PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Laudrup

Re: PSV

Bericht door Laudrup » za mar 29, 2014 9:30 pm

Hee, en weer een penalty! Schandalig.
15 mei 2011.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 9:34 pm

Had rood moeten zijn voor Rekik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Laudrup

Bericht door Laudrup » za mar 29, 2014 9:35 pm

Godsamme wat wordt PSV weer op een opzichtige manier geholpen zeg.
15 mei 2011.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 10:10 pm

:smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Laudrup

Bericht door Laudrup » za mar 29, 2014 10:12 pm

2-3. Dik - en dikverdiend.
15 mei 2011.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 10:36 pm

Duikelaar :666.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 10:41 pm

:smallgrin.gif:

Laudrup

Bericht door Laudrup » za mar 29, 2014 10:43 pm

Het geluk moest een keer ophouden. Dikverdiende zege voor de FC!
15 mei 2011.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mar 29, 2014 10:58 pm

Die bal bij Bizot kan je zeker geven, als je de beelden op Fox terugziet. Maar goed, de penaltysituatie van Ruiz bleek al buitenspel te zijn, dus die kan je eigenlijk tegen mekaar wegstrepen. Blijft die handsbal over. Kan je ook geven volgens mij. Zal niet bewust zijn, maar het blijft een rare armbeweging.

Desondanks een terechte overwinning voor Groningen wat mij betreft. Vreemd dat Psv zo slap en lamlendig bleef spelen, tot en met de laatste seconde. Nergens werd de turbo erop gezet, nergens werd er serieus gevochten voor een goed resultaat en die 2e plek. En Psv mag de handjes zelfs nog dichtknijpen dat Groningen voorin niet meer deed met de kansen/mogelijkheden.

Ajax heeft hier natuurlijk part noch deel aan, maar een titel wordt zo wel wat schraaltjes als de "concurrenten" steeds zo opzichtig aan het prutsen zijn. Het word je zo wel heel erg gemakkelijk gemaakt. Maar goed, eerst die 3 punten maar eens pakken morgen. Wordt nog lastig genoeg.

Arthur

PSV

Bericht door Arthur » za mar 29, 2014 11:13 pm

Psv verliest op het moment dat ze het idee krijgen nog om de titel te kunnen spelen. F idem dito. Zonder druk voetballen ze leuk mee.
Naast pure kwaliteit missen ze ook gewoon een winnaarsmentaliteit die De Boer er bij Ajax gelukkig wel goed in heeft gekregen.

Ik denk dat je inmiddels bijna echt moet gaan hopen dat de concurrenten eens wat meer tegenspel gaan bieden, want het wordt Ajax nu wel heel makkelijk gemaakt. Dat is leuk voor het palmares, maar niet voor de ontwikkeling van onze spelers.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mar 29, 2014 11:30 pm

Arthur schreef:Psv verliest op het moment dat ze het idee krijgen nog om de titel te kunnen spelen. F idem dito. Zonder druk voetballen ze leuk mee.
Naast pure kwaliteit missen ze ook gewoon een winnaarsmentaliteit die De Boer er bij Ajax gelukkig wel goed in heeft gekregen.
Nou is het bij ons qua mentaliteit ook niet altijd hosannah en hallelujah, maar bij de concurrentie valt het inderdaad helemaal vies tegen. Zoals bij Psv vanavond. Ajax wordt vaak arrogantie verweten, maar bij Psv lopen momenteel zeker een stel dikke nekken rond, die menen de klusjes wel effe te zullen klaren in de 2e versnelling. Mooi niet dus.
Ik denk dat je inmiddels bijna echt moet gaan hopen dat de concurrenten eens wat meer tegenspel gaan bieden, want het wordt Ajax nu wel heel makkelijk gemaakt. Dat is leuk voor het palmares, maar niet voor de ontwikkeling van onze spelers.
Ben ik met je eens. Geen goede ontwikkeling dit. Alhoewel ik liever zie dat Ajax sowieso die meetlat voor zichzelf een stuk hoger legt en naar een speelstijl toewerkt die veel meer van de spelers vergt, ze meer uitdaagt. Ik heb begrepen dat Ajax bijvoorbeeld Europees ambities heeft. Dan zal je toch een standaard moeten hanteren die op dat level aansluit. Zeker als de tegenstand nationaal weinig inspirerend en uitdagend is. Erg lastig natuurlijk, maar ga alsjeblieft niet mee in dat geneuzel elders. Ajax moet zijn eigen plan blijven trekken, zijn eigen normen en waarden hanteren. Niet een voorsprong in de competitie moet de maat zijn. Of de zoveelste titel op rij. Maar of de spelers en het team de vereiste competenties beginnen te vertonen voor een hoger voetballevel.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2014 8:37 am

