PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 11:43 pm

Denk het ook, Peter.
Leiding PSV piekert niet over wegzenden Cocu


EINDHOVEN - De directie van PSV peinst er niet over om trainer Phillip Cocu na de teleurstellende resultaten van dit seizoen weg te zenden.Technisch manager Marcel Brands beaamt dat de cijfers slecht zijn. "Natuurlijk hadden we op meer gehoopt. Toch is er geen reden om op dit moment iets aan de staf te veranderen", zegt Brands. Op dit moment is het doel van PSV om zich te kwalificeren voor Europees voetbal in het komend seizoen.
ED

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 04, 2014 12:01 am

Hoe zit het ook al weer, als het bestuur in zware tijden zijn steun uitspreekt voor de zittende trainer...?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 12:15 am

Inderdaad, Cees. Op een gegeven moment staat Brands voor de keuze: Cocu eruit of hij.

Ik sluit niet uit dat Cocu 'de eer aan zichzelf houdt'. Uiteraard in ruil voor oprotpremie.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di feb 04, 2014 9:00 am

Ik verwacht niet dat Cocu 'zomaar' opstapt, hij zal sowieso het seizoen willen afmaken.
Die tijd zal hij ook wel krijgen.

Mochten de resultaten en het spel echter niet duidelijk verbeteren, dan lijkt een afscheid na dit seizoen mij onafwendbaar.
Dat zou doodzonde zijn gezien de verdiensten van Cocu voor PSV, maar dan is hij er blijkbaar (nog?) niet klaar voor.

Achter de schermen rommelt het in ieder geval, een afscheid van Brands na dit seizoen komt steeds dichterbij.
Qua verkoop uitstekend gepresteerd, qua bouwen aan een stabiel team onvoldoende.
Dat ligt niet alleen aan hem, maar hij is wel verantwoordelijk.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 04, 2014 9:14 am

Wimpey heeft het al vaak genoeg gezegd maar die Brands is gewoon totaal ongeschikt. Als je ziet wat hij aankoopt... Lijkt een beetje op het City van 2 jaar geleden. Kopen zonder een bepaald doel. Brands heeft spelers gekocht die individueel aardig kunnen voetballen maar zich niet ondergeschikt kunnen maken aan het team.

Maher had bij AZ een redelijk vrije rol, Ruiz bij Twente ook, Schaars hangt de Pirlo uit, Bruma en Rekik spelen allebei de leiders van de verdediging, Willems denkt dat hij de nieuwe Marcelo is en Park moet opeens centraal op het middenveld spelen terwijl hij daar nooit heeft gespeeld... Logisch dat Philip hier niks mee kan...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 04, 2014 9:31 am

Rishi schreef: Brands is gewoon totaal ongeschikt.
Brands is vooral met z'n eigen stekkie bezig en speelt in op het sentiment van de doorsnee fan die niet verder kijkt dan z'n neus lang is. Op de trappen van het stadhuis roepen dat ze Mertens en Strootman hebben gekocht. De prestigestrijd met het gehate 020 'winnen' door Maher en Narsingh aan te trekken. De versleten Van Bommel terug halen.

De ene na de andere trainer bijt z'n tanden stuk op de ene na de andere totaal onevenwichtige selectie, die gewoon kwalitatief matig is. En Brands mag vrolijk blijven aanmodderen. De aanwezigheid van Sanders helpt natuurlijk ook niet. De vis stinkt daar echt aan de kop.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di feb 04, 2014 9:53 am

wimpey schreef:Brands is vooral met z'n eigen stekkie bezig en speelt in op het sentiment van de doorsnee fan die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.
Brands heeft wel te maken met de eisen van VDL en Philips, die renteloze leningen zijn versterkt onder bepaalde voorwaarden.
Maar binnen zijn bandbreedte had hij betere keuzes moeten maken.
De prestigestrijd met het gehate 020 'winnen' door Maher en Narsingh aan te trekken.
Dit is echt onzin.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 04, 2014 10:00 am

Baseman schreef:
De prestigestrijd met het gehate 020 'winnen' door Maher en Narsingh aan te trekken.
Dit is echt onzin.
psv had Wijnaldum en Toivonen voor de 10. Waarom dan Maher halen? :confused.gif: Lekkere investering trouwens. :excited.gif: Speelt en gedraagt zich als iemand in de vroege pubertijd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 10:09 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Brands is vooral met z'n eigen stekkie bezig en speelt in op het sentiment van de doorsnee fan die niet verder kijkt dan z'n neus lang is.
Brands heeft wel te maken met de eisen van VDL en Philips, die renteloze leningen zijn versterkt onder bepaalde voorwaarden.
Maar binnen zijn bandbreedte had hij betere keuzes moeten maken.
De prestigestrijd met het gehate 020 'winnen' door Maher en Narsingh aan te trekken.
Dit is echt onzin.
Onzin? Prestige had er niets mee te maken?

Brands heeft de 'eisen van VDL en Philips', wat die ook mogen inhouden, geaccepteerd. Het geeft geen pas dan de verantwoordelijkheid af te schuiven. Hij wordt vorstelijk betaald, juist omdat hij verantwoordelijkheid draagt.

Maar we zijn het snel eens, denk ik. Brands moet blijven! :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 04, 2014 10:13 am

Waar kan ik tekenen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 10:26 am

Wat moet ik uberhaupt onder die eisen verstaan? Ik neem aan dat de sponsors graag een uitgebalanceerde selectie zien. Dat is hem niet gelukt.

Als ze Cocu er uit zetten dan is het logischerwijs ook gedaan met Brands. Je kunt niet aan de gang blijven met het aanstellen van trainers. Maar van mij mag Brands blijven hoor. Geen enkel probleem.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 04, 2014 1:47 pm

In de VI: PSV zet vol in op de jeugdopleiding :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di feb 04, 2014 1:47 pm

Je kunt ook niet aan de gang blijven met het aanpassen van je doelstelling en toch gebeurt het. Je vraagt je dus af op welke basis je nog wil afrekenen?

2011:
PSV moet kampioen worden

2012:
PSV moet kampioen worden

September 2013:
Kampioen worden is niet de primaire doelstelling. Europese ervaring door zoveel mogelijk wedstrijden in Europa te spelen en zo lang mogelijk mee doen om de titel. Al wordt een titel wel tijd.

Januari 2014:
Europees voetbal halen is de primaire doelstelling.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 04, 2014 2:04 pm

Rishi schreef:In de VI: PSV zet vol in op de jeugdopleiding :drecul.gif:
Window dressing he. Je haalt de doelstelling (weer) niet, dus leg je elders de nadruk op. Het komt nu wel zo over dat psv de doelstelling niet haalt door de kinderziektes die het accent leggen op de opleiding met zich mee brengt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » di feb 04, 2014 2:10 pm

Waarom Europees halen een doelstelling is weet ik niet. Wanneer ze zich plaatsen voor de EL doen ze er alles aan om er zo snel mogelijk weer uit geknikkerd te worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 04, 2014 2:34 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:In de VI: PSV zet vol in op de jeugdopleiding :drecul.gif:
Window dressing he. Je haalt de doelstelling (weer) niet, dus leg je elders de nadruk op. Het komt nu wel zo over dat psv de doelstelling niet haalt door de kinderziektes die het accent leggen op de opleiding met zich mee brengt.
Ik ben echt benieuwd naar het artikel!
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 2:56 pm

Raymon schreef:Waarom Europees halen een doelstelling is weet ik niet. Wanneer ze zich plaatsen voor de EL doen ze er alles aan om er zo snel mogelijk weer uit geknikkerd te worden.
Ze hebben er alleen maar last van! :hypocrite.gif:

Wat Cocu betreft: je carrière zal maar afhangen van de prestaties van knulletjes als Maher, Willems, Depay of Bruma. :aai.gif:

Ze houden elkaar vast bij PSV en zijn collectief in de ontkenningsfase. Ze zien niet wat wij wel zien: dit gaat niet meer werken.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » di feb 04, 2014 4:21 pm

Aanvaring op De Herdgang: Bruma scheldt PSV-fans uit voor 'mongolen'
Dinsdag, 4 februari 2014 om 16:17
Dinsdagmorgen is er een aanvaring geweest tussen supporters van PSV en verdediger Jeffrey Bruma. Dat melden Omroep Brabant en Eindhovens Dagblad-verslaggever Rik Elfrink in de middag. PSV trainde besloten in aanloop naar de uitwedstrijd tegen SC Cambuur-Leeuwarden van woensdagavond. Vijf supporters besloten alsnog de aandacht te trekken van de spelers.
/
Het kwintet zou met een megafoon naar De Herdgang zijn gegaan. Eén van hen daarbij riep volgens de regionale radio- en televisiezender dat er wat minder gelachen moest worden tijdens de training en dat er betere resultaten behaald moesten worden. Dat schoot Bruma in het verkeerde keelgat: de verdediger zocht de fans op en zou hebben gezegd dat ze ‘hun bek moesten houden’ en dat het ‘mongolen’ waren.
Joshua Brenet zou zich eveneens in het conflict hebben gemengd en de supporters verweten hebben dat zij geen verstand van voetbal hebben. Ernest Faber, assistent van trainer Phillip Cocu bij het eerste elftal, trad vervolgens op als bemiddelaar. Na afloop van het incident boden drie PSV’ers hun excuses aan bij de supporters: Memphis Depay, aanvoerder Georginio Wijnaldum en Jetro Willems.
VZ

:biggrin.gif: Zeg het ze, Jeffrey!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 4:28 pm

Haha, bij dit soort berichtjes is het zo leuk als je visueel bent ingesteld. Hier zit echt een mooi Jiskefet filmpje in. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 4:31 pm

Ook leuk dat ánderen hun excuses gaan aanbieden. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 04, 2014 4:35 pm

Willems is de 3e aanvoerder? :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di feb 04, 2014 4:52 pm

Supporters die met megafoon naar besloten training gaan? :confused.gif:

Ik kan Bruma hier eerlijk gezegd niet helemaal ongelijk geven.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 04, 2014 5:01 pm

Ik snap het ook wel. Malloten joh. Mag ook een keer gezegd worden. Moeten ze niet meteen gaan janken.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 5:02 pm

Waarom bieden de spelers dan hun excuses aan? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » di feb 04, 2014 5:06 pm

Mongolen die hun bek moeten houden, zo ga je blijkbaar met de mensen om die mede je 9 ton per jaar ophoesten, Suporters die je niet voor alles uitmaken maar gewoon roepen dat je wat minder moet lopen lachen en wat beter je best moet doen.

Het zal wel aan mij liggen, nee eigenlijk niet die Bruma moet zijn ogen uit zijn kop schamen.
YNWA

Plaats reactie