PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Dit PSV mist gif, slopers en een echte afmaker. Matavz is veruit de beste spits, maar die kan alleen presteren als de andere tien ook functioneren. Dat is hier duidelijk niet het geval. Er zijn vijf spelers die het niveau voor de Nederlandse top hebben. Zoet, Wijnaldum, Narsingh, Park en Matavz. Huurling Ruiz kan het niveau ook aan, maar brengt te weinig voor de hoge investering die Brands onverantwoord deed. Rekik, Depay en Maher zijn talentjes, die vooral heel hard moeten werken aan hun nederigheid. Hendrix komt er wel. Bakkali moet eerst maar een seizoen aan Heerenveen of Groningen worden verhuurd en de rest is het citeren van de naam niet eens waard.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Maar daar staat tegenover dat RKC Van Peppen niet meer heeft.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Eigenlijk neemt de club een loopje met de groep. Eigenlijk kun je het niet maken om zoveel talenten stil te zetten in hun ontwikkeling, die hebben recht op een goede trainer.wimpey schreef:Lijkt me exit-Cocu (en Brands). Die groep neemt een loopje met de trainer.
Je kunt ze allicht zelf heel veel verwijten, maar als elke speler zijn niveau niet haalt en ze allemaal slechter spelen na een half jaar deze trainer dan voor een half jaar training van hem, dan moet je naar de trainer kijken. Het is ook niet gewoon een kwestie van dat de klad er even in zit of dat het elftal een overwinning en vertrouwen nodig heeft. Nee, er zit geen lijn in, spelers weten niet wat ze moeten doen, maar moeten zelf wat verzinnen nadat ze de bal hebben aangenomen, spelers lopen elkaar in de weg en botsen tegen elkaar op. Zoals Adriaanse zegt, dat is trainbaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Mensen die het (grote) talent niet hebben kun je weinig verwijten. De gebreken van Bruma, Maher, Willems e.c. vallen dit seizoen niet 'zomaar' spontaan uit de lucht. Tenminste, voor mensen die wat verder kijken dan hun neus lang is en over de waan van het moment heen kijken...Le T. schreef: Je kunt ze allicht zelf heel veel verwijten,
Bij psv ontbreekt (al jaren) de heldere visie en de eenheid van denken en handelen. En complementaire kwaliteiten. Rutten en Advocaat zijn bewezen trainer: ook zij strandden. Vraag is of Co Adriaanse psv aan de praat zou krijgen. Bij een vergelijkbaar jong Ajax strandde hij als trainer.
PSV heeft een lastige groep, lijkt me. Er lopen wat eikeltjes in rond. Maher gisteren die niet begreep waarom hij gewisseld werd, want hij speelde best goed...
Cocu is - in de periode- Brands - al de derde trainer die het niet aan de praat krijgt, na Rutten en Advocaat. Dan is er méér aan de hand. Brands scout geen team, hij scout spelers die hij denkt met winst te kunnen verkopen.
De spelers worden ook overschat, vind ik. Zo bijzonder is het allemaal niet.
Natuurlijk zou een absolute toptrainer er meer van kunnen maken. Maar die zou ook meteen de helft van de selectie eruit trappen.

Cocu is - in de periode- Brands - al de derde trainer die het niet aan de praat krijgt, na Rutten en Advocaat. Dan is er méér aan de hand. Brands scout geen team, hij scout spelers die hij denkt met winst te kunnen verkopen.
De spelers worden ook overschat, vind ik. Zo bijzonder is het allemaal niet.
Natuurlijk zou een absolute toptrainer er meer van kunnen maken. Maar die zou ook meteen de helft van de selectie eruit trappen.
Nee, hij strandde niet zozeer als trainer als wel als slijmbal. Wat was het ook alweer? 1 punt achter de kop en wat was het puntentotaal? Vraag me af of De Boer er wel eens beter voor heeft gestaan.wimpey schreef:Bij psv ontbreekt (al jaren) de heldere visie en de eenheid van denken en handelen. En complementaire kwaliteiten. Rutten en Advocaat zijn bewezen trainer: ook zij strandden. Vraag is of Co Adriaanse psv aan de praat zou krijgen. Bij een vergelijkbaar jong Ajax strandde hij als trainer.
Volgens mij moet je zo'n jonge ploeg zoveel mogelijk voorkauwen, dat geeft ze houvast en als ze in elke situatie meteen weten wat ze moeten doen, dan kunnen ze ook werklust tonen en levert dat ook op. Als je verkeerd staat kun je wel achter de bal aanlopen, maar dan ben je telkens te laat en dan dooft het vuur na een paar keer vanzelf. Dan lijkt mij dat je voor die groep zo'n hork van een controlfreak moet hebben. Niet een trainer van het type "de spelers moeten het zelf zien". Dus Advocaat is dan niet zo geschikt, Rutten heeft het maar bij één club laten zien. Adriaanse is wel een trainer van het soort dat dit PSV goed zou kunnen gebruiken, of hij dan zelf ook de ideale kandidaat is, is een ander verhaal.
1e seizoen was niet veel soeps en in het 2e seizoen kwam daar meteen Celtic-thuis overheen. Dan wordt de lucht dun voor een trainer van een topclub. Het is geschiedvervalsing om te beweren dat Adriaanse het als trainer van Ajax geweldig deed.Le T. schreef: Nee, hij strandde niet zozeer als trainer als wel als slijmbal. Wat was het ook alweer? 1 punt achter de kop en wat was het puntentotaal? Vraag me af of De Boer er wel eens beter voor heeft gestaan.
Misschien kauwt Cocu het wel geweldig voor: weten wij veel... Het ontbreekt daar aan van alles: Brands heeft een schots en scheef in elkaar getimmerde selectie neergezet, gehypt talent overschat zichzelf en dan ook nog een rookie voor de groep.Volgens mij moet je zo'n jonge ploeg zoveel mogelijk voorkauwen, dat geeft ze houvast en als ze in elke situatie meteen weten wat ze moeten doen, dan kunnen ze ook werklust tonen en levert dat ook op.
Klopt, maar hij had al wel een enorme puinhoop gesaneerd, en was aan het bouwen. Maar er worden nog wel eens wisselende maten aangelegd, een vriendje van de Telecruijff was met dezelfde resultaten en spel opgehemeld.wimpey schreef:1e seizoen was niet veel soeps en in het 2e seizoen kwam daar meteen Celtic-thuis overheen. Dan wordt de lucht dun voor een trainer van een topclub. Het is geschiedvervalsing om te beweren dat Adriaanse het als trainer van Ajax geweldig deed.Le T. schreef: Nee, hij strandde niet zozeer als trainer als wel als slijmbal. Wat was het ook alweer? 1 punt achter de kop en wat was het puntentotaal? Vraag me af of De Boer er wel eens beter voor heeft gestaan.
Nee, dat doe hij niet. Misschien probeert hij het wel, maar het is duidelijk te zien dat het hem niet lukt.Misschien kauwt Cocu het wel geweldig voor: weten wij veel... Het ontbreekt daar aan van alles: Brands heeft een schots en scheef in elkaar getimmerde selectie neergezet, gehypt talent overschat zichzelf en dan ook nog een rookie voor de groep.
De positie van Adriaanse was niet langer houdbaar. De spelers sprongen een gat in de lucht toen hij eruit gekinkeld werd.
Zijn fout was dat hij het eerste jaar per se wilde aantonen dat hij wel degelijk toptalenten had opgeleid. Kwam hij aanzetten met Bobson, Hosé, Cruz, Van der Gun en nog wat van die klunzen. Tegen de tijd dat hij erachter kwam dat hij het met die jongens niet ging redden, was zijn krediet op.
Adriaanse heeft doodgewoon gefaald bij Ajax. De druk was te hoog voor hem.
Zijn fout was dat hij het eerste jaar per se wilde aantonen dat hij wel degelijk toptalenten had opgeleid. Kwam hij aanzetten met Bobson, Hosé, Cruz, Van der Gun en nog wat van die klunzen. Tegen de tijd dat hij erachter kwam dat hij het met die jongens niet ging redden, was zijn krediet op.
Koeman haalde toch echt beduidend meer uit exact dezelfde groep dan Adriaanse deed. Prima trainer verder hoor... Ik vind hem ook een interessante en welbespraakte man.Le T. schreef: Klopt, maar hij had al wel een enorme puinhoop gesaneerd, en was aan het bouwen. Maar er worden nog wel eens wisselende maten aangelegd, een vriendje van de Telecruijff was met dezelfde resultaten en spel opgehemeld.
Hij is 65+. Ik denk niet dat hij het zichzelf aan moet doen om nog met figuren als Depay, Bruma, Maher en Willems aan de slag te gaan. Of met zo'n Clasie. Ik denk dat Adriaanse zich enkel kapot zou ergeren.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Nee, een vriendje van Cruijff was (ook) niet opgehemeld met dezelfde resultaten. Ik meen me ter herinneren dat we twee thuiswedstrijden achter elkaar verloren (1 -toen- traditioneel van PSV, maar ook van NAC of NEC), tegen een andere laagvlieger uit gelijk hadden gespeeld en thuis met bloed, zweet en tranen met zijn 10-en van Twente wonnen; en dat toen de maat vol was. Het voetbal was niet goed. De opvolgende resultaatstrainer Koeman had een andere (overigens ook allesbehalve Ajax-waardige) spelopvatting, maar wist daarmee wel prijzen te winnen. Maar dat een Cruijffadept langer de hand boven hoofd zou zijn gehouden (na eerder al de ontluisterende nederlaag en uitschakeling tegen en door Celtic. Voor de CL) laat staan opgehemeld, is een gotspe.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Ach nu doet De Boer hetzelfde met talenten als Van Rhijn, Lukoki en nog meer van dat verdriet. Hij haalt er net iets meer uit vanwege een falende concurrentie, maar speltechnisch ontloopt het elkaar niks.Yopi schreef:De positie van Adriaanse was niet langer houdbaar. De spelers sprongen een gat in de lucht toen hij eruit gekinkeld werd.
Als je met AZ en Willem 2 zo kan presteren, dan ben je een bovengemiddelde trainer.
Whitey on the moon.
Ja, nét iets meer.GangstaRiB schreef: Ach nu doet De Boer hetzelfde met talenten als Van Rhijn, Lukoki en nog meer van dat verdriet. Hij haalt er net iets meer uit vanwege een falende concurrentie, maar speltechnisch ontloopt het elkaar niks.

Wanneer je als rookie met Ajax, na 7 jaar nix, 3 keer op rij kampioen wordt niet...Als je met AZ en Willem 2 zo kan presteren, dan ben je een bovengemiddelde trainer.

Stevens werd met RJC 2e, Foppe met H'veen ook. Stevie Mac werd met Twente kampioen. Een piek hebben zoveel trainers. Diepe dalen kennen de meesten ook.
Ik ontken trouwens niet dat Adriaanse een prima trainer is. Wél dat ie voor Ajax de juiste man was destijds.
-
Ik ontken ook niet dat FdB een slechte coach is.wimpey schreef:Ja, nét iets meer.GangstaRiB schreef: Ach nu doet De Boer hetzelfde met talenten als Van Rhijn, Lukoki en nog meer van dat verdriet. Hij haalt er net iets meer uit vanwege een falende concurrentie, maar speltechnisch ontloopt het elkaar niks.![]()
Wanneer je als rookie met Ajax, na 7 jaar nix, 3 keer op rij kampioen wordt niet...Als je met AZ en Willem 2 zo kan presteren, dan ben je een bovengemiddelde trainer.![]()
Stevens werd met RJC 2e, Foppe met H'veen ook. Stevie Mac werd met Twente kampioen. Een piek hebben zoveel trainers. Diepe dalen kennen de meesten ook.
Ik ontken trouwens niet dat Adriaanse een prima trainer is. Wél dat ie voor Ajax de juiste man was destijds.
Echter, de rust die FdB gegund is zou in andere jaren misschien ook wel goed gewerkt hebben voor andere trainers. Zeker trainers die van te voren weten dat ze het met talenten moeten doen omdat hun voorganger al het geld verbrast heeft.
Whitey on the moon.
Onzin, als het bestuur hem wil houden dan houden ze hem. De wil ontbrak.Yopi schreef:De positie van Adriaanse was niet langer houdbaar.
Winter en Witschge misschien, de een teveel waterdrager om tot leider gebombardeerd te worden, zie Park, en de ander moest wijken voor een talent. Spelers baalden wel eens van het hard trainen, maar menigeen zag ook wel dat dat goed was, dat wil niet zeggen dat alle restjes van de patatgeneratie er ook zo over dachten.De spelers sprongen een gat in de lucht toen hij eruit gekinkeld werd.
Van der Gun was best een aardige voetballer, had als hij niet zo vaak geblesseerd was best kunnen uitgroeien tot het niveau Pienaar. Bobson had best talent, Van Basten haalde hem nog bij het Nederlands elftal toen al veel duidelijker was dat hij niet alles uit zijn talent ging halen. Maar zo'n Van Basten werd dan wel met open armen binnengehaald.Zijn fout was dat hij het eerste jaar per se wilde aantonen dat hij wel degelijk toptalenten had opgeleid. Kwam hij aanzetten met Bobson, Hosé, Cruz, Van der Gun en nog wat van die klunzen. Tegen de tijd dat hij erachter kwam dat hij het met die jongens niet ging redden, was zijn krediet op.
Voor het bestuur, en voor de een is de druk altijd hoger dan voor de ander.Adriaanse heeft doodgewoon gefaald bij Ajax. De druk was te hoog voor hem.
En De Boer krijgt bijna helemaal geen kritiek als hij na 3 jaar hameren op het systeem en dat hij daar naartoe werkt en spelers daarom eruit mikken op het moment supreme, als die stap omhoog in Europa voor het oprapen ligt, kick and rush gaat spelen met 11 tegen 10 met een miskoop van een verdediger in de spits.... Hij krijgt ook nauwelijks kritiek voor de te slechte jeugdspelers die hij maar bleef opstellen, laat staan voor de kneuzenkermis die hij erbij heeft gekocht.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nee, een vriendje van Cruijff was (ook) niet opgehemeld met dezelfde resultaten. Ik meen me ter herinneren dat we twee thuiswedstrijden achter elkaar verloren (1 -toen- traditioneel van PSV, maar ook van NAC of NEC), tegen een andere laagvlieger uit gelijk hadden gespeeld en thuis met bloed, zweet en tranen met zijn 10-en van Twente wonnen; en dat toen de maat vol was. Het voetbal was niet goed. De opvolgende resultaatstrainer Koeman had een andere (overigens ook allesbehalve Ajax-waardige) spelopvatting, maar wist daarmee wel prijzen te winnen. Maar dat een Cruijffadept langer de hand boven hoofd zou zijn gehouden (na eerder al de ontluisterende nederlaag en uitschakeling tegen en door Celtic. Voor de CL) laat staan opgehemeld, is een gotspe.
Nee, de benadering van trainers en de argumenten daarbij is nogal selectief, om het aardig te zeggen.
Dat was natuurlijk veel beschamender dan Adriaanse die de rotzooi van Cruijff's Wouters had opgeruimd en een tactische misser had helemaal aan het begin van het seizoen. Trainers buiten de gunstelingenzone van Cruijff mogen de rotzooi van diens mislukte discipelen opruimen, zodra er dan weer met eer gestreken kan worden moet er een vriendje van Cruijff komen. Geen greintje krediet voor de schoonmakers, even wachten tot ze zover zijn dat een Cruijffkluns een goed startpunt heeft en dan begint de aanval van de Telegraaf.
Koeman is/was tactisch wel degelijk, maar ook iemand bij wie de sfeer in de spelersgroep steeds slechter wordt. En hij had het natuurlijk makkelijk, een elftal van Adriaanse overnemen is wat makkelijker dan een van Wouters of Van Basten.wimpey schreef:Koeman haalde toch echt beduidend meer uit exact dezelfde groep dan Adriaanse deed. Prima trainer verder hoor... Ik vind hem ook een interessante en welbespraakte man.
Ik vraag me ook af of hij het vuur nog heeft. Ook heb ik het idee dat hij het een beetje kwijt is, teveel gericht is geraakt op rommelen met beperkte spelers, zijn commentaren getuigden van steeds meer van een bescheiden perspectief. Ajax had zijn magnum opus moeten worden, toen was hij op zijn piek.Hij is 65+. Ik denk niet dat hij het zichzelf aan moet doen om nog met figuren als Depay, Bruma, Maher en Willems aan de slag te gaan. Of met zo'n Clasie. Ik denk dat Adriaanse zich enkel kapot zou ergeren.
Maar goed. Waar het mij om ging is dat je met jonge talentvolle selecties van tegenwoordig beter een hork van een controlfreak als trainer kunt hebben die de spelers wel eens vervloeken, dan zo'n ouderwetse trainer of omhooggevallen ex-international die vindt dat de spelers het zelf zo onderhand moeten zien. De Boer, met al zijn tekortkomingen, is wel zo'n trainer, Cocu blijkbaar niet.
Het werd ze ook makkelijk gemaakt want de prestaties ontbraken.Le T. schreef: Onzin, als het bestuur hem wil houden dan houden ze hem. De wil ontbrak.
En als ik dan lees dat Zlatan zegt dat Adriaanse niet met de spelers communiceerde... Tja, daar ga je dan met je 'alles voorkauwen'.
Zijn tijd als trainer lijkt me passé. Ik blijf hopen op dat voetbal-analitische programma op de Nederlandse buis. Met Adriaanse als 'main analyst'. Hij ziet het spel en kan zijn bevindingen duidelijk verwoorden. Wanneer je hem dan niet omringt door figuren als de fam. Mulder, dan kan hij ononderbroken zijn verhaal duidelijk over de bühne brengen. Dat zou dan het eerste voetbalprogramma zijn waarvoor ik thuis zou blijven.
Alleen Witschge en Winter, ja vast.
En zo waren er meer.

Chivu kon Adriaanse ook niet uitstaan. Dat viel te lezen in zijn biografie.Zlatan in zijn biografie schreef:Ik had al gehoord dat hij een soort Gestapo was, maar dat het zo erg was...
En zo waren er meer.