www.vi.nlFC Twente verkiest Van Leeuwen boven aarzelende Rutten
FC Twente is na een maandenlange zoektocht eindelijk erin geslaagd een technisch manager te vinden. De club heeft de laatste plooien gladgestreken in de onderhandelingen met Ted van Leeuwen. De 63-jarige bestuurder krijgt een contract voor drie seizoenen.
De voormalige journalist van onder meer Voetbal International was afgelopen seizoen technisch directeur bij Anorthosis Famagusta op Cyprus. Van Leeuwen beschouwt FC Twente nog altijd als 'een van de grootste clubs van Nederland', zegt hij in een verklaring op de clubwebsite. 'Ik realiseer me dat de club momenteel een zware periode doormaakt en dat de mogelijkheden beperkt zijn. In dit soort situaties is het eerst zaak om te overleven, vervolgens proberen te stabiliseren en daarna kun je weer denken aan uitbouwen. Die complexiteit beschouw ik als een geweldige uitdaging.'
FC Twente leek lange tijd te opteren voor een hernieuwde samenwerking op technisch gebied met Fred Rutten. De coach die de Enschedeërs in 2001 naar de bekerwinst leidde, aarzelde langdurig of hij nu, op 52-jarige leeftijd, het veld al moet inruilen voor een bureaufunctie. Na zijn tumultueuze vertrek bij Feyenoord was Rutten er bovendien niet happig op direct door te schakelen naar een energievretende functie bij het noodlijdende FC Twente.
Reputatie
De club verlegde daarna haar aandacht definitief naar Van Leeuwen, met wie in een eerder stadium al oriënterende gesprekken waren gevoerd. Van Leeuwen was tussen 2002 en 2008 eerst algemeen en later ook technisch directeur van AGOVV Apeldoorn. In 2008 werd hij hoofd scouting bij Vitesse, waar hij twee jaar later promoveerde tot technisch directeur. Die functie bekleedde Van Leeuwen tot 2013.
Het trackrecord dat hij in die periode van ruim tien jaar opbouwde, deed FC Twente bij de oud-journalist belanden. 'Van Leeuwen heeft de reputatie opgebouwd dat hij talent herkent', aldus voorzitter Aldo van der Laan tegen VI. 'Hij is degene die spelers als Dries Mertens, Nacer Chadli en Klaas-Jan Huntelaar naar AGOVV haalde. Wij denken dat hij de juiste man is om ons voetbalbedrijf aan te sturen.'
Van Leeuwen wordt in Enschede technisch manager, maar krijgt net als financieel manager Gerald van den Belt statutaire bevoegdheid. Zijn functie wordt belangrijk nu FC Twente de profscouting heeft wegbezuinigd en de speurtocht naar talent onderbrengt bij de technisch manager en de technische staf.
FC Twente
Moderator: mods
Re: FC Twente
Hij kreeg blijkbaar de voorkeur boven Rutten:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Van Van Leeuwen zijn kwaliteiten weet ik niks, maar dat interview met GeenStijl een paar jaar geleden was in ieder geval legendarisch.
-
- AT Toto winner 15/16
Van Leeuwen heeft toch Chadli en Mertens naar AGOVV gehaald? Volgens mij heeft die man er wel aardig kijk op.
Volgens mij heeft hij die twee inderdaad gehaald. En is Huntelaar niet ook onder zijn leiding bij AGOVV terecht gekomen?
Nil volentibus arduum
Nemen jullie elkaar nou in de maling? Dat staat toch in het artikel gepost door Duke. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Sorry, was teveel tekst. Ik moet de Giro volgen. 
Maar die vent heeft het daar dus heel aardig gedaan. Dat is de conclusie.

Maar die vent heeft het daar dus heel aardig gedaan. Dat is de conclusie.
Nil volentibus arduum
Hij was toch technisch directeur op Cyprus?
Zijn interview met Van Gaal was ook vrij legendarisch.Arthur schreef:Van Van Leeuwen zijn kwaliteiten weet ik niks, maar dat interview met GeenStijl een paar jaar geleden was in ieder geval legendarisch.
Vrij legendarisch misschien, maar ik heb het niet gezien. 

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
http://youtu.be/iYAhb2BKZIEYopi schreef:Vrij legendarisch misschien, maar ik heb het niet gezien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 10/11
Iets in mij zegt dat Yopi dit al wel eens eerder voorbij moet hebben zien komen... 

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Volgens VI gaat Mokotjo zo goed als zeker naar Brentford om daar lekker in de Championship ballen. Het geld zal wel goed zijn...
Op elke hoek van het stadion zit een pub volgens mij. Dat is ook iets waard. 

Nil volentibus arduum
Mooie transfer voor Cuco Martina naar Koeman. Leuk voor die jongen (en z'n banksaldo). 

- InnerHarbour
En weer wordt de eredivisie verder uitgehold.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
ik denk dat ie over 2 jaar als z'n contract afloopt gewoon weer lekker in Nederland bij Ado ofzo komt ballen...wimpey schreef:Mooie transfer voor Cuco Martina naar Koeman. Leuk voor die jongen (en z'n banksaldo).
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Elke keer als ik zo'n uitslag als vanavond van Twente zie, dan moet ik denken aan de tijden van Epi Drost hier. Got wat zal die jongen zich amuseren.
Gaan ze Schreuder nog buiten zetten of hebben ze er weer alle vertrouwen in? Haha, wat een taferelen daar joh.
Gaan ze Schreuder nog buiten zetten of hebben ze er weer alle vertrouwen in? Haha, wat een taferelen daar joh.
Ziyech vertelde deze week nog in de VI dat Twente het beste middenveld heeft van Nederland.
IK GELOOF!!!!!!
Jammer dat Epi is weggetreiterd. Altijd fijn om gemotiveerde geluiden vanuit andere clubs te horen. Kwestie van differentiatie.Peter schreef:Elke keer als ik zo'n uitslag als vanavond van Twente zie, dan moet ik denken aan de tijden van Epi Drost hier. Got wat zal die jongen zich amuseren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Weggetreiterd? Dat viel toch wel mee?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
'Amsterdamse humor'. Altijd ten koste van anderen.Duke schreef:Weggetreiterd? Dat viel toch wel mee?
Hij werd wel erg fors op de huid gezeten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Op dit (s)linkse bolwerk van beschaving wordt toch geen mens weggetreiterd??Lionel schreef:Hoe kan je hier nou weggetreiterd worden?

Haha Epi is hier echt niet weggetreiterd hoor. 
Hij had een routine waar Baseman ook nog weleens gebruik van wil maken, namelijk als z'n cluppie net een mooie overwinning of landstitel had binnen gesleept, dan vervijfvoudigde zijn aantal posts direct in aantal, was 'het niveau' geen enkel probleem.
Van Epi hebben we weinig tot niets meer vernomen nadat het met Twente sportief bergafwaarts ging, na de ommekeer op 15 mei 2011 is hij beetje bij beetje uit beeld verdwenen.
Bij NAC zijn dit seizoen meer seizoenkaarten verkocht dan vorig jaar in de Eredivisie, desondanks wordt door mensen binnen de club zelf aangegeven dat wanneer de opbrengsten die zijn begroot tov de sponsorplaatsen en reguliere kaartverkoop lager uitvallen, ze meteen in de problemen komen.
Ondertussen is de schuld van Twente nog altijd 90 miljoen euro, hoe krijg je het voor elkaar.

Hij had een routine waar Baseman ook nog weleens gebruik van wil maken, namelijk als z'n cluppie net een mooie overwinning of landstitel had binnen gesleept, dan vervijfvoudigde zijn aantal posts direct in aantal, was 'het niveau' geen enkel probleem.
Van Epi hebben we weinig tot niets meer vernomen nadat het met Twente sportief bergafwaarts ging, na de ommekeer op 15 mei 2011 is hij beetje bij beetje uit beeld verdwenen.
Twente moet overigens flink op z'n tellen passen, net als NAC een divisie lager. Als de slechte resultaten en ontluisterende nederlagen blijven doorgaan, zal het publiek wegblijven en zullen de broodnodige inkomsten verder terug lopen.Peter schreef:Gaan ze Schreuder nog buiten zetten of hebben ze er weer alle vertrouwen in? Haha, wat een taferelen daar joh.
Bij NAC zijn dit seizoen meer seizoenkaarten verkocht dan vorig jaar in de Eredivisie, desondanks wordt door mensen binnen de club zelf aangegeven dat wanneer de opbrengsten die zijn begroot tov de sponsorplaatsen en reguliere kaartverkoop lager uitvallen, ze meteen in de problemen komen.
Ondertussen is de schuld van Twente nog altijd 90 miljoen euro, hoe krijg je het voor elkaar.