Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do jan 16, 2014 5:04 pm

Ik neem aan dat ze bedoelen dat Reis en die tweeling voor miljoenen op de loonlijst stonden, niet dat ze daar transfergeld voor hebben gebeurd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2014 8:17 pm

Dat denk ik ook. Maar dat staat er niet.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 17, 2014 2:32 pm

Met Reis gaat het nog steeds niet lekker:
Reis levert contract bij Bahia al na tien dagen in

Het dienstverband van Jonathan Reis bij de Braziliaanse club Bahia heeft nog geen tien dagen geduurd. Volgens de clubleiding ging de 24-jarige spits niet akkoord met een clausule in zijn contract, waarin staat dat hij geschorst wordt als hij zichzelf weer in de problemen werkt. Reis werd eerder bij PSV ontslagen vanwege een cocaïneverslaving. Tijdens zijn tweede periode in Eindhoven werd hij dronken achter het stuur betrapt.

De leiding van Bahia wilde in het contract laten opnemen dat Reis bij soortgelijke uitspattingen bestraft zou worden. De spits ging daar echter niet mee akkoord en leverde zijn contract in, zo staat donderdag op de website van de club. Volgens Braziliaanse media is Reis vertrokken omdat hij opnieuw last heeft gekregen van zijn knie, maar Bahia meldt dat de spits zonder problemen door de medische keuring is gekomen. Reis speelde de afgelopen twee jaar bij Vitesse, maar daar werd zijn contract per 1 december ontbonden.

Door: ANP
Ik ben bang dat het helemaal mis gaat met die jongen. Voetballen kon hij wel maar hij lijkt niet bestand tegen het leven daaromheen.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 17, 2014 2:41 pm

Ach, er komt vast wel weer een club die denkt dat ze hem op het rechte pad kunnen krijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 17, 2014 2:57 pm

Dat blijft natuurlijk niet gebeuren. Daarbij, het feit dat hij zo'n clausule niet accepteert geeft ook te denken over zijn huidige levenswijze. Het is niet voor niets misgegaan in Eindhoven en Almere.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr jan 17, 2014 8:42 pm

Je kan veel zeggen over Almere, maar niet dat ik hem aan de coke heb geholpen hier. Je zal wel Arnhem bedoelen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 17, 2014 8:50 pm

:biggrin.gif:

Hoe kom ik daar nu bij? Nou ja, Arnhem dus.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 18, 2014 9:36 pm

Jans is ook zo'n domme coach. Hij geeft zó vaak aan het einde van een wedstrijd het middenveld weg. Vandaag weer. Dan kun je dus verliezen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 18, 2014 10:35 pm

Komt Vitesse goed weg hoor. Ik heb het laatste kwartier van de 1e helft gekeken en in de 2e helft prikkelde het me dusdanig dat ik eigenlijk niet meer weg gezapt heb. Heb toen een heel aardige 45 minuten van PEC Zwolle gezien. Ze speelden met bravoure en drukten Vitesse terug.

Bert, je kunt kritiek op Jans leveren dat ze op een manier als deze kunnen verliezen, maar ze gingen dus gewoon voor de winst en maakten daar vervolgens ook aanspraak op.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 18, 2014 10:56 pm

Bert vindt Jans niet zo aardig.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 18, 2014 11:25 pm

Overigens niet de eerste keer dat Vitesse in de slotminuut wint. Kwaliteit of lucky? Ik denk het eerste.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 18, 2014 11:46 pm

Vitesse wint deze wedstrijd in de 90e minuut, wij wonnen de laatste twee wedstrijden zelfs pas in blessuretijd.

Wanneer Ajax dat morgen voor de 3e keer op rij weet te flikken (maar nu tegen PSV!) dan staat die Arena echt een partij te schudden schat ik zo in. :biggthumpup.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 19, 2014 3:18 am

Prima als je wil winnen. Maar de Danny Blind-tactiek (als in aanvallers inbrengen totdat de tijd om is) is dan niet per se slim. Jans heeft er een handje van om in de slotfase zijn middenveld weg te geven en dan verliest hij, niet voor niets, vaak.

