PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo aug 27, 2014 1:01 pm

Als we uit winnen hebben we die weer weggestreept. Vorig seizoen was het andersom.

Ik moet het ook nog allemaal even zien gebeuren in Eindhoven. Ze zijn in mijn ogen niet veel sterker dan vorig seizoen. En die Mexicaan mag het eerst laten zien. Ze gaan bovendien niet iedere week zulke countermogelijkheden krijgen.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 27, 2014 1:13 pm

zeux schreef: Hier wordt gezegd: he ho, het is pas augustus. Daar ligt Van Gaal al in alle mootjes die je kunt verzinnen (nu stonden de hongerige slagers ook gretig klaar met hun messen en konden ze tijdens het WK niet hun gerief halen, dus gaat het er nu extra op los, maar desalniettemin).
Haha ik zou die verwachtingen rondom Man Utd JUIST willen temperen. Ik heb me al verbaasd dat velen al riepen dat van Gaal het op de rails had (medio juli tegen wat tegenstanders die veel later beginnen) en dat het geweldig was. Van Gaal moet alle tijd krijgen, maar zal vooral een godswonder nodig hebben om bij de top-2 te eindigen. Transferperiode heeft hij namelijk geen zaken gedaan, terwijl zijn concurrenten verder waren en zelfs sterker zijn geworden (Costa, Fabregas, Courtois er bij). Ik had er pas fiducie in gehad als hij twee centrale verdedigers, Kroos, Di Maria en Vidal had gehaald én een tactiek gaat spelen die past bij de selectie. Van Gaal is een goede trainer, maar ook geen magiër ofzo.

En het verschil met Ajax is natuurlijk ook dat Ajax won van twee subtoppers. Topic Frank de Boer zou in vuur en vlam staan als we in het begin zouden verliezen van Heracles, gelijkspelen tegen ADO en voor de beker uitgeschakeld worden met 4-0 door Hollandia. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 27, 2014 1:35 pm

Wat heeft LvG met psv te maken? :1evil.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo aug 27, 2014 2:11 pm

peter schreef:
zeux schreef: Hier wordt gezegd: he ho, het is pas augustus. Daar ligt Van Gaal al in alle mootjes die je kunt verzinnen (nu stonden de hongerige slagers ook gretig klaar met hun messen en konden ze tijdens het WK niet hun gerief halen, dus gaat het er nu extra op los, maar desalniettemin).
Haha ik zou die verwachtingen rondom Man Utd JUIST willen temperen. Ik heb me al verbaasd dat velen al riepen dat van Gaal het op de rails had (medio juli tegen wat tegenstanders die veel later beginnen) en dat het geweldig was. Van Gaal moet alle tijd krijgen, maar zal vooral een godswonder nodig hebben om bij de top-2 te eindigen. Transferperiode heeft hij namelijk geen zaken gedaan, terwijl zijn concurrenten verder waren en zelfs sterker zijn geworden (Costa, Fabregas, Courtois er bij). Ik had er pas fiducie in gehad als hij twee centrale verdedigers, Kroos, Di Maria en Vidal had gehaald én een tactiek gaat spelen die past bij de selectie. Van Gaal is een goede trainer, maar ook geen magiër ofzo.

En het verschil met Ajax is natuurlijk ook dat Ajax won van twee subtoppers. Topic Frank de Boer zou in vuur en vlam staan als we in het begin zouden verliezen van Heracles, gelijkspelen tegen ADO en voor de beker uitgeschakeld worden met 4-0 door Hollandia. :smallgrin.gif:
Het gaat me niet over de kansen van Van Gaal of waar hij nu staat (het oordeel dus). Het gaat mij om het feit dat hier wordt gezegd: wacht even met een oordeel want het is pas augustus, terwijl over Van Gaal al definitieve vernietigende oordelen worden geveld.
Dat verschil stip ik slechts aan. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 27, 2014 2:20 pm

Of lovende oordelen dus. :blush.gif:

Maar PSV dus. Zijn die nu uitgewinkeld met een extra middenvelder? :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo aug 27, 2014 2:56 pm

peter schreef:Of lovende oordelen dus. :blush.gif:
Yes, die ook!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 28, 2014 9:28 am

Yopi schreef:Waarom haalt PSV geen goede CV, in plaats van Guardado?
Is het al 1 september dan?
PSV is bezig met een extra CV.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 28, 2014 9:45 am

Het huren van Guardado kost psv trouwens 1M.

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 28, 2014 9:50 am

Las het ja, prima prijs :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 28, 2014 9:55 am

Baseman schreef:Las het ja, prima prijs :biggthumpup.gif:
Dat hangt van het rendement af: CL of geen CL na afloop van dit seizoen. Wanneer Guardado de dure Maher uit de basis speelt (en dat lijkt me niet denkbeeldig), dan heb je een relatief goedkope Guardado en een peperdure Maher.

Maher was afg. zondag weer eens errug anoniem. Z'n inbreng was i.v.m. z'n collega-middenvelders vrijwel nihil. Ik lees op PN dat die jongen progressie heeft gemaakt... :confused.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 28, 2014 10:01 am

Je kijkt en leest wel erg selectief dan.
Maher speelt stukken sterker dan vorig seizoen en scoort nu eindelijk voldoendes. Dat is nog niet goed genoeg, maar al een hele verbetering. Hij schakelt om, verdedigt mee, werkt hard en denkt in teambelang, zaken waar hij vorig seizoen niet (voldoende) mee bezig was. Als hij zo doorgaat komt hij er wel.

Nu speelde hij anoniem, vorig seizoen viel hij op door zijn slechte spel en vele balverlies.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 28, 2014 10:06 am

Baseman schreef:Je kijkt en leest wel erg selectief dan.
Tot dusver is Maher voor psv niets meer of minder dan een zeer dure miskoop.

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 28, 2014 10:09 am

Overdrijven is ook een vak.

zeux

Bericht door zeux » do aug 28, 2014 10:13 am

Voor Maher is het komende maanden natuurlijk wel 'make or break'.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 28, 2014 10:14 am

Baseman schreef:Overdrijven is ook een vak.
Recht lullen wat krom is ook. Rendement vorig seizoen? Nul.

En nu is Hendrix hem i.m.o. qua spel voorbij. Maher gaat straks banken, wanneer Guardado z'n ritme heeft gevonden. Dure jongen voor de bank, probleempje.

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 28, 2014 10:26 am

Een leerjaar mag blijkbaar niet meer?
Duidelijk verbetering in spel en instelling tellen blijkbaar niet meer?

En wat heeft Hendrix te maken met Maher?
Ze spelen op andere posities op het middenveld en hebben andere kwaliteiten.

En mooi dat je de toekomst kunt voorspellen!
Nu nog zorgen dat je voorspellingen uitkomen ipv dat precies het tegenovergestelde gebeurt :wink.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 28, 2014 10:44 am

Baseman schreef: Duidelijk verbetering in spel en instelling tellen blijkbaar niet meer?
In spel? :smallgrin.gif: Duidelijke verbetering?

Hoe laag leg je het latje voor een aankoop van 6-7 M, Base?

Met laag latje en alles mooi willen praten word je geen kampioen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 28, 2014 10:52 am

Hij is wel lekker actief he nu die strontboeren gewonnen hebben, bij verlies was hij onvindbaar geweest Wimpey. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do aug 28, 2014 1:07 pm

Staat me bij dat Guardado vroeger als back heeft gespeeld. Misschien liggen daar mogelijkheden voor hem.

Pssst, Baseman: Valencia wordt heftig geassocieerd met Doyen. En op het laatste moment meldde Benfica zich nog, een club waarvan iedereen weet... precies. :666.gif:
PSV huurt voor een prikje, Guardado levert in om te mogen schitteren uit tegen GAE: het klinkt te mooi om waar te zijn en is dat waarschijnlijk ook. :smallgrin.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 28, 2014 3:03 pm

Tuurlijk Yopi, net zoals Defour bij de supergeheime deal met Doyen hoorde :excited.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do aug 28, 2014 3:17 pm

PSV wordt vanavond door maar liefst 9 fans vocaal ondersteund! :headbang.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 29, 2014 7:06 am

En ze zijn allemaal bij naam genoemd door de commentator, kon nu makkelijk :biggrin.gif:

Waardeloze en ontzettend saaie wedstrijd trouwens, maar 0-2 winnen is prima.
Depay scoorde op het einde beide goals, waarvan met name de 1e echt geweldig is :worshippy.gif:

De Jong was ongelukkig voorin, maar was wederom erg belangrijk. Bij de 1e goal maakt hij ruimte voor Depay met een slimme loopactie, bij de 2e geeft hij weer de assist. Erg prettig om eindelijk weer eens een spits te hebben die als aanspeelpunt kan fungeren, die weet hoe en waar hij moet lopen en die in het teambelang denkt. Dat het scoren nog tegenvalt is bijzaak, dat komt vanzelf wel.

Afbeelding

Afbeelding

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 29, 2014 7:13 am

Als we nog eens een verdediger willen halen weten we in ieder geval waar we niet hoeven te scouten.

Maar mooi dat PSV door is. We hebben de punten op de europese ranglijst hard nodig.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 29, 2014 7:19 am

PSV en Ajax zullen het weer moeten doen.
Feyenoord is eindelijk eens door, maar daar verwacht ik niet zoveel van.
Twente is flink tegengevallen, PEC heeft er hard voor gevochten maar kwam gewoon tekort, Groningen was bedroevend.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 29, 2014 11:15 am

Wat een heerlijke goal van Depay! :biggthumpup.gif:

Plaats reactie