Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Toppie

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » do aug 09, 2018 7:19 pm

Ze vliegen terug met Ryan air :smallgrin.gif:

4-0 :drecul.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 7:21 pm

Commentator:

"4-0. en nu dreigt toch wel serieus de Europese uitschakeling." :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2018 7:22 pm

InnerHarbour schreef:
LucaS schreef:Zo hey, het nederlandse voetbal stelt echt niets meer voor
Hoe lang zeg ik dat nu al niet tegen je. :hypocrite.gif:
Je vergeet alleen altijd te vermelden dat Ajax en PSV uitzonderingen zijn
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 7:27 pm

Zoals IH nog weleens geneigd is mijn posts te editen, zal ik de jouwe ff minimaal aanpassen LucaS:

LucaS schreef:Zo hey, het voetbal van feyenoord stelt echt niets meer voor

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 09, 2018 8:25 pm

LucaS schreef:
InnerHarbour schreef:
LucaS schreef:Zo hey, het nederlandse voetbal stelt echt niets meer voor
Hoe lang zeg ik dat nu al niet tegen je. :hypocrite.gif:
Je vergeet alleen altijd te vermelden dat Ajax en PSV uitzonderingen zijn
Nee hoor niet vergeten die horen daar ook bij.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2018 8:27 pm

Nou ging AZ er ook af tegen een ploeg die je nauwelijks nog bij naam kan noemen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 09, 2018 10:43 pm

Ik hoop wel dat ze het vertrouwen in Van Bronckhorst blijven houden! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 10, 2018 7:53 am

De enige die het slechter doen in de top 30 dan Nederland zijn Oostenrijk en Zwitserland.

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

:excited.gif:
Laatst gewijzigd door elliquido op vr aug 10, 2018 9:28 am, 2 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » vr aug 10, 2018 8:48 am

Wat een slachting! Zomeravond-voetballers vs mensen die ergens om ballen.
Zelfde blamage hing Luik ook boven zijn hoofd alleen Ajax haalde de trekker niet over.

Ik zag Feyenoord - PSV en daar zag je al een team met een gebrek aan creativiteit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 10, 2018 8:49 am

InnerHarbour schreef:
Wat edsv betreft geef ik je gelijk. 4 hele punten uit de laatste 10 Europese wedstrijden en de laatste overwinning in 2015.

Ajax doet het in vergelijking met edsv heel aardig. In 2017 zeker.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2018 8:53 am

Ajax staat 29e op de europese puntenranglijst, en als je de punten vanwege het land eraf zou halen nog een stukje hoger. Maar 10 punen onder een ploeg als liverpool bv

Mano

Bericht door Mano » vr aug 10, 2018 8:53 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:
Wat edsv betreft geef ik je gelijk. 4 hele punten uit de laatste 10 Europese wedstrijden en de laatste overwinning in 2015.

Ajax doet het in vergelijking met edsv heel aardig. In 2017 zeker.
Mwoa,
Ajax hangt aan een touwtje of ze horen erbij. 2017 was een uitzondering op een daarvoor slechte reeks.
sterker nog, 2017/2018 deden ze Europees niet eens meer mee.

Wil IH geen gelijk geven maar zijn antwoord zit dichterbij de waarheid dan die van ons :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 10, 2018 8:56 am

Nou dat is dus in het geval van Ajax niet zo. In de reeks van Ajax zit een uitschieter naar boven en een naar beneden.

kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/trank2019

999

Bericht door 999 » vr aug 10, 2018 9:01 am

Makkelijk roepen als je als club elk jaar structureel er honderd of meer miljoenen tegenaan kunt gooien ... De veroorzaker zit bij de UEFA en niet bij de Nederlandse Clubs is mijn mening ...

Er was een tijd dat de landskampioen zich automatisch plaatste voor de CL. Nu met het punten systeem en het gedrocht commercie is dat dus helemaal verstoort.

Zelfs de beker winnaar moet voor een EL plaatsing kwalificatie voorronde(s) spelen ..
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 10, 2018 9:19 am

Grappig hoe Ajacieden 'altijd' roepen dat er zoveel verschil in geld zit tussen de top in Europa en Ajax, be that as it may, weten jullie ook hoe supporters van bij voorbeeld Willem II of ADO zich voelen als het om het landskampioenschap gaat maar volgens mij vinden er dan een hele hoop dat het dan de normaalste zaak van de wereld is dat verschil.
YNWA

Nihad

Bericht door Nihad » vr aug 10, 2018 9:22 am

Uhu.

volgens mij is/was het verschil tussen Ajax en de rest niet het geld, maar de jeugdopleiding en de filosofie erachter.

Ajax heeft tot het Bosman arrest zelden tot nooit grote aankopen gedaan. Al onze grote spelers kwamen uit de jeugd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 10, 2018 9:31 am

Man, Ajax deed in 1972 al grote aankopen met het aantrekken van Jan Mulder.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr aug 10, 2018 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

999

Bericht door 999 » vr aug 10, 2018 9:32 am

Daar gaat het toch niet om, dat voelen de supporters in Engeland net zo goed.Dat verschil nationaal is er altijd geweest, met een verschil dat de topclubs in Nederland vroeger veel meer shopte bij de andere clubs in Nederland.Die dan ook weer konden doorgroeien.

Het gaat om internationaal, dat verschil is helemaal scheef mede door wat de UEFA meende te moet doen om het commercieel gedrocht in stand te houden.En kijk zelfs daar is het nu zo ver dat je bijna elk jaar kan uit tekenen wie de laatste vier gaan worden, meestal die ploegen die er het meeste geld tegenaan gooien.
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » vr aug 10, 2018 9:33 am

Ja, dat was inderdaad een groot succes. :smallgrin.gif:

De geschiedenis leert juist dat Ajax met grote aankopen doorgaans de klap misslaat.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr aug 10, 2018 9:34 am

Dat was niet waarop ik reageerde. Ajax heeft een berg geld meer dan de rest, ook in Europa die supporters zeggen ook, omg wij moeten tegen Ajax die een veel grotere begroting heeft en zomaar twee spelers uit de PL haalt.

Er is verschil in de wereld, soms in je voordeel en soms niet. Ik zou zo zeggen leer ermee leven, City is rijker dan wij meer met goede spelers en de juiste trainer wonnen wij er 3 van de 4 keer van.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr aug 10, 2018 9:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

999

Bericht door 999 » vr aug 10, 2018 9:38 am

22 juli 2018 12:50

Liverpool versterkte zich deze week met de Braziliaan Alisson, die voor een bedrag van 62,5 miljoen euro exclusief bonussen werd overgenomen van AS Roma en daarmee de duurste doelman ter wereld is.

Eerder verkasten ook onder anderen Virgil van Dijk (84 miljoen euro), Naby Keita (56 miljoen euro) en Fabinho (45 miljoen euro) voor hoge bedragen naar de Premier League-club, die het afgelopen jaar in totaal voor circa 280 miljoen euro uitgaf aan nieuwe spelers.

Onderschat
Klopp erkent dat hij de ontwikkeling op de transfermarkt totaal heeft onderschat. "Spelers die een versterking zijn voor je selectie staan niet om de hoek", erkent de Liverpool-coach.

"Je kunt geen doelman van wereldklasse op transfervrije basis halen. Ik kan dus wel zeggen dat we geen grote bedragen willen uitgeven, maar dat zou betekenen dat Liverpool niet succesvol wordt. Dat werkt dus niet."
Sinds vijf jaar geleden zijn de uitgaven van Engelse clubs op het hoogste niveau verdrievoudigd. Waar in de transferzomer van 2012 nog 532 miljoen euro werd uitgegeven, betekende de late overstap van Danny Drinkwater naar Chelsea (transfersom 38 miljoen) dat de teller op 1.54 miljard bleef steken. Dit bevestigt de Premier League op de eigen website.

Transferwindow Uitgaven*
Zomer 2012 532 miljoen
Zomer 2013 685 miljoen
Zomer 2014 880 miljoen
Zomer 2015 933 miljoen
Zomer 2016 1.22 miljard
Zomer 2017 1.54 miljard
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 10, 2018 10:16 am

elliquido schreef:De enige die het slechter doen in de top 30 dan Nederland zijn Oostenrijk en Zwitserland.

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

:excited.gif:
Niet zo vreemd als je de staat van het Nederlandse voetbal ziet.

-Technisch/tactisch in de negentiger jaren blijven hangen
-Weinig goede coaches
-Clubs die ernaar streven om hun begroting sluitend te krijgen door naar het buitenland te verkopen en vooral 'de concurrentie niet sterker te maken'.
-Clubs die dienen als feeder clubs voor de buitenlandse top of als etalage voor investeerders
-Zwakke trainersopleiding, komt weinig uit, opleiders hebben zelf geen visie
-Achterhaalde opleidingen, gebaseerd op de grote rondo; te weinig oog voor combinatie fysiek/techniek
-Verstikkende atmosfeer, steeds dezelfde journalisten en analisten met hun belangen en lijntjes maken elke vorm van innovatie belachelijk en steunen bevriende underachievers.
-Jonge spelers die de Eredivisie zien als speeltuin
-Een falende voetbalbond waar vriendjespolitiek alles bepaalt

Geen wonder dat het bijna overal beter gaat.

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 10, 2018 10:27 am

In het feijenoord topic ontsporen we even in een uefa / geld discussie, maar het grote probleem is dat de rijkere ploegen gewoon 60 selectiespelers uit diverse landen (vaak jong) kunnen hebben en onderhouden, terwijl deze selectiespelers prima zouden kunnen spelen in eigen land en daarmee het niveau omhoog brengen.

Uiteraard doen ajax / psv / az dit ook in Nederland.

De vraag is , wat kun je spelers bieden naast geld , zodat ze willen blijven.

Misschien zouden clubs inventiever moeten worden in de contracten. Met jonge spelers afspreken dat ze flexibele contracten krijgen. Maw, bij prestaties meer salaris (naast een hoog basissalaris) en naarmate de transfersom toeneemt dat zij daar een veel hoger % van behouden.

Stel De Ligt. Die zou per wedstrijd een hoger contractloon moeten krijgen (nav marktwaarde) en stel dat hij voor 80 miljoen naar Liverpool gaat, dan mag hij wat mij betreft er bijvoorbeeld 40 miljoen van houden, naar gelang het aantal wedstrijden wat hij gespeeld heeft, Een transfersom naar aantal dienstjaren zeg maar

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 10, 2018 10:44 am

Er is weinig concurrentie, waardoor elk Nederlands talent dat een bal recht vooruit kan trappen meteen aanvoerder wordt, bij wijze van spreken. We moeten dus beter opleiden.

Wat dat betreft zou er best meer waardering kunnen zijn voor Ajax. Ajax steekt jaarlijks miljoenen in de opleiding. Daar profiteren andere clubs ook van. Bijna elke Nederlandse profclub heeft wel een speler lopen die bij Ajax begonnen is. Je kunt erover twisten of de opleiding van Ajax optimaal is, maar bij Ajax staat het belang van opleiden in elk geval niet ter discussie.

Wat Feyenoord betreft, dat won járen achtereen de prijs voor de beste opleiding, wat alweer aangeeft hoezeer de Nederlandse voetbalwereld van vriendjespolitiek en benepenheid aan elkaar hangt. Zo goed is die opleiding namelijk niet. De reden dat F. die prijs kreeg, was dat niemand Ajax wat gunde.

Gisteren zagen we weer een paar talenten spelen uit de Rotterdamse voetbalfabriek. Sven van Beek, met zo'n jongen krijg je toch medelijden? Feyenoord kan putten uit een groot arsenaal jeugdspelers, maar wat uit de opleiding komt is doorgaans subtop. Zelfs Sparta scout beter, vandaar dat veel Rotterdamse talenten bij de concurrentie belanden.

Dan lees ik dat Martin van Geel het niet eerlijk vindt: spelers van Ajax leveren veel meer op dan die van Feyenoord. Verschrikkelijk, wat een mentaliteit. Zelfmedelijden en afgunst in plaats van zelfkritiek en oog voor innovatie. Wanneer heeft Feyenoord voor het laatst een speler van het niveau van De Ligt, Kluivert jr, Van den Beek gehad?

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 10, 2018 11:21 am

Wijnaldum ,Ake en dan een grote leeeeeegte

Plaats reactie