Dat Jans wat mij betreft een kwal is staat daar los van. Voor een verder vrij redelijke trainer vind ik het erg opvallend dat hij een dergelijke basisfout maar blijft maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jan 23, 2014 12:55 am

Ik weet niet wat er waar van is, maar vond het wel een amusant stukje.
Titelkandidaat (1)

Door Marcel van Roosmalen

NRC Next, 21 JANUARI 2014

We waren op weg naar Zwolle, voor de wedstrijd tegen PEC Zwolle. In de auto voorspelde ik dat we met 1-3 gingen winnen. Geen idee waar dat op was gebaseerd. Theo Janssen, de geblesseerde middenvelder, draaide zich om. Hij droeg een petje en zei: „Dat zei je de vorige keer ook al, je hebt er geen verstand van.”

De vorige keer was de laatste wedstrijd voor de winterstop. Vitesse kon toen tegen SC Heracles in Almelo de eerst (officieuze) prijs in de 121-jarige historie binnen slepen: winterkampioen 2013-2014. De meegereisde Arnhemse supporters hadden speciale T-shirts laten drukken met de tekst ‘Vitesse Winterkampioen’. Het was de bedoeling dat de spelers die na afloop ook zouden aantrekken en dan een ereronde zouden lopen, maar dan moest er wel gewonnen worden en dat gebeurde niet.
Wat in mijn herinnering was blijven hangen, was dat Theo toen op weg naar Almelo een keer of vijf zei dat er weer een kwam, en daarna liet hij dan een scheet. Ik was blij met de waarschuwingen zodat ik telkens net op tijd mijn hoofd in mijn trui kon stoppen.
Theo: „Dan voel je je als journalist toch serieus genomen.”

Bij het Polman Stadion in Almelo werden we bij de persingang opgewacht door Merab Jordania. Jarenlang had de Georgiër ons willen laten geloven dat hij de club in 2010 had overgenomen, maar in werkelijkheid bleek hij al die tijd niets anders dan een zetbaas van zijn vriend Alexander Tsjigirinski, die hem eind vorig jaar het speeltje uit de handen sloeg. Hij had een vrije val gemaakt. Op de ereterrassen van de stadions in de eredivisie was hij niet meer welkom. Hij had zich die avond geaccrediteerd als journalist en stond als een kleine jongen bij Theo Janssen te jengelen of hij alsjeblieft naast hem mocht zitten omdat hij wist dat de camera’s tijdens wedstrijden altijd wel een keer op Theo gericht werden. Het verbaasde me dat de journalisten in de perskamer hem met rust lieten. Toen hij nog voor clubeigenaar doorging wilden ze hem allemaal spreken, maar wimpelde hij interviewverzoeken af. Nu was hij zichtbaar heel erg beschikbaar en negeerden ze hem.

Het gedrag van technisch directeur Mohammed Allach, nog maar een paar maanden in dienst bij de club, had me ook verbaasd. Hij voorzag het begrip knuffel-Marokkaan van een nieuwe dimensie en acteerde na afloop van die teleurstellend verlopen wedstrijd (2-2) diepe teleurstelling. Hij wachtte de spelers voor de kleedkamerdeur op, omhelsde ze en knuffelde ze een voor een bijna fijn. De zin ‘Heb jij al een kusje van Mo gehad?’ was in korte tijd een begrip geworden.
Ik verheugde me hardop op zijn gedrag na een eventuele overwinning.
„Jammer dan, Mo is ziek”, zei persvoorlichter Ester Bal, die achter het stuur zat. „De officiële verklaring is ‘verwaarloosde griep’.”

Het stond al wel vast dat hij de volgende dag weer beter zou zijn.
„Morgen moeten we om negen uur ’s ochtends met z’n allen een broodje eten”, zei Theo. „Dat heeft Peter Bosz ingevoerd, dat doen we altijd de dag na een wedstrijd.”
Ik informeerde hoe het er dan aan toe ging.
„Gewoon, zo snel mogelijk een broodje naar binnen proppen.”
En dan?
„Ja, naar huis.”
Daarna: „Dinsdag heb ik met Mo een gesprek over mijn toekomst.”
„Wat ga je doen?”, vroeg ik.
„Dat is nog geheim”, zei Theo. „Maar als hij doet wat ik wil kan hij van mij een knuffeltje krijgen.”
Lachend: „Geweldige man, Mo. Heel lief.”
Theo had vorige week voor het eerst weer meegetraind met het elftal, hij herstelde sneller dan verwacht van zijn blessure.
„Het niveau lag meteen tien procent hoger.”
Van de nieuwe aankopen had hij kort gesproken met Rochdi Achenteh.
„Je hebt een beetje dezelfde bouw als ik”, had hij gezegd. „Daar moet je op letten, dat vinden ze bij deze club anders niet zo fijn.”
Er werd vaak geschreven dat hij een forse roker was, een feitelijke onjuistheid.
„Kijk dan”, zei hij voordat we voor een korte stop het AC Restaurant in Veenendaal binnen liepen. „Drie trekjes genomen en ik gooi hem al weer weg. Ik ben een kortstondige roker, het gaat me alleen even om het gevoel.”
Hij vond mijn schoenen mooi.
Ik dacht dat hij een grapje maakte. „Schoenen van twintig euro”, zei ik. „Vanmiddag snel gekocht omdat ik een blaar had.”
Zelf droeg hij schoenen van slangenleer.
„Limited edition, meteen twee paar besteld.”
We keken naar Ester Bal, in haar vrije tijd een dierenactiviste.
„Slang, vies beest toch?”, zei Theo.
„Heel vieze beesten”, zei Ester. „Mogen ze van mij allemaal schoenen van maken.”
Van PEC Zwolle werd gewonnen. Het winnende doelpunt van Patrick van Aanholt mistten we. De vriendin van Vitesse-speler Marko Vejinovic werd op de tribune niet lekker en werd naar het ziekenhuis gebracht. Theo liep direct na afloop het veld in en rende daarna met de speler naar de eerste hulp van het nabijgelegen Isala-ziekenhuis.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

elliquido

Bericht door elliquido » vr jan 24, 2014 11:12 pm

Die Ko. Gewoon bij studio sport. :biggrin.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 25, 2014 12:35 am

?

Rutger

Bericht door Rutger » za jan 25, 2014 9:29 am

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 26, 2014 1:03 pm

Zwaar onnodig weggeven goal door NEC, de scheidsrechter is trouwens wel heel erg op hand van de thuisploeg.

Het zal mij verbazen als deze wedstrijd met 11 tegen 11 eindigt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 26, 2014 1:05 pm

Van deze ploeg zijn we nog lang niet af. In de Kuip gaan ze ook winnen.

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo jan 26, 2014 1:06 pm

Worden kampioen. Alles lukt, Twente style.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 26, 2014 1:07 pm

Staan mazzelig voor tegen de hekkensluiter.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 26, 2014 1:11 pm

De Dominee schreef:Worden kampioen. Alles lukt, Twente style.
Twente lukte lang niet alles dat seizoen. Remember het bizarre verloop van Vitesse-Twente in 2010, hun volstrekt kansloze 3-0 nederlaag in de Arena en al die andere punten matige dagen waardoor ze niet alleen vaak met 1-0 wonnen, maar op 1 puntje na net zoveel punten verspeelden als een zeer wisselvallig Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 26, 2014 1:17 pm

Tering Jantje Higdon... Niet alleen laat je die veelbesproken Israëliër Mori de 1-0 volledig ongedekt inkoppen, deze megakans vlak voor rust schiet zelfs Lex Immers er nog in...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 26, 2014 1:18 pm

Vitesse had het lastig in het laatste kwartier, toen NEC druk zette.

NEC hoort natuurlijk niet op de achttiende plaats.

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo jan 26, 2014 1:18 pm

Cruijff schreef:
De Dominee schreef:Worden kampioen. Alles lukt, Twente style.
Twente lukte lang niet alles dat seizoen. Remember het bizarre verloop van Vitesse-Twente in 2010, hun volstrekt kansloze 3-0 nederlaag in de Arena en al die andere punten matige dagen waardoor ze niet alleen vaak met 1-0 wonnen, maar op 1 puntje na net zoveel punten verspeelden als een zeer wisselvallig Ajax.
Alles, veel. Potatoe potatoe.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie