FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Duke » do jun 23, 2011 5:37 pm

'Iedereen denkt dat FC Twente geld heeft, maar dat is niet zo'

Co Adriaanse kan zijn lijstje met mogelijke topaankopen wel weer weggooien. De nieuwbakken trainer van FC Twente hoeft er niet op te rekenen dat zijn werkgever deze zomer een grote slag gaat slaan op de transfermarkt. Voorzitter Munsterman is helder in zijn uitleg: 'Iedereen denkt dat wij in Nederland nog geld hebben om iets te doen, maar dat is niet zo.'

Volgens Munsterman heeft het beperkte financiële budget vooral te maken met de uitbreiding van De Grolsch Veste. 'Wij hebben heel veel eigen geld in de uitbouw van het stadion gestopt,' vertelt de voorzitter aan TC/Tubantia.

Volgens verschillende media deden de Tukkers de afgelopen weken verwoede pogingen om onder meer Kevin Strootman, Leroy Fer en Georginio Wijnaldum over te nemen. Vooralsnog zonder succes. 'Nederlandse spelers zijn bijna niet meer te betalen', zo stelt Munsterman, die toegeeft dat er nog wel gesprekken gaande zijn over Fer. FC Twente wil de selectie graag versterken met twee middenvelders en een linksback.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 24, 2011 8:24 am

De komst van Giudetti is nog steeds niet rond. Waar hangt die jongen uit?

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 24, 2011 9:57 am

Guidetti zelf komt dolgraag naar Twente. Alleen zijn oude zaakwaarnemer wil het niet, maar daar heeft ie mee gebroken. :hypocrite.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » zo jun 26, 2011 10:07 am

Adriaanse vraagt Ruiz vakantie eerder af te breken
25/06/2011 21:28

Op aandringen van FC Twente-trainer Co Adriaanse meldt Bryan Ruiz zich vier dagen eerder in Enschede dan oorspronkelijk de bedoeling was. De Costa Ricaan voegt zich nu op 11 juli bij de selectie.

De reden achter zijn vervroegde terugkeer, zo meldt TC/Tubantia, is dat Adriaanse de selectie graag zo vroeg mogelijk bij elkaar wil hebben. Doordat Ruiz eerder aansluit, kan hij nog deelnemen aan een oefentoernooi in België waaraan behalve FC Twente ook Anderlecht en Standard Luik deelnemen.

Afgelopen maand kwam de aanvaller met zijn land uit in de strijd om de Gold Cup. Daar werd Costa Rica in de kwartfinale uitgeschakeld door Honduras. Een paar dagen na de uitschakeling kreeg het land een grote klap te verwerken; international Dennis Marshall overleed door een auto-ongeluk.
Zal hij dan toch blijven? Snap niet dat een club als bijvoorbeeld Valencia niet toeslaat...

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo jun 26, 2011 9:44 pm

Ruiz geeft al jaren aan dat hij alleen maar weggaat als een club uit een betere competitie zich aandient. Het lijkt er niet op dat een club uit zo´n competitie zich al aangediend heeft. Dus hij blijft, denk ik. Adriaanse gaat hem nog eens duidelijk maken hoe belangrijk hij is door hem eerder te laten terugkomen, daar lijkt het tenminste op. We zien het wel.

Ik moet lachen om Munsterman en zijn geldverhalen. Dat is puur Joop gelul. Die gaat echt niet overbetalen voor Nederlands talent. We krijgen waarschijnlijk weer gezeik over ons heen over teveel buitenlanders maar als Twente supporter ben ik er blij mee dat we geen achterlijke bedragen gaan betalen voor Fer en Wijnaldum. Je zou wel gek zijn als je even zo goede spelers kunt halen voor veel minder geld.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo jun 26, 2011 9:47 pm

Jöhnk schreef:Guidetti zelf komt dolgraag naar Twente. Alleen zijn oude zaakwaarnemer wil het niet, maar daar heeft ie mee gebroken. :hypocrite.gif:
Komt 1 juli. Hij heeft zelf al een voorcontract bij Twente getekend, waar zijn vader bij was, en is medisch gekeurd. Ik kan me goed voorstellen dat hij er nu onderuit wil omdat hij betere aanbiedingen heeft gekregen nu, financieel dan, maar juridisch zit Guidetti in een lastige positie.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 26, 2011 9:51 pm

Geldt ook voor Twente. Wil je een speler die eigenlijk veel liever ergens anders voetbalt? Ja, hij heeft juridisch geen poot om op te staan, maar als club ga je ook twijfelen aan zo'n vent.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo jun 26, 2011 10:08 pm

Epi Drost schreef:Ruiz geeft al jaren aan dat hij alleen maar weggaat als een club uit een betere competitie zich aandient. Het lijkt er niet op dat een club uit zo´n competitie zich al aangediend heeft. Dus hij blijft, denk ik. Adriaanse gaat hem nog eens duidelijk maken hoe belangrijk hij is door hem eerder te laten terugkomen, daar lijkt het tenminste op. We zien het wel.

Ik moet lachen om Munsterman en zijn geldverhalen. Dat is puur Joop gelul. Die gaat echt niet overbetalen voor Nederlands talent. We krijgen waarschijnlijk weer gezeik over ons heen over teveel buitenlanders maar als Twente supporter ben ik er blij mee dat we geen achterlijke bedragen gaan betalen voor Fer en Wijnaldum. Je zou wel gek zijn als je even zo goede spelers kunt halen voor veel minder geld.

Eigen jeugd in passen is ook een optie.. ;)

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo jun 26, 2011 10:10 pm

Peter schreef:Geldt ook voor Twente. Wil je een speler die eigenlijk veel liever ergens anders voetbalt? Ja, hij heeft juridisch geen poot om op te staan, maar als club ga je ook twijfelen aan zo'n vent.
Guidetti heeft zich hier bij voorbaat niet al te populair gemaakt, maar bijna iedere voetballer (en trainer) in de eredivisie speelt liever ergens anders voor een paar centen meer, laten we eerlijk zijn, en dat geldt ook voor Ajax. Als je als Twente supporter ziet wie er hier allemaal weg is gegaan puur voor het geld de afgelopen jaren, en vervolgens hopeloos gefllopt is, dan wordt je wel redelijk cynisch over de drijfveren van iedereen in het voetbal. Als een echte Tukker als Brama weg zou gaan puur om het geld zou het een ander verhaal zijn.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo jun 26, 2011 10:15 pm

Zlatan Son of God schreef:Eigen jeugd in passen is ook een optie.. ;)
Maar dan moet die jeugd er wel klaar voor zijn. We hebben een linksback nodig en een creatieve middenvelder. Die zie ik niet in de jeugd. Aanvallers en andere middenvelders wel trouwens. Is ook mooi om te zien in de Tour de Twente ieder jaar in het voorseizoen waarin er voornamelijk met jeugdspelers gebald wordt. Gouriye die er vijf inlegt, Stockentre die een hele goede indruk maakt. We zien wel wat Co ervan denkt.

jabu

FC Twente 2011-2012

Bericht door jabu » zo jun 26, 2011 10:24 pm

Epi Drost schreef:Adriaanse gaat hem nog eens duidelijk maken hoe belangrijk hij is door hem eerder te laten terugkomen, daar lijkt het tenminste op.
Of dat hij niet belangrijker dan anderen is. Anders had hij zijn vakantie wel gewoon gekregen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo jun 26, 2011 10:24 pm

Epi Drost schreef:
Zlatan Son of God schreef:Eigen jeugd in passen is ook een optie.. ;)
Maar dan moet die jeugd er wel klaar voor zijn. We hebben een linksback nodig en een creatieve middenvelder. Die zie ik niet in de jeugd. Aanvallers en andere middenvelders wel trouwens. Is ook mooi om te zien in de Tour de Twente ieder jaar in het voorseizoen waarin er voornamelijk met jeugdspelers gebald wordt. Gouriye die er vijf inlegt, Stockentre die een hele goede indruk maakt. We zien wel wat Co ervan denkt.
Ja leuk een voorbereiding.. gaat om de minuten in de competitie.. Pronken met de opleiding, maar doorstroom is er nauwelijks!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo jun 26, 2011 10:28 pm

Zlatan Son of God schreef: Ja leuk een voorbereiding.. gaat om de minuten in de competitie.. Pronken met de opleiding, maar doorstroom is er nauwelijks!
Twente doet tegenwoordig mee om het kampioenschap. Dus ik begrijp niet zo goed wat je punt is. Moet Twente talent laten doorstromen ook al is het niet goed genoeg? Zeg het maar.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo jun 26, 2011 10:32 pm

Jabu schreef: Of dat hij niet belangrijker dan anderen is. Anders had hij zijn vakantie wel gewoon gekregen.
Gezien het feit dat hij net een goede vriend heeft verloren zou ik hem persoonlijk zijn volle vakantie wel gunnen.

jabu

FC Twente 2011-2012

Bericht door jabu » zo jun 26, 2011 10:37 pm

Adriaanse blijkbaar niet.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jun 27, 2011 8:16 am

Epi Drost schreef:
Zlatan Son of God schreef: Ja leuk een voorbereiding.. gaat om de minuten in de competitie.. Pronken met de opleiding, maar doorstroom is er nauwelijks!
Twente doet tegenwoordig mee om het kampioenschap. Dus ik begrijp niet zo goed wat je punt is. Moet Twente talent laten doorstromen ook al is het niet goed genoeg? Zeg het maar.
Dan moeten ze ook niet zo met de kwaliteit van de opleiding te koop lopen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 27, 2011 11:48 am

'Ik verlangde terug naar Nederland'
maandag, 27 juni, 2011 - 11:20

Co Adriaanse is maandagmorgen onder grote belangstelling gepresenteerd als hoofdtrainer van FC Twente. ,,Ik ben zes jaar weggeweest. Zeker op mijn leeftijd heb je het buitenland dan wel gezien."

Het was even wachten, maar Co Adriaanse is in Enschede. De trainer werd maandagmorgen voorgesteld aan de media. De belangrijkste quotes:

Over zijn terugkeer:
,,Ik ben een jongen van de Hollandse voetbalschool. Er is gebleken dat ze daar in het buitenland heel anders over denken. Ook over managen van de club. En ik ben toch ook type coach die zich heel graag bemoeid met organisatie en structuur van de club. Het resultaat is daar namelijk heel afhankelijk van."

Over het niveau:
,,In Qatar had ik Eredivisie Live, daar keken we zeker vier wedstrijden in de week. Ik vind dat er in Nederland geringschattend gedaan wordt over 't niveau hier. Als je naar alle landen kijkt, vind ik toch dat er in Nederland zeer zeer aantrekkelijk gevoetbald wordt. In Qatar vond men verdedigen belangrijker dan aanvallen, in Portugal ook. Ik verlangde toch terug naar waar ik vandaan kwam. Naar de Hollandse school, waar gevoetbald wordt om te scoren."

Over FC Twente:
,,Twente is een fantastische club. En staat een hele goede selectie met veel mogelijkheden. Ook staat hier een zeer goede structuur en organisatie. Ik heb de voorzitter gevolgd, hij heeft de club zeer goed vertegenwoordigd, ook in moeilijke situaties. Daarnaast vind ik de omgeving mooi hier, ik ken het hier goed. Met Ajax trainde we hier altijd. Later met Porto ben ik ook in Twente geweest en zelfs met Qatar heb ik hier nog getraind. Ik ben heel blij dat Twente mij de kans geeft om hier te mogen werken."

Over de selectie:
Eigenlijk is het dezelfde selectie als vorig seizoen, alleen Theo Janssen is weg. Hij was wel een zeer bepalende speler, een beslisser en een winnaar. Dan is het aan de trainer om weer een goed team te maken. Dan ga je zoeken naar misschien een kleine aanpassing in het systeem. We hoeven bijvoorbeeld niet op zoek naar een type Theo Janssen, want dan had Ajax die wel gekocht. Die er is niet. Je kunt met andere type spelers toch ook min of meer hetzelfde voetballen."
,,Met Marc Janko, die ik zeer goed ken, hebben we een speler die extreem gevaarlijk is in het zestien meter gebied. Ik heb nog nooit een speler gezien die zo extreem gevaarlijk is daar als hij. Alleen: hij moet dan wel op twaalf of dertien meter van de goal de bal krijgen. Het is aan de trainer om die specifieke kwaliteiten te benutten. Maar dat het wel een team blijft."

Over aankopen:
,,Ik ben niet het type van kopen en kopen. Ik wil altijd eerst goed kijken: wat we in huis hebben en met name naar de jongere spelers. Want de headlines kon ik wel volgen in Qatar, maar spelers van Jong FC Twente bijvoorbeeld ken ik alleen qua naam. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Ola John, die maakt op
mij een hele creatieve indruk. Dat is zo'n jonge speler die zich verder moet kunnen ontwikkelen."

Over de manier van spelen:
,,Aantrekkelijkheid van spelen is heel belangrijk voor mij. Voetbal is entertainment, 30.000 mensen komen naar het stadion, zij willen een mooie pot voetbal zien. Daar moet ik voor zorgen, dat moet ik regisseren. Ik moet zorgen dat die mensen net zo tevreden naar huis gaan als ze gekomen
www.tctubantia.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 27, 2011 4:58 pm

Zo, alle open deuren zijn alvast ingetrapt. Het is nu wachten op de eerste rel.

999

Bericht door 999 » ma jun 27, 2011 5:30 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 27, 2011 8:37 pm

Zlatan Son of God schreef: Dan moeten ze ook niet zo met de kwaliteit van de opleiding te koop lopen.
Wie loopt daar mee te koop bij Twente? Munsterman geeft al jaren aan dat de doorstroming beter moet. Het was een van de belangrijkste redenen om Preudhomme aan te trekken. En als je naar de presentatie van Adriaanse hebt gekeken zegt dat ook genoeg over de intenties van de club. Adriaanse gaf aan geen nieuwe spelers aan te willen trekken en dat hij veel verwacht van John, bijvoorbeeld. Het probleem bij Twente is dat het succes van het eerste heel snel is gekomen. Dat de jeugd daar niet zo snel bij aansluit is niet zo gek he. Ajax scout jeugd in heel Nederland. Tot voor kort was dat voor Twente niet eens een optie.

Overigens vindt de KNVB de jeugdopleiding van Twente prima. Jeugdacademie van het jaar zelfs toen de A1 kampioen werd met Arnautovic. En jonge spelers doen het hier nou niet bepaald beroerd. We hebben een hele lijst van elders afgedankte jonge spelers aan het voetballen gekregen. Dat zie je hopelijk in? Dat het geen toeval is dat jongens als Arnautovic, Elia, Aisatti, hier hun beste tijd hebben gekend? De bottom line is dat zelfs een uitstekende jeugdacademie middelmatige spelers niet uitstekend kan maken. Kip en het ei verhaal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 27, 2011 8:40 pm

Leuk dat jeugdige spelers als Elia en Aissati het goed deden in Twente, maar dat heeft niets met de jeugdopleiding te maken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 27, 2011 8:45 pm

Epi Drost schreef:Overigens vindt de KNVB de jeugdopleiding van Twente prima. Jeugdacademie van het jaar zelfs toen de A1 kampioen werd met Arnautovic.
Zou ik maar niet te hard om juichen. De KNVB heeft hele perverse ideeën over opleiden.

Waarom is men trouwens samengegaan met Heracles? Bezuinigingen?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma jun 27, 2011 9:00 pm

Peter schreef:Leuk dat jeugdige spelers als Elia en Aissati het goed deden in Twente, maar dat heeft niets met de jeugdopleiding te maken.
Het punt is dat Twente nou niet bepaald bekend staat als een club die slecht omgaat met jong talent.

gaizka

Bericht door gaizka » ma jun 27, 2011 9:00 pm

Van Halst kraakte eerder Adriaanse in presentatie
http://www.vi.nl/Achtergronden/In-de-ka ... ntatie.htm

Toch wel een pijnlijk stukje, van Halst geeft hierin aan de trainer Adriaanse niet serieus te nemen en als mens heeft hij hem ook niet hoog zitten, persoonlijk wrok zal hier natuurlijk ook een grote rol in spelen,

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 27, 2011 10:14 pm

Hahahaha. Van Halst zet die eigenheimer goed meer.:drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie