Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Feyenoord

Bericht door peter » wo jul 17, 2019 12:12 pm

Stam: "Ik sloot mijn carrière af bij die club uit Amsterdam. Ik miste daar direct de motivatie en drive om er wat van te maken. Eigenlijk was ik toen al meer bezig met Feyenoord. Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen".

Interviewer: "Maar vlak na het begin van uw trainerscarriere ging u toch weer naar Ajax om de in de jeugd te werken?"

Stam: "Ja ik had de kans om samen te werken met Uelderink. Toentertijd ook woonachtig in Zwolle. Voor overleg spraken we dan gewoon af in de binnenstad. Hoefden we niet helemaal naar Amsterdam. Overigens hebben we wel eens geluncht in Hotel New York. Dat beviel heel goed. Fijne ambiance. Merkte toen al dat Rotterdam goed bij mij zou passen".

:smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » wo jul 17, 2019 12:14 pm

Jinne schreef:Jan de Jong aan het einde van deze maand weer weg. Was geen match made in heaven.
Drukste periode van het jaar en Feyenoord heeft geen Algemeen Directeur en een Technisch Directeur die het er even bij doet.

Dit wordt een fantastisch jaar. Dat voel je aan alles.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 17, 2019 1:41 pm

Peter schreef:Stam: "Ik sloot mijn carrière af bij die club uit Amsterdam. Ik miste daar direct de motivatie en drive om er wat van te maken. Eigenlijk was ik toen al meer bezig met Feyenoord. Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen".

Interviewer: "Maar vlak na het begin van uw trainerscarriere ging u toch weer naar Ajax om de in de jeugd te werken?"

Stam: "Ja ik had de kans om samen te werken met Uelderink. Toentertijd ook woonachtig in Zwolle. Voor overleg spraken we dan gewoon af in de binnenstad. Hoefden we niet helemaal naar Amsterdam. Overigens hebben we wel eens geluncht in Hotel New York. Dat beviel heel goed. Fijne ambiance. Merkte toen al dat Rotterdam goed bij mij zou passen".

Dit is satire toch? :blush.gif:
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 17, 2019 1:58 pm

Nee, staat in het interview bij VI Pro.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jul 17, 2019 2:31 pm

Hier het hele verhaal... ik zie die quote niet terug..
Er waren mensen die ’t hem afraadden, maar Jaap Stam (47) ging de uitdaging Feyenoord niet uit de weg en verlangt nu precies hetzelfde van zijn spelersgroep. Tussen de Alpen in Tirol bouwde hij verder aan een ploeg die straks niet de beste is, maar wél fit, agressief en moeilijk te verslaan. In de geest van zijn trainer.

En dan ineens halverwege de wedstrijd van Feyenoord tegen Red Bull Salzburg, klinkt er vanaf de Steinberger Arena in Leogang gezang:

Japio, Japio
In Rotterdam zingen we zo
Geen haar op zijn schedel
Geen haar op zijn ***
Geen woorden, maar daden
En geen flauwekul

Op de tribune kunnen de wisselspelers van Feyenoord hun lachen nauwelijks inhouden en ook een paar meter beneden, in de dug-out langs het veld, gegrinnik, maar de Japio over wie de lofzang gaat, staat druk te coachen langs de lijn. Jaap Stam heeft even geen tijd voor een duim omhoog, want er is werk aan de winkel met Feyenoord, al zou hij ook wel voelen dat het liedje wel iets zegt over zijn status van de nieuwe coach van de Rotterdammers. Stam en Feyenoord leek op voorhand al op een match made in heaven en ook na het trainingskamp in Oostenrijk is duidelijk dat er inderdáád een klik bestaat tussen de voormalige topverdediger en de volksclub.

Ook Jan de Jong heeft het gezang gehoord en de directeur van Feyenoord ziet er de humor wel van in, maar vertelt op serieuzere toon dat zijn nieuwe trainer ook hem eigenlijk wel een beetje heeft verbaasd. ‘Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn’, weet De Jong uit ervaring. ‘Maar los nog van hoe alles straks zal lopen in de competitie, karakterologisch is Jaap Stam voor Feyenoord gewoon de juiste man op de juiste plaats.’

De directeur vertelt over de gesprekken met de nieuwe trainer. Drie keer zaten ze om tafel, eerst in een informele setting. ‘Je tast af’, zegt De Jong. ‘Jaap kende ik ook als speler en zijn tijd als trainer bij PEC Zwolle. Zo’n eerste gesprek gaat dan over voetbal, over visie. Wat wil hij en hoe zien wij het? Maar ook: wat is er mogelijk en kan er vooral níét? Eigenlijk hadden we elkaar vrij snel gevonden. Jaap bleek een heldere visie te hebben op wat hij met Feyenoord wil en die sloot aan op die van ons. Daarna moet je maar afwachten hoe alles gaat in de praktijk, maar eigenlijk vanaf dag één verloopt alles heel natuurlijk. Als je dan kijkt hoe er wordt getraind, met welke intensiteit en dat je dan veel dingen terugziet in het spel van de ploeg, durf ik best wel voorzichtig te concluderen dat we een trainer hebben die bij deze club past.’

Eric Botteghin klimt hoger dan André Ramalho en wint het luchtduel van Patrick Farkas van Red Bull Salzburg.
Eric Botteghin klimt hoger dan André Ramalho en wint het luchtduel van Patrick Farkas van Red Bull Salzburg.
KARAKTER
Wat dat dan precies is, valt moeilijk te omschrijven, maar misschien heeft het wel te maken met de uitstraling van Feyenoord. De volksclub die de afgelopen jaren steeds meer de poorten sloot en zo langzaam wegdreef van het karakter waarmee het zich altijd zo onderscheidde, begint onder Jaap Stam langzaam weer een beetje normaal te doen.

Neem alleen al de allereerste training van het seizoen, op een warme maandag eind juni. Die zou een half uurtje toegankelijk zijn, maar Stam keek niet op zijn horloge en trainde door, of er nu camera’s bij waren of niet. Ook in Scheffau am Wilden Kaiser, waar Feyenoord een midweek verblijft voor een trainingskamp, blijven er maar weinig deuren op slot. Stam traint open en bloot de manier zoals hij Feyenoord wil laten voetballen. Wat hij van plan is, valt niet alleen te zíén, maar ook te horen, doordat de trainer zich nadrukkelijk laat gelden. De opstelling van Feyenoord is na twee weken voorbereiding dan ook zo uit te tekenen. Onder voorbehoud dat de selectie intact blijft en zonder blessures en eventuele nieuwe spelers naar wie Stam toch nog steeds stiekem op zoek is, gaat de ploeg er vermoedelijk zo uitzien:

Jaap Stam zelf neemt dinsdag de tijd om te vertellen wat zijn plannen zijn met Feyenoord, maar ook om wat dieper in te gaan op zijn visie en drijfveren. Eerst maar eens even die toegankelijkheid. ‘Toegankelijkheid…’, glimlacht hij. ‘Bestaan er nog geheimen dan in het voetbal tegenwoordig? Onze spelprincipes kun je straks zo van al die analysewebsites halen, waar ze alle wedstrijden verzamelen van alle clubs. Moet ik dan interessant gaan lopen doen? Van vrijwel iedere ploeg in Nederland zijn de spelprincipes wel bekend, het gaat erom wat je doet als je elkaar treft. Dan kan je in details dingen veranderen, door een ander type speler neer te zetten op een bepaalde positie, of je formatie wat aan te passen. Kijk, dat soort dingen, die zullen we niet laten zien. Van mij is iedereen welkom om af en toe een training te zien, alleen zullen we richting de wedstrijden iets geslotener worden. Dat doen we om juist dat soort details in de manier van spelen niet prijs te geven. Ik denk dat iedereen daarvoor wel begrip zal hebben, want voor de rest heb ik geen geheimen.’

‘Als speler moet je 24 uur per dag beschikbaar zijn voor je club’

Zo drukt Stam zijn stempel op Feyenoord, want behalve ópen, heeft hij bij de club nog net geen prikklok geïntroduceerd. Ook in Scheffau am Wilden Kaiser maakt de selectie lange dagen, net zoals ze dat doen op 1908, het trainingscomplex in Rotterdam-Zuid, waar de dag tegenwoordig al rond acht uur ’s ochtends begint en vaak eindigt als de eerste auto’s aansluiten in de avondspits. Work hard, play hard, zo simpel is het, zegt Stam en niet om zijn imago een boost te geven of de supporters te plezieren. ‘Voetbal is gewoon je werk, punt. Als speler moet je 24 uur per dag beschikbaar zijn voor je club. Als sommige jongens dit niet gewend zijn, is het aan ons ze dan maar bij te brengen wat er komt kijken bij het spelen voor een topclub. We willen met z’n allen presteren, iets bereiken dit seizoen en zoiets gaat nooit vanzelf. Alles begint met de bereidheid er tijd en energie in te steken.’

Directeur Jan de Jong, geflankeerd door Nicolai Jørgensen en Sjaak Troost. ‘Karakterologisch is Jaap Stam voor Feyenoord gewoon de juiste man op de juiste plaats.’
Directeur Jan de Jong, geflankeerd door Nicolai Jørgensen en Sjaak Troost. ‘Karakterologisch is Jaap Stam voor Feyenoord gewoon de juiste man op de juiste plaats.’
Het is nodig?

Stam: ‘Vind ik wel. Iedereen praat over Ajax en PSV, twee clubs met meer budget en dus meer mogelijkheden dan Feyenoord. Het zal wel zo zijn dan, als iedereen het zegt. Maar dat betekent niet dat wij op voorhand totaal kansloos zijn. Wij zullen er iets tegenover moeten stellen: fitheid, agressie, mentaliteit, de wil om te winnen. Met die ingrediënten kunnen we heel veel compenseren, ben ik heilig van overtuigd. Wij moeten creatief zijn en dat betekent in eerste instantie: uitgaan van onze eigen kracht en kunnen. Ik zie daar het probleem niet van in, want ik denk dat deze huidige spelersgroep nog heel veel progressie kan boeken. Tel dat op bij de fitheid waar we aan werken en die we aan het benaderen zijn én de manier waarop we willen gaan spelen. Daarmee kunnen we het veel teams nu al heel moeilijk maken. Alleen maar kopen van spelers geeft toch ook geen enkele garantie. Je ziet het toch om je heen: niet elke club die investeert, draait vanzelf een geweldig seizoen. Fitheid is een belangrijke factor in het voetbal. Fitte spelers in een fitte ploeg die dat ook nog eens combineren hun voetballende vermogens, kunnen meer dan ze denken.’

Moest u spelers ervan overtuigen?

‘Het is wel zo dat we in Nederland sowieso voetbal op een totaal andere manier beleven dan in welk ander land dan ook. Ik heb dat meegemaakt in het buitenland. Zelfs bij Reading merkte ik ook een verschil in hoe spelers daar met voetbal bezig zijn, hoe anders ze denken en continu zichzelf willen verbeteren. Mijn denkwijze als trainer is grotendeels Nederlands, ik wil aanvallend voetbal spelen, gebaseerd op positiespel. De intentie is te domineren, kansen te creëren en op die manier veel wedstrijden te winnen. Alleen: daarbij hoort wel een bepaalde mentaliteit, dat is de les die ik heb opgedaan in Engeland en Italië. En dat is ook gewoon te trainen. We werken hard nu, een kwestie van wie wil mee en wie haakt af. De kernvraag is eigenlijk: hoeveel willen mijn spelers er zélf uit halen?’

WEERSTAND
Dat valt de trainer niet tegen, vertelt hij halverwege de week, nadat hij zijn ploeg met 2-1 heeft zien winnen van Darmstadt 98, een middenmoter uit de Tweede Bundesliga. Met de intensiteit en het spelplezier was niks mis geweest, maar ook het voetbal kan de trainer wel bekoren. De sjablonen die hij traint, komen steeds meer terug in het spel van zijn elftal. ‘Ik ben bewust begonnen met het trainen van die patronen’, zegt hij, ‘omdat het positiespel de basis is van voetbal. Dus: in balbezit beginnen bij de opbouw, zoeken naar de bal naar voren en van daaruit gaan voetballen. Ik doe dat om mijn spelers het gevoel en de vastigheid te geven, dat ze weten waar ze op het veld hun posities moeten gaan innemen als de tegenstander op een bepaalde manier staat. Als je zelf dan vast bent in je posities, weet je ook waar de ruimtes liggen, waar en hoe je je loopacties kunt maken, je weet, kortom, waar en hoe je je opponent pijn kunt doen. Ongeacht de manier waarop zij spelen.’

