FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: FC Twente

Bericht door Duke » di mei 26, 2015 1:03 pm

Hij kreeg blijkbaar de voorkeur boven Rutten:
FC Twente verkiest Van Leeuwen boven aarzelende Rutten

FC Twente is na een maandenlange zoektocht eindelijk erin geslaagd een technisch manager te vinden. De club heeft de laatste plooien gladgestreken in de onderhandelingen met Ted van Leeuwen. De 63-jarige bestuurder krijgt een contract voor drie seizoenen.

De voormalige journalist van onder meer Voetbal International was afgelopen seizoen technisch directeur bij Anorthosis Famagusta op Cyprus. Van Leeuwen beschouwt FC Twente nog altijd als 'een van de grootste clubs van Nederland', zegt hij in een verklaring op de clubwebsite. 'Ik realiseer me dat de club momenteel een zware periode doormaakt en dat de mogelijkheden beperkt zijn. In dit soort situaties is het eerst zaak om te overleven, vervolgens proberen te stabiliseren en daarna kun je weer denken aan uitbouwen. Die complexiteit beschouw ik als een geweldige uitdaging.'

FC Twente leek lange tijd te opteren voor een hernieuwde samenwerking op technisch gebied met Fred Rutten. De coach die de Enschedeërs in 2001 naar de bekerwinst leidde, aarzelde langdurig of hij nu, op 52-jarige leeftijd, het veld al moet inruilen voor een bureaufunctie. Na zijn tumultueuze vertrek bij Feyenoord was Rutten er bovendien niet happig op direct door te schakelen naar een energievretende functie bij het noodlijdende FC Twente.

Reputatie
De club verlegde daarna haar aandacht definitief naar Van Leeuwen, met wie in een eerder stadium al oriënterende gesprekken waren gevoerd. Van Leeuwen was tussen 2002 en 2008 eerst algemeen en later ook technisch directeur van AGOVV Apeldoorn. In 2008 werd hij hoofd scouting bij Vitesse, waar hij twee jaar later promoveerde tot technisch directeur. Die functie bekleedde Van Leeuwen tot 2013.

Het trackrecord dat hij in die periode van ruim tien jaar opbouwde, deed FC Twente bij de oud-journalist belanden. 'Van Leeuwen heeft de reputatie opgebouwd dat hij talent herkent', aldus voorzitter Aldo van der Laan tegen VI. 'Hij is degene die spelers als Dries Mertens, Nacer Chadli en Klaas-Jan Huntelaar naar AGOVV haalde. Wij denken dat hij de juiste man is om ons voetbalbedrijf aan te sturen.'

Van Leeuwen wordt in Enschede technisch manager, maar krijgt net als financieel manager Gerald van den Belt statutaire bevoegdheid. Zijn functie wordt belangrijk nu FC Twente de profscouting heeft wegbezuinigd en de speurtocht naar talent onderbrengt bij de technisch manager en de technische staf.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » di mei 26, 2015 2:08 pm

Van Van Leeuwen zijn kwaliteiten weet ik niks, maar dat interview met GeenStijl een paar jaar geleden was in ieder geval legendarisch.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 26, 2015 2:15 pm

Van Leeuwen heeft toch Chadli en Mertens naar AGOVV gehaald? Volgens mij heeft die man er wel aardig kijk op.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 26, 2015 2:30 pm

Volgens mij heeft hij die twee inderdaad gehaald. En is Huntelaar niet ook onder zijn leiding bij AGOVV terecht gekomen?
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mei 26, 2015 3:16 pm

Nemen jullie elkaar nou in de maling? Dat staat toch in het artikel gepost door Duke. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 26, 2015 3:31 pm

Sorry, was teveel tekst. Ik moet de Giro volgen. :smile-ajax.gif:

Maar die vent heeft het daar dus heel aardig gedaan. Dat is de conclusie.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » di mei 26, 2015 4:26 pm

Hij was toch technisch directeur op Cyprus?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 26, 2015 4:53 pm

Arthur schreef:Van Van Leeuwen zijn kwaliteiten weet ik niks, maar dat interview met GeenStijl een paar jaar geleden was in ieder geval legendarisch.
Zijn interview met Van Gaal was ook vrij legendarisch.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 26, 2015 10:37 pm

Vrij legendarisch misschien, maar ik heb het niet gezien. :blush.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mei 26, 2015 11:00 pm

Yopi schreef:Vrij legendarisch misschien, maar ik heb het niet gezien. :blush.gif:
http://youtu.be/iYAhb2BKZIE
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di mei 26, 2015 11:38 pm

Iets in mij zegt dat Yopi dit al wel eens eerder voorbij moet hebben zien komen... :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 01, 2015 1:18 pm

Volgens VI gaat Mokotjo zo goed als zeker naar Brentford om daar lekker in de Championship ballen. Het geld zal wel goed zijn...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 01, 2015 10:31 pm

Op elke hoek van het stadion zit een pub volgens mij. Dat is ook iets waard. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 07, 2015 11:18 am

Mooie transfer voor Cuco Martina naar Koeman. Leuk voor die jongen (en z'n banksaldo). :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 07, 2015 11:23 am

Twente is dit seizoen als ze zo doorgaan een degradatiekandidaat
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 07, 2015 12:07 pm

En weer wordt de eredivisie verder uitgehold.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jul 07, 2015 2:03 pm

wimpey schreef:Mooie transfer voor Cuco Martina naar Koeman. Leuk voor die jongen (en z'n banksaldo). :biggthumpup.gif:
ik denk dat ie over 2 jaar als z'n contract afloopt gewoon weer lekker in Nederland bij Ado ofzo komt ballen...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 15, 2015 8:49 pm

Elke keer als ik zo'n uitslag als vanavond van Twente zie, dan moet ik denken aan de tijden van Epi Drost hier. Got wat zal die jongen zich amuseren.

Gaan ze Schreuder nog buiten zetten of hebben ze er weer alle vertrouwen in? Haha, wat een taferelen daar joh.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 8:56 pm

Ziyech vertelde deze week nog in de VI dat Twente het beste middenveld heeft van Nederland.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 9:03 pm

Peter schreef:Elke keer als ik zo'n uitslag als vanavond van Twente zie, dan moet ik denken aan de tijden van Epi Drost hier. Got wat zal die jongen zich amuseren.
Jammer dat Epi is weggetreiterd. Altijd fijn om gemotiveerde geluiden vanuit andere clubs te horen. Kwestie van differentiatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 15, 2015 9:07 pm

Weggetreiterd? Dat viel toch wel mee?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 9:16 pm

Duke schreef:Weggetreiterd? Dat viel toch wel mee?
'Amsterdamse humor'. Altijd ten koste van anderen.

Hij werd wel erg fors op de huid gezeten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 9:21 pm

Hoe kan je hier nou weggetreiterd worden? :aai.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 15, 2015 9:53 pm

Lionel schreef:Hoe kan je hier nou weggetreiterd worden? :aai.gif:
Op dit (s)linkse bolwerk van beschaving wordt toch geen mens weggetreiterd?? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 15, 2015 10:39 pm

Haha Epi is hier echt niet weggetreiterd hoor. :smallgrin.gif:

Hij had een routine waar Baseman ook nog weleens gebruik van wil maken, namelijk als z'n cluppie net een mooie overwinning of landstitel had binnen gesleept, dan vervijfvoudigde zijn aantal posts direct in aantal, was 'het niveau' geen enkel probleem.

Van Epi hebben we weinig tot niets meer vernomen nadat het met Twente sportief bergafwaarts ging, na de ommekeer op 15 mei 2011 is hij beetje bij beetje uit beeld verdwenen.
Peter schreef:Gaan ze Schreuder nog buiten zetten of hebben ze er weer alle vertrouwen in? Haha, wat een taferelen daar joh.
Twente moet overigens flink op z'n tellen passen, net als NAC een divisie lager. Als de slechte resultaten en ontluisterende nederlagen blijven doorgaan, zal het publiek wegblijven en zullen de broodnodige inkomsten verder terug lopen.

Bij NAC zijn dit seizoen meer seizoenkaarten verkocht dan vorig jaar in de Eredivisie, desondanks wordt door mensen binnen de club zelf aangegeven dat wanneer de opbrengsten die zijn begroot tov de sponsorplaatsen en reguliere kaartverkoop lager uitvallen, ze meteen in de problemen komen.

Ondertussen is de schuld van Twente nog altijd 90 miljoen euro, hoe krijg je het voor elkaar. :excited.gif:

Plaats reactie