest zeg. Echt een topspeler. Vrijwel foutloos, altijd op de juiste plek met een prima oplossing.
Bij de 2-3 glijdt Willems weg, neemt in zijn val nog een stap en gooit zich voor Henriksen. Willems kon niet meer bij de bal en belemmerde Henriksen om aan de bal te komen. Gewoon een overtreding dus.Baseman schreef:
Edit: Nijhuis geeft nu ook toe dat het rood had moeten zijn voor Rekik.
Bij de 2-3 blijft hij erbij dat het geen overtreding is.
Ik ben het met beide opmerkingen eens, Rekik en dus PSV hebben mazzel.
Voor mij een interessantere vraag: waarom vinden wij zo'n speler niet bij Valencia?Zuidema schreef:Gekke gedachte misschien, maar waarom openen wij niet de jacht op Guardado als geroutineerde controlerende middenvelder? 28 jaar, bewezen kwaliteit, topfit en nog een contract van een jaar bij Valencia dat hem kennelijk liever kwijt dan rijk is.wimpey schreef: Guardado is wel een beest zeg. Echt een topspeler. Vrijwel foutloos, altijd op de juiste plek met een prima oplossing.
Als dat een overtreding is, dan maakt AZ ook een overtreding vlak voor het moment waarop Rekik rood had moeten krijgen. Daar ging namelijk een identieke situatie aan vooraf, waarbij een uitglijdende AZ'er een PSV'er meeneemt.wimpey schreef:Bij de 2-3 glijdt Willems weg, neemt in zijn val nog een stap en gooit zich voor Henriksen. Willems kon niet meer bij de bal en belemmerde Henriksen om aan de bal te komen. Gewoon een overtreding dus.
Dit begint te neigen naar dat ene kuikentje...Bij een Ajacied had ie rood getrokken, hoor.
psv wordt dikverdiend kampioen. Maar een blommetje naar Zeist is op zijn plaats. Nijhuis vergeet Rekik en Arias (tegen NAC) rood te geven. Kuipers matst psv tegen Ajax en de kakkies. En die kaart van Willems tegen NAC telt niet, want van NAC wint psv nog met 6 man op één been plus de op 't Kerkhofjes.
Het lijkt me dat die zelfkritiek van hem hoort bij de zelfobsessie van een onvolwassen joch met veel talent dat al behoorlijk opgehemeld is. Als het maar over de Depay, sorry Memphis, gaat hoort het erbij. Het komt mij niet over als volwassen zelfevaluatie als onderdeel van een proces van verbetering en zo constant mogelijk presteren.Yopi schreef:Het zit PSV dit seizoen bepaald niet tegen.
Depay is nog lang niet toe aan een topclub. Niet constant genoeg. Als hij zoveel zelfkritiek heeft, blijft hij nog minstens een seizoen bij PSV. Maar dat moet ik nog zien.
Ik beweer niet dat Nijhuis Ajax bewust naait. Wel dat ie oh zo bang is om de schijn te wekken dat ie Ajax bevoordeelt. Bij psv heeft ie daar blijkbaar minder problemen mee.Baseman schreef: Dit begint te neigen naar dat ene kuikentje...
Mede daarom ben ik zo'n fan van Gerbrands: Excuses tellen niet in de top, wijs dus alleen naar jezelf en niet naar anderen.
Je begint op tirzah (op het PN) te lijken, die ziet overal dit soort 'complotten'.wimpey schreef:Ik beweer niet dat Nijhuis Ajax bewust naait. Wel dat ie oh zo bang is om de schijn te wekken dat ie Ajax bevoordeelt. Bij psv heeft ie daar blijkbaar minder problemen mee.