PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo aug 13, 2014 9:03 pm

Qua historie, qua stadion, qua prestaties, qua ranglijsten, qua coefficienten en qua potentie. Nu draait PSV al 5 jaar als een natte krant, maar toch. Nu sla ik PSV op dit moment niet al te hoog aan, maar ze zijn natuurlijk qua club nog altijd wel wat groter als een Anderlecht. Die lui doen in de CL bijna altijd voor spek en bonen mee. Vorig jaar verloren ze thuis volgens met 0-5 van PSG en met 0-3 van Olympiakos. Worden volgens mij altijd standaard laatste (op kansloze wijze) in de poule.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo aug 13, 2014 9:09 pm

Als het over historie gaat wint Anderlecht. Pak de erelijst er maar eens bij.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » wo aug 13, 2014 10:20 pm

Dat vraag ik me af. Anderlecht heeft nog nooit de EC1/CL gewonnen. Nationale titels zijn natuurlijk moeilijk te vergelijken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 13, 2014 10:23 pm

De glorietijd van Anderlecht ligt (nog) verder in het verleden.

Wel opvallend dat Anderlecht blijkbaar meer salaris kan bieden dan PSV.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » wo aug 13, 2014 10:24 pm

Er zit daar natuurlijk veel meer zwart geld dan in Nederland.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » wo aug 13, 2014 10:26 pm

Matias Suarez zat op 1,4 M vorig seizoen bij Anderlecht.

http://www.jobat.be/nl/artikels/de-15-b ... ro-league/
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 6:55 am

peter schreef: Al is het, sinds Brands daar zit, wel een compleet zooitje (eigenlijk al vanaf 2009/2010 en dus het jaar voor Brands).
Vanaf Reker eigenlijk. Al werd dat in 2007/2008 nog gemaskeerd met een landstitel. Toen hadden ze ex-prof Van Kraaij (?) geloof ik als TD? Brands mocht daarna vrolijk verder aankloten. Haalt individueel aardige spelers voor de verkoop en vergeet de big picture (team). Die man mag wat mij betreft nog jaren blijven zitten en vrolijk op deze voet verder gaan.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 7:24 am

Zaakwaarnemer Defour: ‘Marcel Brands zei: ’iedereen lacht me uit’’

Supporters morren en verwijten PSV passiviteit. Steven Defour moest de absolute topaankoop van de Eindhovense club worden, maar de financiële inspanning van Anderlecht bleek uiteindelijk groter. PSV wilde namelijk niet meer dan vijf miljoen euro uittrekken voor de komst van de Belgisch international, die uiteindelijk voor minimaal een miljoen euro meer van FC Porto naar Brussel is verkast.

Zaakwaarnemer Paul Stefani erkent dat Defour graag naar PSV wilde maar ook dat Anderlecht ‘een grote financiële inspanning’ heeft gedaan. Verder zou de goede relatie met Luciano D’Onofrio, een eigenaar van een investeringsfonds dat een deel van de transferrechten bezat, een belangrijke rol hebben gespeeld. “Wij bedanken Marcel Brands voor al zijn inspanningen”, benadrukt de belangenbehartiger.

Marcel zei tegen mij ’iedereen lacht me uit’, maar ik heb geantwoord ’Marcel, niemand moet jou uitlachen, want jij hebt er alles aan gedaan. Jij hebt echt hemel en aarde bewogen. Het is jou niet te verwijten’.”, verzekert Stefani in De Telegraaf. Na het aantrekken van Luuk de Jong van Borussia Mönchengladbach heeft PSV nog maar een transferpotje van 5,5 miljoen euro.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do aug 14, 2014 7:41 am

Kennelijk is daar een rekening blijven open staan.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » do aug 14, 2014 7:50 am

Die zaakwaarnemers, ze vertellen ook altijd de waarheid, op natuurlijk Raiola na.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do aug 14, 2014 8:02 am

Absoluut niet. Maar die uitspraak over Brands lijkt mij vooral bedoeld om hem te beschadigen. Anders zeg je zoiets niet. Los van of Brands dat nu daadwerkelijk heeft gezegd of niet. Er stond dus kennelijk in de ogen van die D'Onofrio een rekening open.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do aug 14, 2014 8:07 am

Hoe het ook bedoeld is, dit is zó pijnlijk. Pfff.

Brands is te lang achter Defour aan blijven lopen. Op een gegeven moment weet je: dit lukt niet meer.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » do aug 14, 2014 8:18 am

Zo'n beetje vergelijkbaar met Overmars die tegen beter weten in op Eto'o blijft wachten?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do aug 14, 2014 8:30 am

Ja, als Overmars dat nog weken doet.

Andere situatie. Niemand rekent nog op Eto'o.

PSV schakelt nu over op plan C. Dat zou een speler uit het buitenland moeten zijn.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » do aug 14, 2014 9:39 am

Duke schreef:Zo'n beetje vergelijkbaar met Overmars die tegen beter weten in op Eto'o blijft wachten?
Appels en peren
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » do aug 14, 2014 9:43 am

Dus Overmars wordt geroemd als hij weigert meer te betalen dan dat de club wil/kan, maar Brands wordt er op afgerekend ? Zal wel Amsterdamse logica zijn.

Doodzonde dat PSV Defour is misgelopen!
Maar begrijpelijk gezien de beperkte financiele middelen, de vraagprijs van Porto/Doyen/D'Onofrio, de goede relatie tussen D'Onofrio en Vanden Stock en het hogere salaris bij Anderlecht.

Ik ben heel benieuwd wie optie B is.
Gelukkig geen De Zeeuw, aangezien PSV hem meerdere malen geweigerd heeft.
Verder zoekt men nog een RCV, en een vervanger van Tamata is ook geen overbodige luxe.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 10:30 am

Baseman schreef: Doodzonde dat PSV Defour is misgelopen!
Waarom dan zo lang aan die jongen vastgehouden? Er zat een enorm verschil tussen vraag en aanbod.

Je had het over plan B: volgens Slegers was dat Mokotjo.

Het verhaal-Defour past in het beeld van Brands bij psv: hij krijgt niet veel voor elkaar.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » do aug 14, 2014 10:33 am

Zo groot was dat verschil toch niet? Uiteindelijk heeft Anderlecht een miljoen meer betaald dan PSV wilde bieden. Brands is natuurlijk een dankbaar slachtoffer, maar hier valt hem niet veel te verwijten, volgens mij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do aug 14, 2014 10:39 am

Nee hoor, dat is juist verstandig. Maar hij is te geduldig. Dan vraag je erom gepiepeld te worden.

PSV was al vanaf juni (!) met Defour bezig. Hoelang wilde Brands nog wachten? Tot het einde van de transferperiode?

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 10:44 am

Duke schreef:Zo groot was dat verschil toch niet? Uiteindelijk heeft Anderlecht een miljoen meer betaald dan PSV wilde bieden. Brands is natuurlijk een dankbaar slachtoffer, maar hier valt hem niet veel te verwijten, volgens mij.
Ik heb van begin af aan gelezen dat Porto 8M wilde en psv 5M bood. Dan wordt het lastig wanneer je niet verder kan en mag gaan dan 5,5M. Daar heb ik geen maand voor nodig om dat uit te figulieren. :smallgrin.gif:

Constateren dat Brands er niet veel van bakt lijkt me geen voorbarige conclusie, na 4 jaar onevenwichtige selecties bij psv. Sowieso kun je je afvragen wat een EL-club, die financieel krap zit, moet met een AD en een TD die beiden ruim meer dan een half miljoen per jaar binnen harken.
Laatst gewijzigd door wimpey op do aug 14, 2014 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » do aug 14, 2014 10:44 am

Inderdaad, hoezo een enorm verschil?
Anderlecht betaalt 1 miljoen meer dan PSV wilde betalen en Defour gaat jaarlijks een half miljoen meer verdienen.

Had PSV dat extra miljoen wel betaalt, dan was Defour nu PSV'er.
wimpey schreef:Je had het over plan B: volgens Slegers was dat Mokotjo.
Dat denkt Slegers ja, waarbij hij zoveel denkt en vaak de plank misslaat.
PSV heeft een keer geïnformeerd bij zijn zaakwaarnemer, dat is alles voor zover bekend.

Volgens Elferink is Mokotjo nooit serieus in beeld geweest, voor wat dat waard is.
Het verhaal-Defour past in het beeld van Brands bij psv: hij krijgt niet veel voor elkaar.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Je kunt je vraagtekens zetten bij sommige spelers die Brands haalt, maar zodra in de media verschijnt dat Brands iemand wil halen is de kans zeer groot dat die speler ook daadwerkelijk komt. Hij is er juist goed in om spelers enthousiast te krijgen voor PSV, een ander sterk punt is het verkopen van spelers.

Jij gebruikt de uitzondering als regel.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » do aug 14, 2014 10:48 am

Als je geen cent meer te makke hebt is 1 miljoen een gigantisch verschil.
YNWA

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 10:54 am

Baseman schreef: Je kunt je vraagtekens zetten bij sommige spelers die Brands haalt, maar zodra in de media verschijnt dat Brands iemand wil halen is de kans zeer groot dat die speler ook daadwerkelijk komt.
Je mag wat mij betreft dik tevreden zijn met Brands. :biggthumpup.gif: Ik ben dat namelijk ook... :hypocrite.gif:

Hij heeft bij psv nog geen uitgebalanceerde selectie weten neer te zetten. Z'n trainerkeuzes zijn ook niet je dat. Hij mikt vnl. op individueel talent met doorverkoop-potentieel i.p.v. de big picture te zien. Dat heel behoorlijke talent laat ie het dan met een achterhoede met konijnen als Marcelo, Derijck, Bouma en Bruma doen. De man maakt simpelweg teveel inschattingsfouten.

psv is niet voor niets al jaren aan het losen. Ik zie loser Brands wel een beetje als hét symbool van psv.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 14, 2014 10:56 am

InnerHarbour schreef:Als je geen cent meer te makke hebt is 1 miljoen een gigantisch verschil.
Lijkt me ook. Met 5.5 M max haal je geen speler van 8 M (die ook nog eens voor 40% in handen is van aasgieren) binnen. Daar kun je ruim een maand energie in steken, maar dat is een kansloze zaak.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do aug 14, 2014 11:37 am

Als Defour daar inderdaad een half miljoen meer gaat verdienen dan bij PSV mogelijk was dan was het verschil in transfersom dus waarschijnlijk niet het enige obstakel. Ik snap de hoeveelheid ophef overigens niet zo goed. Die jongen stond te boek als een talent maar de realiteit is dat hij bij Porto geen basisplaats kon afdwingen. Maar goed, deze boeken kunnen dicht.

Ik ben benieuwd wat PSV nu gaat doen. Rekik is inmiddels weer terug uit Manchester. Gaan ze nu nog voor een alternatief op het middenveld of blijft het hierbij? Bij een eventuele investering moet je er ook nog rekening mee houden dat Schaars in de loop van het seizoen weer terugkomt. Kunnen ze die periode niet overbruggen met de huidige opties? Beschikbaar: Wijnaldum, Maher, Ritzmaier, Hiljemark en na de winterstop dus weer Schaars. Kan Hendriks niet ook op die positie uit de voeten?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie