Vitesse
Moderator: mods
Re: Vitesse
Straks gaat Frits Barend op TV ook nog even zijn plasje doen. Er gebeurt echt te weinig in dit land. Het schijnt ook al op het journaal te zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Wouter op ma jan 06, 2014 9:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zijn inderdaad alle usual suspects die er bovenop springen om wat van de publiciteit mee te pakken. Wat een vertoning is dit zeg.
Maar hang dat niet op aan een incident rondom een voetbalclub. Zet het item gewoon als zelfstandig punt op de politieke agenda. Het lijkt me er belangrijk genoeg voor. Nu is het in mijn ogen vooral makkelijk scoren ten koste van een voetbalclub die misschien wel een principiële keuze moet maken maar ook te maken heeft met allerlei pragmatische zaken waarbij op korte termijn een keuze moest worden gemaakt.
Mee eens, daar ben ik in elke situatie tegen. Ik snap ook prima dat mensen dáár tegen willen protesteren.Zeux schreef:
Overigens vind ik dat geen enkel land iemand moet weigeren om paspoort, geloof, etniciteit of seksuele voorkeur.
Maar hang dat niet op aan een incident rondom een voetbalclub. Zet het item gewoon als zelfstandig punt op de politieke agenda. Het lijkt me er belangrijk genoeg voor. Nu is het in mijn ogen vooral makkelijk scoren ten koste van een voetbalclub die misschien wel een principiële keuze moet maken maar ook te maken heeft met allerlei pragmatische zaken waarbij op korte termijn een keuze moest worden gemaakt.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ah daar hebben we ons kut marokkaantje weer.Boabdil schreef:Prima besluit van de UAE.
Palestijnse criminelen niet. Maar Palestijnen worden niet categorisch als bezoekers geweigerd. De Jodenhaat in de Arabische wereld is enorm. Maar dan ook echt gigantisch groot. Echt verbaasd ben ik er ook weer niet door. De ironie is: hoe agressiever de Arabieren, hoe agressiever het buitenlandbeleid van Israël zal zijn. En zo snijden ze zichzelf telkens weer in de vingers. Gold Meir had en heeft nog steeds gelijk.Boabdil schreef:Palestijnen komen Israel uberhaupt niet eens in, met welke nationaliteit dan ook. Terwijl het nota bene hun land is. Partij hypocriet dat Zionisten weer eens zijnYopi schreef:Israël weigert zo vaak mensen de toegang.
http://www.jta.org/2013/04/11/news-opin ... rimination
http://mondoweiss.net/2013/11/palestini ... stine.html
Ik vind het onfris om termen alsVerboden voor Joden of Judenrein. te gebruiken. Er wordt niemand vergast of gedeporteerd naar een ghetto.
Het is ook niet de zaak van onze regering of ons parlement. Mori is geen Nederlandse staatsburger.
Prachtige gelegenheid voor politiek-AT om de platgereden paden weer eens te bezoeken!
Ik ga met Wouter mee: kan iemand me de komkommersalade effe aangeven? Israelisch staatsburger komt de VAE niet in. Ja, und?

Ik ga met Wouter mee: kan iemand me de komkommersalade effe aangeven? Israelisch staatsburger komt de VAE niet in. Ja, und?

Moet dit?brigade zuid schreef:Ah daar hebben we ons kut marokkaantje weer.Boabdil schreef:Prima besluit van de UAE.
Israël wordt inderdaad gehaat door veel Arabieren. Dat is een politieke kwestie. Veel Israëli's haten de Arabieren ook.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik dacht gelijk aan dit incident:
Roddick toonde alleen iets meer ballen dan Vitas.Roddick pulls out of Dubai event over Peer controversy
(AFP) – Feb 21, 2009
MEMPHIS, Tennessee (AFP) — America's Andy Roddick says he won't defend his title at the Dubai ATP tournament next week in protest at the UAE's refusal to grant a visa to Israel's Shahar Peer at the WTA event at the same venue.
"I really didn't agree with what went on over there," Roddick told Saturday's Los Angeles Times.
"I don't know if it's the best thing to mix politics and sports, and that was probably a big part of it."
Roddick's announcement is a blow to the sponsors of the Dubai event which has also been stripped, through injury, of world top two Rafael Nadal and Roger Federer.
Roddick was speaking after beating his American compatriot Sam Querrey 6-4, 3-6, 6-3 in the quarter-finals at Memphis.
Roddick spreekt alleen voor zichzelf.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Uiteraard doet 'ie dat. Dat zou een ieder moeten doen. Ik zou als speler van Vitesse thuisblijven als één van m'n teamgenoten Dubai niet in kwam vanwege z'n paspoort. Het mixen van sport en politiek vind ik een kwalijke zaak en dan zou ik individueel ook een statement maken.
Als Israel zich ooit kwalificeert voor het WK van 2022 of Avram Grant is bondscoach van land X, dan komen ze er dus niet in. Zeer kwalijk om sport te vermengen met politiek in dat geval. Verder slaat het voorbeeld van het WK van Argentinië als een tang op een varken natuurlijk.
Als Israel zich ooit kwalificeert voor het WK van 2022 of Avram Grant is bondscoach van land X, dan komen ze er dus niet in. Zeer kwalijk om sport te vermengen met politiek in dat geval. Verder slaat het voorbeeld van het WK van Argentinië als een tang op een varken natuurlijk.
Waarom zo defensief?Yopi schreef:Roddick spreekt alleen voor zichzelf.

Kan ik trouwens al ergens een bet van 100K euro zetten op "Israel won't qualify for the WC 2022 in Qatar"?

Dat is feitelijk onjuist. Vertel mij anders maar waarom de Saudi's van meet af aan eisten dat Amerikaanse bedrijven die in Saudi-Arabië werkten akkoord moesten gaan met het niet inzetten van Joodse werknemers in/voor Saudi-Arabische producten/diensten. De hele Golf hanteert dat beleid zo'n beetje. Dus nogmaals: geen Israëli's maar Joden.Yopi schreef:Moet dit?brigade zuid schreef:Ah daar hebben we ons kut marokkaantje weer.Boabdil schreef:Prima besluit van de UAE.
Israël wordt inderdaad gehaat door veel Arabieren. Dat is een politieke kwestie. Veel Israëli's haten de Arabieren ook.
De Arabische haatprogramma's hebben het meestal ook niet over zionisten of Israëli's, maar over Yahud (en elke grammaticale variant daarop). Inclusief al die gore tekenfilms die onschuldige kinderen veranderen in hatende mensen. Doe die oogkleppen eens af en zie in hoe in en in antisemitisch de Arabische wereld grosso modo is. Oh ja, omdat jij zo graag bij bepaalde discussies je Indonesische importbruid/stiefzoon erbij haalt: kortstondig had ik iets met een Libanees meisje. Buitengewoon intelligent, gymnasium in Beiroet gedaan en alleszins modern. Studeert hier geneeskunde en spreekt zes talen. Alles ging goed, tot ze op een dag door iets op tv over Joden begon. Het was alsof een prachtige vrouw in vijf seconden in Adolf Hitler veranderde. Dat is niet aangeboren, maar aangeleerd. En helaas is de voltallige Arabische wereld ervan doordesemd. Institutioneel aangewakkerd zodat al die ranzige regimes de ideale zondebok hebben voor hun ontevreden volk. Dat is nu zo en dat was in de jaren dertig ook al zo.
Dit is overigens in het klein een aardig voorbeeld waarom het in mijn ogen nooit meer goed komt in die regio. Het begint met een incident rond een speler van een voetbalclub en binnen de kortste keren zijn we een paar pagina's verder en zijn er allerlei termen gepasseerd die je niet zou verwachten in het topic over Vitesse.
Nil volentibus arduum
Je weet toch dat generaal het vuur van de haat heel graag oppookt. Het is zijn 'drug', zijn raison d'être. Ik kijk er niet van op hoor. Vroeg of laat zou hij langs komen met zijn agitprop. AT-folklore.Marillion schreef:Dit is overigens in het klein een aardig voorbeeld waarom het in mijn ogen nooit meer goed komt in die regio. Het begint met een incident rond een speler van een voetbalclub en binnen de kortste keren zijn we een paar pagina's verder en zijn er allerlei termen gepasseerd die je niet zou verwachten in het topic over Vitesse.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Vitesse is about everything, Marillion.Marillion schreef:Dit is overigens in het klein een aardig voorbeeld waarom het in mijn ogen nooit meer goed komt in die regio. Het begint met een incident rond een speler van een voetbalclub en binnen de kortste keren zijn we een paar pagina's verder en zijn er allerlei termen gepasseerd die je niet zou verwachten in het topic over Vitesse.

Daar hebben we onze forum tokkie weer. Moeilijk he discusseren?brigade zuid schreef:Ah daar hebben we ons kut marokkaantje weer.Boabdil schreef:Prima besluit van de UAE.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Voorlopig staan de feiten aan mijn kant (onderbouwd met literatuur van Oxfordhistorici) en sla jij louter met ad hominems om je heen.Zeux schreef:Je weet toch dat generaal het vuur van de haat heel graag oppookt. Het is zijn 'drug', zijn raison d'être. Ik kijk er niet van op hoor. Vroeg of laat zou hij langs komen met zijn agitprop. AT-folklore.Marillion schreef:Dit is overigens in het klein een aardig voorbeeld waarom het in mijn ogen nooit meer goed komt in die regio. Het begint met een incident rond een speler van een voetbalclub en binnen de kortste keren zijn we een paar pagina's verder en zijn er allerlei termen gepasseerd die je niet zou verwachten in het topic over Vitesse.
Hier kan Abu Dhabi in ieder geval nog een puntje aan zuigen:
The consequences of the U.S. government's boycott of Jews has on occasion come to light. Congressional hearings in 1975 exposed the fact that the U.S. Army Corps of Engineers and its subcontractors excluded Jewish (and black) personnel from projects in Saudi Arabia.
At a November 1991 meeting called by the Air Force, Col. Michael J. Hoover, the chief trial attorney for the Air Force Materiel Command, informed representatives of the Justice Department and CACI Inc.-Commercial that Jews or people with Jewish surnames could not go to Saudi Arabia as part of the microfilming team. On this basis, David Andrew (the senior CACI Inc.-Commercial employee involved in the microfilming project) drafted and Jane Hadden Alperson (Office of Litigation Support, Civil Division, Justice Department, the case manager involved in the microfilming project) edited an "operations plan" in which the "Screening/Selection Process" included the following text:
No Jews or Jewish surnamed personnel will be sent as part of the Document Acquisition Team because of the cultural differences between Moslems and Jews in the Region. . . . No Israeli stamped passport, as per Saudi rules.
As the Justice Department and CACI Inc.-Commercial hired the team to go to Saudi Arabia, "At least one U.S. person was refused a place on the team based on religion or national origin.
Maar t komt puur door het conflict tussen Israël en de Palestijnen hoorIn 1982, two cardiovascular anesthesiologists (Lawrence Abrams and Stewart Linde) brought charges of discrimination against their employer, the Baylor College of Medicine, for excluding them from an exchange program with the King Faisal Hospital in Saudi Arabia due to their being Jewish. The case went to court, and in 1986 the United States Court of Appeals for the Fifth Circuit agreed with the doctors, finding that "the college intentionally excluded Jews from its beneficial and educational rotation program at Faisal Hospital." The court surmised that Baylor's actions were motivated, at least in part, "by its desire not to 'rock the boat' of its lucrative Saudi contributors."

Laatst gewijzigd door generaal op di jan 07, 2014 12:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Wat een onzin. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, werken heel veel in het midden oosten (waaronder SA) en hebben absoluut geen enkel probleem met het sturen van wie dan ook naar onze klanten, ongeacht geloof. Incidenteel zal het vast weleens voorkomen maar dat het altijd gebeurt is faliekante onzin.generaal schreef: Dat is feitelijk onjuist. Vertel mij anders maar waarom de Saudi's van meet af aan eisten dat Amerikaanse bedrijven die in Saudi-Arabië werkten akkoord moesten gaan met het niet inzetten van Joodse werknemers in/voor Saudi-Arabische producten/diensten. De hele Golf hanteert dat beleid zo'n beetje. Dus nogmaals: geen Israëli's maar Joden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
http://news.google.com/newspapers?nid=1 ... 11,5990791Raymon schreef:Wat een onzin. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, werken heel veel in het midden oosten (waaronder SA) en hebben absoluut geen enkel probleem met het sturen van wie dan ook naar onze klanten, ongeacht geloof. Incidenteel zal het vast weleens voorkomen maar dat het altijd gebeurt is faliekante onzin.generaal schreef: Dat is feitelijk onjuist. Vertel mij anders maar waarom de Saudi's van meet af aan eisten dat Amerikaanse bedrijven die in Saudi-Arabië werkten akkoord moesten gaan met het niet inzetten van Joodse werknemers in/voor Saudi-Arabische producten/diensten. De hele Golf hanteert dat beleid zo'n beetje. Dus nogmaals: geen Israëli's maar Joden.
Jammer dat The Arab Lobby bij mijn ouders ligt, anders scande ik de betreffende pagina's nu nog voor je in. Ik heb vele voorbeelden, perfect gedocumenteerd. Allemaal van staatswege opgelegd.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Wij werken voor de SA overheid (en tal van andere Arabische landen) en ik weet uit ervaring dat wij hier geen problemen mee hebben.generaal schreef:http://news.google.com/newspapers?nid=1 ... 11,5990791Raymon schreef:Wat een onzin. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, werken heel veel in het midden oosten (waaronder SA) en hebben absoluut geen enkel probleem met het sturen van wie dan ook naar onze klanten, ongeacht geloof. Incidenteel zal het vast weleens voorkomen maar dat het altijd gebeurt is faliekante onzin.generaal schreef: Dat is feitelijk onjuist. Vertel mij anders maar waarom de Saudi's van meet af aan eisten dat Amerikaanse bedrijven die in Saudi-Arabië werkten akkoord moesten gaan met het niet inzetten van Joodse werknemers in/voor Saudi-Arabische producten/diensten. De hele Golf hanteert dat beleid zo'n beetje. Dus nogmaals: geen Israëli's maar Joden.
Jammer dat The Arab Lobby bij mijn ouders ligt, anders scande ik de betreffende pagina's nu nog voor je in. Ik heb vele voorbeelden, perfect gedocumenteerd. Allemaal van staatswege opgelegd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Als je iedere bron die kritisch is over Israel 'wegzet' en je alle bronnen die je eigen doctrines ondersteunen ophemelt, ja dan is het voor jezelf overtuigend discussiëren, maar het gaat totaal nergens over.
Ondertussen zie ik wat je wilt doen: de haat tegenover arabieren oppoken. Soort zendelingendrang. Geleerd in je indoctrinatieklasje van Likud denk ik.
En dat gaat inderdaad over jou ja. Met je drang om op Nederlandse fora en waar dan ook die strijd tegen de Arabische wereld te voeren. Zo opzichtig subjectief, dat je het tegendeel bereikt: een steeds grotere ergernis over de stuitende arrogantie. Het 'cordon sanitaire' dat types als jij optrekken tegen alles dat riekt naar kritiek op Israel, dat volstrekte gebrek aan zelfreflectie of introspectie, heeft er naar mijn stellige overtuiging voor gezorgd dat de warme steun die er decennia lang is geweest voor Israël steeds verder bekoeld. Dat komt mede door fanatici als jij, die het beeld (willen) domineren.
Jij bent geen vriend van Israel, je bent een vijand, omdat je zelfs vrienden van Israel 'tegen' weet te maken met je opgefokte haat.
En ja, dat is op de persoon, omdat ik Israel het beste gun, me ermee verbonden voel en domme haatzaaiers als jij continu een voet tussen de deur zetten om weer olie op het vuur te gooien met lappen haattekst en eindeloze citaten die maar één doel hebben: haat haat haat haat haat.
Ondertussen zie ik wat je wilt doen: de haat tegenover arabieren oppoken. Soort zendelingendrang. Geleerd in je indoctrinatieklasje van Likud denk ik.
En dat gaat inderdaad over jou ja. Met je drang om op Nederlandse fora en waar dan ook die strijd tegen de Arabische wereld te voeren. Zo opzichtig subjectief, dat je het tegendeel bereikt: een steeds grotere ergernis over de stuitende arrogantie. Het 'cordon sanitaire' dat types als jij optrekken tegen alles dat riekt naar kritiek op Israel, dat volstrekte gebrek aan zelfreflectie of introspectie, heeft er naar mijn stellige overtuiging voor gezorgd dat de warme steun die er decennia lang is geweest voor Israël steeds verder bekoeld. Dat komt mede door fanatici als jij, die het beeld (willen) domineren.
Jij bent geen vriend van Israel, je bent een vijand, omdat je zelfs vrienden van Israel 'tegen' weet te maken met je opgefokte haat.
En ja, dat is op de persoon, omdat ik Israel het beste gun, me ermee verbonden voel en domme haatzaaiers als jij continu een voet tussen de deur zetten om weer olie op het vuur te gooien met lappen haattekst en eindeloze citaten die maar één doel hebben: haat haat haat haat haat.
Laatst gewijzigd door zeux op di jan 07, 2014 1:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Overigens, mods, mag bovenstaande 'discussie' wat mij betreft in de kliko die 'Palestijnen en Israeli's deel 3 (tot en met sintjuttemis)' heet.
Vooralsnog ben jij degene wiens retoriek haat ademt. Ik adresseer slechts haat en ben gelukkig in het 'echte' leven nog nooit zo'n malloot als jij tegengekomen. Als je me betrapt op een feitelijke onjuistheid, wees dan vrij om die te corrigeren. Nu hang je de misplaatste psychiater uit en misluk je in karaktermoord.Zeux schreef:Als je iedere bron die kritisch is over Israel 'wegzet' en je alle bronnen die je eigen doctrines ondersteunen ophemelt, ja dan is het voor jezelf overtuigend discussiëren, maar het gaat totaal nergens over.
Je aanname dat ik Arabieren haat is simpelweg pure fantasie. Als ik Arabieren haatte, hoopte ik op hun ondergang. Ik erken juist de kansen die er zijn voor hen. En dat begint hier: stop met de antisemitische tv-programma's, schoolboeken en staatsinrichting. Pas dan stopt de volkshaat. Ben je bekend met PEW Research? Vast niet, want de uitkomsten van die onderzoeken passen niet in je verknipte wereldbeeld. Rare zolderkamerfantast. Met je enge kwalificaties.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
- InnerHarbour
Het lijkt AT wel.Marillion schreef:Het zijn inderdaad alle usual suspects die er bovenop springen

YNWA