PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo sep 28, 2014 5:38 pm

Benji schreef:Gemarchandeer of terecht?
Gewoon een gestrekt been.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 28, 2014 5:38 pm

Wihooo volledig verdiend gewonnen door Heerenveen... PSV levert wanprestatie!

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 28, 2014 5:39 pm

En zo is in een week tijd de voorsprong van 6 punten verdampt.

generaal

Bericht door generaal » zo sep 28, 2014 5:43 pm

Cocu.. Wat een foptrainer. Echt een loser pur sang.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 28, 2014 5:44 pm

Mooi zo. :neutral.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 28, 2014 5:47 pm

Waarom deed Luukinho niet mee?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 28, 2014 5:48 pm

Lekker, staan we er gewoon weer naast. Drie clubs met 15 punten nu.

Ik had al goede hoop dat PSV maar beperkt voordeel zou hebben van die rode kaart. Ze moeten dan het spel gaan maken terwijl ze liever iets meer ruimte laten om met snelle aanvallen daarvan te profiteren. Die kaart van Brenet klinkt wel erg dom. Hoe kun je dat nou doen als je met een man meer op het veld staat? Zo maar eens naar de samenvatting kijken.

Uitwedstrijden en PSV gaat voorlopig in ieder geval nog altijd niet goed samen. Daar doet die overwinning in de Arena niets aan af.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 28, 2014 5:51 pm

Lionel schreef:
Benji schreef:Gemarchandeer of terecht?
Gewoon een gestrekt been.
het was een erg domme overtreding met gestrekt been terwijl er totaal geen gevaar was! Rode kaart volgens de regels, maar als het Ajax zou zijn geweest hadden wij ook geklaagd!

generaal

Bericht door generaal » zo sep 28, 2014 5:51 pm

Het ligt absoluut aan het management van Cocu. Hij is bedrogen door z'n vrouw met een gymleraar. Hij straalt zoveel onzekerheid en leegte uit: die man moet niet bij een voetbalveld staan, maar naar een therapeut toe. Als Frank de Boer de baas was in Eindhoven, zou het er een stuk beter aan toegaan. Ook heb ik niet de indruk dat Cocu spelers beter maakt. Van Bommel zou over een jaar of vier een veel betere hoofdtrainer zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 28, 2014 6:32 pm

@WP_Legend: Dat laatste sowieso! :smallgrin.gif:

Maar hij was in mijn ogen wel terecht. Gestrekt been op een tegenstander. Ik heb het wel zwaarder gezien maar het is vooral heel erg dom.

PSV maakte verder geen beste indruk. Dan geeft zo'n Wijnaldum ook absoluut niet thuis he? Dat is dan één van de spelers die op zou moeten staan.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 28, 2014 6:35 pm

In de samenvatting viel me vooral op dat PSV gedurende het overtal slechts één kans uitspeelde, en dat was in de omschakeling na een vrije trap van Heerenveen. Een countertje.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 28, 2014 8:12 pm

generaal schreef:Het ligt absoluut aan het management van Cocu.
psv was vandaag net zo kansloos als in Zwolle. Tegen 10 man kwamen ze niet verder dan lopen met de bal. Het enige vernuft kwam van Slagveer, Uth en m.n. Sinkgraven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 28, 2014 9:32 pm

Die Uth laat overigens af en toe best aardige dingen zien. Volgens mij heeft Heerenveen daar een hele aardige spits aan.

PSV gaat nog genoeg verspelen. Ik heb er wel vertrouwen in dat we voor de 5e titel op rij kunnen gaan. Al moet er bij Ajax ook nog genoeg gebeuren en hebben we het de komende weken lastig (Zwolle en Twente). PSV is niet stabiel genoeg en Ajax in de loop van het seizoen ongetwijfeld weer wel. Je ziet nu wat er overblijft als er één of twee wegvallen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 28, 2014 9:43 pm

generaal schreef:Het ligt absoluut aan het management van Cocu. Hij is bedrogen door z'n vrouw met een gymleraar.
Dat zal het zijn. Advocaat zat in zijn eentje in een hotelsuite in Petersburg, en Rutten heeft waarschijnlijk niet eens een vrouw, hij ziet er niet uit. Het ligt allemaal aan de trainers.

Of misschien... heel misschien...zijn de spelers van PSV niet zo goed als gedacht? Het gaat immers elk jaar hetzelfde. :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 28, 2014 9:48 pm

Wie staat er in een wedstrijd als deze op om de kar te trekken? Niemand. Dat is denk ik het probleem dat PSV heeft. Al moeten we ook eerlijk zijn. Ze missen een aantal basisspelers. Streep bij ons twee of drie verkeerde spelers weg en het kan ook zomaar weer in elkaar storten.

Maar dit is niet iets van alleen dit weekend. PSV heeft dit probleem al een paar seizoenen. Als het allemaal een beetje mee zit dan kunnen ze soms heel aardig voetballen. Maar valt er een keer een balletje verkeerd dan zakt de boel in elkaar.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 28, 2014 9:54 pm

Yep, met leuke voetballers als Maher en Wijnaldum. Op het moment dat het benauwd wordt zie je ze niet meer.

Verdedigend steekt PSV niet goed in elkaar, en voorin hangt alles af van Depay. Die in de competitie nog nooit constant gepresteerd heeft.

Wie kent Cees de Wolf nog?

PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 28, 2014 10:22 pm

Depay is voor Nederlandse competitiebegrippen een Messi of Ronaldo. Als PSV kampioen wordt zal het dankzij hem zijn. Eigenlijk de enige speler in de eredivisie die in zijn eentje wedstrijden kan beslissen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 28, 2014 10:25 pm

Dat lijkt me een voorbarige stelling. Depay deed het goed op het WK - als invaller. Vorig seizoen was hij wisselvallig, vaak met veel dreiging en weinig rendement. Het is aan hem te laten zien dat hij structureel beslissend kan zijn.

Natuurlijk valt PSV ver terug zonder hem. Jozefzoon en Locadia zijn van het niveau FC Utrecht.

generaal

Bericht door generaal » zo sep 28, 2014 10:38 pm

Yopi schreef:
generaal schreef:Het ligt absoluut aan het management van Cocu. Hij is bedrogen door z'n vrouw met een gymleraar.
Dat zal het zijn. Advocaat zat in zijn eentje in een hotelsuite in Petersburg, en Rutten heeft waarschijnlijk niet eens een vrouw, hij ziet er niet uit. Het ligt allemaal aan de trainers.

Of misschien... heel misschien...zijn de spelers van PSV niet zo goed als gedacht? Het gaat immers elk jaar hetzelfde. :confused.gif:
Beiden zijn niet door hun vrouw bedrogen met een gymleraar. Zoiets sijpelt vroeg of laat altijd door in de kleedkamer en op het trainingsveld. Cocu heeft geen autoriteit. Een zwakkeling die zijn eigen leven niet op orde lijkt te hebben, laat staan dat hij anderen iets bij kan brengen. Hij analyseert wedstrijden altijd alsof de tactiek door een andere trainer dan hijzelf is bepaald.

Bruma speelde een goede partij. De backs zijn verdedigend zwak. Maar ik zou Arias altijd opstellen in plaats van Joshua 'Zeeburg' Brenet. Zelfs kreupel. Toegegeven: de selectie is zeker in de breedte niet kwalitatief imponerend. Maar juist daarom heb je een trainer met kloten nodig. Iemand die het verschil maakt en zijn salaris recht aan doet met navenante invloed. Cocu voldoet daar niet aan. Advocaat had nog slechter materiaal dan Cocu. Ik weet zeker dat iemand als Van Bommel in tegenstelling tot Cocu de miskleunen een schop onder hun kont zou geven. En spelers aantoonbaar beter maakt. Cocu was een geweldige speler, maar is ongeschikt als oefenmeester. Van Basten in het kwadraat.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 28, 2014 10:41 pm

Wanneer is ooit gebleken dat Van Bommel spelers beter maakt? :confused.gif:

generaal

Bericht door generaal » zo sep 28, 2014 10:54 pm

Jöhnk schreef:Wanneer is ooit gebleken dat Van Bommel spelers beter maakt? :confused.gif:
Dat heet voortschrijdend inzicht. Om iets over te kunnen brengen moet je zeker van jezelf zijn. Cocu is dat duidelijk niet. Van Bommel is karakterologisch een geboren trainer. Met Bert van Marwijk als schoonvader. Ik steek mijn handen ervoor in het vuur dat hij slaagt als trainer.

Ik denk niet eens dat Van Bommel van topspelers superspelers maakt. Maar wel dat hij - juist omdat hij zelf overal ook voor heeft moeten knokken en mentaal nooit verzaakte - van zesjes zevens kan maken. Uitgerekend bij een club als PSV is dat heel belangrijk. Van Bommel heeft het charisma om het respect van elke speler af te dwingen.

Ik durf te wedden dat Cocu nooit op een trotse manier refereert aan zijn prestaties bij Barcelona. Hooguit koeltjes. Waar Van Gaal het voor elkaar kreeg om met zijn voetbalverleden bij Sparta Jari Litmanen en Patrick Kluivert ook technisch te adviseren zonder uitgelachen te worden, daar zie ik zo voor me dat Cocu nooit op een overtuigende wijze zijn eigen voetbalverleden bij zijn pupillen voor het voetlicht brengt. Op basis waarvan, zul je denken? Nogmaals: je wordt door je vrouw bedrogen met een Cios-veertiger uit Zevenaar. Dat geeft te denken in een wereld waarin atleten hun vrouw doorgaans besodemieteren. Als je dan aan de kant wordt gezet voor een lulletje rozenwater uit de dorpskroeg, dan geeft dat een enorme tik. Zie ook de vele foto's van Cocu, met wie vergeleken Wim Kieft op een optimistische geheelonthouder lijkt. Daar win je echt de oorlog niet mee.

Dat betekent niet dat ik de vijfde titel van Ajax als formaliteit beschouw. Er is een kansje. Maar als PSV kampioen wordt, is dat niet dankzij maar ondanks Cocu. Ik zat scheldend voor de tv toen hij bij het uitvallen van Depay niet Guardado doorschoof, maar Locadia inbracht. Exemplarisch voor het tactisch vernuft van de man zonder ballen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 28, 2014 11:14 pm

Ik zie in Van Bommel juist geen trainer. Net als de echte Lothar is hij volgens mij te egocentrisch. Kijk zijn interviews er maar op na. Alles wat Van Bommel zegt is erop gericht om zichzelf in het zonnetje te zetten. Als het moet ten koste van anderen. Een doodschop van Van Bommel is nooit een gele kaart en Van Bommel laat nooit zijn mannetje lopen, maar aan de andere kant geeft hij maar wat graag aan dat de fouten van zijn ploeggenoten "op dit niveau echt niet kunnen". Overigens werd Van Bommel ook niet bepaald serieus genomen door zijn medespelers in het slot van zijn carrière, maar misschien kwam dat omdat hij het niveau toen niet meer aankon. Dat gaat toch tegen je werken als je non-stop oreert hoe het volgens jou moet. Ik kan me daarnaast voorstellen dat zijn rituelen op de lachspieren werken. Eerst de linkersok aan, dan drie slokjes water, dan de rechter sok. Gaat hij zijn spelers dat leren?

Wat Cocu betreft: ik hou juist wel van trainers die rustig blijven en zich niet als een proleet gedragen. Al kan Cocu beter niet meer zeggen dat hij boos is. Dat komt zo geforceerd over.

columbus

Bericht door columbus » zo sep 28, 2014 11:24 pm

Beetje onzinnig om het schijnbare vreemdgaan van zijn vrouw te koppelen aan het falen van zijn trainerschap... Beetje goedkoop.

Neemt niet weg dat ik ook vind dat cocu totaal ongeschikt is. Heeft een uitstraling van een panharing. Dat filmpje van vorig jaar dat hij boos was op een training staat nog op het netvlies. Was gewoon lachwekkend en totaal niet serieus te nemen.

Ik denk dat in de staf van PSV een Spijkerman mist. Die twee nono's die er nu zitten voegen ook niets toe.

Ik denk wel dat cocu een trainer kan zijn maar niet van een eerste elftal. Voor een A1 lijkt het me een prima gast...

generaal

Bericht door generaal » zo sep 28, 2014 11:47 pm

Ik denk dat het inderdaad niet alleszeggend is, maar in dit segment wel degelijk een indicator van zijn onkunde. Hoe vaak maak je het nou mee dat een (ex-)atleet door zijn vrouw wordt bedrogen met een nobody? Daar sta je dan met je CL-ervaring bij Barcelona en ruim honderd interlands. Beseffende dat de gymleraar van het Liemers College je vrouw al uitwoonde toen jij de A1 van PSV nog trainde. Dat landt echt slecht in die wereld, neem dat nou maar van mij aan. Het feit dat zij a) de behoefte had en b) de ruimte voor overspel en echtscheiding durfde te claimen zegt me genoeg over de sukkel die Cocu is. Een vent met karakter en uitstraling wordt niet zomaar verlaten. Z'n kroeg is op een gegeven moment ook over de kop gegaan in Arnhem. Een flop als ondernemer, een flop als echtgenoot en een flop als hoofdtrainer.

En dat ene punt wat jij aansnijdt is nog een indicator: waarom verzamelde hij die vrienden van hem om zich heen in de trainersstaf? Was dat omdat hij ze werkelijk als versterkingen zag, of had hij niet de persoonlijkheid om ze duidelijk te maken dat hoewel ze zijn vrienden zijn, hij een evenwichtiger trainersstaf zocht?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 29, 2014 8:06 am

Yopi schreef:

Nou, ook FdB vond dat de selectie van PSV op papier misschien wel sterker was dan die van Ajax. Dat kun je ook als een verwijt richting Cocu opvatten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie