PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman

Re: PSV

Bericht door Baseman » vr feb 07, 2014 11:02 am

wimpey schreef:Interessante speler, ja. Goed inzicht, goede trap. Kan omzetten wat ie ziet. Bij H'veen tenminste. Of ie dat een paar treedjes hoger ook kan is altijd maar weer de vraag. Zie Maher.
Mee eens.
Hij heeft ook dezelfde minpunten als Maher, flegmatiek en een gebrek aan body.
Waar natuurlijk aan gewerkt kan worden, mits de instelling goed is (en daar lijkt het bij Maher momenteel niet op).
Marillion schreef:Onder de streep doet Brands het in mijn ogen gewoon niet goed. Zijn primaire taak is zorgen voor een goede selectie en het juist invullen van de randvoorwaarden voor de spelers en technische staf.
Dit is niet helemaal waar, al heb je grotendeels gelijk.
Een heel belangrijke taak van Brands was namelijk het weer op peil brengen van de selectie en het zorgen voor een financiele buffer.

Sanders zorgde voor het fundament, Brands zorgde voor spelers die met winst verkocht konden worden.
Dankzij Reker zijn vele miljoenen verspild en werd de selectie uitgehold, dit moest rechtgetrokken worden en daar is Brands geweldig in geslaagd.
Hij heeft ervoor gezorgd dat PSV heel veel geld kon verdienen aan spelersverkopen en dat de selectie grotendeels bestaat uit spelers die hiervoor kunnen blijven zorgen. Ook is hij erin geslaagd om de talentvolle jeugdspelers te behouden en langer vast te leggen, op Bazoer na.

Hij heeft er alleen nog steeds niet voor kunnen zorgen dat de selectie ook stabiel en in balans is...niet geheel onbelangrijk zeg maar.
Raymon schreef:Dus uiteindelijk is de deal helemaal niet zo heel goed geweest, ongeacht de verkoopprijs.
Beetje erg kort door de bocht dit.
Matavz is verkocht voor een (flink) hogere prijs dan waarvoor hij is gekocht, daarbij loopt hij bij PSV bijna 1 op 2.
Hij past niet bij PSV, heeft het niet waar kunnen maken en wordt desondanks met winst verkocht. Geen fantastische transfer, maar zeker wel een goede.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 07, 2014 11:19 am

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo interessant hoe goed Brands een Matavz verkoopt. Ik denk bijvoorbeeld dat Matavz 4x meer oplevert dan een Lasse Schone, maar toch kies je voor je eigen elftal nooit voor zo'n jongen. 2.5 jaar bij PSV gespeeld, geen goede indruk achter gelaten en geen enkele rol van betekenis gespeeld in Europa.
Vergeet verder ook niet dat Groningen een aardig percentage vangt voor Matavz.

Mooi hoe ze voor één duel kiezen voor een manke Ruiz (en die miljoen nu gewoon kwijt zijn) en nu eieren voor hun geld kiezen en één van de weinige echte spitsen verkopen. Was een duur duelletje tegen Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 07, 2014 11:23 am

Heeft Brands gezorgd dat er ook weer nieuwe spelers zijn die topbedragen gaan opbrengen? Dat lijkt me enigszins prematuur. Vooralsnog zijn al die talenten bij elkaar middenmoter in Nederland, met een relatief korte afstand tot de degradatiezone.

Wat Brands heeft gedaan ais alles verkopen en weinig terughalen, zo kan ik ook de financien verbeteren. Zo doet Ajax het bijvoorbeeld ook de laatste 4 jaar. Met dit verschil dat Ajax niet wegvalt uit de top.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 07, 2014 11:36 am

Peter schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet zo interessant hoe goed Brands een Matavz verkoopt. Ik denk bijvoorbeeld dat Matavz 4x meer oplevert dan een Lasse Schone, maar toch kies je voor je eigen elftal nooit voor zo'n jongen. 2.5 jaar bij PSV gespeeld, geen goede indruk achter gelaten en geen enkele rol van betekenis gespeeld in Europa.
:biggthumpup.gif: Dit dus. Matavz zal ook zeker weten meer verdienen dan een Schone. En die kostte ook nog eens wat.

Schone heeft ons nu al flink wat punten opgeleverd... kunnen we van Matavz niet zeggen!
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 07, 2014 12:00 pm

Peter schreef: Vergeet verder ook niet dat Groningen een aardig percentage vangt voor Matavz.
.
Waar haal je dit vandaan of is dat een aanname? Op die paar jaartjes opleidingsvergoeding na krijgt Groningen helemaal niks verder.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 07, 2014 12:29 pm

Dat is een foutieve aanname van Peter, Groningen heeft namelijk helemaal geen doorverkooppercentage...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 07, 2014 12:34 pm

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 07, 2014 12:37 pm

Aangezien de bonussen die FC Groningen bij plaatsing van PSV voor de groepsfase van de Champions League (€ 500.000 bij de eerste keer; € 250.000 bij de tweede keer) bij een doorverkoop van Tim Matavz niet meer kunnen worden behaald, is de vergoeding bij een transfer van de Sloveen als volgt bepaald/door FC Groningen uitonderhandeld
Dus omdat Groningen contractueel vastgelegde bonussen misloopt, wordt een nieuwe vergoeding uitonderhandeld?
Tuurlijk :smallgrin.gif:

Heel erg betrouwbaar ook:
Daar waar wij er tot nu toe vanuit waren gegaan dat FC Groningen bij een doorverkoop van Tim Matavz kon rekenen op een percentage van 15% van de door PSV geboekte winst (dit was ons door meerdere bronnen, o.a. vanuit de kant van de investeerders, bevestigd), daar blijkt dit volgens een andere, eveneens betrouwbaar overkomende bron toch anders te liggen.
Rishi schreef:Schone heeft ons nu al flink wat punten opgeleverd... kunnen we van Matavz niet zeggen!
Ik verwacht ook niet dat Matavz jullie flink wat punten heeft opgeleverd.

Hier trouwens de stats van Matavz bij PSV:
97 duels, 44 goals en 18 assists
Kan er inderdaad niets van :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 07, 2014 12:39 pm

Baseman schreef: Hij past niet bij PSV, heeft het niet waar kunnen maken en wordt desondanks met winst verkocht. Geen fantastische transfer, maar zeker wel een goede.
Dat lijkt me wel. :biggthumpup.gif:

Je hebt mijn vraag van voorheen trouwens mooi omzeild, gozer! 2nd attempt: wat zou je met Brands doen wanneer je de nieuwe AD van psv zou worden? :hypocrite.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr feb 07, 2014 12:46 pm

Baseman schreef: Hier trouwens de stats van Matavz bij PSV:
Is dat inclusief oefenwedstrijden?

Competitie en beker:

72 wedstrijden - 30 doelpunten

of 63-24 als je alleen de competitie meerekent, en de vraag is dan ook nog hoeveel van die doelpunten beslissend zijn geweest. Zijn niet zulke denderende cijfers hoor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 07, 2014 12:52 pm

Baseman schreef:
Aangezien de bonussen die FC Groningen bij plaatsing van PSV voor de groepsfase van de Champions League (€ 500.000 bij de eerste keer; € 250.000 bij de tweede keer) bij een doorverkoop van Tim Matavz niet meer kunnen worden behaald, is de vergoeding bij een transfer van de Sloveen als volgt bepaald/door FC Groningen uitonderhandeld
Dus omdat Groningen contractueel vastgelegde bonussen misloopt, wordt een nieuwe vergoeding uitonderhandeld?
Tuurlijk :smallgrin.gif:
Nou, het lijkt me niet dat dat nu nog moet worden/is uitonderhandeld. Maar als je prestatiebonussen afspreekt die over de komende 3/4 jaar gaan, dan lijkt het me logisch dat er ook iets wordt afgesproken voor het geval dat Matavz weer binnen de kortste keren wordt verkocht (waardoor je als Groningen kunt fluiten naar de prestatiebonussen).

Ik zeg ook niet dat dit een betrouwbare bron is. Het is zomaar een bron.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 07, 2014 1:24 pm

Raymon schreef:
Baseman schreef: Hier trouwens de stats van Matavz bij PSV:
Is dat inclusief oefenwedstrijden?

Competitie en beker:

72 wedstrijden - 30 doelpunten

of 63-24 als je alleen de competitie meerekent, en de vraag is dan ook nog hoeveel van die doelpunten beslissend zijn geweest. Zijn niet zulke denderende cijfers hoor.
Dat zijn ongeveer dezelfde cijfers als van Sightorsson. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 07, 2014 1:29 pm

Die heeft alleen wel beslissendere goals gemaakt dan Matavz.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 07, 2014 1:56 pm

PSV-kassa blijft rinkelen: ‘Maar je hoopt dat we eerst prijzen winnen’

PSV heeft het bijzonder lastig in de Eredivisie. Misschien mede door het feit dat diverse topspelers zijn verkocht, maar daardoor kan de clubleiding wel uitstekende cijfers overleggen. Tim Matavz is de volgende die de deur uitwandelt; een transfer van de Sloveen naar Rubin Kazan is zo goed als afgerond. Matavz vertrekt voor circa acht miljoen euro en dat maakt dat er van het basisteam van vorig seizoen voor 55 miljoen euro aan spelers is verkocht.
“En ook van het huidige basisteam zal het niet ingewikkeld zijn om op termijn veel spelers goed door te verkopen”, laat technisch directeur Marcel Brands optekenen in het Algemeen Dagblad. De sportbestuurder noemt Memphis Depay, Jetro Willems, Santiago Arias, Adam Maher, Jeffrey Bruma en Luciano Narsingh bij naam.

“Maar laat duidelijk zijn: je hoopt natuurlijk dat PSV eerst zelf profiteert van hun aanwezigheid en prijzen wint”, aldus Brands. Dat lijkt er dit seizoen niet meer in te zitten. PSV won woensdag weliswaar met 1-2 van SC Cambuur-Leeuwarden, maar op de ranglijst staat de ploeg van trainer Phillip Cocu zevende op vijftien punten achter koploper Ajax.
Zoals iemand op PN vaststelt: Brands is geen TD maar een spelersmakelaar. In combinatie met een zwakke trainer dodelijk.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 07, 2014 2:07 pm

Cocu onder curatele:
PSV: Hiddink gaat tot einde van het jaar technische staf ondersteunen

Hoofdcoach Phillip Cocu heeft in overleg met de directie van PSV besloten Guus Hiddink te vragen om de bestaande contacten te intensiveren. Hiddink heeft zich bereid gevonden om tot het eind van dit seizoen op regelmatige basis de technische staf te ondersteunen. Dat heeft Cocu vrijdagmiddag gezegd tijdens zijn wekelijkse persgesprek

www.psv.netwerk.to
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 07, 2014 2:13 pm

Dat is het begin van het einde. In de ogen van de spelersgroep is Cocu nu niet meer geloofwaardig.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 07, 2014 2:20 pm

Hoofdtrainer van topclub krijgt adviseur: da's tot daar aan toe. Dat Cocu dat dan ook nog uitspreekt. :excited.gif:

Men wil Cocu van alle kanten helpen. Normaliter lig je er met zo'n seizoen allang uit. Nu mag Hiddink goede raad geven. Vraag is of Cocu daar überhaupt mee geholpen is. Het trainersvak lijkt er bij hem gewoon niet in te zitten. Beschaafde man, tikkie kwetsbaar en naief. Had lekker een jeugdelftal moeten pakken of in Barcelona terrasjes gaan bevolken. Ik snap die lui soms niet: je hebt tig jaar met trainers te maken gehad, dan weet je toch instinctief wel of je dat in je hebt of niet?!

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 07, 2014 2:23 pm

Hahahahahahahaha wat droeftoeters. Hopelijk kan Guus ze wat tips geven voor morgen!
IK GELOOF!!!!!!

DelToro

PSV

Bericht door DelToro » vr feb 07, 2014 2:29 pm

wimpey schreef:Hoofdtrainer van topclub krijgt adviseur: da's tot daar aan toe. Dat Cocu dat dan ook nog uitspreekt. :excited.gif:

Men wil Cocu van alle kanten helpen. Normaliter lig je er met zo'n seizoen allang uit. Nu mag Hiddink goede raad geven. Vraag is of Cocu daar überhaupt mee geholpen is. Het trainersvak lijkt er bij hem gewoon niet in te zitten. Beschaafde man, tikkie kwetsbaar en naief. Had lekker een jeugdelftal moeten pakken of in Barcelona terrasjes gaan bevolken. Ik snap die lui soms niet: je hebt tig jaar met trainers te maken gehad, dan weet je toch instinctief wel of je dat in je hebt of niet?!
Snap wel dat hij het probeert. Heeft een rijke carriere gehad, waarin hij bijna altijd aanvoerder van zijn ploeg is geweest. Dat wordt je niet zomaar, vooral niet bij een internationale topclub als Barcelona.

Als je dan stopt met actief voetballen is het trainerschap een logische keuze. Lekker rustig beginnen bij de jeugd, waar iedereen enorm tegen je opkijkt en er nauwelijks druk is. Dan krijg je er vanzelf zin in.

Dat het hem uiteindelijk tegen zou zijn gevallen geloof ik zeker, maar dat hij de gok heeft gewaagd snap ik best.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 07, 2014 2:30 pm

De zucht naar adrenaline, Willem. Die mannen missen de topsport op het hoogste niveau.

Natuurlijk is Cocu er niet mee geholpen. PSV ook niet, denk ik. Eén keer per week, dat stelt niets voor. Bovendien is het seizoen toch al verloren. Dit is meer een egotrip van HB Guus, alle camera's staan straks op hem gericht.

Als Cocu dit zelf bedacht heeft, is hij nog ongeschikter voor zijn baan dan ik had gedacht. Iemand komt hem helpen, kan het triester? Ik neem dan ook aan dat dit idee van de leiding komt. Bedoeling: een wit voetje halen bij de achterban. Je ziet het al op PN: iedereen laaiend enthousiast dat Guus naar huus komt voor die drie maanden.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 07, 2014 2:48 pm

LucaS schreef:Cocu onder curatele:
PSV: Hiddink gaat tot einde van het jaar technische staf ondersteunen

Hoofdcoach Phillip Cocu heeft in overleg met de directie van PSV besloten Guus Hiddink te vragen om de bestaande contacten te intensiveren. Hiddink heeft zich bereid gevonden om tot het eind van dit seizoen op regelmatige basis de technische staf te ondersteunen. Dat heeft Cocu vrijdagmiddag gezegd tijdens zijn wekelijkse persgesprek

http://www.psv.netwerk.to
Zal dus never nooit meer overwicht hebben. In ieder geval niet bij psv. Hopeloze zaak. Vrijwillig opstappen, zit niets anders op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 07, 2014 2:51 pm

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit iets oplevert.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr feb 07, 2014 3:07 pm

Het begin van het einde.

Idd wat eerder al geschreven is. Een goede aanvoerder en leider geweest, maar ongeschikt als hoofdtrainer. Dat kon je al zien toen hij interim was na Rutten. Daar veranderd een jaartje A1 weinig aan. Wat dat betreft zie ik parallellen met Ruud Gullit. Ook een goede leider en aanvoerder, maar ongeschikt als hoofdtrainer.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 07, 2014 3:11 pm

Dit is PR. Deze actie zet Brands even uit de wind.

Verschil in perceptie valt wel op. Hier vindt iedereen het een vreemde zet, op PN zijn ze dolenthousiast. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat wij het bij het rechte eind hebben. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 07, 2014 3:24 pm

Wat een hopeloos geval is het ook.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie