PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: PSV

Bericht door brigade zuid » zo jan 25, 2015 11:42 am

Yopi schreef:Het ontloopt elkaar niet veel.
Sorry hoor maar meen je dat nou? Het TH bij Ajax moet eens wakker worden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 25, 2015 11:51 am

brigade zuid schreef: Sorry hoor maar meen je dat nou?
100%. Ajax heeft veel talent.

PSV heeft meer ervaring. Zou kunnen dat ze daardoor dit jaar de titel pakken. Zou ook kunnen van niet, want zo geweldig speelt PSV niet.

Er is een aardig verschil in benadering. Wint Ajax een wedstrijd met hangen en wurgen, dan kan Ajax er niets van. Wint PSV een wedstrijd met hangen en wurgen, dan is dat het bewijs dat PSV zo gegroeid is ten opzichte van vorig jaar en er alles voor over heeft om kampioen te worden.

Wouter

Bericht door Wouter » zo jan 25, 2015 12:58 pm

PSV heeft op minstens zeven posities een betere speler dan Ajax.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 25, 2015 1:06 pm

Wouter schreef:PSV heeft op minstens zeven posities een betere speler dan Ajax.
Terwijl ze al vier jaar geen CL spelen en een paar jaar terug nog in financieel nood verkeerden...

Vraag is wel: wat blijft er over als Depay en Wijnaldum en misschien Guardado volgend jaar weg zijn. Korte termijn, lange termijn. Ajax zal volgend jaar moeten bewijzen dat de focus op de lange termijn daadwerkelijk werkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 25, 2015 4:37 pm

Alsof een Nederlandse club zich kan focussen op de langere termijn, dat kan helemaal niet meer.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 8:54 am

Gefeliciteerd Baseman.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:23 am

Dank :biggthumpup.gif:
Voor PSV een uitstekend weekend.

Het spel is nog niet best sinds de winterstop, maar er wordt tenminste gewonnen. En dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 26, 2015 9:34 am

Volgend weekend wordt de afstand 8 of 9 punten.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 26, 2015 9:40 am

Lionel schreef:Volgend weekend wordt de afstand 8 of 9 punten.
Yep. psv wordt fluitend kampioen. Depay en Wijnaldum verlengd, Luuk en Guardado gehaald. Gewoon goed beleid gevoerd, wat natuurlijk ook helemaal niet zo moeilijk is. Met een beetje creativiteit en een goed verhaal ben je al een heel eind.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 29, 2015 5:25 pm

PSV heeft Bakkali weer eens een aanbieding gedaan.

generaal

Bericht door generaal » do jan 29, 2015 6:44 pm

De achterhoede blijft labiel. Willems is na dit seizoen onhoudbaar. Meer nog dan Depay (vanwege de respectievelijke posities). Het is weer blunderen van de bovenste plank dat Wesley Hoedt niet is binnengehaald als opvolger van Rekik.

PSV zit nu in pole position voor de titel, maar dat is bepaald nog geen zekerheid. Ajax kan maar zo in Eindhoven winnen, Heerenveen en Zwolle komen ook nog op bezoek. PSV moet nog naar De Kuip.. Die vier wedstrijden zullen de tweede seizoenshelft bepalend zijn. Tenzij Ajax en Feyenoord het nog enorm zouden laten lopen tegen andere clubs, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 29, 2015 7:21 pm

Ik moet het met Willems nog even zien gebeuren hoor. Hij hangt wel erg aan z'n voorzet. Maar goed, we zullen zien.

Voor de titelstrijd is eerst Vitesse-Ajax cruciaal. Maar als het gat na dit weekend nog steeds 6 punten is dan is het inderdaad absoluut nog niet gespeeld. PSV gaat z'n punten ook echt nog laten liggen.

@Yopi: Bij nupsport.nl zag ik voorbij komen dat ze daarmee een opleidingsvergoeding veiligstellen mocht hij eind van het seizoen transfervrij vertrekken. Geen idee of dit dan een voorwaarde is maar ik kan eerlijk gezegd haast niet geloven dat ze hem nu serieus weer willen behouden. Dat kun je toch aan niemand meer uitleggen?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 29, 2015 7:25 pm

Hij schijnt naar Mendes te zijn overgestapt. Zaakwaarnemer van Cristiano Ronaldo en mede-eigenaar van Doyen.

http://www.hpdetijd.nl/2014-01-31/je-mo ... rts-group/

Bakkali wordt niet toevallig in verband gebracht met Valencia. Ook een Doyen-bolwerk.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 30, 2015 9:13 am

Marillion schreef:Ik moet het met Willems nog even zien gebeuren hoor. Hij hangt wel erg aan z'n voorzet. Maar goed, we zullen zien.
Wereldtopper in spé en hij is het dit seizoen eindelijk aan het waarmaken.
Linksbacks met zijn kracht, snelheid, balgevoel en vooral traptechniek zijn zeldzaam. Dat hij verdedigend nog beter moet worden is minder belangrijk, bij de echte topclubs telt dat ook minder mee.
PSV gaat z'n punten ook echt nog laten liggen.
Klopt, maar dit geldt ook voor Ajax.
@Yopi: Bij nupsport.nl zag ik voorbij komen dat ze daarmee een opleidingsvergoeding veiligstellen mocht hij eind van het seizoen transfervrij vertrekken. Geen idee of dit dan een voorwaarde is maar ik kan eerlijk gezegd haast niet geloven dat ze hem nu serieus weer willen behouden. Dat kun je toch aan niemand meer uitleggen?
Brands gaf maanden geleden al aan dat PSV Bakkali een nieuw contractvoorstel ging doen ivm het veilig stellen van de opleidingsvergoeding. Dat enkele knip en plak sites deze aanbieding nu ineens serieus nemen is lachwekkend...
PSV heeft Bakkali een waardeloos voorstel gedaan, het is ook helemaal niet de bedoeling dat hij bijtekent.

PS: Hij is (nog?) niet overgestapt naar Mendes, zijn huidige zaakwaarnemer heeft gesproken met Mendes.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jan 31, 2015 7:13 pm

Achter tegen Guillaume Deux.

Bruma de mist in. Zo kennen we hem weer.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za jan 31, 2015 8:15 pm

Toch nog 1-1 met een tiental minuten te spelen. Het zal nu wel gaan spoken. En 2-1. Opnieuw allemaal erg moeizaam, maar ze komen toch weer terug van een achterstand.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » za jan 31, 2015 8:20 pm

Dit gaat nog wel mis voor ze. Het gaat moeizamer en moeizamer en hun traditioneel slechtste periode is nog niet eens aangebroken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 31, 2015 8:27 pm

Hoeveelste keer is dit nu al dat ze in de laatste drie minuten een wedstrijd winnen? De vierde, vijfde keer? Het doet denken aan FC Twente in dat ene seizoen. Ze zullen dus wel kampioen worden.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za jan 31, 2015 8:33 pm

Arthur schreef:Dit gaat nog wel mis voor ze. Het gaat moeizamer en moeizamer en hun traditioneel slechtste periode is nog niet eens aangebroken.
Zou kunnen, alhoewel zulke statistieken me niet zoveel zeggen. Belangrijker lijkt mij het gegeven dat dit Psv tegen niet aansprekende tegenstanders kwetsbaar is. Kennelijk kan het zich dan niet goed opladen. Dat zou Psv ook parten kunnen spelen als de achterstand van Ajax straks fors is geworden (>6 punten). En Psv lijkt een stuk minder op dreef als het zelf het spel moet maken. Misschien ook omdat het de grote troef (counteren met een rappe omschakeling) dan niet kan uitspelen.

Desondanks krijgt Psv het toch steeds weer voormekaar om met veel strijd en opportunisme de 3 punten in de slotfase binnen te harken. Dat gebeurt te vaak om louter van geluk te kunnen spreken. Tekent toch ook een diepe drive en veerkracht om ten koste van alles te willen winnen op weg naar de titel. Die extreme drive om de titel te pakken lijkt mij momenteel in Eindhoven meer aanwezig dan in Amsterdam.

T82

Bericht door T82 » zo feb 01, 2015 9:03 am

Jöhnk schreef:Hoeveelste keer is dit nu al dat ze in de laatste drie minuten een wedstrijd winnen? De vierde, vijfde keer? Het doet denken aan FC Twente in dat ene seizoen. Ze zullen dus wel kampioen worden.
6x gewonnen met 1 goal verschil waarvan 3x goal in de laatste 5 minuten. Valt nog best mee dus. Al wint Ajax maar 2x met 1 goal verschil. Maar wint ook 6x minder.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 01, 2015 10:46 am

Zuidema schreef: Desondanks krijgt Psv het toch steeds weer voormekaar om met veel strijd en opportunisme de 3 punten in de slotfase binnen te harken. Dat gebeurt te vaak om louter van geluk te kunnen spreken. Tekent toch ook een diepe drive en veerkracht om ten koste van alles te willen winnen op weg naar de titel. Die extreme drive om de titel te pakken lijkt mij momenteel in Eindhoven meer aanwezig dan in Amsterdam.
Klopt. Die indruk heb ik ook. Aan de andere kant, als die bal op de paal (buiten het bereik van Zoet) wel valt dan is het natuurlijk gewoon klaar. Op het moment valt het voor PSV echter een paar keer de goede kant op. Jammer want puntverlies in deze wedstrijd had een leuke opsteker voor ons kunnen zijn. Nu moeten wij eerst maar weer zien bij te blijven.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 01, 2015 11:06 am

Ik vind het niet zo interessant wat psv doet, want ik vind Ajax niet goed genoeg om volwaardig titelaspirant te zijn.
psv smijt met z'n krachten, heeft een krappe selectie, maar harkt de punten keurig binnen.

Winst bij Vitesse zou Ajax een boost geven. Maar kwalitatief vind ik psv dit seizoen gewoon beter. Dat boeit me na 4 titels op rij niet echt. Al blijft het van de zotte dat de club er niet alles aan doet om historie te schrijven middels een 5e in successie.

Ik hoop - gezien het recente verleden tegen beter weten in - dat ze weten wat ze doen. Ik wil volgend seizoen een sprankelend Ajax zien. Talent is er, met een paar kwaliteitsaankopen in de as zou er dan een prima team staan. En dan word je in NL gegarandeerd weer kampioen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 01, 2015 11:50 am

Zuidema schreef:Desondanks krijgt Psv het toch steeds weer voormekaar om met veel strijd en opportunisme de 3 punten in de slotfase binnen te harken. Dat gebeurt te vaak om louter van geluk te kunnen spreken. Tekent toch ook een diepe drive en veerkracht om ten koste van alles te willen winnen op weg naar de titel. Die extreme drive om de titel te pakken lijkt mij momenteel in Eindhoven meer aanwezig dan in Amsterdam.
Logisch toch? Zo lang geleden dat ze kampioen zijn geweest.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 01, 2015 12:20 pm

Yopi schreef: Logisch toch? Zo lang geleden dat ze kampioen zijn geweest.
Zekers, dat maakt erg hongerig. Weten we alles van. Net zo goed als langdurig succes verzadiging en zelfgenoegzaamheid kan veroorzaken. Weten we inmiddels ook alles van. Kennelijk onvermijdelijk, helaas.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo feb 01, 2015 12:45 pm

Dat geeft dan net de doorslag, ja. PSV was gisteravond slecht. Het had ook zomaar 0-2 kunnen worden.

PSV valt na dit seizoen uit elkaar, dan kunnen ze opnieuw beginnen. Dat kost normaal gesproken tijd. Het is nu of nooit voor ze.

Plaats reactie