PSV
Moderator: mods
Re: PSV
PSV speelde met 10 man zowaar een prima wedstrijd, de eerste sinds de winterstop.
Mooi om de vechtlust te zien bij PSV na de belachelijk rode kaart.
NAC was overigens wel bedroevend slecht.
Ze bleven mede dankzij ex-PSV'er Marcellis en PSV huurling Koch een tijd in de wedstrijd, maar het middenveld en de aanval stellen heel weinig voor. Die gaan grote problemen krijgen om degradatie te voorkomen.
Dat is namelijk Guardado, al het hele seizoen ijzersterk en vandaag echt geweldig
Heerlijk ook hoe hij in de 2e helft naar het NAC publiek gebaart of ze hem niet nog wat harder kunnen uitfluiten (om de een of andere onbegrijpelijke reden waren NAC supporters boos dat Guardado na een aanslag even bleef liggen), om vervolgens weer een masterclass voetbal te laten zien
Brands zijn belangrijkste taak is duidelijk, zorgen dat Guardado blijft.
Wijnaldum speelde ook uitstekend, hij is ontzettend gegroeid sinds het WK.
Depay speelde redelijk, hij lijkt eindelijk weer langzaam in vorm te gaan raken. En zoals zo vaak was hij weer belangrijk, toch knap.
Mooi om de vechtlust te zien bij PSV na de belachelijk rode kaart.
NAC was overigens wel bedroevend slecht.
Ze bleven mede dankzij ex-PSV'er Marcellis en PSV huurling Koch een tijd in de wedstrijd, maar het middenveld en de aanval stellen heel weinig voor. Die gaan grote problemen krijgen om degradatie te voorkomen.
Ik ben het helemaal met je eens, behalve dat hij de beste is bij PSV.Alexander schreef:Er is er maar 1 bij de beste bij PSV, en dat is de Jong. Die speelt echt een dijk van een pot hoor. Vaak geroepen dat Ajax hem moest halen. 3 klasse beter dan wat wij hebben lopen.
Dat is namelijk Guardado, al het hele seizoen ijzersterk en vandaag echt geweldig

Heerlijk ook hoe hij in de 2e helft naar het NAC publiek gebaart of ze hem niet nog wat harder kunnen uitfluiten (om de een of andere onbegrijpelijke reden waren NAC supporters boos dat Guardado na een aanslag even bleef liggen), om vervolgens weer een masterclass voetbal te laten zien

Brands zijn belangrijkste taak is duidelijk, zorgen dat Guardado blijft.
Wijnaldum speelde ook uitstekend, hij is ontzettend gegroeid sinds het WK.
Depay speelde redelijk, hij lijkt eindelijk weer langzaam in vorm te gaan raken. En zoals zo vaak was hij weer belangrijk, toch knap.
Het 10 tegen elf-effect? Maar dan wel tegen een erg armetierige tegenstander. Desondanks: opnieuw met 10 man de 3 punten binnen gehaald. Netjes, heel netjes. Nee, het is beslist niet altijd even oogverblindend en sprankelend, maar Psv speelt wel met een diep doorleefde missie. En dan blijkt er tezamen met wat kwaliteit en balans veel mogelijk te zijn. Bij Ajax mogen ze zich intussen diep schamen dat ze zich als een stelletje slappe boekhouders zo hebben laten ringeloren. Hopelijk gaan de ogen nu weer open.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Klopt, bij PSV staat de wind de laatste tijd in de zeilen. Eigenlijk is dat al sinds augustus zo toen Ajax verzuimde om na de 1-0 voorsprong de trekker over te halen in de Arena.Zuidema schreef:Het 10 tegen elf-effect? Maar dan wel tegen een erg armetierige tegenstander. Desondanks: opnieuw met 10 man de 3 punten binnen gehaald. Netjes, heel netjes.
Toen had Ajax, nog voor het verstrijken van de transfer deadline, de ploeg van Depay, Wijnaldum + Narsingh een enorme dreun kunnen uitdelen. PSV wist die wedstrijd ondanks een nagenoeg kansloze 1e helft te winnen en ik denk dat ze vanaf toen, dankzij onder meer enorme missers van Moisander en Schöne, vol in de titel zijn gaan gewonnen.
De moraal is, dankzij de overwinningen, goed bij PSV. Ze zijn in de periode vlak voor en na de wedstrijd de extreem stroef verlopende potjes gaan winnen en vervolgens blijf je winnen. Dat heeft te maken met die hier dus benoemde moraal en spirit die er dan in zo'n elftal ontstaat.Zuidema schreef:Nee, het is beslist niet altijd even oogverblindend en sprankelend, maar Psv speelt wel met een diep doorleefde missie.
De timing van wanneer ze net welke tegenstander treffen en wie er dan in vorm zijn of door schorsingen ontbreken, zit ook niet tegen. Laten we eerlijk zijn: elke ploeg die tegen Vitesse speelt terwijl die Wallace 90 minuten mee mag doen, wint gegarandeerd. Tegen PSV mocht hij blijven staan, tegen Ajax liet Peter Bosz hem banken.
Jij spreekt van een diep doorleefde missie om kampioen te worden? Twee jaar terug had PSV die ook, Van Bommel en Strootman plaatste men als echte winnaars op het veld en de selectie aan aanvallers van PSV was toen kwalitatief beter en breder dan die van Ajax.
Toen had Ajax echter het heilige vuur in de jacht op een 32e titel en was Ajax als team beter. Nu zijn we dat niet.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Snap ik. Al kon ik me ook voorstellen dat hij hem op het moment wel gelik gaf. Willems komt natuurlijk ontzettend onbehouwen en met gestrekt been in. Als Swerts niet had gesprongen had ie een hele heftige blessure kunnen oplopen.
Topaanwinst, net als Luuk. Maar ik vind Wijnaldum dit seizoen de beste speler in NL. Je geeft het al aan, die is van een jochie een vent geworden tijdens het WK. Het mocht ook een keer na een jaar of 7 eredivisie, maar hij speelt magnifiek.Baseman schreef: Dat is namelijk Guardado, al het hele seizoen ijzersterk en vandaag echt geweldig![]()
psv heeft een zeer sterk team dit seizoen. Ik zie ze in de EL ook nog wel wat rondjes meepakken.
Guardado had trouwens geluk dat Ligeon opsprong toen ie met 2 benen vooruit in kwam vliegen.Brands zijn belangrijkste taak is duidelijk, zorgen dat Guardado blijft.
En ik vond die rode kaart vanuit het perspectief van Blom niet zo raar. Zag eruit als een wraakactie. Wat bezielt Willems om na een halve minuut wedstrijd zo dom in te komen vliegen? Waarom blijft ie niet gewoon op z'n poten staan? Maar ja, hij is vooral een doener...

Ik dacht eerst ook dat de rode kaart terecht was, maar in de herhaling bleek dat het niet eens een overtreding was.
Willems kwam als een gek in maar hield op het laatste moment in. Ik zou niet weten waarom dat niet mag.
Willems kwam als een gek in maar hield op het laatste moment in. Ik zou niet weten waarom dat niet mag.
Eigenlijk moet die wedstrijd opnieuw worden gespeeld. Door die snelle rode kaart had NAC het nadeel van de psychologische druk van de man meer situatie. Dit in tegenstelling tot de rol van underdog waar ze zich op hadden geprepareerd. Nu is vastgesteld dat de kaart onterecht was is daarmee feitelijk de grond onder de overwinning van PSV verdwenen. 

Nil volentibus arduum

PS: Cocu is lekker bezig:
En, volgens Elfrink:PSV wint dit Eredivisieseizoen 85,71 procent van zijn wedstrijden. Dat is vergeleken met alle 58 eerdere (volledige) Eredivisieseizoenen van de club momenteel het hoogste winstpercentage ooit.
Wint #PSV zaterdag, dan pakt PSV met #Cocu op de bank 88 punten in de laatste 34 duels. Meer dan het record over een regulier seizoen (87).
De Jong is echt een topspits voor de Eredivisie. Maar achterin was het wederom penibel voordat uit de tegenstoot de 0-1 viel. Als PSV komende zomer gaat cashen voor Depay en Wijnaldum, moet het toch zeker wel in een ijzersterke verdediger investeren.
Zeker. psv is genadeloos bij fouten die de tegenstander maakt.generaal schreef:De Jong is echt een topspits voor de Eredivisie.
En Nijhuis is een kutscheids. Dat had natuurlijk rood moeten zijn voor Rekik. Ongelooflijk.