Het zit er inderdaad dik in dat het cluster waar dit Psv op drijft (Depay-Wijnaldum-De Jong-Guardado-Willems) straks uitmekaar valt. Maar dat zal ook weer de nodige pecunia opleveren. Met de CL-miljoenen erbij is er dus veel mogelijk. En Psv legt zichzelf bij investeringen niet zulke restricties als Ajax op. Doyen en louche zaakwaarnemers mogen wat mij betreft buiten de deur blijven bij Ajax. Maar dat salarisplafond van Ajax vind ik wel erg hinderlijk. Zou ik in uitzonderingsgevallen toch flexibeler mee om willen gaan. En nu niet investeren in de selectie, omdat over een of meer seizoenen misschien een toptalent kan instromen stoort me ook. Als een toptalent echt zo goed is, zal ie snel genoeg een basisplaats afdwingen. Laat het maar zien dat je op het Vlaggenschip thuishoort. Wat concurrentiestrijd kan geen kwaad. Gespreide bedjes wel.Yopi schreef: PSV valt na dit seizoen uit elkaar, dan kunnen ze opnieuw beginnen. Dat kost normaal gesproken tijd. Het is nu of nooit voor ze.
PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- InnerHarbour
Na 4 achtereen volgende kampioenschappen lopen we er nu een mis, ik zou mezelf maar snel verhangen. 

YNWA
PSV speelt dinsdag uit bij angstgegner NAC, komt AZ en Ajax nog tegen en krijgt een loodzware serie in maart en april. Feyenoord uit, Twente uit, Zwolle en Heerenveen op rij. Het is kortom nog lang niet gespeeld. PSV heeft enkele seizoenen eerder een voorsprong van 12 punten weggegeven. En de trainer heet nog steeds Cocu. 9 punten zegt in deze fase van de competitie niet zoveel. Het blijft niet meer dan de poleposition.
En Ajax wint ondertussen alles? Tuurlijk...
De winst op Willem II was ontzettend moeizaam en de doelpunten van PSV vielen ontzettend laat, maar de winst was verdiend gezien de wedstrijd. PSV heeft nauwelijks kansen weggegeven, maar een van de weinige kansen van Willem II leverde wel meteen een doelpunt op. Zelf creëerde PSV aardig wat kansen, maar Lamprou en een slechte afwerking hielden Willem II lange tijd op de been.
Na de gemiste penalty (waanzinnig slecht ingeschoten, door een sinds zijn blessure hopeloos uit vorm zijnde Depay) zag ik het niet meer gebeuren en vond ik een eventueel punt al een wonder, maar op een of andere manier kreeg PSV het voor elkaar om zelfs nog te winnen. Onwaarschijnlijk.
PS: Ik las ergens dat PSV dit seizoen 5 keer 1-0 achter is gekomen, hiervan werden 4 wedstrijden alsnog gewonnen en werd 1 keer gelijk gespeeld. Mentaal is dit PSV dus erg sterk, voetballend kan het echter nog stukken beter. Helemaal sinds de winterstop.
De winst op Willem II was ontzettend moeizaam en de doelpunten van PSV vielen ontzettend laat, maar de winst was verdiend gezien de wedstrijd. PSV heeft nauwelijks kansen weggegeven, maar een van de weinige kansen van Willem II leverde wel meteen een doelpunt op. Zelf creëerde PSV aardig wat kansen, maar Lamprou en een slechte afwerking hielden Willem II lange tijd op de been.
Na de gemiste penalty (waanzinnig slecht ingeschoten, door een sinds zijn blessure hopeloos uit vorm zijnde Depay) zag ik het niet meer gebeuren en vond ik een eventueel punt al een wonder, maar op een of andere manier kreeg PSV het voor elkaar om zelfs nog te winnen. Onwaarschijnlijk.
PS: Ik las ergens dat PSV dit seizoen 5 keer 1-0 achter is gekomen, hiervan werden 4 wedstrijden alsnog gewonnen en werd 1 keer gelijk gespeeld. Mentaal is dit PSV dus erg sterk, voetballend kan het echter nog stukken beter. Helemaal sinds de winterstop.
Tja, je weet het niet. De traditionele voorjaarsdip van PSV moet natuurlijk nog komen. Maar ik denk niet dat Ajax daarvan gaat profiteren dit seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Puur mazzel inderdaad, die 37 punten uit de laatste 13 wedstrijdenAlexander schreef:PSV is precies even slecht als Ajax en speelt minstens even armoedig. Door vooral veel geluk staan ze op 1, maar het houdt echt niet over.

Dat PSV over heel 2014 de beste presterende ploeg is geweest komt natuurlijk ook vooral door veel geluk, maar das logisch.
psv heeft dit seizoen gewoon de beste ploeg. Basta. Ze zijn vooral veel meer weerbaar dan Ajax. Ze moeten het alleen nog effe zien af te maken.Baseman schreef: Puur mazzel inderdaad, die 37 punten uit de laatste 13 wedstrijden![]()
Dat boeit natuurlijk niet. Die kun je niet in de prijzenkast zetten. Ajax was landskampioen in 2014.Dat PSV over heel 2014 de beste presterende ploeg is geweest komt natuurlijk ook vooral door veel geluk, maar das logisch.
Het feit dat ze een aantal keren de wedstrijd binnen weten te slepen na een achterstand is een verbetering ten opzichte van vorig seizoen. In die zin heeft PSV gewonnen, met name aan verbetenheid om de punten te willen pakken. Voetballend is het ook in Eindhoven niet veel bijzonders. Ik blijf er ook nog altijd bij dat de elftallen elkaar niet zoveel ontlopen. Alleen heeft PSV op dit moment het vuur dat bij Ajax ontbreekt. En dan valt de bal vaker de juiste dan de verkeerde kant op.
Bij zo'n wedstrijd als tegen Willem II komt ook wat geluk kijken. Lamprou ging in de fout bij de gelijkmaker en er valt aan de andere kant nog een bal buiten bereik van Zoet op de paal. Dit elftal lijkt zich het meest prettig te voelen als ze de tegenstander wat laten komen. Wanneer PSV het spel zelf moet maken is het allemaal niet zo bijzonder.
Bij zo'n wedstrijd als tegen Willem II komt ook wat geluk kijken. Lamprou ging in de fout bij de gelijkmaker en er valt aan de andere kant nog een bal buiten bereik van Zoet op de paal. Dit elftal lijkt zich het meest prettig te voelen als ze de tegenstander wat laten komen. Wanneer PSV het spel zelf moet maken is het allemaal niet zo bijzonder.
Nil volentibus arduum
PSV wilde een hele goede speler of anders niemand.
Helaas wilde Frankfurt Kadlec niet verhuren en de andere opties waren blijkbaar te duur.
Dus nu is het even wachten tot Bergwijn volledig fit is, daarna neemt hij de positie van Jozefzoon over.
PS: Volgende de T had Cocu een voorkeur voor Ruiz vanwege het volgende:
Helaas wilde Frankfurt Kadlec niet verhuren en de andere opties waren blijkbaar te duur.
Dus nu is het even wachten tot Bergwijn volledig fit is, daarna neemt hij de positie van Jozefzoon over.
PS: Volgende de T had Cocu een voorkeur voor Ruiz vanwege het volgende:
De voorkeur zou andere gebaseerd zijn op het feit dat Ruiz naast een versterking te zijn ook het groepsproces niet zou verstoren en direct inzetbaar is omdat hij PSV en de groep kent.
Belachelijke rode kaart, Swert naait Willems er even flink bij. Tegen een tegenstander als NAC hoeft het PSV overigens geen problemen op te leveren. Depay staat bijvoorbeeld 1-op-1 tegen Ligeon.
Het kan nog? Ajax is nu pas aan het decompenseren. Lopen al het hele seizoen op hun tandvlees resultaatjes weg te pulken, de laatste weken valt het kwartje net even de andere kant op.
Het kan nog? Ajax is nu pas aan het decompenseren. Lopen al het hele seizoen op hun tandvlees resultaatjes weg te pulken, de laatste weken valt het kwartje net even de andere kant op.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dit is de snelste rode kaart ooit vanaf de aftrap. Maar onze vriend Marcio Santos was toch nog sneller? Die viel in en kon meteen weer vertrekken? Actie vanaf 7 minuut 30 https://www.youtube.com/watch?v=8ENzP31UhoE
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent