PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

WP_Legend

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo aug 31, 2014 12:48 pm

Dit PSV doet me denken aan het gouden psv van 10 jaar geleden... lelijk spelen maar wel gewoon winnen.

columbus

Bericht door columbus » zo aug 31, 2014 12:51 pm

PSV speelt ook niet slecht. Mijn type spel is het niet maar ze geven weinig weg en wanneer er snel uitkomen levert het wel gevaar op. Die Mexicaan speelt niet slecht in zijn eerste wedstrijd...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 31, 2014 12:56 pm

De manier waarop Vitesse speelt verdient een doelpunt!

Ze missen een echte spits, voor de rest is het een leuk teampie!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 31, 2014 1:01 pm

Pfoe Guardado valt niet mee zeg. Zeg maar gerust die valt heel erg tegen.

Maargoed, Poulsen viel in zijn eerste Eredivisiewedstrijden ook een aantal wedstrijden behoorlijk uit de toom.

Edit: soooo daar ontsnapt p$v weer een keer. De paal redt Jeroen Zoet.

columbus

Bericht door columbus » zo aug 31, 2014 1:04 pm

Cruijff schreef:Pfoe Guardado valt niet mee zeg. Zeg maar gerust die valt heel erg tegen.
Serieus? Vind hem helemaal niet onaardig spelen zo voor zijn eerste keer bij PSV, gaan ze nog plezier aan hebben denk ik...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 31, 2014 1:06 pm

En Guardado er al weer uit... tja beetje lullig voor Hendrix dat ze hem hebben gehuurd, ik zie het nog niet...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 31, 2014 1:10 pm

columbus schreef:
Cruijff schreef:Pfoe Guardado valt niet mee zeg. Zeg maar gerust die valt heel erg tegen.
Serieus? Vind hem helemaal niet onaardig spelen zo voor zijn eerste keer bij PSV, gaan ze nog plezier aan hebben denk ik...
Dat hij de eerste keer meedoet is inderdaad een verzachtende omstandigheid. Als ik door jouw bril ga kijken speelt (speelde, hij is er nu uit) hij wellicht een 'aardige' wedstrijd maar nog zeker geen goede.

Het valt mij toch aardig op dat wanneer oud spelers van Valencia, Sevilla, Schalke 04, Liverpool, Barcelona of AC Milan in de Eredivisie terechtkomen, ze helemaal niet uitblinken. Een aantal van die routiniers presteren dan in Nederlands zelfs zeer ondermaats.
Zou dus een indicatie kunnen zijn dat onze competitie helemaal zo zwak nog niet is.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo aug 31, 2014 1:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 31, 2014 1:19 pm

Donderdag de Europa League gemist?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 31, 2014 1:29 pm

Lionel schreef:Donderdag de Europa League gemist?
Flikker toch eens op met die irritante one-liners van je. Dat is diezelfde Europa League waar AZ de afgelopen 4 jaar twee maal de kwartfinale haalde.

We hebben telkens net de verkeerde ploegen in de EL zitten, een leeggekocht Utrecht ging voor schut tegen Differdange, Vitesse zette zich voor Petrolul want aan Vitesse heb je in Europa sowieso toch nooit iets.

Als Groningen nog over Zivkovic had beschikt, zouden ze nu nog steeds in Europa actief zijn. Jammer dat clubs als AZ en Ajax deze zomer niet aan de EL meededen en prutsers als Twente wel. Twente heeft in deze competitie nog geen wedstrijd gewonnen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 31, 2014 2:22 pm

Ze werden eruit geknikkerd door een ploeg uit Azerbaidjan.

Misschien is die Guardado wel helemaal niet zo goed meer. Waarom denk je dat hij anders in Nederland komt voetballen? In NL kan hij Europees spelen en meedoen met de bovenste ploegen. In het buitenland zou hij voor de onderste plekken spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 2:26 pm

Ik ken die jongen niet. Maar ik zei het al toen hij kwam. Waarom wil hij naar Nederland en waarom mag hij daar weg? Als je naar zijn statistieken kijkt dan is er een dalende lijn ingezet. Nu heb ik niks gezien van deze wedstrijd en je zal zo'n jongen ook even de tijd moeten geven. Maar ik moet inderdaad nog zien of dit nu zo'n geweldige versterking zal zijn.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 31, 2014 2:36 pm

Van Gaal twijfelde tussen hem en Di Maria :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 31, 2014 3:32 pm

Heb het niet gezien, maar lees dat de effectiviteit van Vitesse weer eens nul was. Vitesse zal wel in het rechterrijtje eindigen dit seizoen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo aug 31, 2014 3:47 pm

Vitesse beetje zelfde als Ajax... het balletje gaat af en toe heel mooi rond, maar rendement is 0,0!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 10:35 am

psv huurt een verdediger van Monaco met een moeilijke naam. Ze huren graag daar in Eindhoven: Rekik, Guardado en dit nieuwe mannetje...

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 01, 2014 11:07 am

Volgens mij heb je niet meer opgelet na het 1e kwartier.
Guardado begon slecht, maar herstelde zich prima. Helemaal voor een 1e wedstrijd speelde hij heel aardig, hij werkt keihard, zet snel druk op zijn tegenstander, stelt zich positioneel slim op en heeft een uitstekende pass (zijn pass op De Jong bij de 1-0 was een geweldig voorbeeld daarvan), daarnaast was hij ook coachend aanwezig.
Dat voorspelt dus veel goeds.
Wouter schreef:Heb het niet gezien, maar lees dat de effectiviteit van Vitesse weer eens nul was. Vitesse zal wel in het rechterrijtje eindigen dit seizoen.
Vitesse had 60% balbezit, maar ze deden er ontzettend weinig mee.
Ik vond dat PSV met name de middenvelders van Vitesse teveel ruimte gaf op eigen helft, maar de meeste kansen van Vitesse bestonden uit schoten van rond de 16. Voor Zoet geen probleem, al moest hij in het laatste kwartier wel even echt aan de bak.
Groot verschil met vorig seizoen is wel dat ik toen klotsende oksels had in zo'n situatie, maar nu het vertrouwen bleef hebben in de overwinning. Het huidige PSV is evenwichtiger en volwassener, ondanks dat nog teveel kansen worden weggegeven. De bevrijdende 2-0 had al eerder gemaakt moeten worden, maar vooral Depay had zijn dag niet en had ook weinig oog voor zijn medespelers.
wimpey schreef:psv huurt een verdediger van Monaco met een moeilijke naam.
Nicolas Isimat-Mirin.
Makkelijk is anders ja :icon_biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 11:13 am

Vitesse deed voetballend niet voor Ajax en psv onder, positiespel is prima, aan de bal ziet het er goed uit, maar mijn hemel wat zijn die lui 'harmless' in de afronding.

Ik vind dat psv een aardige selectie heeft staan nu. Brands heeft jaren mogen oefenen en faalhazen, maar (ook dankzij een scout met een prima netwerk) nu lijkt ie z'n zaakje eindelijk op orde te hebben. Ik zie psv dit seizoen wel kampioen worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 11:17 am

Wacht even. Die defensie kan je goedkeuring nu ineens wel wegdragen?
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma sep 01, 2014 11:17 am

Het zou kunnen, maar ik moet nog maar zien dat Cocu goed genoeg is om te presteren als het er straks echt om gaat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 01, 2014 11:20 am

Baseman schreef:
Volgens mij heb je niet meer opgelet na het 1e kwartier.
Guardado begon slecht, maar herstelde zich prima. Helemaal voor een 1e wedstrijd speelde hij heel aardig, hij werkt keihard, zet snel druk op zijn tegenstander, stelt zich positioneel slim op en heeft een uitstekende pass
Ik leg de lat wanneer ik een oordeel geef over wel of niet goed voetballen denk ik op een andere hoogte dan jij doet.

Goede voetballers zijn voor mij jongens als Bergkamp, Kluivert en Witschge, jij deelt pluimen uit aan Mahers, Strootmans en Guardados. :blush.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 01, 2014 11:23 am

Cruijff schreef:Goede voetballers zijn voor mij jongens als Bergkamp, Kluivert en Witschge, jij deelt pluimen uit aan Mahers, Strootmans en Guardados.
Ik deel pluimen uit aan spelers die nog daadwerkelijk voetballen bij mijn club...dus niet aan mannen die vroeger ooit goed een bal konden raken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 01, 2014 11:31 am

Oh ik deel ook nog altijd pluimen uit aan Moisander, Klaassen of Schöne wanneer daar reden toe is.

Gistermiddag was FC Groningen - Ajax dermate slecht dat er aan niemand een compliment uit te delen viel, maar dat jij die nu al 4 weken op rij aan Maher geeft is ehmm... laat ik het houden op :drecul.gif: :excited.gif: :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 11:31 am

Marillion schreef:Wacht even. Die defensie kan je goedkeuring nu ineens wel wegdragen?
Zoet heeft zich prima ontwikkeld, pakt punten voor psv. Tegen Ajax bijv. Ik vind hem momenteel duidelijk beter dan Cillessen. Die houdt er momenteel vrij weinig uit...

Bruma blijft shaky, maar voor hem hebben ze nu een back-up / vervanger die (naar ik aanneem) het niveau Zanka, Derijck ontstijgt. Backs zijn defensief matig, maar qua backs is het in de eredivisie sowieso vrij droevig gesteld. Rekik is i.m.o. een groot talent. En ze hebben een middenveld dat beter in balans is dan vorig seizoen.

Komt bij dat psv fysiek en mentaal een betere indruk maakt dan die collectie faalhazen in voorbije seizoenen. Dus voor eredivisie-begrippen vind ik dat ze er goed op staan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 12:09 pm

Ik wil het allemaal nog wel even zien gebeuren. PSV is natuurlijk goed gestart maar het kwartje had een paar keer ook zomaar de andere kant op kunnen vallen. Concreet voorbeeld: Jij noemt nu Zoet als puntenpakker tegen Ajax maar maken wij de 2-0 dan kost hij punten vanwege zijn fout bij de 1-0.

PSV heeft op het moment wat meer vertrouwen. Maar achterin blijft het kwetsbaar en voorin zijn ze behoorlijk afhankelijk van de ingevingen van vooral Depay.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 01, 2014 12:17 pm

PSV is dit seizoen gewoon structureel beter dan laatste seizoen... Terwijl Ajax aanzienlijk minder is... Ik geef het dan ook 70-30 dat PSV kampioen word tenzij wij ons nog aanzienlijk verbeteren, wat ik helaas niet zie gebeuren.

Plaats reactie