PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Zuidema

Re: PSV

Bericht door Zuidema » ma nov 24, 2014 8:42 am

Baseman schreef:
Huh, jij geeft de verdediging van PSV de schuld van het puntverlies?
Apart...ik leg de schuld toch echt neer bij de aanvallers, die het voor elkaar kregen om een kans of 10 om zeep te helpen.
True, de effectiviteit voorin was wel een probleem. Psv had de 3 punten gistermiddag normaal gesproken al lang en breed binnen kunnen hebben. Maar een 1-0 dan toch over de streep trekken is wel een verantwoordelijkheid voor het controlerende/verdedigende part van het team. De wedstrijd killen zeg maar. De verdediging zag er bij de 1-1 zeker niet goed uit. Dat voorkomen van tegendoelpunten kan inderdaad komen door het uitvallen van enkele belangrijke spelers (Guardado met name), maar zoiets kan/moet beslist beter.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 24, 2014 8:44 am

Ja, ja, Ajax komt eraan en de winterstop is nog niet eens begonnen, pisvee met de beste selectie, voor het vijfde jaar. :smallgrin.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 24, 2014 9:07 am

Baseman schreef:
Zuidema schreef:En ik noemde hierboven al dat die verdediging punten kan gaan kosten, zoals bijvoorbeeld vanmiddag.
Huh, jij geeft de verdediging van PSV de schuld van het puntverlies?
Apart...ik leg de schuld toch echt neer bij de aanvallers, die het voor elkaar kregen om een kans of 10 om zeep te helpen.
Arias werd dronken gespeeld door die invaller. Brenet stond te snurken. Rekik was ook weer matig. Kopt De Leeuw een bal zomaar voor de voeten waardoor nog een grote kans voor Groningen ontstond.

Ik vond psv heel aardig spelen, maar in de slotfase waren ze het effe helemaal kwijt toen Groningen va banque ging spelen. Die gelijkmaker kwam niet helemaal onverwacht. Daarna had Depay natuurlijk nog 1-2 moeten maken, maar die heeft het niet helemaal momenteel... Onbegrijpelijk trouwens dat Cocu het met die slappe Maher blijft proberen. Met Hendrix (die uitstekend inviel en wel voor druk zorgde) staat het middenveld van psv veel beter.

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 24, 2014 10:46 am

Maher hebben ze voor veel geld gekocht he.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 24, 2014 10:55 am

Yep, een zekerheidje. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 24, 2014 11:15 am

Alexander schreef:Maher hebben ze voor veel geld gekocht he.
Dat is echt een topaankoop gebleken. :excited.gif: Cocu stelt hem waarschijnlijk op in de hoop dat hij beslissend kan zijn. Hij is alleen zo weinig beslissend. Het is een momentenvoetballer pur sang. En op die momenten is het vaak ook te weinig.

Wijnaldum, Guardado, Klaassen zijn klassen beter. Hendrix is ook een veel betere (want moderne) middenvelder. Dus maar hopen dat Cocu z'n blinde vlek behoudt, want dat gaat psv regelmatig punten kosten.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 24, 2014 11:48 am

Zuidema schreef:Maar een 1-0 dan toch over de streep trekken is wel een verantwoordelijkheid voor het controlerende/verdedigende part van het team. De wedstrijd killen zeg maar.
Dit ben ik ook wel met je eens, maar voorin had men de wedstrijd al lang moeten afmaken en de tegenstander krijgt altijd kansen. In dit geval kreeg Groningen 1 kans (!) in de gehele 2e helft, die ging er alleen wel in. Maar nogmaals, dat was kort na het uitvallen van zowel Guardado als Willems en dat is geen toeval.
wimpey schreef:Arias werd dronken gespeeld door die invaller. Brenet stond te snurken. Rekik was ook weer matig. Kopt De Leeuw een bal zomaar voor de voeten waardoor nog een grote kans voor Groningen ontstond.
Rekik had inderdaad 1 slecht moment en speelde zeker niet zo goed als Bruma (niets over hem te zeggen?), al heb ik geen idee wat dat met het tegendoelpunt te maken heeft.
Arias ging daar in de fout, Brenet ook, maar de door jou geroemde Hendrix laat De Leeuw weglopen. Zul je wel gemist hebben...

Hendrix is een toptalent en een uitstekende VCM, maar hij heeft nog voldoende te leren. Het ging ook pas fout na zijn komst en die van Brenet, al ligt dat niet alleen aan beide individuele spelers.
Ik vond psv heel aardig spelen, maar in de slotfase waren ze het effe helemaal kwijt toen Groningen va banque ging spelen.
Huh? Je bedoelt die ene (!) kans die Groningen kreeg? Verder had Zoet echt niets te doen die helft.
En na die ene kans kreeg PSV nog 2 open kansen om alsnog de winnende te maken. Het is maar wat je ff helemaal kwijt zijn noemt.
Met Hendrix (die uitstekend inviel en wel voor druk zorgde) staat het middenveld van psv veel beter.
Je weet dat PSV pas een tegendoelpunt kreeg na de komst van Hendrix?
Daarvoor was PSV heer en meester. Ik ben voorstander van Hendrix in de basis, maar gezien de wedstrijd had Cocu volkomen gelijk met zijn opstelling.
Onbegrijpelijk trouwens dat Cocu het met die slappe Maher blijft proberen.
Onbegrijpelijk ja:
http://www.tussendelinies.nl/maher-vind ... kt-stappen

Hij heeft in 12 Eredivisiewedstrijden ook pas 6 goals en 2 assists achter zijn naam staan, dat valt natuurlijk in het niets bij de 2 goals en 7 assists van een topper als Klaassen (met 1 wedstrijd meer) of bij de 4 goals en 0 assists van Pröpper :excited.gif:

Oftewel, overdrijven is ook een vak...Maher was niets waard vorig seizoen, maar laat dit seizoen zien wel degelijk belangrijk te kunnen zijn.

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 24, 2014 12:03 pm

PSV heeft het even moeilijk als andere jaren. Winnen de laatste maand competitiewedstrijden met heel veel moeite, vaak in het laatste kwartier. Is zeker nog geen uitgemaakte zaak dat ze kampioen worden voor mij.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 24, 2014 12:28 pm

Baseman schreef: Rekik had inderdaad 1 slecht moment en speelde zeker niet zo goed als Bruma (niets over hem te zeggen?), al heb ik geen idee wat dat met het tegendoelpunt te maken heeft.
We hadden het over de defensie van psv, geloof ik. Bruma speelt trouwens een prima seizoen. Heb ik al meerdere keren aangegeven trouwens. Zul je gemist hebben. Sterke ontwikkeling. Net als Willems. Je ziet wel vaker dat spelers in hun 4e seizoen op een goed niveau ineens een boost krijgen. Zoet, Arias en Rekik zijn duidelijk minder. Gisteren geen Zoetje trouwens... Brenet kan er echt geen ene reet van. Hij is de Ligeon van psv.
Huh? Je bedoelt die ene (!) kans die Groningen kreeg?
Nee. VD Looi liet Groningen 3-4-3 spelen met de lange bal op die grote spits. psv ging in die fase even mee in dat spelletje i.p.v. de voetballende oplossing te blijven zoeken. Ze werden wat hectisch, ook door het wegvallen van Guardado (echt een zeer goede speler) en Willems (die een ijzersterke pot speelde). Maar hadden na de 1-1 alsnog de 3 punten moeten pakken.
Je weet dat PSV pas een tegendoelpunt kreeg na de komst van Hendrix?
Je zult gemist hebben dat Hendrix die enorme kans voor Depay inleidde.
Hij heeft in 12 Eredivisiewedstrijden ook pas 6 goals en 2 assists achter zijn naam staan, dat valt natuurlijk in het niets bij de 2 goals en 7 assists van een topper als Klaassen (met 1 wedstrijd meer) of bij de 4 goals en 0 assists van Pröpper :excited.gif:
Pröpper haalt het niet bij Wijnaldum, Guardado, Klaassen natuurlijk.

Ik zou Klaassen voor geen goud willen ruilen tegen Maher. Klaassen drukt zijn stempel op het spel van Ajax. Zeer veelzijdig. Wanneer psv het lastig heeft staat Maher niet op. Maher is er voor potjes thuis tegen Excelsior en AZ.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 24, 2014 1:18 pm

wimpey schreef:We hadden het over de defensie van psv, geloof ik.
Dan plaatste je de verkeerde quote...die ging namelijk over het tegendoelpunt.
Bruma speelt trouwens een prima seizoen. Heb ik al meerdere keren aangegeven trouwens. Zul je gemist hebben.
Je bedoelt dat je 1 hele keer iets positiefs over hem hebt gezegd:
"Ik vind Bruma dit seizoen wel degelijk behoorlijk spelen."
Al was de zin daarvoor vanzelfsprekend niet zo positief over hem.
Zoet, Arias en Rekik zijn duidelijk minder.
Over Zoet heb ik een heel andere mening, Arias is wisselvallig maar zeker nog niet zo sterk als de 2e seizoenshelft van vorig seizoen, voor Rekik geldt hetzelfde (alleen dan betreft het de 1e seizoenshelft van vorig seizoen).
Brenet heeft een paar redelijke wedstrijden gespeeld dit seizoen, maar zijn ondergrens is echt te laag.
Ze werden wat hectisch, ook door het wegvallen van Guardado (echt een zeer goede speler) en Willems (die een ijzersterke pot speelde).
Ze werden even hectisch juist door het wegvallen van Guardado en Wijnaldum, dat was slechts een korte periode maar zorgde helaas wel voor de gelijkmaker. Zoals je al aangeeft waren het niet de minste voetballers die uitvielen.
Je zult gemist hebben dat Hendrix die enorme kans voor Depay inleidde.
Nee hoor, maar wat heeft dit met mijn eerdere opmerking te maken?
Hij is mede verantwoordelijk voor de 1-1, zo simpel is het. Daarna herstelde hij zich prima, wat ondermeer leidde tot een uitstekende interceptie en dito pass op Depay. Maar daarvoor speelde PSV natuurlijk erg goed, zonder hem.
Ik zou Klaassen voor geen goud willen ruilen tegen Maher.
En wie heeft het hierover gehad?
Ik laat zien dat de feiten aantonen dat Maher minimaal een redelijk seizoen heeft tot nu toe en wel degelijk beslissend is geweest, terwijl jij anders beweert. Dat is alles...ik zeg dus nergens dat Maher onmisbaar is, dat Ajax hem zou kunnen gebruiken, dat hij beter is dan Klaassen, dat hij geweldig speelt, etc. Jij overdrijft nogal als het (oa.) Maher betreft, daar reageer ik op.
Klaassen drukt zijn stempel op het spel van Ajax. Zeer veelzijdig.
Mee eens.
Klaassen is momenteel de beste speler van Ajax, goed voor hem al zegt het ook iets over zijn teamgenoten.
Een 21 jarige die (veruit) de beste speler is, dat zou eigenlijk niet het geval moeten zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 24, 2014 1:52 pm

Baseman schreef: Ik laat zien dat de feiten aantonen dat Maher minimaal een redelijk seizoen heeft tot nu toe en wel degelijk beslissend is geweest, terwijl jij anders beweert.
Tegen de kleintjes. En op momenten dat psv lekker draait. Ik heb dit seizoen meermaals van jouw kant gelezen dat die jongen 'zo goed bezig is'. Zie ik er niet aan af. Wijnaldum, Bruma en Willems zijn m.i. goed bezig. Die hebben stappen gezet.

Ik vind psv dan ook goed bezig. Guardado is echt een prima speler en ook De Jong is als kapstok een flinke versterking. Depay is top, maar heeft het effe niet. Al met al heb je een prima geraamte voor een kampioensploeg. Met daaromheen een paar mindere goden. Waarvan Maher er een is. En in de breedte houdt het ook niet over. Maar da's een probleem dat iedere club in NL heeft.

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 24, 2014 2:25 pm

En daarbij mag Cocu nog niet eens in de schaduw staan van de Boer. Vergeet dat ook niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 24, 2014 3:17 pm

Donderdag speelt PSV tegen Estoril, de vorige keer dat ze die club troffen was de wedstrijd werkelijk niet om aan te zien.

Ervan uitgaande dat ze deze poule doorkomen (dan zeer waarschijnlijk als nummer 2, Dinamo Moskou staat nu al 5 punten voor) dan gaat PSV voor het eerst in 3 seizoenen weer in de EL overwinteren. Vrij beroerde statistieken.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 24, 2014 3:31 pm

Klopt, al zijn die van Ajax nauwelijks beter.
Volgens mij heeft AZ nog de meeste punten gescoord de laatste jaren.
wimpey schreef:Ik heb dit seizoen meermaals van jouw kant gelezen dat die jongen 'zo goed bezig is'. Zie ik er niet aan af. Wijnaldum, Bruma en Willems zijn m.i. goed bezig. Die hebben stappen gezet.
Vergelijk de Maher van vorig seizoen met die van dit seizoen, hoezo geen stappen gezet?
Dat het nog beter moet ontkent niemand, maar dat is wat anders.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 24, 2014 4:08 pm

Cruijff schreef:dan gaat PSV voor het eerst in 3 seizoenen weer in de EL overwinteren. Vrij beroerde statistieken.
Baseman schreef:Klopt, al zijn die van Ajax nauwelijks beter.
Volgens mij heeft AZ nog de meeste punten gescoord de laatste jaren.
AZ scoort inderdaad het beste met twee kwartfinale plaatsen in de afgelopen 5 seizoenen. Ook Twente kwam een aantal seizoenen terug nog tot in de kwartfinale van de EL, maar heeft verder niet zoveel punten gepakt door net als PSV in '12/'13 ogenschijnlijk bewust de poulefase te verprutsen en dit seizoen met hun gestuntel in de voorrondes tegen FK Karabakh.

Ajax heeft in Europees verband tegen teams uit pot 1 en pot 2 van de CL relatief gezien nog vrij veel punten gepakt. Op de volle 6 punten tegen Dinamo Zagreb na laten we het vooral telkens tegen de clubs uit pot 4 liggen. Over Steaua en RB Salzburg hebben we het maar even niet.

Maar vorig seizoen de uitschakeling van jouw cluppie in de Eindhovense thuiswedstrijd tegen Ludogorets was echt wel dramatisch hoor. Wanneer Ajax vanaf het begin van een seizoen EL zou spelen dan komen we poules met tegenstanders als Panathinaikos, Timisoara of pak hem beet Standard Luik echt wel fluitend door.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 9:20 am

Koploper NEC heeft maandag de tweede nederlaag in de Jupiler League maar net kunnen voorkomen.

De formatie uit Nijmegen kwam in Amsterdam tegen Jong Ajax pas in blessuretijd langszij: 1-1. Rens van Eijden kopte raak. Jong Ajax was eerder op voorsprong gekomen door een doelpunt van Riechedly Bazoer.

Door het gelijkspel is NEC weer alleen koploper. De ploeg heeft één punt voorsprong op Roda JC, dat 34 punten verzamelde in veertien duels.

Jong PSV won maandag wel van een degradant uit de eredivisie. In Eindhoven werd het slecht presterende RKC Waalwijk al de tiende nederlaag van het seizoen aangesmeerd: 3-1.

Bij Jong PSV zou Stijn Schaars zijn opwachting maken, maar de middenvelder, net hersteld van een knieoperatie, viel uit in de warming-up.

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 25, 2014 11:13 am

Weer een knieblessure voor Schaars en het ziet er niet goed uit, erg triest voor hem.
Hopelijk valt het mee!
Cruijff schreef:Maar vorig seizoen de uitschakeling van jouw cluppie in de Eindhovense thuiswedstrijd tegen Ludogorets was echt wel dramatisch hoor. Wanneer Ajax vanaf het begin van een seizoen EL zou spelen dan komen we poules met tegenstanders als Panathinaikos, Timisoara of pak hem beet Standard Luik echt wel fluitend door.
Ludogorets schakelde later in dat toernooi Lazio Roma uit. Verder kunnen ze inderdaad niets...
En uitgeschakeld worden door clubs als RBS en Steaua Boekarest is nu ook niet echt iets om over naar huis te schrijven.
Dat gezegd hebbende, PSV heeft de laatste jaren inderdaad aardig gefaald in de EL.

Volgend seizoen zullen we zien hoe sterk Ajax vanaf het begin van een seizoen EL is :icon_biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 11:45 am

Baseman schreef:Ludogorets schakelde later in dat toernooi Lazio Roma uit. Verder kunnen ze inderdaad niets...
En uitgeschakeld worden door clubs als RBS en Steaua Boekarest is nu ook niet echt iets om over naar huis te schrijven.
Dat gezegd hebbende, PSV heeft de laatste jaren inderdaad aardig gefaald in de EL.
Bewust gefaald, leek het zelfs wel. Ook heel vreemd was dat die directeur van jullie zei dat PSV eigenlijk beter niet in de EL kon overwinteren. Ik weet 100% zeker dat Cocu en alle spelers het ontzettend oneens zullen zijn geweest met zo'n raar statement maar onbewust heeft die slip of the tongue misschien toch teveel druk gelegd in de achterhoofden van een aantal jonge spelers.

Zoals ik al zei, over Steaua en RBS hebben we het maar niet. Afbeelding
Baseman schreef:Volgend seizoen zullen we zien hoe sterk Ajax vanaf het begin van een seizoen EL is :icon_biggrin.gif:
Afbeelding Afbeelding

Het is misschien vloeken in de kerk, maar een 2e plaats gevolgd door 2 voorronde CL wedstrijden zou voor Ajax denk ik wel weer een keer goed zijn. Die wedstrijd tegen Kiev in 2010 was echt een break through.

Ook weer vloeken in de kerk, maar voor het Nederlands voetbal zou het vrij ongezond zijn als dezelfde club 5 keer op rij kampioen wordt. Ook omdat het inderdaad wel te verdedigen is dat we een paar keren beter Ajax voetbal hebben gezien in seizoenen dat Ajax geen kampioen werd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 11:47 am

Baseman schreef:Ludogorets schakelde later in dat toernooi Lazio Roma uit. Verder kunnen ze inderdaad niets...
Tot mijn vreugde wel, ja.

Je kan mopperen wat je wilt op die EL, maar dat er elk seizoen een aantal verrassingen zijn zoals Lazio-Ludogorets maakt dat Europacup voetbal toch nog steeds leuk is.

Ik baal nog steeds van de CL en EL die Chelsea won. Ze hadden het niet verdiend en ze lagen er meerdere keren bijna uit. In 2012 na de heenwedstrijd tegen Napoli in de 1/8e finale dacht ik "kat in het bakkie, einde Europees seizoen Chelski. Mazzel".

In 2013 het jaar dat ze in de Arena de EL wonnen gingen ze er op een haar na uit tegen zowel Sparta Praag als tegen onze vrienden van Steaua Boekarest. Zou Abramofietsj niet leuk hebben gevonden! :666.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 25, 2014 12:48 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Ik heb dit seizoen meermaals van jouw kant gelezen dat die jongen 'zo goed bezig is'. Zie ik er niet aan af. Wijnaldum, Bruma en Willems zijn m.i. goed bezig. Die hebben stappen gezet.
Vergelijk de Maher van vorig seizoen met die van dit seizoen, hoezo geen stappen gezet?
Dat het nog beter moet ontkent niemand, maar dat is wat anders.
Maher is wat minder slecht dan vorig seizoen. Die mag je hebben...

Het moet wel dit seizoen gebeuren voor psv he. Depay, Wijnaldum, Willems lijken me aan hun laatste seizoen bezig te zijn. Guardado zal volgend seizoen in een betere league en voor meer geld willen spelen. Als het dit seizoen (weer) niet lukt... Eens kijken of elftal en trainer tegen die druk bestand zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 25, 2014 2:02 pm

wimpey schreef:Het moet wel dit seizoen gebeuren voor psv he.
Gezien dat het laatste kampioenschap veel te lang geleden is geweest, de huidige sterke spelersgroep van PSV en de afgenomen kwaliteit bij de concurrentie moet het dit seizoen gebeuren ja. Sowieso zal dit inderdaad het laatste seizoen zijn van Depay, Wijnaldum en Willems bij PSV.

Guardado heeft aangegeven het erg naar zijn zin te hebben en zelfs te willen blijven, we zien vanzelf wel of hij dit meent. Ik hoop natuurlijk van wel.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 25, 2014 11:45 pm

Psv heeft al 8 punten verspeelt in 13 wedstrijden, dat is voor psv een matige start van de competitie. Ik had verwacht dat psv verder zou zijn dan Ajax en dat was in de eerste wedstrijden ook wel zo omdat De Boer weer aan het verjongen sloeg maar Ajax is nu al weer verder dan psv is mijn indruk, en zal dat verschil in de loop van het seizoen verder uitbouwen.
Ajax!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo nov 26, 2014 8:52 am

Giacomo Puccini schreef:Psv heeft al 8 punten verspeelt in 13 wedstrijden, dat is voor psv een matige start van de competitie.
31 punten uit 13 wedstrijden een matige start?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 26, 2014 11:18 am

Voor psv wel, die pieken traditioneel voor de winterstop. Ik had verwacht dat ze Ajax verder op achterstand zouden zetten. Met zo weinig mutaties tov vorig seizoen en de extra klasse van Depay en Weinaldum moet je in NL kampioen worden.
Ajax!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo nov 26, 2014 12:15 pm

Slechts 2x verlies en 1x gelijk is een goede score na 13 wedstrijden. Ook Ajax heeft nu meer punten dan afgelopen jaren rond deze tijd. De winterkampioen lijkt nu eens boven de 40 punten te eindigen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie