PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Ik zie vooral counters. Narsingh noem je trouwens ten onrechte, dat blijft een onzinspeler. Ging weer eens met bal en al over de zijlijn, verzuimt een goede voorzet te geven met twee man vrij voor het doel, heeft geen schot.
Die laatste vind ik niet zo fair. Hij raakt hem in één keer, krult 'm mooi voor het doel, twee aanvallers net te laat. Volgens mij - maar zou het terug moeten zien - had hij niet de tijd/mogelijkheid om rustig aan te nemen en te wachten op de twee. Nét te scherp. Ik vond het een mooie poging.Jöhnk schreef:Ik zie vooral counters. Narsingh noem je trouwens ten onrechte, dat blijft een onzinspeler. Ging weer eens met bal en al over de zijlijn, verzuimt een goede voorzet te geven met twee man vrij voor het doel, heeft geen schot.
En dat mis ik dus precies bij Ajax, het 'lef' om gewoon zo'n bal voor te geven. Snel en intuïtief. Mislukt dan nu, maar juist dat durven mislukken zou ik vaker willen zien bij Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik heb ook de indruk dat Psv met bovengenoemd clustertje aanvallend vooralsnog een stuk beter in mekaar steekt dan Ajax. Zeker zolang FdB met Noordhollandse koppigheid vast blijft houden aan Sigi en niet de puzzel rond de 6 weet op te lossen. Qua middenveld en verdediging vind ik dat we mekaar zonder balbezit niet echt veel ontlopen. Zowel Ajax als Psv zijn kwetsbaar in die linies, waardoor voor beide ploegen de kans op zeperds steeds aanwezig blijft.zeux schreef:Ik zie psv eigenlijk nauwelijks spelen, maar Depay-Maher-De Jong-Wijnaldum-Narsingh-Willems(aanvallend), dat is toch niet verkeerd hoor.
Een wezenlijk verschil met vorige seizoenen vind ik wel dat Psv dit seizoen mentaal beter voor de dag komt. Met name de laatste weken wordt flink in teamgeest en vechtlust bijgetankt. Met 10 man drie punten binnenharken tegen Ado geeft gegarandeerd een boost in het team. Weliswaar tegen een erg armoedig spelende tegenstander, maar toch. Nu weer tegen Pana 2x terugkomen van een achterstand en alsnog winnen is ook erg plezierig voor de moraal. Sowieso proef je bij Psv een diepe drive om dit seizoen 'iets moois neer te zetten.' En meer en meer de overtuiging dat dat ook gerealiseerd kan worden. Zeker bij numero uno Depay. Die mentale dimensie vind ik bij Ajax dit seizoen toch een stuk wisselvalliger, zowel individueel (vooral bij de sterkhouders) als kollektief.
Elke ploeg maakt in een lang seizoen wel een crisisje door, maar het zou mij toch verbazen als Psv in de tweede seizoenhelft weer zo groots en meeslepend instort zoals in voorgaande seizoenen. Psv lijkt nu wel de power, drive en backbone te ontwikkelen om (terug) te vechten. De schade voor Ajax is gelukkig tot dusver beperkt, maar de achterstand moet volgens mij niet veel groter worden met ons traditionele gezoek en gezwalk in de eerste seizoenshelft. Ik vrees dat ditmaal een (extreme) inhaalslag na de winterstop aanmerkelijk lastiger gaat worden. Door het gedoe bij Ajax, maar zeker ook door een stabielere concurrent.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr nov 07, 2014 8:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

-
Vind het knap dat PSV Depay niet verkocht heeft toen er tientallen miljoenen werden geboden. Je ziet nu waar dat je brengt. Ajax ligt bij ieder bod al op de rug met gespreidde benen. Bij PSV zie je power in de voorhoede.
Whitey on the moon.
Gisteren wel, met een zeer onwennig en slecht communicerend centraal duo, een mede daardoor twijfelende keeper en een rechtsback die regelmatig vergat dat er ook verdedigd diende te worden. Bij de 1e tegengoal gaan Willems, Arias en vooral Zoet in de fout. Bij de 2e Arias, Isimat en Rekik. Dat ging echt te simpel en mag niet gebeuren.zeux schreef:Ik denk dat die verdediging het probleem is.
Normaal gesproken is deze linie wel sterker, met name omdat Bruma dit seizoen veruit de beste CV is van PSV. Rekik heeft pas in 2 wedstrijden het niveau van begin vorig seizoen gehaald en is nog niet constant genoeg, Arias is een goede back die alleen wel scherp gehouden moet worden op zijn verdedigende taken.
Willems speelt een geweldig seizoen en is onhoudbaar als hij zo blijft spelen! Hij is eindelijk verdedigend scherp en geconcentreerd, schakelt goed om, kiest veel beter zijn momenten en laat iedere wedstrijd zien een fenomenale trap(techniek) te hebben. Met 3 assists achter zijn naam is zijn fout bij de 1-0 snel vergeten (zijn man mocht te makkelijk voorgeven, al ging er daarna wel meer mis).
Het middenveld van PSV is ontzettend sterk. Helemaal nu Maher eindelijk laat zien wel degelijk een versterking te kunnen zijn, Hendrix definitief aan het doorbreken is en Schaars na een half jaar afwezigheid bijna (wedstrijd)fit is. Wijnaldum trekt de goede lijn van het WK door en presteert constant, Guardado is de beste middenvelder van de Eredivisie (en kan hopelijk vastgelegd worden na dit seizoen).
Wel belangrijk is dat deze linie bij balverlies snel omschakelt en ook goed druk zet op de tegenstander, dat was vorig seizoen een groot probleem en oa. gisteren in de 1e helft keerde dat even terug. Daardoor kwam de achterhoede meteen (extra) in de problemen. Ook is het nog afwachten hoe Cocu en de spelers omgaan met de toegenomen concurrentie, nu PSV 2 middenvelders op de bank heeft zitten die goed genoeg zijn voor de basis. Vooralsnog verloopt dit prima, maar veel winnen helpt natuurlijk.
In de aanval is De Jong enorm belangrijk, het is echt te hopen dat hij niet (langdurig) geblesseerd raakt. Depay is een toptalent en gaat na dit seizoen voor een heel groot bedrag naar een grote club, al moet men wel waken dat het niet teveel de grote Depay show wordt tijdens wedstrijden. Gisteren had hij bijv. een veel te nonchalant moment waardoor de tegenstander nog een kans kreeg vlak voor tijd, waarna hij terecht de volle laag kreeg van Wijnaldum. Hij is soms ook te nadrukkelijk op zoek naar een goal, maar dat is hem vergeven. Narsingh is een momentenspeler, hij speelt zelden de hele wedstrijd goed maar door zijn snelheid en voorzet is hij altijd dreigend. Hij is nog net niet helemaal de oude sinds zijn zware blessure, maar hij is verrassend zelfkritisch en werkt er hard aan.
En een zeer groot verschil met vorig seizoen is de mentale weerstand, Cocu zit er veel korter en scherper op en de spelers durven elkaar de waarheid te zeggen en te corrigeren. Ik verwacht dan ook niet dat dit PSV last gaat krijgen van een flinke dip, wat de afgelopen jaren wel een probleem was.
Het gaat een heel interessant seizoen worden

Zijn broer vind ik een leukere speler om naar te kijken!zeux schreef:Die laatste vind ik niet zo fair. Hij raakt hem in één keer, krult 'm mooi voor het doel, twee aanvallers net te laat. Volgens mij - maar zou het terug moeten zien - had hij niet de tijd/mogelijkheid om rustig aan te nemen en te wachten op de twee. Nét te scherp. Ik vond het een mooie poging.Jöhnk schreef:Ik zie vooral counters. Narsingh noem je trouwens ten onrechte, dat blijft een onzinspeler. Ging weer eens met bal en al over de zijlijn, verzuimt een goede voorzet te geven met twee man vrij voor het doel, heeft geen schot.
En dat mis ik dus precies bij Ajax, het 'lef' om gewoon zo'n bal voor te geven. Snel en intuïtief. Mislukt dan nu, maar juist dat durven mislukken zou ik vaker willen zien bij Ajax.
Ik kan me wel vinden in hetgeen Baseman schrijft. Defensie was gisteren een drama, op Willems na. Die is echt heel goed bezig, lost eindelijk zijn belofte in.
Zoet blijft fouten maken. Die Isimat deed gisteren Zanka na. Ik kijk wel eens op PN en lees daar dat Zoet en Arias beter zijn dan Cillessen en Van Rhijn. In your wildest... Het was tegen Pana een foutenfestival. psv voetbalde natuurlijk beter, maar Pana had ook kunnen winnen gezien het aantal kansen.
Bij het middenveld van psv overdrijft Baseman een beetje, maar niet heel veel. Maher drukt nog altijd zijn stempel niet op zware wedstrijden en op moeilijke momenten. Doet het tegen kleinere teams goed. Waartoe ik bejaardensoos Pana ook reken. Guardado vind ik top en ook Wijnaldum is goed bezig. Mag ook wel een keer in z'n 7e (?) seizoen eredivisie trouwens.
Voorin is Luuk prima. Zou een prima spits voor Ajax zijn geweest. Depay top. Maar is wel erg met Depay bezig. Hij duikt overal op. Kan beter in de discipline blijven spelen en z'n momenten pakken.
psv moet dit seizoen kampioen worden, gezien jaren niets winnen en de huidige selectie. Defensie blijft shaky en kijken hoe ze met de druk omgaan. En of Cocu het niet verkloot...
Zoet blijft fouten maken. Die Isimat deed gisteren Zanka na. Ik kijk wel eens op PN en lees daar dat Zoet en Arias beter zijn dan Cillessen en Van Rhijn. In your wildest... Het was tegen Pana een foutenfestival. psv voetbalde natuurlijk beter, maar Pana had ook kunnen winnen gezien het aantal kansen.
Bij het middenveld van psv overdrijft Baseman een beetje, maar niet heel veel. Maher drukt nog altijd zijn stempel niet op zware wedstrijden en op moeilijke momenten. Doet het tegen kleinere teams goed. Waartoe ik bejaardensoos Pana ook reken. Guardado vind ik top en ook Wijnaldum is goed bezig. Mag ook wel een keer in z'n 7e (?) seizoen eredivisie trouwens.
Voorin is Luuk prima. Zou een prima spits voor Ajax zijn geweest. Depay top. Maar is wel erg met Depay bezig. Hij duikt overal op. Kan beter in de discipline blijven spelen en z'n momenten pakken.
psv moet dit seizoen kampioen worden, gezien jaren niets winnen en de huidige selectie. Defensie blijft shaky en kijken hoe ze met de druk omgaan. En of Cocu het niet verkloot...
We kunnen wel inpakken als ik het zo lees.
Ik blijf er echter bij dat PSV nog ongeveer dezelfde zwakke plekken heeft als vorig seizoen. Ze hebben nu een paar wedstrijden op rij gewonnen maar die gaan echt nog wel de nodige punten verspelen. Achterin is het nog altijd kwetsbaar en ik denk ook dat ze nog teveel afhankelijk zijn van de individuele kwaliteiten van een paar spelers ten opzichte van de kracht van het collectief. Zo'n Depay doet het prima maar er zal toch echt een moment komen dat ploegen daar beter op inspelen.

Ik blijf er echter bij dat PSV nog ongeveer dezelfde zwakke plekken heeft als vorig seizoen. Ze hebben nu een paar wedstrijden op rij gewonnen maar die gaan echt nog wel de nodige punten verspelen. Achterin is het nog altijd kwetsbaar en ik denk ook dat ze nog teveel afhankelijk zijn van de individuele kwaliteiten van een paar spelers ten opzichte van de kracht van het collectief. Zo'n Depay doet het prima maar er zal toch echt een moment komen dat ploegen daar beter op inspelen.
Nil volentibus arduum
De selectie is grotendeels bijeen gebleven, de individuele spelers zijn beter geworden, men is op elkaar ingespeeld, het is nu veel meer een team, de mentaliteit is een stuk beter en Cocu zit er veel korter en feller op.Marillion schreef:Ik blijf er echter bij dat PSV nog ongeveer dezelfde zwakke plekken heeft als vorig seizoen.
Daarbij ben ik het met Wimpey eens dat de spelers een bepaalde wil om te winnen hebben, na alle voorgaande jaren moet en zal het dit jaar gaan lukken om kampioen te worden. Die instelling mis ik bij Ajax, wat ook wel logisch is na 4 kampioenschappen op rij.
Waarschijnlijk wel, maar precies hetzelfde geldt voor de concurrentie.Ze hebben nu een paar wedstrijden op rij gewonnen maar die gaan echt nog wel de nodige punten verspelen.
Achterin is PSV vooral kwetsbaar als iemand van de vaste 4 verdedigers ontbreekt, met name Bruma (dus het zou fijn zijn als hij stopt met het pakken van domme en onnodige kaarten). Als ze alle 4 spelen, dan doet die verdediging weinig tot niets onder voor de concurrentie. Het is geen toeval dat PSV na Feyenoord het minst aantal tegendoelpunten heeft.Achterin is het nog altijd kwetsbaar en ik denk ook dat ze nog teveel afhankelijk zijn van de individuele kwaliteiten van een paar spelers ten opzichte van de kracht van het collectief. Zo'n Depay doet het prima maar er zal toch echt een moment komen dat ploegen daar beter op inspelen.
En hoe moeten teams inspelen op Depay?
Hem dubbele dekking geven? Prima, dan krijgt een andere PSV'er meer ruimte.
Narsingh is vaak de gebeten hond bij supporters en hij speelt ook wisselvallig, maar hij houdt altijd de verdediging bezig en de tegenstander moet altijd rekening houden met zijn snelheid. Hetzelfde geldt voor back-up Jozefzoon.
Dat is een belangrijke kracht van PSV, veel snelheid en dreiging van beide flanken. Waardoor teams zich moeilijker kunnen focussen op Depay.
Maar niet voor niets ben ik zo positief over De Jong, hij is ontzettend belangrijk in het collectief. Zonder hem is PSV nogal afhankelijk van Depay, met hem kan iedere aanvaller/opkomende middenvelder van PSV gevaarlijk zijn. Daarnaast brengt hij veel rust als aanspeelpunt (hij werd dan ook enorm gemist tegen Heerenveen, toen PSV zo onder druk werd gezet). Echt een topaankoop.
Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat PSV 'even' kampioen wordt. Maar gezien het spel, de selectie en de toegenomen mentaliteit en stabiliteit van PSV gekoppeld aan de niet sterker geworden concurrentie, zou het mij zwaar tegenvallen als het niet lukt.
Het is mij allemaal wat te positief na een paar goede resultaten. Vergeet niet dat het andere seizoenen over een korte serie wedstrijden ook wel eens aardig ging. Ik zie PSV samen met Ajax overigens wel als de kandidaten voor de titel. Ze gaan het onderling uitvechten en daarachter zitten Feyenoord, Twente en Vitesse in de strijd om plaats drie.
De defensie blijft in mijn ogen kwetsbaar. Bruma zie ik bijvoorbeeld nog altijd als een zwakke schakel. Het is niet voor niets dat hij die kaarten pakt.
En wat Depay betreft. Hij gaat nogal voor eigen succes en hanteert daar vaak hetzelfde concept bij. Als een tegenstander daar de rugdekking in orde heeft gaat hij het moeilijker krijgen. Sowieso is hij ook nog maar een jonge speler die ook kansen zal blijven missen. Dan komt er misschien wel een ander vrij maar die is al snel één of twee niveaus minder dus het effect daarvan is dat PSV minder makkelijk zal scoren. Voor de duidelijkheid. Depay is absoluut een groot talent. Maar hij is óók nog maar een jong ventje en hij heeft ook gewoon z'n gebreken.
De defensie blijft in mijn ogen kwetsbaar. Bruma zie ik bijvoorbeeld nog altijd als een zwakke schakel. Het is niet voor niets dat hij die kaarten pakt.
En wat Depay betreft. Hij gaat nogal voor eigen succes en hanteert daar vaak hetzelfde concept bij. Als een tegenstander daar de rugdekking in orde heeft gaat hij het moeilijker krijgen. Sowieso is hij ook nog maar een jonge speler die ook kansen zal blijven missen. Dan komt er misschien wel een ander vrij maar die is al snel één of twee niveaus minder dus het effect daarvan is dat PSV minder makkelijk zal scoren. Voor de duidelijkheid. Depay is absoluut een groot talent. Maar hij is óók nog maar een jong ventje en hij heeft ook gewoon z'n gebreken.
Nil volentibus arduum
Na de overwinning op Ado heeft PSV 2 punten meer dan vorig seizoen, met maar liefst 6 (!) wedstrijden minder gespeeld...daarbij heeft PSV in het kalenderjaar 2014 de meeste punten gehaald van alle Eredivisie clubs, het is dus maar wat je een korte serie noemt.Marillion schreef:Het is mij allemaal wat te positief na een paar goede resultaten. Vergeet niet dat het andere seizoenen over een korte serie wedstrijden ook wel eens aardig ging.
Het spel is verder een stuk stabieler en degelijker dan vorig seizoen, ook vergeleken met de periode dat PSV 8 wedstrijden op rij won.
Helemaal mee eens.Ik zie PSV samen met Ajax overigens wel als de kandidaten voor de titel. Ze gaan het onderling uitvechten en daarachter zitten Feyenoord, Twente en Vitesse in de strijd om plaats drie.
Ik blijf het apart vinden dat Bruma zo weinig goed kan doen hier.De defensie blijft in mijn ogen kwetsbaar. Bruma zie ik bijvoorbeeld nog altijd als een zwakke schakel. Het is niet voor niets dat hij die kaarten pakt.
Hij is dit seizoen veruit de beste CV van PSV, desondanks wordt hij gezien als de zwakke schakel. Dat is dit seizoen toch echt Rekik, ondanks dat hij meer potentie heeft.
Klopt, maar desondanks is hij ontzettend moeilijk af te stoppen.En wat Depay betreft. Hij gaat nogal voor eigen succes en hanteert daar vaak hetzelfde concept bij.
Iedereen weet onderhand wel hoe Depay speelt, maar dit seizoen heeft hij in 12 wedstrijden voor PSV 12 goals gemaakt en 3 assists gegeven. Dankzij het goede spel van De Jong en de dreiging van Narsingh krijgt Depay altijd ruimte gedurende de wedstrijd en hij weet daar steeds beter gebruik van te maken. Dat maakt hem ontzettend belangrijk, waardoor zijn fratsen en soms ego gedrag geen probleem is. Dat is ook minder geworden, maar hij heeft het inderdaad nog niet (voldoende) afgeleerd.
-
PSV doet het uitstekend. Had ik niet verwacht onder Cocu. Bij Ajax geloven ze niet dat aankopen je selectie versterken, PSV laat het tegendeel zien. Ajax staat stil en gaat eigenlijk achteruit. PSV durft te investeren terwijl ze er financieel niet al te goed voor staan. Knap en ik vind het een goed teken dat ze Depay hebben behouden terwijl er miljoenen lonkten. Gelukkig ook dat PSV er weer staat, is uiteindelijk ook beter voor Ajax. Tenminste 2 ploegen die het elkaar moeilijk maken.
Whitey on the moon.
Belachelijke redenering. Naast het feit dat we nog niet eens halverwege het seizoen zitten, is het komisch om nu te stellen dat psv nu het tegendeel laat zien. Wat lieten ze de afgelopen 5 jaar dan zien? Volgens jou beredenering zouden de afgelopen 5 jaar juist laten zien dat aankopen helemaal nergens op slaan. Nu doen ze een aantal potjes leuk mee en is dat meteen het bewijs dat je vooral moet kopen.GangstaRiB schreef:PSV doet het uitstekend. Had ik niet verwacht onder Cocu. Bij Ajax geloven ze niet dat aankopen je selectie versterken, PSV laat het tegendeel zien. Ajax staat stil en gaat eigenlijk achteruit. PSV durft te investeren terwijl ze er financieel niet al te goed voor staan. Knap en ik vind het een goed teken dat ze Depay hebben behouden terwijl er miljoenen lonkten. Gelukkig ook dat PSV er weer staat, is uiteindelijk ook beter voor Ajax. Tenminste 2 ploegen die het elkaar moeilijk maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Giacomo Puccini
Het wordt een spannende tweestrijd tussen PSV en Ajax. PSV heeft de betere middenvelders en een weergaloze Depay maar Ajax heeft de betere keeper en een coach en selectie met ruime ervaring in het winnen van landstitels. Ik verwacht dat het tot het einde spannend blijft.
Ajax!
-
Ik vind dat PSV een paar jaar heeft lopen rommelen, maar dit seizoen staan ze er gewoon goed voor. Dat kun je toch niet ontkennen? En het correct aankopen van spelers is een kunst, maar door het kopen van De Jong, huren van Guardado heeft hun selectie een directe impuls gekregen. Samen met het behouden van Depay zorgt het voor een goede selectie. Achterin blijft het shaky, maar in de Eredivisie kom je er mee weg.Mr. Ajax schreef:Belachelijke redenering. Naast het feit dat we nog niet eens halverwege het seizoen zitten, is het komisch om nu te stellen dat psv nu het tegendeel laat zien. Wat lieten ze de afgelopen 5 jaar dan zien? Volgens jou beredenering zouden de afgelopen 5 jaar juist laten zien dat aankopen helemaal nergens op slaan. Nu doen ze een aantal potjes leuk mee en is dat meteen het bewijs dat je vooral moet kopen.GangstaRiB schreef:PSV doet het uitstekend. Had ik niet verwacht onder Cocu. Bij Ajax geloven ze niet dat aankopen je selectie versterken, PSV laat het tegendeel zien. Ajax staat stil en gaat eigenlijk achteruit. PSV durft te investeren terwijl ze er financieel niet al te goed voor staan. Knap en ik vind het een goed teken dat ze Depay hebben behouden terwijl er miljoenen lonkten. Gelukkig ook dat PSV er weer staat, is uiteindelijk ook beter voor Ajax. Tenminste 2 ploegen die het elkaar moeilijk maken.
Zie trouwens nog wel gebeuren dat Zoet zijn plek verliest aan die andere jongen, ben even z'n naam kwijt. Zoet is een doorsnee-keeper die vooral gehyped is door die andere middelmatige keeper Waterreus.
Whitey on the moon.
Een heel vervelend moment, ja. Zo moeilijk leek het niet om die voorsprong nog een minuut langer over de streep te trekken.Marillion schreef:Dat was wel een heel vervelend moment voor de gelijkmaker. Hopelijk kan Heracles stand houden in de tweede helft. PSV heeft het vaker lastig in Almelo.
Vooralsnog heeft Heracles de draad weer prima opgepakt en lijken ze ook in de 2e helft allesbehalve de mindere van PSV. Wanneer in Almelo net als vorig seizoen 2 punten zouden worden gemorst ben ik in ieder geval erg tevreden.
Tja, dit PSV is nou juist in de omschakeling op z'n best. Hoe meer vertrouwen Heracles krijgt, hoe groter de kans dat er ruimtes gaan vallen.Cruijff schreef:Een heel vervelend moment, ja. Zo moeilijk leek het niet om die voorsprong nog een minuut langer over de streep te trekken.Marillion schreef:Dat was wel een heel vervelend moment voor de gelijkmaker. Hopelijk kan Heracles stand houden in de tweede helft. PSV heeft het vaker lastig in Almelo.
Vooralsnog heeft Heracles de draad weer prima opgepakt en lijken ze ook in de 2e helft allesbehalve de mindere van PSV. Wanneer in Almelo net als vorig seizoen 2 punten zouden worden gemorst ben ik in ieder geval erg tevreden.
Klopt, Heracles ging in de laatste 4 minuten te nadrukkelijk voor de 2-0 en men liet zich vervolgens te makkelijk foppen in de omschakeling.
Heracles moet gewoon zelf met een paar counters PSV een koekje van eigen deeg geven, je ziet immers hoe enorm veel moeite het PSV kost om in een wedstrijd als deze zelf het spel te maken.
Heracles moet gewoon zelf met een paar counters PSV een koekje van eigen deeg geven, je ziet immers hoe enorm veel moeite het PSV kost om in een wedstrijd als deze zelf het spel te maken.