Voetbalpraatprogramma's op TV
Moderator: mods
En niet zeggen ik wist het niet als je toevallig-zappend die snor opeens levensgroot op je beeldscherm ziet .......Doorstart voor Voetbal Insite
AMSTERDAM - Voetbal Insite keert vanaf maandag toch terug op de buis. Nadat de voetbalrechter weer bij de NOS waren beland, schrapte RTL7 het voetbaldiscussieprogramma, maar na het strikken van twee sponsoren maakt het programma van Johan Derksen en Wilfred Genee een doorstart.
Dat gebeurt onder de naam Voetbal International, zo vertelt Genee bij Radio 538. Het voetbalmaandblad van hoofdredacteur Derksen is een van de sponsoren, het biermerk Jupiler de andere. "Wellicht dat deze week nog een derde sponsor zich aansluit, die ook veel affiniteit met de voetbalwereld heeft", aldus de presentator. De presentator deed er afgelopen maanden alles aan om geldschieters binnen te slepen.
Het team komt weer in vertrouwde samenstelling terug, al is de aanwezigheid van Willem van Hanegem nog onzeker. "Het geld is allemaal wat minder dan vroeger. Nu doet Willem het ook niet voor het geld maar voor de leuk. Hij is alleen een beetje boos zoals hij door RTL gebrieft is over de gang van zaken", aldus Genee.
Het nieuwe Voetbal International wordt voortaan zonder publiek gemaakt vanuit de ministudio van RTL Boulevard. "We hebben minder budget, het moet allemaal kleiner. In een grote studio heb je publiek, dan heb je en cameraman meer nodig en meer licht. Het scheelt zo tienduizend euro."
Edwin Evers belde ter plekke met Van Hanegem. "Als ik voor het geld aan die tafel moest zitten, kwam ik van de honger om", aldus Van Hanegem. "Dan moet ik in dat studiootje van RTL Boulevard. Dan weet je al wat het gaat worden. Dan krijg ik allemaal vragen zoals die van Boulevard. Nou, daar heb ik niets mee."
Toch lijkt hij aan het einde van het gesprek om. René van der Gijp schuift ook weer aan als gast.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
-
Mijn idee. Ik vind Van Hanegem een mooie vent hoor. Echte liefhebber, kan mooi vertellen en een hartstikke sympathieke kerel.brigade zuid schreef:Willem doe het niet..ik irriteer me altijd zo aan je.
Maar die act van zwijgzame sfinx die met de pest in zijn lijf naar de studio is gesleept om af en toe 'bijgoochem' naar Genee te snauwen is na 5 minuten uitgewerkt en doodvervelend.
Van Hanegem is net als Cruijff een orakel waar je vooral naar moet luisteren. Niet mee in discussie gaan want dan blijken het al snel verongelijkte oude mannetjes op wiens wijsheden best wat valt af te dingen.
Bovendien heeft RTL hem niet nodig. Hij zit daar puur voor de credibility van VI, en dat is echt overbodig. Dat programma heeft zijn plekje wel verdiend.
Precies, weg met die onzinnige vragen uit het publiek. En ook de toon van de heren aan tafel mag wel weer wat serieuzer. Af en toe een steek onder water is wel leuk maar afgelopen seizoen begonnen de flauwe grappen wel erg de overhand te krijgen. Voor mijn gevoel was het de eerste jaren een stuk serieuzer en daarmee leuker.Duke schreef:Ik ben in ieder geval blij dat er geen publiek meer bij aanwezig is, dat maakt de kans dat het er serieus aan toe gaat wat groter.
Nil volentibus arduum
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ik heb ook het idee dat er een groot verschil zit in de trainer en analyticus van Hanegem. Ik ben fan van de trainer van Hanegem, laat beperkte ploegen altijd leuk voetballen.
Een serieus voetbalprogramma zou ik ook leuk vinden, maar dan moet je mensen als Co Adriaanse erbij zitten en is er geen plek meer voor Derksen/van der Gijp/Kraaij jr.
Een serieus voetbalprogramma zou ik ook leuk vinden, maar dan moet je mensen als Co Adriaanse erbij zitten en is er geen plek meer voor Derksen/van der Gijp/Kraaij jr.
Doe maar iets meer basketball...
Maar dat is een hele andere discussie....
Ik snap het niet helemaal, als je voor het voetballen zelf wilt kijken, kijk je toch naar Sport 1 of zo en niet naar zo'n ouwehoer programma?

Maar dat is een hele andere discussie....
Ik snap het niet helemaal, als je voor het voetballen zelf wilt kijken, kijk je toch naar Sport 1 of zo en niet naar zo'n ouwehoer programma?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Het is een discussieprogramma over voetbal, dus verwacht ik dat het over voetbal gaat. Dat al die mensen die het kijken om te kunnen lachen de laatste jaren op hun weken zijn bediend, betekent nog niet dat het programma zo door moet blijven gaan.
Ik kijk voetbalwedstrijden voor het voetbal. Een discussieprogramma over voetbal kijk ik voor de discussie en de analyse van het voetbal.
Ik kijk voetbalwedstrijden voor het voetbal. Een discussieprogramma over voetbal kijk ik voor de discussie en de analyse van het voetbal.
Eh, jawel dus, als de meerderheid ervan geniet.Thomas schreef:Het is een discussieprogramma over voetbal, dus verwacht ik dat het over voetbal gaat. Dat al die mensen die het kijken om te kunnen lachen de laatste jaren op hun weken zijn bediend, betekent nog niet dat het programma zo door moet blijven gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
- AT Toto winner 15/16
Ik weet niet of de meerderheid er van geniet.. ik hoor veel mensen zeuren over van Hanegem bijvoorbeeld. Als je gewoon op zijn plek een serieus iemand neerzet die wat te melden heeft heb je gewoon een prima programma.Mr. Ajax schreef:Eh, jawel dus, als de meerderheid ervan geniet.Thomas schreef:Het is een discussieprogramma over voetbal, dus verwacht ik dat het over voetbal gaat. Dat al die mensen die het kijken om te kunnen lachen de laatste jaren op hun weken zijn bediend, betekent nog niet dat het programma zo door moet blijven gaan.
Thomas schreef:Dan moet je het aanduiden als cabaretvoorstelling en niet als voetbaldiscussieprogramma. Simple as that. Je moet iets niet voordoen als iets wat het niet is.
Het is natuurlijk ook geen cabaretvoorstelling. Het is een voetbaldiscussieprogramma met een bepaalde (minder serieuze?) set-up. Dit spreekt ook meer mensen aan dan hetgeen wat jij zou willen. Terecht of niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Iemand met verstand van voetbal aan tafel? Denk niet dat dat gaat gebeuren, want dan wordt Johan Derksen op zijn nummer gezet. Hij pretendeert namelijk zelf veel van voetbal te weten, maar veelal slaan zijn 'analyses' helemaal nergens op. Nu ook wil hij graag een centrum in het NL elftal met vBommel en Heitinga. vBommel kan namelijk goed passen en Heitinga heeft een mooie lange bal. Oh ja, en van Bommel speelt bij Munchen en Heitinga bij Atletico. Zo, dat dan even duidelijk mag zijn.