Guus kan weer met de koffiekan naar de Herdgang. Defensie was totaal niet opgewassen tegen Kostic en Ziv. 'Onze' Ziv denkt al mee met z'n nieuwe werkgever. Vorige week tegen Vitesse en nu tegen psv. Like him already. :biggthumpup.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 30, 2014 8:59 am

Dit leek weer het PSV van voor de winterstop...wat een slappe hap, onbegrijpelijk en ongelooflijk :1evil.gif:
Tegen Roda speelde PSV al met momenten op dit droevige niveau, blijkbaar hebben ze daar niets van geleerd.

Daarbij moet ik echter wel de kanttekening maken dat de scheids het voor elkaar kreeg om nog slechter te presteren dan Rekik, wat al een enorme prestatie op zich is. Maar hoe hij het voor elkaar krijgt om 2 overduidelijke strafschoppen niet te geven is voor iedereen een raadsel, schandalig! Niet dat PSV een overwinning verdiende (absoluut niet), maar opvallend en vreemd dat de scheids in de rust de kleedkamer van Groningen betreed (waardoor ze later het veld op komen) en vervolgens besluit om de 2e helft heel anders te gaan fluiten dan de 1e helft en dus op het einde zelfs 2 penalty's niet te geven aan PSV.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2014 9:15 am

Die penalty voor Ruiz was een giller. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Kwam nog bij dat Rekik rood had moeten krijgen bij dat incident waarbij vd Looi naar de tribune werd verwezen. Van Sichem marchandeerde in de 1e tegen Groningen en in de 2e tegen psv.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mar 30, 2014 9:16 am

Zuidema schreef:
Arthur schreef:Psv verliest op het moment dat ze het idee krijgen nog om de titel te kunnen spelen. F idem dito. Zonder druk voetballen ze leuk mee.
Nou is het bij ons qua mentaliteit ook niet altijd hosannah en hallelujah, maar bij de concurrentie valt het inderdaad helemaal vies tegen. Zoals bij Psv vanavond. Ajax wordt vaak arrogantie verweten, maar bij Psv lopen momenteel zeker een stel dikke nekken rond, die menen de klusjes wel effe te zullen klaren in de 2e versnelling. Mooi niet dus.
Ben ik met je eens. Geen goede ontwikkeling dit. Alhoewel ik liever zie dat Ajax sowieso die meetlat voor zichzelf een stuk hoger legt en naar een speelstijl toewerkt die veel meer van de spelers vergt, ze meer uitdaagt. Ik heb begrepen dat Ajax bijvoorbeeld Europees ambities heeft. Dan zal je toch een standaard moeten hanteren die op dat level aansluit. Zeker als de tegenstand nationaal weinig inspirerend en uitdagend is. Erg lastig natuurlijk, maar ga alsjeblieft niet mee in dat geneuzel elders. Ajax moet zijn eigen plan blijven trekken, zijn eigen normen en waarden hanteren. Niet een voorsprong in de competitie moet de maat zijn. Of de zoveelste titel op rij. Maar of de spelers en het team de vereiste competenties beginnen te vertonen voor een hoger voetballevel.
Ik hoop niet dat onze concurrenten tegenspel gaan bieden, laat in ieder geval Twente vandaag maar angstig achterin blijven hangen,opdat Ajax de bal rustig rond kan spelen op de eigen helft. Een bloedeloze 0-0 wordt zoiets genoemd, voor Ajax geen problemen in ieder geval, drie mogelijke concurrenten blijven op achterstand.

Groningen won trouwens met vier ex-Ajacieden in de opstelling.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 30, 2014 9:47 am

Zo zie je maar, zet er bij die strontboeren enige druk op, o jee we kunnen zomaar tweede worden, en het zakt weer als een kaartenhuis ineen.

Huilie, huilie doen over de stoute scheidsrechter, ja dat verleren ze nooit daar in Calimero-city.
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 30, 2014 11:05 am

wimpey schreef:Die penalty voor Ruiz was een giller. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Kwam nog bij dat Rekik rood had moeten krijgen bij dat incident waarbij vd Looi naar de tribune werd verwezen.
Het was nipt buitenspel voor Ruiz, de penalty daarna was echter terecht. Geen zware overtreding van Botteghin, wel een erg domme. Ruiz kon geen kant op.
Rekik had natuurlijk nooit rood moeten krijgen, Bruma liep er namelijk nog langs.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2014 11:12 am

Na goed, daar worden we het toch niet over eens...

Groningen won m.i. i.i.g. dikverdiend. Op Kostic, Chery, Zivkovic kreeg psv geen vat.

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 30, 2014 11:15 am

Die handsbal hoef je niet te geven. Je kan moeilijk zeggen dat het met opzet was (zie spelregels), is er dan sprake van voorwaardelijke opzet? Volgens mij niet helemaal.

Bij de 2e penalty heb ik het contact gemist, maar de herhaling heb ik niet vaak genoeg teruggezien.

Overigens als dit tegen Ajax was gebeurd waren het natuurlijk wel 2 zuivere strafschoppen geweest.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mar 30, 2014 11:30 am

Natuurlijk :)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 30, 2014 11:33 am

Bij de 2e situatie lande Depay op de keeper, waardoor hij viel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 30, 2014 11:58 am

Baseman schreef:Dit leek weer het PSV van voor de winterstop...wat een slappe hap, onbegrijpelijk en ongelooflijk :1evil.gif:
Tegen Roda speelde PSV al met momenten op dit droevige niveau, blijkbaar hebben ze daar niets van geleerd.
Juist. En daarom verliest PSV dus.
Daarbij moet ik echter wel de kanttekening maken dat de scheids...
Nee, niet doen. PSV heeft echt aan zichzelf te wijten.

De quote van de week is van Memphis Depay:
'Natuurlijk was dat een penalty. Ik laat me toch niet voor niets vallen?'
Rekik verdiende inderdaad geen rood, maar hij verdiende wel een wissel.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mar 30, 2014 12:38 pm

Is dat niet afrekenen op het Nederlands dat iemand gebruikt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jabu

Bericht door jabu » zo mar 30, 2014 1:41 pm

Yopi schreef:De quote van de week is van Memphis Depay:
De Baseman-doctrine.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 31, 2014 6:59 am

Khraa schreef:Die handsbal hoef je niet te geven. Je kan moeilijk zeggen dat het met opzet was (zie spelregels), is er dan sprake van voorwaardelijke opzet? Volgens mij niet helemaal.
Volgens mij is de regel dat de hand/arm naar de bal moet gaan.
Waarbij dit vaak het geval is als de hand/arm zich in een 'onnatuurlijke' houding bevindt (oftewel, niet kort langs het lichaam).
Vd Velden slaat de bal naar achteren met zijn arm. Dat deed hij inderdaad niet bewust, maar een natuurlijke houding is het niet en de arm ging naar de bal. Ik heb ze voor veel minder op de stip zien gaan. Al helpt het natuurlijk wel als de scheidsrechters consequenter zouden gaan optreden, zodat er veel meer duidelijkheid komt bij dit soort gevallen.
Yopi schreef:Nee, niet doen. PSV heeft echt aan zichzelf te wijten.
Klopt, maar het blijft irritant als een scheids zo beslissend is.
Het slechte bij het geval van Depay is ook dat hij door laat spelen, dat kan natuurlijk nooit.
Of Depay wordt geraakt (waarna een penalty voor PSV en rood voor Bizot moeten volgen) of Depay maakt een schwalbe (waarbij er geel voor Depay moet volgen). Lafheid dus van de scheids.
De quote van de week is van Memphis Depay:
Lijkt me vooral onhandig gebruik van taal, zoals Demo al aangeeft.
Maar het is inderdaad wel een mooie quote :smallgrin.gif:

Plaats reactie