Feyenoord, zegt Stam, is nu begonnen aan fase 2 van de voorbereiding. Conditioneel zit de vooruitgang erin, nu wil hij ook technisch en tactisch stappen maken. ‘Die sjablonen die we trainen, trekken we nu door naar de partij elf tegen elf. In feite train je dan hetzelfde, maar dan onder weerstand. Dan kun je goed zien of dat wat je hebt getraind, er onder druk ook uitkomt. Ik zie spelers positie kiezen waarop ze net wat eerder en sneller kunnen opendraaien, ik zie ze ballen op het juiste moment inspelen, net als de tegenstander verkeerd staat. Ik herken loopacties op de juiste momenten. Ik moet zeggen dat dát me wel heel erg bevalt. Je ziet in fases terug wat we willen, in balbezit en bij balverlies. Natuurlijk hebben we nog heel veel werk te doen, maar zo langzamerhand beginnen de grondbeginselen van de manier waarop we willen spelen, wel zichtbaar te worden.’

‘Weet je, het is allemaal geen hogere wiskunde’

De kracht, zegt Stam, zit ’m in de herhaling. ‘Een coach moet zichzelf altijd twee vragen stellen: hoe wil je gaan spelen en op welke manier kun je dat het best duidelijk maken aan je spelers? Vervolgens zoek je daar dan trainingsvormen bij. Nou, daarvan zijn er duizenden te vinden online, dus je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Wat ik belangrijk vind, is dat iedere vorm die we trainen wedstrijdecht is, of ten minste positie gebonden. Dus als we een sjabloon trainen met als doel het afwerken te verbeteren, laat iedereen die uitvoeren vanaf zijn eigen positie. Ik hoef geen back die als een spits staat af te werken, nee, ik wil dat hij met één of twee passes in positie komt, zodat hij de voorzet kan geven op de aanvallers die er staan om te scoren. Liam Kelly wil ik in zijn positie zien, dat hij de eerste pass naar voren geeft. Een van de middenvelders moet aanspeelbaar zijn, de buitenspeler trekt naar binnen, de back komt eroverheen. Zo train je alles en niet één keer, hè. Weet je, het is allemaal geen hogere wiskunde, maar op die manier wordt het voetbal dat je wilt spelen wel herkenbaar voor spelers, net zolang tot het een automatisme is.’

Zo bouwt Stam aan een Feyenoord dat uiteindelijk dominant en aanvallend wil spelen. ‘Ik ben verdediger geweest en dat geeft veel mensen meteen het idee dat ik ook zo denk als trainer’, zegt Stam. ‘Maar wie mij kent, of een beetje heeft gevolgd, zal weten dat ik al mijn elftallen aanvallend wil laten voetballen op een verzorgde manier, met duidelijke afspraken en met een bepaalde agressie die nodig is om het te kunnen uitvoeren. Dat was zo bij Jong Ajax, Reading en vorig jaar bij PEC Zwolle.’

‘Liam Kelly wil ik in zijn positie zien, dat hij de eerste pass naar voren geeft.’
‘Liam Kelly wil ik in zijn positie zien, dat hij de eerste pass naar voren geeft.’
Is uw werkwijze geïnspireerd op iets of iemand?

‘Als je het trainersvak in rolt, ga je altijd een beetje terug redeneren. Hoe hebben mijn eigen trainers gewerkt? Wat hebben we gedaan? Wat vond ik zelf prettig? Ik heb geen fotografisch geheugen, maar wel veel onthouden, en af en toe ook bepaalde dingen opgeschreven, zoals besprekingen, wedstrijdmomenten. Veel kan ik toch zo weer voor de geest halen. Ik weet goed wat we gedaan hebben op bepaalde momenten, hoe spelers toen reageerden op een trainer. Dat komt omdat het mij interesseert, zodoende blijft het me bij. Nu probeer ik er mijn voordeel mee te doen.’

Hij geeft een voorbeeld. ‘De manier waarop wij nu met Feyenoord willen opbouwen, zo deden we het ook bij Lazio, met Nesta, Couto en ik en de backs wat dieper. Dat is dan iets waar je naar teruggrijpt, maar het is niet de énige manier, slechts een variant die we kunnen doen als de tegenstander het toelaat. Dat is ook wat ik heb geleerd in al die jaren in het buitenland. Je kunt niet alleen maar naar jezelf kijken, je moet de tegenstander respecteren, omdat je altijd afhankelijk bent van de manier waarop zij druk zetten, of niet. Met dat soort zaken zijn we nu druk bezig.’

Het valt op dat u nadrukkelijk coacht, niet alleen tijdens trainingen, ook gedurende de wedstrijd.

‘Ik ben nu afhankelijk van spelers en soms is dat moeilijk. Je kunt de jongens helpen via je trainingen, besprekingen en analyses, daarna moet je de uitvoering uit handen geven. Dat loslaten is lastig. Vandaar dat ik bezig ben langs de lijn. Er zijn mensen die zeggen dat je rustig moet blijven als trainer, dat je spelers hun fouten moet gunnen, omdat ze er beter van worden. Ik vind dat nogal romantisch. Ik ben trainer van Feyenoord, een club waar het altijd om winnen draait. Het zou toch gek zijn als ik dan op de bank achterover ga leunen bij een goal van de tegenstander en denk: Lekker laten lopen allemaal, want ze leren ervan. Ik heb liever dat ze leren fouten te voorkomen.’

‘Er zijn mensen die zeggen dat je spelers hun fouten moet gunnen, omdat ze er beter van worden. Ik vind dat nogal romantisch’

U was een internationale topverdediger, is het dan lastig de tekortkomingen van uw spelers te accepteren.

‘Nou, toen ik net in dit vak zat, vond ik dat inderdaad wel moeilijk, ja. Wat voor mij normaal was, bleek dat voor die gasten iets anders te liggen. Ik was agressief en heel direct, maar al snel besef je dan dat je niet geloofwaardig overkomt als je overspannen reageert. Het is juist de kunst die spelers te raken, zodat ze zich wél gaan verbeteren. Maar dat gaat niet vanzelf. Daarom is dit ook echt een ervaringsvak.’

Zelf hield u meer van een ander type trainer dan die u nu zelf bent.

‘Dat klopt wel, ja. Maar dat had ermee te maken dat je op een gegeven moment als speler zo’n niveau hebt bereikt, dat je zelf wel weet wat er van je wordt verwacht. Ik hield van de zogenaamde people managers, zoals Guus Hiddink en Carlo Ancelotti die veel aan spelers overlieten en dat ook konden, doordat ze in de top werkten. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan zelf zo ben als trainer. Ik sta graag op het veld, bemoei me met alle trainingen. Soms laat ik veel over aan mijn assistenten, die moeten ook hun ei kwijt kunnen, alleen tijdens de tactische trainingen doe ik gewoon graag veel zelf. Ik ben nu dus inderdaad meer een oefenmeester dan een manager. Omdat ik zo in elkaar steek én doordat dit Feyenoord met deze spelers zo’n aanpak gewoon nodig heeft.’

VOORUITGANG
Ook tegen Red Bull Salzburg staat Stam negentig minuten lang coachend langs het veld. Feyenoord verliest met 3-1 van de Champions League-deelnemer die volgende week al aan de competitie begint, maar Stam is niet tevreden, hoewel Feyenoord zeker voor rust zich bij vlagen onder de druk van de Oostenrijkse kampioen wist uit te spelen en zelf genoeg kansen creëerde. Maar Stam zag vooral dat zijn ploeg drie doelpunten weggaf. ‘Dat mag niet en kan niet, die slordigheden moeten eruit. Ik heb een hekel aan verliezen, al helemaal als het niet nodig is. Maar als je door de uitslag heen kijkt, heb ik genoeg goede dingen gezien. Ik ben helemaal niet ontevreden over de vooruitgang die we boeken.’

Maar is het genoeg om een rol van betekenis te spelen in de Eredivisie?

‘Dat weet ik wel zeker, maar ik heb nog geen idee welke rol. Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat Feyenoord altijd voor de titel moet gaan, ik weet hoe dat werkt in deze wereld. Maar ik weet ook dat je niks kunt voorspellen en alleen naar jezelf moet kijken. Ik ben gretig en wil maximaal presteren en ik verwacht van mijn spelers dat zij dat ook voor zichzelf willen. Als we dat voor elkaar krijgen, zullen we wel zien hoe en waar het eindigt.’

U werkt bij een club die de afgelopen vier jaar vijf prijzen heeft gewonnen, maar waar nu weinig mogelijk is: geen geld voor directe versterkingen en een grote achterstand op Ajax en PSV. Hebt u nooit getwijfeld aan Feyenoord?

‘Er waren wel mensen die zeiden: niet doen! Giovanni van Bronckhorst heeft het natuurlijk geweldig gedaan hier, vijf prijzen gewonnen in vier jaar en vorig seizoen zijn ze toch ook gewoon derde geworden. Men keek naar de selectie en vroeg zich af wat ik te winnen zou hebben. Het verschil is: zo kijk ik dus niet. Ik ben in mijn hele leven nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan en altijd kwam ik er goed uit. Ik ben ervan overtuigd dat het nu weer zo zal gaan. Daarbij: de kans te krijgen naar een topclub te gaan, krijg je niet elk jaar. Ik ben enorm gedreven, wil het maximale eruit halen, zoals ik dat had als speler, heb ik dat nu weer als trainer.’

Intussen zingen de supporters u toe en lijkt het alsof Jaap Stam en Feyenoord een ideale match vormen, terwijl de eerste officiele wedstrijd nog moet worden gespeeld.

‘Heb je gelijk in, we zijn pas net begonnen, maar dat gevoel is wel wederzijds. Ik heb altijd wel iets gehad met Feyenoord, als speler kon ik er al naartoe. Dat was in de tijd dat ik bij Willem II zat. Ook PSV meldde zich toen en ik ging vooral naar Eindhoven, omdat ik in Tilburg woonde en het makkelijker was aan te rijden dan Rotterdam. Maar de uitstraling van de club beviel me ook in die tijd al. No nonsense, dat is Feyenoord en zo ben ik zelf ook.’

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 17, 2019 2:31 pm

hahahaahaha..

dit wordt geweldig hoor,

alle cliches komen uit de kast

hard werken,
inzet, mentaliteit
in elke linie versterking nodig

god o god, het niet te benijden scenario komt weer vol in zicht
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo jul 17, 2019 2:33 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Stam: "Ik sloot mijn carrière af bij die club uit Amsterdam. Ik miste daar direct de motivatie en drive om er wat van te maken. Eigenlijk was ik toen al meer bezig met Feyenoord. Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen".

Serieus. Hoe dom kan iemand uit zijn nek kletsen.
Ik neem mijn woorden terug. Jaap Stam is geen prima gast. Weet precies weer te geven wat nonsense is. Al zal hij dat waarschijnlijk niet begrijpen.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 17, 2019 2:43 pm

Zo, dus de mensen die Stam hebben aangesteld zijn weg. Geen fijne start voor hem.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jul 17, 2019 2:46 pm

of is Stam de reden dat ze weg zijn?

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo jul 17, 2019 2:48 pm

Yopii schreef:Zo, dus de mensen die Stam hebben aangesteld zijn weg. Geen fijne start voor hem.
Klopt. Die gaat vermoedelijk al heel snel spijt hebben van deze stap.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 17, 2019 2:50 pm

Lionel schreef:Nee, staat in het interview bij VI Pro.
Dit was een geintje. Dat van Peter ook.

Maar dat hij niet naar Feyenoord ging vanwege de afstand staat er wel.
IK GELOOF!!!!!!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo jul 17, 2019 2:57 pm

Lionel schreef:
Lionel schreef:Nee, staat in het interview bij VI Pro.
Dit was een geintje. Dat van Peter ook.

Maar dat hij niet naar Feyenoord ging vanwege de afstand staat er wel.
:blush.gif:

Oeps. Sorry Jaap. :biggthumpup.gif:
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 17, 2019 3:21 pm

Tilburg is écht ver van Rotterdam. :smallgrin.gif:

Dat gelul weer... PSV betaalt beter dan F, dat was toen ook al zo.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » wo jul 17, 2019 3:45 pm

elliquido schreef:alle cliches komen uit de kast
Mmmm...... ik vond Stam een giga-aanfluiting als analist (nog voordat hij Jong-Ajax ging doen), inderdaad vanwege de cliches en het complete gebrek aan inhoud.

Ik vind dit echter een meer dan goed interview, o.a. als hij het heeft over de veldtraining. Mijn indruk is dat Stam zich behoorlijk heeft ontwikkeld, qua presentatie, maar ook qua arbeidsethos en visie.

(Alleen natuurlijk een wel heel jammere laatste alinea :excited.gif: ).
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 17, 2019 7:37 pm

Feyenoord :smallgrin.gif:

Straks is Berghuis ook weg... Er blijft niks aan kwaliteit over.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 17, 2019 8:00 pm

Ajax Rules schreef:
elliquido schreef:alle cliches komen uit de kast
Mmmm...... ik vond Stam een giga-aanfluiting als analist (nog voordat hij Jong-Ajax ging doen), inderdaad vanwege de cliches en het complete gebrek aan inhoud.

Ik vind dit echter een meer dan goed interview, o.a. als hij het heeft over de veldtraining. Mijn indruk is dat Stam zich behoorlijk heeft ontwikkeld, qua presentatie, maar ook qua arbeidsethos en visie.

(Alleen natuurlijk een wel heel jammere laatste alinea :excited.gif: ).
Zo een interview kan iedereen geven.

Ik kijk nu naar Feyenoord en Gijp zegt het al: Wat Stam voor de wedstrijd begon allemaal opnoemde... Daar gebeurt helemaal niks van.

Publiek roept nu al: jagen jagen jagen

Stam is een aanfluiting. Waardeloze trainer.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 17, 2019 8:51 pm

Jöhnk schreef:Feyenoord :smallgrin.gif:

Straks is Berghuis ook weg... Er blijft niks aan kwaliteit over.
Lees dat mbesv ook de pannen van het dak speelde. Lijkt me een No brainporter dat beide teams een achterhoede hebben die een upgrade nodig heeft.

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 17, 2019 9:03 pm

We hebben een paar prima verdedigers voor ze in de aanbieding
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do jul 18, 2019 6:28 am

Liberty schreef:
GangstaRiB schreef:

Serieus. Hoe dom kan iemand uit zijn nek kletsen.
Ik neem mijn woorden terug. Jaap Stam is geen prima gast. Weet precies weer te geven wat nonsense is. Al zal hij dat waarschijnlijk niet begrijpen.
Serieus. Hoe dom kan iemand zijn om dit voor waarheid aan te nemen?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Toppie

Bericht door Toppie » do jul 18, 2019 7:21 am

Hebben we nu al de slogan haalt Jaap de kerst :smallgrin.gif: :blush.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do jul 18, 2019 7:51 am

Valt weinig eer aan dit Feyenoord te behalen, 3e plaats is wederom het hoogst haalbare, en dat gaat nog lastig worden!

peter

Bericht door peter » do jul 18, 2019 8:06 am

Las dat die Kelly een onthutsend zwakke indruk achterliet.

Mano

Bericht door Mano » do jul 18, 2019 8:16 am

Bestuur-technisch één grote puinhoop en op het veld een te kort aan kwaliteit.

Wordt een lekker jaar voor Stam :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 18, 2019 9:44 am

Peter schreef:Las dat die Kelly een onthutsend zwakke indruk achterliet.
Kijk alleen maar naar de 1e goal van Pana. Hoe kan je daar zo een duel aangaan :excited.gif:

Verder stond hij lekker tussen twee CV's in een beetje balletje breed te geven naar de backs.
IK GELOOF!!!!!!

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do jul 18, 2019 10:43 am

Gaizka1985 schreef:Valt weinig eer aan dit Feyenoord te behalen, 3e plaats is wederom het hoogst haalbare, en dat gaat nog lastig worden!
Ik gok zo maar dat ze nog flink aan de bak moeten om Europees voetbal te halen. AZ, Utrecht en Vitesse schat ik hoger in. Dan blijft plek 6 over voor Feyenoord.

Die titel van ze, dat blijkt een behoorlijk vergiftig geschenk te zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie